Delikatne szarpanie podczas ruszania
16 16

    131 postów w tym temacie

    Dobry wieczór wszystkim,

    Założyłem nowy temat, ponieważ jest mi trudno sklasyfikować i dopasować do obecnych opisów na forum powstałe objawy w moim Audi.

    Od miesiąca jestem posiadaczem modelu A4 B8 2010 rok, 2.0 TDI CR 143 KM.

    W dniu dzisiejszym, czyli po pierwszych przymrozkach samochód zaczął delikatnie szarpać (dostał wibracji) podczas ruszania z 1 biegu. To lekkie szarpanie wytwarza się na samym początku obrotów, tj od 800 obr/min (podczas postoju) do zaledwie 1200 obr/min. i przestaje szarpać, przechodząc łagodnie na drugi bieg i kolejny bieg itd.

    Szarpnięcie (coś bardziej podobnego do zatrząśnięcia pracą silnika przez ok. 1-1,5 sek, gdzie po chwili powraca do normalnej cichej pracy.

    Na kolejnych biegach jest wszystko w porządku - na biegu jałowym również w porządku. Nawet podczas redukcji z 2 na 1, gdzie auto jedzie powoli na 1 biegu, wszystko odbywa się płynnie i jest wszystko w porządku. Chodzi tylko i wyłącznie o tę chwilę, o sekundę, gdzie podczas ruszania "zatrzęsie autem". Na innych biegach auto prowadzi się idealnie, nic nie szarpie, ładnie przyśpiesza bez wibracji. Żadnych błędów na wyświetlaczu etc. Do dnia wczorajszego wszystko było w porządku. Co do objawów, to występują one podczas zimnego jak i ciepłego silnika.

    Samochód ma przejechane 172 tyś. km, serwisowane w ASO do 150 tyś, km, gdzie podczas ostatniej wizyty było wymieniane sprzęgło i dwumas i nie pamiętam czy również tarcza i docisk, ale w serwisie podczas sprawdzania przed zakupem powiedzieli, że komplet i że mam z głowy na jakiż czas kosztowną wymianę - nie pamiętam co mieli na myśli, a książka jest po belgijsku, ale te szczegóły chyba nie są tak ważne.

    Poruszyłem na samym początku temat przymrozków, ponieważ ktoś mi podpowiedział, że również może to być wina paliwa - chociaż cały czas tankuje na tych samych stacjach dużej sieci.

    W serwisie STER VW w Radomiu rozmawiałem dzisiaj "na szybko" z technologiem, że logi mogą nic konkretnego nie wykazać podczas pomiaru diagnostycznego, aczkolwiek pojadę i niech go podepną pod komputer. Bardziej obstawiam poduszki, ale to takie gdybanie.

    Jeżeli ktoś z forumowiczów orientuje się co może być przyczyną, będę bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki.

    Pozdrawiam,


    Jendak delikatnie szaprie tylko na rozgrzanym silniku. Na zimnym płynnie rusza.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Dobry wieczór wszystkim,

    Założyłem nowy temat, ponieważ jest mi trudno sklasyfikować i dopasować do obecnych opisów na forum powstałe objawy w moim Audi.

    Od miesiąca jestem posiadaczem modelu A4 B8 2010 rok, 2.0 TDI CR 143 KM.

    W dniu dzisiejszym, czyli po pierwszych przymrozkach samochód zaczął delikatnie szarpać (dostał wibracji) podczas ruszania z 1 biegu. To lekkie szarpanie wytwarza się na samym początku obrotów, tj od 800 obr/min (podczas postoju) do zaledwie 1200 obr/min. i przestaje szarpać, przechodząc łagodnie na drugi bieg i kolejny bieg itd.

    Szarpnięcie (coś bardziej podobnego do zatrząśnięcia pracą silnika przez ok. 1-1,5 sek, gdzie po chwili powraca do normalnej cichej pracy.

    Na kolejnych biegach jest wszystko w porządku - na biegu jałowym również w porządku. Nawet podczas redukcji z 2 na 1, gdzie auto jedzie powoli na 1 biegu, wszystko odbywa się płynnie i jest wszystko w porządku. Chodzi tylko i wyłącznie o tę chwilę, o sekundę, gdzie podczas ruszania "zatrzęsie autem". Na innych biegach auto prowadzi się idealnie, nic nie szarpie, ładnie przyśpiesza bez wibracji. Żadnych błędów na wyświetlaczu etc. Do dnia wczorajszego wszystko było w porządku. Co do objawów, to występują one podczas zimnego jak i ciepłego silnika.

