Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Delikatne szarpanie podczas ruszania w Audi A4 B8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

U mnie powoli zaczyna się wszystko wyjaśniać. Auto jest w warsztacie i na razie wyszło że półoś prawa ma luz co powodowało pewnie wibracje w trakcie jazdy. Na lewej też już coś zaczyna się dziać wiec zamówiłem w serwisie łożyska na dwie strony, uszczelniacze strona prawa i kape na stronę lewą.  Teraz ciekawe jeszcze jak sprzęgło wygląda.

Opublikowano

Andrzej - coś się wyjaśniło?

Opublikowano (edytowane)

Tak

Edytowane przez Andrzej85
Opublikowano
Teraz, Andrzej85 napisał:

Tak, dwumas był całkowicie zatarty, sprzęgło już po nitach jechało i wysorzęglik też w kiepskim stanie. Auto jeszcze nie źłożone bo cały czas czekam na kape w serwisie która miała być z łożyskami półosi wczoraj i nie dotarła.

 

Opublikowano

Po wymianie kompletnego sprzęgła całkowicie inna jazda, ruszanie na 1 i wstecznym jest płynne i bez żadnych wibracji, a pedał sprzegła wciska sie bardzo lekko. Wibracje podczas jazdy też znacznie się zmniejszyły ale jednak coś jeszcze delikatnie czuć na 4 przy prędkości ok 60 km/h. Luz na półosiach został całkowicie wyeliminowany przez wymiane łożysk i z lewej strony osłony. I teraz pytanie co jeszcze może być. Przeguby wyglądały na dobre więc nie wymieniałem. Chyba że coś z kołami albo po prostu tak ma być. Co jeszcze zaobserwowałem to to że chyba jak silnik się rozgrzeje to wibracje są już naprawde minimalne.

Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, Andrzej85 napisał:

Po wymianie kompletnego sprzęgła całkowicie inna jazda, ruszanie na 1 i wstecznym jest płynne i bez żadnych wibracji, a pedał sprzegła wciska sie bardzo lekko. Wibracje podczas jazdy też znacznie się zmniejszyły ale jednak coś jeszcze delikatnie czuć na 4 przy prędkości ok 60 km/h. Luz na półosiach został całkowicie wyeliminowany przez wymiane łożysk i z lewej strony osłony. I teraz pytanie co jeszcze może być. Przeguby wyglądały na dobre więc nie wymieniałem. Chyba że coś z kołami albo po prostu tak ma być. Co jeszcze zaobserwowałem to to że chyba jak silnik się rozgrzeje to wibracje są już naprawde minimalne.

lozyska w piastach sprawdzales?

Edytowane przez quadral20004
Opublikowano

O tym nie pomyślałem ale padające łożyska w piastach objawiają sie głośnym wyciem w trakcie jazdy.

Opublikowano

Jak wyzej lozyska do wymiany. Pieprzenie na forum ze to tuleje to sa dyrdymaly osob ktore nie maja pojecia o mechanice. Lozyska w B8 padaja po 100k, wymien na Fag kub skf a zapomnisz o jakichkolwiek wibracjach podczas jazdy. Zawias w B8 jest wyjatkowo trwaly mam na mysli drazki i wachacze 250k nie robi zadnego problemu bez wymiany

Opublikowano
20 minut temu, execuiter napisał:

Jak wyzej lozyska do wymiany. Pieprzenie na forum ze to tuleje to sa dyrdymaly osob ktore nie maja pojecia o mechanice. Lozyska w B8 padaja po 100k, wymien na Fag kub skf a zapomnisz o jakichkolwiek wibracjach podczas jazdy. Zawias w B8 jest wyjatkowo trwaly mam na mysli drazki i wachacze 250k nie robi zadnego problemu bez wymiany

to ja mam chyba jakieś inne auto bo mam 210k km i nic trzęsie. To jakaś bzdura że łożyska padają po 100k km.

Opublikowano

A czy da sie sprawdzić bądź czy są jakieś objawy walniętych łożysk w piastach oprócz oczywiście wibracji w trakcie jazdy. 

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, Andrzej85 napisał:

A czy da sie sprawdzić bądź czy są jakieś objawy walniętych łożysk w piastach oprócz oczywiście wibracji w trakcie jazdy. 

tak.podniesc przod do gory wbic 4 moze 5 bieg i rozpedzic kola np. do 70 km/h i sluchac jak schodza z obrotow. u mnie stukalo jak schodzily z obrotow. jak bedzie ci cos stukac to jedno kolo opusc i rozpedz to drugie. pozniej na odwrot. po to by zlokalizowac ktora strona pada.nie martw sie auto nie pojedzie:)

Edytowane przez quadral20004
Opublikowano (edytowane)

A jakiś luz na kołach też będzie wyczuwalny? Jak jeżdżę to nie słychać żadnego stukania szumu lub innego hałasu. Może to coś z oponą lub krzywą felgą. Wibracje są przy załączonym biegu a na luzie nie występują więc to może przegub wewnętrzny.

