Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Jakie oznaczenie 2.0TDI wybrać, a którego unikać?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

sorry, zamuliłem się... EGR był wyłączony programowo wcześniej przez jakiś czas i zaślepiony (bo lekko poszarpywało autem przy przyspieszaniu) ale przy wywalaniu DPFu pogadałem z moim mechanikiem, poczytałem też forum i zrobilem tak jak radzi Piotrsob (chodziło mi o szybsze nagrzewanie się silnika). Teraz EGR jest tylko zaślepiony blaszką z otworem o średnicy 8mm, nie jest wyłączony, żadnych błędów mi nie pokazuje, auto przyspiesza normalnie bez szarpania. DPF wywalony, została tylko pucha, nic nie jest głośniej chociaż dźwięk jest nieco inny, nie zauważyłem żeby mocniej kopcił, ale przy okazji ma lepsze przyspieszenie. Pozdr.

Opublikowano

Czyli tak, BRD ma pompe oleju z silnika 1.9, jeszcze jakies inne modele silnika maja rowniez tak?

Ostatnio ogladalem całkiem dobrze wypasiona A4 1.9TDI 116PS, 2008r, ale niestety miala skrzynie 5 biegowa wiec kicha:(

Opublikowano (edytowane)

paliwo z pewnych i wiarygodnych stacji wzbogacone dawka polsyntetycznego oleju 2T

Przestrzegam przed takimi praktykami, jak DPF jest jeszcze na pokładzie, bo po pewnym czasie dolewanie oleju do paliwa doprowadzi do jego zapełnienia popiołem ze spalanego oleum.

Jak DPF już na skupie , wtedy nie ma przeciwwskazań, oczywiście w bardzo rozsądnych proporcjach, ponieważ dodatek oleju do napędu powoduje podniesienie temperatury zapłonu ON-u i zwiększenie gęstości paliwa, co z kolei pwoduje zwiększenie obcążeń mechanicznych w układzie napędu pompowtryskiwaczy.

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Czyli tak, BRD ma pompe oleju z silnika 1.9, jeszcze jakies inne modele silnika maja rowniez tak?

Ostatnio ogladalem całkiem dobrze wypasiona A4 1.9TDI 116PS, 2008r, ale niestety miala skrzynie 5 biegowa wiec kicha:(

Bajzel w głowie i wypowiedziach...nie BRD ma ten sam zjebany napęd-zabierak i walki lankastera.
Opublikowano

O pompach już było.

http://autobeztajemnic.pl/strefa-kierowcy/uzywane/214.html

Kilka slow o 2.0 TDI

- 2.0 TDI 8V bez wałków wyrównoważających (np. BMM, BGW) - zero problemów mechanicznych w układzie korobowo - tłokowym, czasem (bardzo sporadycznie) pękające głowice na mostku pomiędzy zaworami a końcówką pompowtrysku, wyrabiające się gniazda pompowtrysków, awaryjne turbiny i problemy wynikające z DPF,

- 2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważajkących z popmpkami Bosch (np. BSY, BKD, AZV) - pękają głowice do 2007 r, siadają pompki z końcówką "B", awaryjne rumuńskie turbiny, kiwające się na boki pompowtryski, drgania na obrotach jałowych,

- 2.0 TDI 8V z wałkami wyrównoważającymi (np. BPW) - problemy te same co z BMM + awarie napędu pompy oleju,

- 2.0 TDI 16 V z wałkami wyrównoważającymi i pompkami Bosch (np. BLB, BRE) - problemy te same co z BKD + awarie napędu pompy oleju i wałków wyrównoważających,

- 2.0 TDI 16 V z wałkami (BKP, BMR, BRD) lub bez wałków wyrównoważających (BMN) ale z pompkami piezo od Siemensa - analogiczne problemy jak dla tych z Boschem + problemy z pompkami (utrata mocy, zapychanie się dysz).

Generalnie najmniej awaryjny jest BMM, najbardziej BKP i BMR. Bardzo przyzwoity jest BKD roczniki od 2007.

I wszystko w temacie, chyba....