    Samochód ma przejechane 172 tyś. km, serwisowane w ASO do 150 tyś, km, gdzie podczas ostatniej wizyty było wymieniane sprzęgło i dwumas i nie pamiętam czy również tarcza i docisk, ale w serwisie podczas sprawdzania przed zakupem powiedzieli, że komplet i że mam z głowy na jakiż czas kosztowną wymianę - nie pamiętam co mieli na myśli, a książka jest po belgijsku, ale te szczegóły chyba nie są tak ważne.

    Poruszyłem na samym początku temat przymrozków, ponieważ ktoś mi podpowiedział, że również może to być wina paliwa - chociaż cały czas tankuje na tych samych stacjach dużej sieci.

    W serwisie STER VW w Radomiu rozmawiałem dzisiaj "na szybko" z technologiem, że logi mogą nic konkretnego nie wykazać podczas pomiaru diagnostycznego, aczkolwiek pojadę i niech go podepną pod komputer. Bardziej obstawiam poduszki, ale to takie gdybanie.

    Jeżeli ktoś z forumowiczów orientuje się co może być przyczyną, będę bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki.

    Pozdrawiam,

    Jendak delikatnie szaprie tylko na rozgrzanym silniku. Na zimnym płynnie rusza.

    Wydaje mi się, że mam podobnie, przy ruszaniu (w jego końcowej fazie) występuje szarpnięcie, coś jakby sprzęgło "nie łapało równomiernie".

    Szukałem, szukałem, wymieniłem po drodze sprzęgło z dwumasem, a problem nadal występuje.

    Nie ma jakieś tragedii, więc się przyzwyczaiłem.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    A łożysko oporowe też wymieniłeś do kompletu?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    A łożysko oporowe też wymieniłeś do kompletu?

    Przy wymianie dwumasy łożysko to normalka.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    A łożysko oporowe też wymieniłeś do kompletu?

    Cały komplet. Jest szansa, że temat może zostanie rozwiązany.

    Dam znać za kilka dni.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Czekamy na info bo temat jest ciekawy

    Edytowane przez sadowiak

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ja tez jestem ciekaw.MoZe jakiś lipny zestaw założony

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    To czekamy
    , tez jestem ciekaw :)

    Edytowane przez skrab

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeżeli chodzi o to lekkie szarpanie podczas ruszania, to do dwóch dni zauważyłem, że przestało...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeżeli chodzi o to lekkie szarpanie podczas ruszania, to do dwóch dni zauważyłem, że przestało...

    witam,

    Dobry wieczór wszystkim,

    Założyłem nowy temat, ponieważ jest mi trudno sklasyfikować i dopasować do obecnych opisów na forum powstałe objawy w moim Audi.

    Od miesiąca jestem posiadaczem modelu A4 B8 2010 rok, 2.0 TDI CR 143 KM.

    W dniu dzisiejszym, czyli po pierwszych przymrozkach samochód zaczął delikatnie szarpać (dostał wibracji) podczas ruszania z 1 biegu. To lekkie szarpanie wytwarza się na samym początku obrotów, tj od 800 obr/min (podczas postoju) do zaledwie 1200 obr/min. i przestaje szarpać, przechodząc łagodnie na drugi bieg i kolejny bieg itd.

    Szarpnięcie (coś bardziej podobnego do zatrząśnięcia pracą silnika przez ok. 1-1,5 sek, gdzie po chwili powraca do normalnej cichej pracy.

    Na kolejnych biegach jest wszystko w porządku - na biegu jałowym również w porządku. Nawet podczas redukcji z 2 na 1, gdzie auto jedzie powoli na 1 biegu, wszystko odbywa się płynnie i jest wszystko w porządku. Chodzi tylko i wyłącznie o tę chwilę, o sekundę, gdzie podczas ruszania "zatrzęsie autem". Na innych biegach auto prowadzi się idealnie, nic nie szarpie, ładnie przyśpiesza bez wibracji. Żadnych błędów na wyświetlaczu etc. Do dnia wczorajszego wszystko było w porządku. Co do objawów, to występują one podczas zimnego jak i ciepłego silnika.

