Andrzej85 Opublikowano 15 Września 2017 Opublikowano 15 Września 2017 U mnie powoli zaczyna się wszystko wyjaśniać. Auto jest w warsztacie i na razie wyszło że półoś prawa ma luz co powodowało pewnie wibracje w trakcie jazdy. Na lewej też już coś zaczyna się dziać wiec zamówiłem w serwisie łożyska na dwie strony, uszczelniacze strona prawa i kape na stronę lewą. Teraz ciekawe jeszcze jak sprzęgło wygląda.
Andrzej85 Opublikowano 19 Września 2017 Opublikowano 19 Września 2017 (edytowane) Tak Edytowane 19 Września 2017 przez Andrzej85
Andrzej85 Opublikowano 19 Września 2017 Opublikowano 19 Września 2017 Teraz, Andrzej85 napisał: Tak, dwumas był całkowicie zatarty, sprzęgło już po nitach jechało i wysorzęglik też w kiepskim stanie. Auto jeszcze nie źłożone bo cały czas czekam na kape w serwisie która miała być z łożyskami półosi wczoraj i nie dotarła.
Andrzej85 Opublikowano 29 Września 2017 Opublikowano 29 Września 2017 Po wymianie kompletnego sprzęgła całkowicie inna jazda, ruszanie na 1 i wstecznym jest płynne i bez żadnych wibracji, a pedał sprzegła wciska sie bardzo lekko. Wibracje podczas jazdy też znacznie się zmniejszyły ale jednak coś jeszcze delikatnie czuć na 4 przy prędkości ok 60 km/h. Luz na półosiach został całkowicie wyeliminowany przez wymiane łożysk i z lewej strony osłony. I teraz pytanie co jeszcze może być. Przeguby wyglądały na dobre więc nie wymieniałem. Chyba że coś z kołami albo po prostu tak ma być. Co jeszcze zaobserwowałem to to że chyba jak silnik się rozgrzeje to wibracje są już naprawde minimalne.
quadral20004 Opublikowano 29 Września 2017 Opublikowano 29 Września 2017 (edytowane) 12 godzin temu, Andrzej85 napisał: Po wymianie kompletnego sprzęgła całkowicie inna jazda, ruszanie na 1 i wstecznym jest płynne i bez żadnych wibracji, a pedał sprzegła wciska sie bardzo lekko. Wibracje podczas jazdy też znacznie się zmniejszyły ale jednak coś jeszcze delikatnie czuć na 4 przy prędkości ok 60 km/h. Luz na półosiach został całkowicie wyeliminowany przez wymiane łożysk i z lewej strony osłony. I teraz pytanie co jeszcze może być. Przeguby wyglądały na dobre więc nie wymieniałem. Chyba że coś z kołami albo po prostu tak ma być. Co jeszcze zaobserwowałem to to że chyba jak silnik się rozgrzeje to wibracje są już naprawde minimalne. lozyska w piastach sprawdzales? Edytowane 29 Września 2017 przez quadral20004
Andrzej85 Opublikowano 30 Września 2017 Opublikowano 30 Września 2017 O tym nie pomyślałem ale padające łożyska w piastach objawiają sie głośnym wyciem w trakcie jazdy.
Gość Opublikowano 30 Września 2017 Opublikowano 30 Września 2017 Jak wyzej lozyska do wymiany. Pieprzenie na forum ze to tuleje to sa dyrdymaly osob ktore nie maja pojecia o mechanice. Lozyska w B8 padaja po 100k, wymien na Fag kub skf a zapomnisz o jakichkolwiek wibracjach podczas jazdy. Zawias w B8 jest wyjatkowo trwaly mam na mysli drazki i wachacze 250k nie robi zadnego problemu bez wymiany
l.e.s.t.e.r Opublikowano 30 Września 2017 Opublikowano 30 Września 2017 20 minut temu, execuiter napisał: Jak wyzej lozyska do wymiany. Pieprzenie na forum ze to tuleje to sa dyrdymaly osob ktore nie maja pojecia o mechanice. Lozyska w B8 padaja po 100k, wymien na Fag kub skf a zapomnisz o jakichkolwiek wibracjach podczas jazdy. Zawias w B8 jest wyjatkowo trwaly mam na mysli drazki i wachacze 250k nie robi zadnego problemu bez wymiany to ja mam chyba jakieś inne auto bo mam 210k km i nic trzęsie. To jakaś bzdura że łożyska padają po 100k km.
Andrzej85 Opublikowano 1 Października 2017 Opublikowano 1 Października 2017 A czy da sie sprawdzić bądź czy są jakieś objawy walniętych łożysk w piastach oprócz oczywiście wibracji w trakcie jazdy.