Edytowane przez Andrzej85
Opublikowano

Również zostałem szczęściarzem z objawami szarpania przy ruszaniu na rozgrzanym silniku. Komplet sprzęgło i dwumas wymieniałem 50 tyś temu, jeżdżę raczej spokojnie 70% trasy to autostrada i dlatego dziwią mnie problemy ze sprzęgłem po tak niskim przebiegu (a wiadomość iż nowy zestaw może być defacto regenerownym zaskoczyła mnie totalnie). Prześledziłem historię tego wątku i dziś idąc za radami wymieniłem płyn hamulcowy. Po odebraniu od mechanika objawy nie ustąpiły, poduszka pod skrzynią jak i przegub wewnętrzny (sprawdzony jedynie pobierznie pod względem luzów bez rozbierania czegokolwiek) nie wykazują nadmiernego zużycia. Co teraz ? skrzynia w dół i oględziny tego sprzęgła ? zastanawia mnie dlaczego takie objawy występują tylko na rozgrzanym silniku ? 

Opublikowano

No u mnie dokładnie to samo. Wymieniłem płyn 120zl. Objawy występują nadal bez najmniejszych zmian. Silnik CAGA 2.0TDI. Nie ma to związku z jakimiś dawkami paliwa czasem? Pompa paliwa? Dwumas robiony 60k temu. Mogę to powymieniać ale tanio nie jest. Mechanik najchętniej wymieniłby mi pół auta. Mogę zrobić logi przy ruszaniu jeśli to pomoże. Tylko które?

Opublikowano

Patrząc na swoją A4 i na to że wymieniłem sprzęglo łożyska i dalej mam jakieś wibracje to dochodze do wniosku że układ napędowy w tych autach to jakaś poraszka. U mnie wibracje przy ruszaniu ustały przy wymianie sprzęgła, dwumas był zatarty. No ale 50 tys to stanowczo za mało jak na sprzęgło. Kryso może poduszka silnika padła to też wtedy będzie telepać autem przy ruszaniu. Ja ze swoimi wibracjami w trakcie jazdy doszedłem do wniosku że chyba jeszcze przegub wewnętrzny będzie padnięty bo już sorzęgło i łożyska na dyferencjale wymieniłem. Tylko gdzie teraz kupić jakiś dobrej jakości w dobrej cenie. W serwisie powiedzieli mi 1300 zl i to za dużo jak na moje nerwy.

Opublikowano
2 godziny temu, kryso napisał:

Również zostałem szczęściarzem z objawami szarpania przy ruszaniu na rozgrzanym silniku. Komplet sprzęgło i dwumas wymieniałem 50 tyś temu, jeżdżę raczej spokojnie 70% trasy to autostrada i dlatego dziwią mnie problemy ze sprzęgłem po tak niskim przebiegu (a wiadomość iż nowy zestaw może być defacto regenerownym zaskoczyła mnie totalnie). Prześledziłem historię tego wątku i dziś idąc za radami wymieniłem płyn hamulcowy. Po odebraniu od mechanika objawy nie ustąpiły, poduszka pod skrzynią jak i przegub wewnętrzny (sprawdzony jedynie pobierznie pod względem luzów bez rozbierania czegokolwiek) nie wykazują nadmiernego zużycia. Co teraz ? skrzynia w dół i oględziny tego sprzęgła ? zastanawia mnie dlaczego takie objawy występują tylko na rozgrzanym silniku ? 

Co do objawy byłem u mechanika i stwierdził ze coś nie dobija ciesnienia w skrzyni i dlatego tak szarpie jestem trochę zielony wiec nie powiem wam co i jak dokaldnie 

Opublikowano

podczas wymiany sprzegla,wymieniamy caly komplet(tarcza ,docisk,dwumas) kto oszczedza ten 2 razy placi :)

Opublikowano
1 minutę temu, quadral20004 napisał:

podczas wymiany sprzegla,wymieniamy caly komplet(tarcza ,docisk,dwumas) kto oszczedza ten 2 razy placi :)

ja też wmieniłem wszystko i po 20k km czasem trzepie autem. przy ruszaniu. Ja bym jeszcze spróbował wymienić sam wysprzęglik tylko nie wiem czy trzeba skrzynie wywalić żeby go wymienić...

Opublikowano
ja też wmieniłem wszystko i po 20k km czasem trzepie autem. przy ruszaniu. Ja bym jeszcze spróbował wymienić sam wysprzęglik tylko nie wiem czy trzeba skrzynie wywalić żeby go wymienić...
Nie trzeba, wysprzeglik warto zawsze wymienic
Opublikowano

po raz 36 napisze ,ze lekiem na chorobe waszej niuni jest delikatne spalenie sprzegla. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...