    Samochód ma przejechane 172 tyś. km, serwisowane w ASO do 150 tyś, km, gdzie podczas ostatniej wizyty było wymieniane sprzęgło i dwumas i nie pamiętam czy również tarcza i docisk, ale w serwisie podczas sprawdzania przed zakupem powiedzieli, że komplet i że mam z głowy na jakiż czas kosztowną wymianę - nie pamiętam co mieli na myśli, a książka jest po belgijsku, ale te szczegóły chyba nie są tak ważne.

    Poruszyłem na samym początku temat przymrozków, ponieważ ktoś mi podpowiedział, że również może to być wina paliwa - chociaż cały czas tankuje na tych samych stacjach dużej sieci.

    W serwisie STER VW w Radomiu rozmawiałem dzisiaj "na szybko" z technologiem, że logi mogą nic konkretnego nie wykazać podczas pomiaru diagnostycznego, aczkolwiek pojadę i niech go podepną pod komputer. Bardziej obstawiam poduszki, ale to takie gdybanie.

    Jeżeli ktoś z forumowiczów orientuje się co może być przyczyną, będę bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki.

    Pozdrawiam,

    Jendak delikatnie szaprie tylko na rozgrzanym silniku. Na zimnym płynnie rusza.

    witam,

    w zasadzie borykam się z podobnym problemem, auto szarpie przy ruszaniu z pierwszego biegu, objaw ma miejsce w końcowej fazie zwalniania pedału sprzęgła, diagnostyka komputerowa wykazywała błąd czujnika sprzęgła to ten od systemu start/stop błąd skasowny na chwilę jakby pomogło, po czym problem powrócił czujnik został wymieniony i niestety auto ciągle szarpie, najgorsze jest to że objaw nie pojawia się regularnie, nasila się w momnecie kiedy auto jedzie w korku - częste ruszanie z pierwszego biegu, lub gdy zostanie mocniej przeciągnięte - auto dobrze się rozgrzeje przy dynamicznej jeździe po trasie, przy spokojnej "emeryckiej" jeździe bez częstego ruszania z miejsca problem się nie pojawia.

    Koledzy jeśli ktoś może podzielić się doświadczeniami związanymi z tego typu sytuacją będę bardzo wdzięczny za pomoc.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Gdzies to już opisywalem ,miałem identyczne objawy jak wy ale powtórze . Jechałe autostradą w niemcowni , wpadłem na korek ze 3 godz jazda zero -jedynkowa, po pewnym czesie ja nie mogę ruszyc normalnie autem, zapinam jadynke a silnik chce mi wyskoczyc przez zamknieta klape ,co jest mysle i tak przejechałem cały korek , jak ruszałem to musiałem przypalac troche sprzegło inaczej bym nie ruszył. Po przejechaniu około 200 km normalnej jazdy zjazd na parking i sprawdzam czy dalej to samo, ruszam i wszystko ok . Wnosek taki że w momencie czestego start- stop np w korku problem sie pjawiał . Po przyjechaniu do Krakowa warsztat skrzynia w duł i wszystko jasne , padła dwumasa i docisk . Wymieniłem wszystko sprzegło ,dwumws docisk .koszt około 4 koła . A dodam że sytuacja miała miejsce przy przebiego 120tys , a pierwsza dwumasa byla wymiwniana przy 70tys ,na gwarancji w Belgii.Tak ze koledzy skrzynia w na ziemie i sprawdzac.Poza tym auto mam od nowosci przejechane prawie 200koła i jestem mega zadowolony z B8 i nastepna bedzie też a4b9 ,napewno nie Dacia Logan ;) .

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeżeli chodzi o to lekkie szarpanie podczas ruszania, to do dwóch dni zauważyłem, że przestało...

    witam,

    Dobry wieczór wszystkim,

    Założyłem nowy temat, ponieważ jest mi trudno sklasyfikować i dopasować do obecnych opisów na forum powstałe objawy w moim Audi.

    Od miesiąca jestem posiadaczem modelu A4 B8 2010 rok, 2.0 TDI CR 143 KM.

    W dniu dzisiejszym, czyli po pierwszych przymrozkach samochód zaczął delikatnie szarpać (dostał wibracji) podczas ruszania z 1 biegu. To lekkie szarpanie wytwarza się na samym początku obrotów, tj od 800 obr/min (podczas postoju) do zaledwie 1200 obr/min. i przestaje szarpać, przechodząc łagodnie na drugi bieg i kolejny bieg itd.