quadral20004 Opublikowano 1 Października 2017 Opublikowano 1 Października 2017 (edytowane) 4 godziny temu, Andrzej85 napisał: A czy da sie sprawdzić bądź czy są jakieś objawy walniętych łożysk w piastach oprócz oczywiście wibracji w trakcie jazdy. tak.podniesc przod do gory wbic 4 moze 5 bieg i rozpedzic kola np. do 70 km/h i sluchac jak schodza z obrotow. u mnie stukalo jak schodzily z obrotow. jak bedzie ci cos stukac to jedno kolo opusc i rozpedz to drugie. pozniej na odwrot. po to by zlokalizowac ktora strona pada.nie martw sie auto nie pojedzie:) Edytowane 1 Października 2017 przez quadral20004
Andrzej85 Opublikowano 1 Października 2017 Opublikowano 1 Października 2017 (edytowane) A jakiś luz na kołach też będzie wyczuwalny? Jak jeżdżę to nie słychać żadnego stukania szumu lub innego hałasu. Może to coś z oponą lub krzywą felgą. Wibracje są przy załączonym biegu a na luzie nie występują więc to może przegub wewnętrzny. Edytowane 1 Października 2017 przez Andrzej85
kryso Opublikowano 10 Października 2017 Opublikowano 10 Października 2017 Również zostałem szczęściarzem z objawami szarpania przy ruszaniu na rozgrzanym silniku. Komplet sprzęgło i dwumas wymieniałem 50 tyś temu, jeżdżę raczej spokojnie 70% trasy to autostrada i dlatego dziwią mnie problemy ze sprzęgłem po tak niskim przebiegu (a wiadomość iż nowy zestaw może być defacto regenerownym zaskoczyła mnie totalnie). Prześledziłem historię tego wątku i dziś idąc za radami wymieniłem płyn hamulcowy. Po odebraniu od mechanika objawy nie ustąpiły, poduszka pod skrzynią jak i przegub wewnętrzny (sprawdzony jedynie pobierznie pod względem luzów bez rozbierania czegokolwiek) nie wykazują nadmiernego zużycia. Co teraz ? skrzynia w dół i oględziny tego sprzęgła ? zastanawia mnie dlaczego takie objawy występują tylko na rozgrzanym silniku ?
seb-k Opublikowano 10 Października 2017 Opublikowano 10 Października 2017 No u mnie dokładnie to samo. Wymieniłem płyn 120zl. Objawy występują nadal bez najmniejszych zmian. Silnik CAGA 2.0TDI. Nie ma to związku z jakimiś dawkami paliwa czasem? Pompa paliwa? Dwumas robiony 60k temu. Mogę to powymieniać ale tanio nie jest. Mechanik najchętniej wymieniłby mi pół auta. Mogę zrobić logi przy ruszaniu jeśli to pomoże. Tylko które?
Andrzej85 Opublikowano 10 Października 2017 Opublikowano 10 Października 2017 Patrząc na swoją A4 i na to że wymieniłem sprzęglo łożyska i dalej mam jakieś wibracje to dochodze do wniosku że układ napędowy w tych autach to jakaś poraszka. U mnie wibracje przy ruszaniu ustały przy wymianie sprzęgła, dwumas był zatarty. No ale 50 tys to stanowczo za mało jak na sprzęgło. Kryso może poduszka silnika padła to też wtedy będzie telepać autem przy ruszaniu. Ja ze swoimi wibracjami w trakcie jazdy doszedłem do wniosku że chyba jeszcze przegub wewnętrzny będzie padnięty bo już sorzęgło i łożyska na dyferencjale wymieniłem. Tylko gdzie teraz kupić jakiś dobrej jakości w dobrej cenie. W serwisie powiedzieli mi 1300 zl i to za dużo jak na moje nerwy.
GrzegorzSi Opublikowano 10 Października 2017 Opublikowano 10 Października 2017 2 godziny temu, kryso napisał: Również zostałem szczęściarzem z objawami szarpania przy ruszaniu na rozgrzanym silniku. Komplet sprzęgło i dwumas wymieniałem 50 tyś temu, jeżdżę raczej spokojnie 70% trasy to autostrada i dlatego dziwią mnie problemy ze sprzęgłem po tak niskim przebiegu (a wiadomość iż nowy zestaw może być defacto regenerownym zaskoczyła mnie totalnie). Prześledziłem historię tego wątku i dziś idąc za radami wymieniłem płyn hamulcowy. Po odebraniu od mechanika objawy nie ustąpiły, poduszka pod skrzynią jak i przegub wewnętrzny (sprawdzony jedynie pobierznie pod względem luzów bez rozbierania czegokolwiek) nie wykazują nadmiernego zużycia. Co teraz ? skrzynia w dół i oględziny tego sprzęgła ? zastanawia mnie dlaczego takie objawy występują tylko na rozgrzanym silniku ? Co do objawy byłem u mechanika i stwierdził ze coś nie dobija ciesnienia w skrzyni i dlatego tak szarpie jestem trochę zielony wiec nie powiem wam co i jak dokaldnie
quadral20004 Opublikowano 11 Października 2017 Opublikowano 11 Października 2017 podczas wymiany sprzegla,wymieniamy caly komplet(tarcza ,docisk,dwumas) kto oszczedza ten 2 razy placi
l.e.s.t.e.r Opublikowano 11 Października 2017 Opublikowano 11 Października 2017 1 minutę temu, quadral20004 napisał: podczas wymiany sprzegla,wymieniamy caly komplet(tarcza ,docisk,dwumas) kto oszczedza ten 2 razy placi ja też wmieniłem wszystko i po 20k km czasem trzepie autem. przy ruszaniu. Ja bym jeszcze spróbował wymienić sam wysprzęglik tylko nie wiem czy trzeba skrzynie wywalić żeby go wymienić...
ArkadiuS Opublikowano 12 Października 2017 Opublikowano 12 Października 2017 ja też wmieniłem wszystko i po 20k km czasem trzepie autem. przy ruszaniu. Ja bym jeszcze spróbował wymienić sam wysprzęglik tylko nie wiem czy trzeba skrzynie wywalić żeby go wymienić...Nie trzeba, wysprzeglik warto zawsze wymienic
quadral20004 Opublikowano 12 Października 2017 Opublikowano 12 Października 2017 po raz 36 napisze ,ze lekiem na chorobe waszej niuni jest delikatne spalenie sprzegla.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się