Opublikowano

POWER-KRIS

Dzieki kolego, wlasnie o takie cos mi chodziło:)

Ostatnie pytanie odnosnie modeli bez wałków wyrownowazajacych (8V: BMM, BGW, 16V: BSY, BKD,AZV)

ktory z danych modeli jest 170konny i czy dany model wystepuje z automatyczna skrzynia biegow?

Szukałem po kodach na http://www.audiklub.org/silniki.html lecz, pokazuje mi, ze połowy kodow nie rozpoznaje, a w ogloszeniach (na niemieckich portalach) nie widzialem jeszcze 170konnej A4 w automacie, same 140 konne silniki zauwazylem.

Opublikowano (edytowane)

Wychodzi ze żaden, nie jestem pewny BSY (na samym dole) reszta 136 - 140.

Silnik występował w wielu odmianach różniących się mocą oraz rozwiązaniami technicznymi:

odmian 8 zaworowa miała 136 km lub 140 km, jej odmiany różniły się osprzętem silnika

- pierwsze 2.0 tdi miały 8 zaworową głowicę i 136 koni mechanicznych, były montowane w: VW Passat, Skoda Superb, Seat Toledo, Seat Altea. Ich wadą fabryczną było obsiadanie głowicy w wyniku czego ubywa nam płyn chłodniczy. Z czasem wyrabiają się gniazda wtryskiwaczy, zdarzają się awarie DPF oraz turbin, które najczęściej wynikają z dużych przebiegów. Jego zaleta jest brak wałków wyrównoważających, silnik nie ma problemów

z układem korbowo – tłokowym.

Oznaczenie silnika tego typu to min.:

BMM (min. Golf V, A3 i inne 140 km ),

BGW (tylko Passat B5 136 km)BPW (Audi A4 140 km)

- kolejna odmiana 2.0 TDI z 8 zaworową głowicę i 140 km miała wałki wyrównoważające, problemy te same co dla wersji wyżej (BMM, BGW), dodatkowo pojawił się problem z awaryjnym napędem pompy olejowej który może doprowadzić do zatarcia silnika.

Oznaczenie silnika tego typu to min.: BKP (Passat B6 140 km)

- odmian 16 zaworowa występowała w odmianie 140 i 170 km, jej odmiany różniły się osprzętem i rozwiązaniami technicznymi:

- 2.0 TDI 16 V bez wałków wyrównoważających z pompowtryskiwaczami Boscha, które można w łatwy sposób zregenerować (koszt od 300 – 600 zł), częstą usterką jest pękanie głowicy na 1 albo na 2 i 3 cylindrze, koszt naprawy to około 3500 zł – po 2007 roku problem właściwie wyeliminowano. Do wad można zaliczyć awaryjne rumuńskie turbiny oraz drgania na biegu jałowym. Silnik popularny w takich modelach jak: VW Golf, Audi A3

Oznaczenie silnika tego typu to min.: BKD (AZV Benelux 140 km)

- 2.0 TDI 16V z wałkami wyrównoważającymi i pompowtryskiwaczami Boscha, problemem jest zacieranie się pompy olejowe, plus wady silników (BSY, BKD, AZV)

Oznaczenie silnika tego typu to min.:

BLB (Audi A4, A6 140 km),

BSS (Skoda Superb 140 km często z DPF, brak problemów z głowicą),

BRE (Audi A4, A6 140 km nie ma wałków zrównoważających, ale pozostał problem zacierającej się pompy spowodowany wycieraniem się zębatki na wale korbowym)

- 2.0 TDI 16V z wałkami wyrównoważającymi i pompowtryskiwaczami Siemensa, których nie można regenerować – koszt nowego 1600 zł. Problemy jak w silnikach (BLB, BRE) i droga naprawa wtrysków.

