Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak Mocy! Pilna Pomoc !


SebaM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem ze swoim Audi a4 b7 3.0 TDI (BKN - oznaczenie silnika). I bardzo bym prosił Was o pomoc !

Już mówię o co dzodzi: otóż od samego początku jak kupiłem samochód, auto traci moc tzn. raz odpalę i jeździ super a raz odpalę i chodzi jak by miało z 60 KM... a tak naprawdę ma 204 KM ! i świeci się kontrolka silnika a po podłączeniu pod komputer wyskakuje "błąd w obwodzie elektrycznym (usterka elektryczna)"

Oto rzeczy które zrobiłem w tym kierunku: wymontowałem i zawiozłem turbinę do sprawdzenia - turbina 100 % sprawna!

wymieniłem sterownik, nastawnik turbiny - dalej bez zmian !

Teraz "Fachowcy" z serwisu powiedzieli mi, że wina leży po stronie głównego sterownika silnika i moje pytanie brzmi czy naprawdę jest wina po stronie sterownika silnika czy poprostu sterownik turbiny jest źle ustawiony ? Bo rozmawiałem z chłopakiem z forum i powiedział, że on po wymianie tego sterownika turbiny też miał problem z utratą mocy i że ten sterownik trzeba bardzo dokładnie ustawić żeby dobrze działał.

Proszę o podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób logi dynamiczne, podaj dokłądny nr błędu

jak zmieniłeś sterownik na identyczny to nie trzeba nic ustawiać

Logi mogę zrobić dopiero w przyszłym tygodniu u elektryka, nie mam komputera, żeby podłączyć do samochodu. Pozatym nie wiem nawet jak się to robi.

A co do sterownika to nie masz racji, ponieważ znajowy wymieniał ten sterownik na taki sam oryginalny i też musiał ustawić... jest taka regulacja na śrobach i tam się to ustawia i musi to być co do milimetra ustawione, inaczej auto dalej bedzie tracić moc. Ja po wymianie tego sterownika miałem taki sam objaw jak wcześniej, że auto dalej traciło moc i pojechałem do Piekar Śląskich do serwisu gdzie zajmują się turbinami i mechanik podłaczył mi jakieś użądzenie do tego sterownika i na podstawie tego ustawiał ten sterownik i tak ustawił, że przed jego ingerencją auto co drugie odpalenie normalnie chodziło i miało moc a teraz już wogule nie ma mocy... A mechanik stwierdził, że jest teraz dobrze ustawione i że jest sterownik silnika do wymiany... Ech.... Ci mechanicy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź przewody łączące sterownik silnika z nastawnikiem turbiny, ja u siebie też mam ten objaw i właśnie co drugie odpalenie chodzi w trybie awaryjnym. Jak znajdę chwilę to podłożę drugie przewody bo stawiam właśnie na to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź przewody łączące sterownik silnika z nastawnikiem turbiny, ja u siebie też mam ten objaw i właśnie co drugie odpalenie chodzi w trybie awaryjnym. Jak znajdę chwilę to podłożę drugie przewody bo stawiam właśnie na to.

Mechanik w Piekarach Śląskich wyciągnął sterownik silnika i podłączał kable z żarówką do przewodów z sterownika silnika i do kostki od nastwnika turbiny i żarówka się zaświecała... i spoglądał na jakiś schemat na komputerze... I to właśnie on stwierdził, że na 100 % jest uszkodzony sterownik silnika.

Tylko, że ja mu tak do końca nie wierze ponieważ, dziwi mnie sprawa z tym ustawieniem tego nastwnika turbiny, że przed ustawieniem moc raz była a raz nie a teraz jak to poprzestawiał mechanik to wogule nie ma i do tego jeszcze kolega miał taki sam problem i okazało się że właśnie był ten nastawnik źle ustawiony...

I teraz nie wiem czy mam szukać tego sterownika silnika i zamienić go i zobaczyć czy chodzi czy jeszcze próbować regulować ten nastawnik turbiny... ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogratulować Ci specjalisty który sprawdza sterowniki z pomocą lampki :facepalm:

Czytaj co jest napisane. Sprawdzał przewody a to akurat jest dobra metoda. Spróbuj go przestawić w którąś stronę, na spryciarzach jest filmik jak to się ustawia. U mnie to akurat się zbiegło z wymianą rozrządu gdzie była wyjęta turbina i wiązka dośc mocno odciągana w rożne strony dlatego to mogą być przewody. Dziś zrobiłem nastawy podstawowe nastawnika i zobaczę czy się coś poprawiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak tam dzwoniłeś do tego serwisu, który Ci poleciłem w Łodzi ? Jeszcze jak się dogadacie to Ci nową mapkę wgrają do motorowni i wszystko będzie hulać jak gitarka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaa myślałęm że tutaj jest jeszcze prostszy układ, a jednak wymaga adaptacji.

zrzuciłęm pdfa z elsy - może się komuś przyda

http://www.directupload.net/file/d/3779/ly5gedlv_pdf.htm

Edytowane przez Homiczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, mialem identyczne objawy. Po podlaczeniu pod komp wyskakiwal blad sterownika turbiny. Zamowilem nowy na allegro za 600 PLN ale niezaprogramowany i niestety moj mechanik nie mogl sobie z tym zaprogramowamiem poradzic wiec odeslalem z powrotem sterownik i zaprogramowali mi pod moj model ten sterownik. Doplata 150PLN. Tym raze wystarczylo zamontowac i wszystko smiga.

