Skocz do zawartości
IGNOROWANY

BRD nierówna praca i falowanie


Gentleman

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam problem,

na zimnym silniku po odpalnie samochodem trzęsie, jest to dosyć mocno odczuwalne na jałowym biegu. Do tego intensywny zapach białego dymu i falujące obroty.

Jak auto się zagrzeje problem się w dużej części niweluje. Czasami potrafi zatrząść na światłach czy w korku. Dymienie jest jest - mniejsze ale jest.

DPF i kat wycięty. (dowiedziałem się, po diagnostyce, że jednak programowo nie został wycięty) Po wypięciu wtyczki, wyskakuje błąd)

1) czy to może mieć jakiś związek z falowaniem i dymieniem? wstępnie sie dowiedziałem, że za programowe wycięcie krzyczą sobie we Wroclawiu ok 1k zł (sic!)

Pompki wymieniane w czerwcu tego roku, parametry w normie,

Chlodniczka spalin również w czerwcu wymieniana

Turbo w tym samym czasie wyważane.

Auto nie ma problemów z mocą.

Jedyne czego można się doczepić po VAGu to przy 4-tym wałku wartości trochę odbiegają. Sugestia, że mógł źle zostać ustawiony rozrząd, albo że nie był wymieniany i są juz luzy (ale to by dotyczyło raczej wszystkich wałków)

Po przejechaniu ok 1000k oleju nie ubywa, płynu z chłodnicy raczej też nie, nie odnotowałem widocznego spadku po tym dystansie.

Pierwsza sugerowana diagnoza przez mechanika to wywalenie programowo dpf/egr … ale nie potrafi zagwarantować, że to może być kluczowa usterka.

Co mogę jeszcze zrobić w tej kwestii ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A potem dokonał bym weryfikacji egru-elektrycznie może sprawny-ale fizycznie.luz na oścn,czy sie prawidłowo otwierb/zamyka jak i w jego silniczku trybiki-lubią się ząbki zcierać.przez uszkodzony egr rownież może dymić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem takie same objawy, rano zaraz po odpaleniu silnik chodził równo jak tylko złapał małą temperaturę to zaczynał dostawać czkawki i to takiej że na 1 czy 2 biegu nie szło jechać z puszczonym pedałem gazu, jak tylko złapał temperaturę 90 stopni wszystko mijało silnik chodził idealnie. Przeczytałem z kilkadziesiąt wątków i zgłupiałem :) przyczyn może być kilka począwszy od źle ustawionego rozrządu do walniętych uszczelniaczach na pompkach a nawet pękniętej głowicy. U mnie pomogła wymiana zaworu EGR może nie w 100% ale drgania są tylko na początku gdzieś do ~ 40 stopni i to bardzo delikatne. Odepnij wtyczkę od EGR-u i zobacz czy jest różnica, u mnie po odpięciu wtyczki samochód dostał trochę mocy i silnik chodził równiutko dlatego zdecydowałem się na wymianę zaworu choć pewnie pomogło by jego czyszczenie bo był dość mocno zawalony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CZesc, po dluzszej przerwie, ale prawdopodobnie padniety jest jeden lub wiecej pompek.

Mozecie doradzic, czy warto je regenerowac, w ASO zasugerowali, ze mozna czasami kupic komplet 4 sztu za ok 2k. jeszcze na gwarancji...

Jak sie do tego odniesc? Cena nowego to ok. 1970 zl wiec koszmar...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akcja przeprowadzona byla w 2012 roku. Pol roku temu poprzedni wlasciciel wymienil wtryski na "nowe". Jak sie okazuje, kupil bubel totalny. Slynna firm a z Piekar Slaskich. Telefony gluche, firma nie istnieje, nie ma gdzie reklamowac. I co z tego ze mam fakture, i co z tego, ze byly wymieniane, ktos dal strasznej d*py.

Edytowane przez Gentleman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aso wymieniło pd a potem byly własciciel zmienial raz jeszcze w zewnętrznej firmie... I po co -2lata gwarancji jest na pd.no to jesteś ciut w d*pie z pompkami.

Ja bym zdemontował pokrywe i spr.jaki num pd siedzą.jeśli są num.te ktore wkładają na akcji to bym síe nie przyznawal że bylo tam coś dłubane i może jeszcze załapiesz na koniec gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

Witam, przy niższych temperaturach jak auto zostawiam na noc na dworze ,podcza porannego palenia zauważyłem pewna niepokojącą rzecz.Auto pali bez żadnego problemu ale..... po kilku sekundach obroty zaczynaja falować delikatnie poszarpuje autem a co dziwne obroty jakby spadaly i auto zaczyna dziwnie pracować,jakby zaraz mial zgasnąć. Dodaje wtedy gazu i po chwili wraca na obroty.Towarzyszy temu klekot silnika jakbym odpalil zony Sdi.Wystarczy ze jak sie przejade to wszystko wraca do normy i autko pracuje równo miękko i oki. Dzieje sie to przewaznie przy niższych temp.i jak parkuje pod chmurką.

Edytowane przez fafa61
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile masz już najechane po wymianie oleju? Meczysz motor na longlife?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zalanego Valvolina i zrobilem na nim tyle ile oo remoncie silnika prze urwana klapke kolektora czyli ikilo 5 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mogą hydrosztosy umierać lub moze ten olej kiepsciutko spełnia swoja role.bo jesli auto pali jak nalezy to raczej nieszczelnosc układu paliwowego bym wykluczył... podjeź do tego mechanika który ci motor robił niech popatrzy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,dziś moje audi zaczęło wydawać dziwne odgłosy po około minucie od uruchomienia silnika zaczynają się niepokojące stukania,czy można nim jechać czy lepiej lawetą go odtransportować, oprócz tego wszystko ok,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na jakiś elektrozawór ? Spróbuj zlokalizować dokładnie skąd dochodzi hałas oraz jeśli jest taka możliwość podepnij VAG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to że padł napęd (przekładnia) EGR-a albo klapy gaszącej.

Podepnij kompa i sprawdź błędy , a jak nie masz dostępu do niego, to odepnij po kolei wtyczki i się wyjaśni :hi:

Jeżeli to EGR i jest w pozycji zamkniętej , to myślę że nic się nie stanie w czasie jazdy, jak by był w pozycji otwartej lub częściowo otwartej, to silnik by nie miał mocy i szybko by zatkał DPF-a :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to że padł napęd (przekładnia) EGR-a albo klapy gaszącej.

Podepnij kompa i sprawdź błędy , a jak nie masz dostępu do niego, to odepnij po kolei wtyczki i się wyjaśni :hi:

Jeżeli to EGR i jest w pozycji zamkniętej , to myślę że nic się nie stanie w czasie jazdy, jak by był w pozycji otwartej lub częściowo otwartej, to silnik by nie miał mocy i szybko by zatkał DPF-a :naughty:

hałas słychać od strony EGR-u ale on jest zaślepiony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tylko zaślepiony , czy też i wyłączony w programie sterującym ?

DPF jest na swoim miejscu czy na skupie ? :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tylko zaślepiony , czy też i wyłączony w programie sterującym ?

DPF jest na swoim miejscu czy na skupie ? :decayed:

tylko zaślepiony a DPF już dawno na skupie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...