    Szarpnięcie (coś bardziej podobnego do zatrząśnięcia pracą silnika przez ok. 1-1,5 sek, gdzie po chwili powraca do normalnej cichej pracy.

    Na kolejnych biegach jest wszystko w porządku - na biegu jałowym również w porządku. Nawet podczas redukcji z 2 na 1, gdzie auto jedzie powoli na 1 biegu, wszystko odbywa się płynnie i jest wszystko w porządku. Chodzi tylko i wyłącznie o tę chwilę, o sekundę, gdzie podczas ruszania "zatrzęsie autem". Na innych biegach auto prowadzi się idealnie, nic nie szarpie, ładnie przyśpiesza bez wibracji. Żadnych błędów na wyświetlaczu etc. Do dnia wczorajszego wszystko było w porządku. Co do objawów, to występują one podczas zimnego jak i ciepłego silnika.

    Samochód ma przejechane 172 tyś. km, serwisowane w ASO do 150 tyś, km, gdzie podczas ostatniej wizyty było wymieniane sprzęgło i dwumas i nie pamiętam czy również tarcza i docisk, ale w serwisie podczas sprawdzania przed zakupem powiedzieli, że komplet i że mam z głowy na jakiż czas kosztowną wymianę - nie pamiętam co mieli na myśli, a książka jest po belgijsku, ale te szczegóły chyba nie są tak ważne.

    Poruszyłem na samym początku temat przymrozków, ponieważ ktoś mi podpowiedział, że również może to być wina paliwa - chociaż cały czas tankuje na tych samych stacjach dużej sieci.

    W serwisie STER VW w Radomiu rozmawiałem dzisiaj "na szybko" z technologiem, że logi mogą nic konkretnego nie wykazać podczas pomiaru diagnostycznego, aczkolwiek pojadę i niech go podepną pod komputer. Bardziej obstawiam poduszki, ale to takie gdybanie.

    Jeżeli ktoś z forumowiczów orientuje się co może być przyczyną, będę bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki.

    Pozdrawiam,

    Jendak delikatnie szaprie tylko na rozgrzanym silniku. Na zimnym płynnie rusza.

    witam,

    w zasadzie borykam się z podobnym problemem, auto szarpie przy ruszaniu z pierwszego biegu, objaw ma miejsce w końcowej fazie zwalniania pedału sprzęgła, diagnostyka komputerowa wykazywała błąd czujnika sprzęgła to ten od systemu start/stop błąd skasowny na chwilę jakby pomogło, po czym problem powrócił czujnik został wymieniony i niestety auto ciągle szarpie, najgorsze jest to że objaw nie pojawia się regularnie, nasila się w momnecie kiedy auto jedzie w korku - częste ruszanie z pierwszego biegu, lub gdy zostanie mocniej przeciągnięte - auto dobrze się rozgrzeje przy dynamicznej jeździe po trasie, przy spokojnej "emeryckiej" jeździe bez częstego ruszania z miejsca problem się nie pojawia.

    Koledzy jeśli ktoś może podzielić się doświadczeniami związanymi z tego typu sytuacją będę bardzo wdzięczny za pomoc.

    Witam,

    Wiem dobrze o czym piszesz - dokładnie to samo miałem. Korek - jeszcze większe nasilenie wibracji podczas ruszania z 1 biegu, itd.itp. Kiedy opisywałem pod koniec października mój problem, to pojawiał się za każdym ruszeniem.

    Ale...u mnie problem zaniknął praktycznie całkowicie. Dlaczego "prawie"? Ponieważ pojawia się max 2 razy na m-c i nie ma róźnicy czy mocno rozgrzany silnik po dlugiej jeździe po mieście czy po krótszej trasie. Jest to bardzo sporadyczne (max 2 razy w ciągu dnia, bardzo nieregularne, tzn. jak raz zawibruje podczas ruszenia z 1 biegu, to np. na kolejnych światłach już tego nie ma = mogę tego doświadczyć drugi raz np. kilka godzin później).