Mozliwe ze masz podobny problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytaj co jest napisane. Sprawdzał przewody a to akurat jest dobra metoda.

do przedzwonienia dobre, ale to że płynie prąd nie zawsze znaczy że jest ok, do tego są inne zabawki.

Zamowilem nowy na allegro za 600 PLN ale niezaprogramowany i niestety moj mechanik nie mogl sobie z tym zaprogramowamiem poradzic wiec odeslalem z powrotem sterownik i zaprogramowali mi pod moj model ten sterownik. Doplata 150PLN. Tym raze wystarczylo zamontowac i wszystko smiga.

i masz pewność że geo osiąga pełne 0 ? bo o max to się akurat nie martwię.

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak tam dzwoniłeś do tego serwisu, który Ci poleciłem w Łodzi ? Jeszcze jak się dogadacie to Ci nową mapkę wgrają do motorowni i wszystko będzie hulać jak gitarka ;)

Dzwoniłem ale terminy mają dopiero za niecałe 2 tygodnie a ja nie mogę tyle czekać bo auto jest mi potrzebne

Hej, mialem identyczne objawy. Po podlaczeniu pod komp wyskakiwal blad sterownika turbiny. Zamowilem nowy na allegro za 600 PLN ale niezaprogramowany i niestety moj mechanik nie mogl sobie z tym zaprogramowamiem poradzic wiec odeslalem z powrotem sterownik i zaprogramowali mi pod moj model ten sterownik. Doplata 150PLN. Tym raze wystarczylo zamontowac i wszystko smiga.

Mozliwe ze masz podobny problem.

Ja zanim kupiłem nowy sterownik dużo o nim czytałem i wiedziałem, że muszę kupić już gotowy zaprogramowany bo tylko jakieś 3 albo 4 serwisy w całej Polsce mają odpowiedni sprzęt do zaprogramowania tego...

Sterownik kupiłem zaprogramowany ale teraz jeszcze jest kwestia mechanicznego ustawienia go ... BARDZO CIĘŻKA SPRAWA... ;(

Sprawdź przewody łączące sterownik silnika z nastawnikiem turbiny, ja u siebie też mam ten objaw i właśnie co drugie odpalenie chodzi w trybie awaryjnym. Jak znajdę chwilę to podłożę drugie przewody bo stawiam właśnie na to.

No i jak naprawiłeś samochód ?

Mam pytanie do Ciebie... Jak myślisz, czy jeśli ten nastawnik jest źle ustawiony to komputer może właśnie taki błąd pokazywać od doładowania "błąd w obwodzie elektrycznym (usterka elektryczna)" ???? PYTANIE ZA 100 PUNKTÓW !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie nie naprawiłem bo brakuje mi czasu, nastawy podstawowe nic nie pomogły jest to samo. Co do błędu to myślę że może wyświetlać elektryczny, ponieważ silniczek nie osiąga położeń krańcowych ( blokuje go sztanga). A trzeba było zaznaczyć ustawienie starego i przykręcić w tym samym miejscu. Możliwe że każdy potrzebuje innego ustawienia, ale skoro jest identyczny to powinno być podobne. A jak robisz test elementów wykonawczych to osiąga Ci położenia krańcowe (20,5% do 80,5%)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie nie naprawiłem bo brakuje mi czasu, nastawy podstawowe nic nie pomogły jest to samo. Co do błędu to myślę że może wyświetlać elektryczny, ponieważ silniczek nie osiąga położeń krańcowych ( blokuje go sztanga). A trzeba było zaznaczyć ustawienie starego i przykręcić w tym samym miejscu. Możliwe że każdy potrzebuje innego ustawienia, ale skoro jest identyczny to powinno być podobne. A jak robisz test elementów wykonawczych to osiąga Ci położenia krańcowe (20,5% do 80,5%)?

Gościu co zajmuję się na co dzień turbinami jak go ustawiał to powiedział, że sztanga chodzi dobrze... i nastawnik jest ustawiony teraz wzorcowo (idealnie tak jak ma być tak powiedział) a że niby wcześniej był źle ustawiony, tylko dziwna sprawa, że wcześniej auto często po odpaleniu normalnie chodziło i miało moc a teraz może raz na 10 odpaleń ma moc...

Z tego co się orientuje to sztanga powinna ruszać się w zakresie od 1 do 100... a nie od 20 do 80...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuje to sztanga powinna ruszać się w zakresie od 1 do 100... a nie od 20 do 80...