Oznaczenie silnika tego typu to min.:

BKP(Passat 140),

BMR (Passat 170),

BRD (A4 170)

- 2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważających z pompowtryskiwaczami Siemensa, których nie można regenerować. Problemy z pękającą głowicą, drogimi pompowtryskiwaczami, występuje DPF. Popularny w modelu: VW GOLF, A3, Octavia, Altea, Leon, Touaran,Oznaczenie silnika tego typu to min.: BMN 170km

Najpoważniejszym z problemów 2.0 TDI jest zacierająca się pompa olejowa która bardzo często doprowadza do zatarcia turbosprężarki oraz silnika. Tego typu awaria często wiąże się z wymianą silnika na który kosztuje w granicach 5000 – 6000 zł (używany) + koszty montażu 1000 zł, sama regeneracja turbo to 1300 zł. Usterka ta występuje w silnikach wyposażonych w wałki wyrównoważające. Jest tam źle rozwiązany napęd pompy za pomocą 77 mm imbusa który z czasem się wyciera i powoduje utratę napędu pompy. Problem zacierania 2.0 TDI jest charakterystyczny dla wersji BLB szczególnie popularnej w takich modeli jak: VW Passat, Audi A4 B7, Audi A6 C7

Problem feralnego napędu pompy można rozwiązać poprzez usunięcie całego moduł wałków wyrównoważających wraz z pompą oleju i zastępują go tradycyjnym napędem znanym z 1.9 TDI czy 2.0 TDI BKD, koszt takiej przeróbki około 2000 zł z oryginalnymi częściami i robocizną.

Podsumowując silnik 2.0 TDI ma więcej wad niż zalet. Jeśli będziemy mieli pecha to trafimy na egzemplarz w który będziemy musieli zainwestować kilka tysięcy złotych. Z drugiej strony są użytkownicy którzy bardzo chwalą ten silnik za świetną dynamikę oraz umiarkowane spalanie. Jeśli szukasz 2.0 TDI to w szczególności można polecić wersję BMM oraz BKD (od 2007) oraz wszystkie wersje oparte na wtrysku common rail min. CBB,CBAB,CBAA. Wiele osób również poleca wersję BMN która miała 170 km, jest raczej bezawaryjna ale ma droga osprzęt w postaci DPF oraz wtrysków Siemensa. Najgorzej pod względem awaryjności, kosztów serwisu wypadają BKP oraz BMR.

BSY był montowany w Mitsubishi jako DID i oni podają 136 Kobył [emoji12]

http://motodiesel.pl/index.php?option=com_sobipro&sid=3118:DID&Itemid=438

Lubie Audi ale dopiero jak uzbieram na b8 to wysiąde z b6. [emoji12]

Edytowane przez POWER-KRIS
Opublikowano

Lubie Audi ale dopiero jak uzbieram na b8 to wysiąde z b6.

tam nic sie nie zmienilo :decayed:

Opublikowano (edytowane)

paliwo z pewnych i wiarygodnych stacji wzbogacone dawka polsyntetycznego oleju 2T

Przestrzegam przed takimi praktykami, jak DPF jest jeszcze na pokładzie, bo po pewnym czasie dolewanie oleju do paliwa doprowadzi do jego zapełnienia popiołem ze spalanego oleum.

Jak DPF już na skupie , wtedy nie ma przeciwwskazań, oczywiście w bardzo rozsądnych proporcjach, ponieważ dodatek oleju do napędu powoduje podniesienie temperatury zapłonu ON-u i zwiększenie gęstości paliwa, co z kolei pwoduje zwiększenie obcążeń mechanicznych w układzie napędu pompowtryskiwaczy.

Piotr, spokojnie ;)... Już nie mam DPF i wywaliłem go celowo nie czekając aż sie zapcha na max, przestanie oczyszczać i będzie tylko przeszkadzać..Generalnie nie ma większych przeciwwskazań nawet gdy DPF jest - z tego co wyczytałem na naszym forum i na forum Toyoty oraz na jakimś niemieckim (tu u nas było nawet kilka linków do róznych artykułów). Dobry półsyntetyczny olej 2T (np. LiquiMolly, ale takie same parametry ma nasz polski Orlen) daje taką samą ilość popiołu po spaleniu jak zwykły ON i w żaden znaczący sposób nie podnosi temp. spalania. NIe mówimy to oczywiście o jakimś Mixolu ... A i dawki są znikome, mieszanka 1:250. Nic się nie zagęszcza itd...

Jakby miało klęknąć to by już padło, a tak jakieś 70kkm na takiej 'mieszance' przekulałem i korekcje wtrysków idealne.

Sorry za OT.

Edytowane przez Flaha

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...