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Mam tak samo jak Wy... 2.0 TDI 170 KM, 104 tys obecnie ale problem wystepuje juz od dość dawna, tyle że teraz dopiero dużo jeżdze autem i to widać. Tak jak koledzy pisali powyżej, problem wystepuje na mocno rozgrzanym silniku w korkach przy ruszaniu z 1. Dodatkowo czasami na biegu jałówym na zimnym silniku z kolei zatrzesie troche buda.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Sorki za OT w temacie ale co jeszcze moze wyjsc w sumie "nowym" aucie :/ :/ strach pomyslec :/

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Problem z szarpaniem u nie zażegnany :D:):banan:


    U mnie problem występował od początku kupna samochodu, w szczególności jak był dobrze rozgrzany (korki po mieście) lub jak długo jechałem na autostradzie i zatrzymywałem się do bramki, wtedy – masakra.

    Szarpanie występowało głównie w końcowej fazie ruszania (tak jakby sprzęgło brało "nierównomiernie").


    Po drodze wymieniłem sprzęgło + dwumas + łożysko w MegaCars w Wawie i nic to nie pomogło.


    Ostatnio zostawiłem u znajomego mechanika (w zasadzie to spora stacja serwisowa) celem dokładnej diagnostyki całego ukł. napędowego, zrzucili skrzynię i wszystko po kolei badali.


    Raport po naprawie obejmuje:

    • skasowanie luzu wałka w skrzyni;

    • łożysko oporowe wałka sprzęgłowego w skrzyni 079105313A;

    • łożysko wyciskowe SACHS 3189 600 002;

    • olej przekładniowy CASTROL


    Z tego co mówili, to łożysko wyciskowe było w kiepskim stanie, co mnie dziwi, bo przy wymianie dwumasu teoretycznie było (powinno być) wymienione, a od wymiany minęło około 30.000km a łożysko jest tragiczne. <szok>

    W każdym razie przejechałem już ok 2kkm i jest spokój

    No może czasem bardzo delikanie szarpnie, ale to już raczej mieści się w normie i stanowi około 10-15% tego co było.
    Edytowane przez bziku

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    To pochwal sie ile zaplaciles ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    To pochwal sie ile zaplaciles ?

    Proszę bardzo: :)

    2wn5xya.png

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    To jest robota + czesci?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    TAK

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam wszystkich po przeczytaniu tych wszystkich problemów mam to sama tylko dodatkowo przy predkosci około 150km czuje drgania dodam Ze w Aso wyważali kola sprawdzali zawieszenie i bylo wszystko ok drgania uznali Ze to sprzeglo ale widze ze wiekszosc wymienila i dalej wiec nie wiem czy jest sens co może sie za tm kryć???

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam wszystkich po przeczytaniu tych wszystkich problemów mam to sama tylko dodatkowo przy predkosci około 150km czuje drgania dodam Ze w Aso wyważali kola sprawdzali zawieszenie i bylo wszystko ok drgania uznali Ze to sprzeglo ale widze ze wiekszosc wymienila i dalej wiec nie wiem czy jest sens co może sie za tm kryć???

    mysle ze wina lezy w oponach :wink:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam wszystkich po przeczytaniu tych wszystkich problemów mam to sama tylko dodatkowo przy predkosci około 150km czuje drgania dodam Ze w Aso wyważali kola sprawdzali zawieszenie i bylo wszystko ok drgania uznali Ze to sprzeglo ale widze ze wiekszosc wymienila i dalej wiec nie wiem czy jest sens co może sie za tm kryć???

    mysle ze wina lezy w oponach :wink:

    nie wydaje mi sie nowe micheliny

    Witam wszystkich po przeczytaniu tych wszystkich problemów mam to sama tylko dodatkowo przy predkosci około 150km czuje drgania dodam Ze w Aso wyważali kola sprawdzali zawieszenie i bylo wszystko ok drgania uznali Ze to sprzeglo ale widze ze wiekszosc wymienila i dalej wiec nie wiem czy jest sens co może sie za tm kryć???

    mysle ze wina lezy w oponach :wink:

    nie wydaje mi sie nowe micheliny

    a jeszcze bardziej jesli dodam jeszcze gas do spodu

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam wszystkich po przeczytaniu tych wszystkich problemów mam to sama tylko dodatkowo przy predkosci około 150km czuje drgania dodam Ze w Aso wyważali kola sprawdzali zawieszenie i bylo wszystko ok drgania uznali Ze to sprzeglo ale widze ze wiekszosc wymienila i dalej wiec nie wiem czy jest sens co może sie za tm kryć???