0 - 100

Sterownik kupiłem zaprogramowany ale teraz jeszcze jest kwestia mechanicznego ustawienia go ... BARDZO CIĘŻKA SPRAWA... ;(

bez przesady, ja mam turbo KKK (bez śruby stopu) z nastawnikiem Garretta i dało radę to ustawić.

"błąd w obwodzie elektrycznym (usterka elektryczna)" ???? PYTANIE ZA 100 PUNKTÓW !

raczej będzie walił błąd adaptacji / zakresu

Gościu co zajmuję się na co dzień turbinami jak go ustawiał to powiedział, że sztanga chodzi dobrze... i nastawnik jest ustawiony teraz wzorcowo (idealnie tak jak ma być tak powiedział) a że niby wcześniej był źle ustawiony, tylko dziwna sprawa, że wcześniej auto często po odpaleniu normalnie chodziło i miało moc a teraz może raz na 10 odpaleń ma moc...

a nie masz w okolicy jakiegoś uznanego zakładu tuningowego ?

BTW: jak zawoziłeś turbo do sprawdzenia to mogłeś i nastawnik im podrzucić... chyba że sprawdzał to mechanik na oko....sprawdź doładowanie, zobacz gdzie i ile ci przeładowuje, jak masz problem z geo to na dole będzie lipa (0 trudniej ustawić niż 100).

PS: może też jakiś konkretny kod błędu... bo prawdę mówić uprawiacie wróżenie z fusów.

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie nie naprawiłem bo brakuje mi czasu, nastawy podstawowe nic nie pomogły jest to samo. Co do błędu to myślę że może wyświetlać elektryczny, ponieważ silniczek nie osiąga położeń krańcowych ( blokuje go sztanga). A trzeba było zaznaczyć ustawienie starego i przykręcić w tym samym miejscu. Możliwe że każdy potrzebuje innego ustawienia, ale skoro jest identyczny to powinno być podobne. A jak robisz test elementów wykonawczych to osiąga Ci położenia krańcowe (20,5% do 80,5%)?

Gościu co zajmuję się na co dzień turbinami jak go ustawiał to powiedział, że sztanga chodzi dobrze... i nastawnik jest ustawiony teraz wzorcowo (idealnie tak jak ma być tak powiedział) a że niby wcześniej był źle ustawiony, tylko dziwna sprawa, że wcześniej auto często po odpaleniu normalnie chodziło i miało moc a teraz może raz na 10 odpaleń ma moc...

Z tego co się orientuje to sztanga powinna ruszać się w zakresie od 1 do 100... a nie od 20 do 80...

Wszystko się zgadza, ale podczas testu sterownik rusza sztangą w zakresie 20,5-80,5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie masz w okolicy jakiegoś uznanego zakładu tuningowego ?

BTW: jak zawoziłeś turbo do sprawdzenia to mogłeś i nastawnik im podrzucić... chyba że sprawdzał to mechanik na oko....sprawdź doładowanie, zobacz gdzie i ile ci przeładowuje, jak masz problem z geo to na dole będzie lipa (0 trudniej ustawić niż 100).

PS: może też jakiś konkretny kod błędu... bo prawdę mówić uprawiacie wróżenie z fusów.

No właśnie u mnie w Częstochowie jest jeden albo dwa zakłady tuningowe ale nie cieszą się dobrą renomą...

Mechanik wyciągał turbinę i razem z tym nastawnikiem zawoził ją na Śląsk do sprawdzenia i po sprawdzeniu mówili, że wszystko dobrze, a później jak się ich pytałem czemu na sprawdzaniu nie wyszło, że nastawnik nie działa to powiedzieli, że w chwili sprawdzania na stole działał... a ten mój stary nastawnik właśnie raz działał a raz nie...

Co do kodu błędu to nie mam komputera żeby sobie go samemu podłączyć i zobaczyć. Wiem tyle co widziałem u mechanika jak podpiął go pod kompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To postaraj się o dokładny kod i poproś go o wykonanie logów doładowania, będziemy wiedzieć czy geo działa poprawnie co nam da jakieś wyobrażenie o pracy nastawnika. Do zakładów podjedź ale z dystansem, ryzykujesz tylko czas a może coś poradzą.

Trudno tutaj cokolwiek powiedzieć bo prawdę mówiąc za dużo tu "może" i "chyba", w dodatku programowanie nastawnika sobie można postawić na półce koło smerfów. Nie jeden egzemplarz można naprawić w warunkach domowych, to nie jest zaawansowana elektronika tylko prosty mechanizm.

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zerknijcie sobie na pdf z elsy który wcześniej wrzuciłem

na stronie 10 w ramce z żółtym wykrzyknikiem jest niepokojąca informacja - dla mnie trochę straszna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wyuczony zakres pasuje do długości sztangi to zakres wyregulujesz na śrubkach, śruba stopu znacznie ułatwia zdanie, niestety np KKK jej nie ma.

Tak jak pisałem wyżej, jak już jest nastawnik używany to programowanie zaliczamy do bajek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...