    Na drugim komplecie kół też masz te drgania??

    Jeśli nie, to spróbuj wyważyć na hunter'ze z testem drogowym, miałem tak, że wyważarki pokazywały OK, a na hunterze okazało się, że opona jest uszkodzona.

    nie wydaje mi sie nowe micheliny

    to nie oznacza, że musi być dobra...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam wszystkich po przeczytaniu tych wszystkich problemów mam to sama tylko dodatkowo przy predkosci około 150km czuje drgania dodam Ze w Aso wyważali kola sprawdzali zawieszenie i bylo wszystko ok drgania uznali Ze to sprzeglo ale widze ze wiekszosc wymienila i dalej wiec nie wiem czy jest sens co może sie za tm kryć???

    Na drugim komplecie kół też masz te drgania??

    Jeśli nie, to spróbuj wyważyć na hunter'ze z testem drogowym, miałem tak, że wyważarki pokazywały OK, a na hunterze okazało się, że opona jest uszkodzona.

    nie wydaje mi sie nowe micheliny

    to nie oznacza, że musi być dobra...

    tak robili to na hunterze Z testem drogowYm ale to bardziej od silnika idzie gdzY chce przYspieszyc dodaje gas i drga

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam,

    widzę, że szarpanie przy ruszaniu to dość powszechny problem

    bo u mnie tez się to niedawno pojawiło.

    Mam przejechane 190 000 tys, kpl sprzęgło w serwisie wymienione było przy 170 000 tys.

    U mnie szarpie najmocniej jak jest zimny (3 pierwsze ruszania), a później w czasie dnia odpuszcza lub szarpnie

    tak delikatnie ze czuje tylko kierowca pod sprzęgłem. A bywają takie dni, że w ogóle nic się nie dzieje.

    Na razie nie zauważyłem żadnych zależności ale wydaje mi się

    że najbardziej szarpał jak było na minusie (ok -5), oraz po dosyć ostrej jeździe (jeżeli taka może być przy 120 KM hehe).

    No i tu mam problem bo chciałbym po nowym roku coś zrobić z tą moją powalająca mocą 120 KM i boję się, że może to

    pogłębić te drgania. Nie mniej jednak jestem już zdecydowany więc zobaczymy czy wpłynie to w jakiś sposób na te drgania.

    P.S. u mnie też wyczuwam delikatnie nierówną pracę silnika na biegu jałowym na zimnym silniku

    może ten typ tak ma...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    No i tu mam problem bo chciałbym po nowym roku coś zrobić z tą moją powalająca mocą 120 KM i boję się, że może to
    pogłębić te drgania. Nie mniej jednak jestem już zdecydowany więc zobaczymy czy wpłynie to w jakiś sposób na te drgania.

    U mnie szarpało i zrobiłem program w R-Performance z 143KM (było 152KM) na 188KM, nie wpłynęło to w żaden sposób na szarpanie, może nawet troszkę się zmniejszyło, bo poprosiłem przy okazji programu, żeby podnieść delikatnie dawkę paliwa na jałowym.


    tak robili to na hunterze Z testem drogowYm ale to bardziej od silnika idzie gdzY chce przYspieszyc dodaje gas i drga

    A może warto zweryfikować przegub wewnętrzny - jak niedomaga, to są drgania kierownicy i całej budy, w szczególności przy dodawaniu gazu

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    No i tu mam problem bo chciałbym po nowym roku coś zrobić z tą moją powalająca mocą 120 KM i boję się, że może to

    pogłębić te drgania. Nie mniej jednak jestem już zdecydowany więc zobaczymy czy wpłynie to w jakiś sposób na te drgania.

    U mnie szarpało i zrobiłem program w R-Performance z 143KM (było 152KM) na 188KM, nie wpłynęło to w żaden sposób na szarpanie, może nawet troszkę się zmniejszyło, bo poprosiłem przy okazji programu, żeby podnieść delikatnie dawkę paliwa na jałowym

    Ja szukałem kogoś na miejscu i znalazłem w Piotrkowie Tryb. firmę Evorider. Specjalnie piszę jaka to firma bo może ktoś miał z nimi do czynienia.

    W każdym razie porozmawiam z nimi i może tez pomyślimy z tą dawką paliwa.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeżeli chodzi o to lekkie szarpanie podczas ruszania, to do dwóch dni zauważyłem, że przestało...

    witam,

    Dobry wieczór wszystkim,

    Założyłem nowy temat, ponieważ jest mi trudno sklasyfikować i dopasować do obecnych opisów na forum powstałe objawy w moim Audi.

    Od miesiąca jestem posiadaczem modelu A4 B8 2010 rok, 2.0 TDI CR 143 KM.

    W dniu dzisiejszym, czyli po pierwszych przymrozkach samochód zaczął delikatnie szarpać (dostał wibracji) podczas ruszania z 1 biegu. To lekkie szarpanie wytwarza się na samym początku obrotów, tj od 800 obr/min (podczas postoju) do zaledwie 1200 obr/min. i przestaje szarpać, przechodząc łagodnie na drugi bieg i kolejny bieg itd.

    Szarpnięcie (coś bardziej podobnego do zatrząśnięcia pracą silnika przez ok. 1-1,5 sek, gdzie po chwili powraca do normalnej cichej pracy.

    Na kolejnych biegach jest wszystko w porządku - na biegu jałowym również w porządku. Nawet podczas redukcji z 2 na 1, gdzie auto jedzie powoli na 1 biegu, wszystko odbywa się płynnie i jest wszystko w porządku. Chodzi tylko i wyłącznie o tę chwilę, o sekundę, gdzie podczas ruszania "zatrzęsie autem". Na innych biegach auto prowadzi się idealnie, nic nie szarpie, ładnie przyśpiesza bez wibracji. Żadnych błędów na wyświetlaczu etc. Do dnia wczorajszego wszystko było w porządku. Co do objawów, to występują one podczas zimnego jak i ciepłego silnika.

    Samochód ma przejechane 172 tyś. km, serwisowane w ASO do 150 tyś, km, gdzie podczas ostatniej wizyty było wymieniane sprzęgło i dwumas i nie pamiętam czy również tarcza i docisk, ale w serwisie podczas sprawdzania przed zakupem powiedzieli, że komplet i że mam z głowy na jakiż czas kosztowną wymianę - nie pamiętam co mieli na myśli, a książka jest po belgijsku, ale te szczegóły chyba nie są tak ważne.

    Poruszyłem na samym początku temat przymrozków, ponieważ ktoś mi podpowiedział, że również może to być wina paliwa - chociaż cały czas tankuje na tych samych stacjach dużej sieci.

    W serwisie STER VW w Radomiu rozmawiałem dzisiaj "na szybko" z technologiem, że logi mogą nic konkretnego nie wykazać podczas pomiaru diagnostycznego, aczkolwiek pojadę i niech go podepną pod komputer. Bardziej obstawiam poduszki, ale to takie gdybanie.

    Jeżeli ktoś z forumowiczów orientuje się co może być przyczyną, będę bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki.

    Pozdrawiam,

    Jendak delikatnie szaprie tylko na rozgrzanym silniku. Na zimnym płynnie rusza.

    witam,

    w zasadzie borykam się z podobnym problemem, auto szarpie przy ruszaniu z pierwszego biegu, objaw ma miejsce w końcowej fazie zwalniania pedału sprzęgła, diagnostyka komputerowa wykazywała błąd czujnika sprzęgła to ten od systemu start/stop błąd skasowny na chwilę jakby pomogło, po czym problem powrócił czujnik został wymieniony i niestety auto ciągle szarpie, najgorsze jest to że objaw nie pojawia się regularnie, nasila się w momnecie kiedy auto jedzie w korku - częste ruszanie z pierwszego biegu, lub gdy zostanie mocniej przeciągnięte - auto dobrze się rozgrzeje przy dynamicznej jeździe po trasie, przy spokojnej "emeryckiej" jeździe bez częstego ruszania z miejsca problem się nie pojawia.

    Stawiam na dwumas, tez tak miałem, po wymianie ustąpił.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    czesta bolaczka b8 szarpanie przy ruszaniu. u mnie jest(bylo) to samo.w koncowej fazie pouszczania sprzegla przy ruszaniu autem telepalo jakby mialo delire. problem byl w zasniedzilym docisku sprzegla.

    lek na to : rozbujac autko ,bieg nie ma znaczenia obroty 2000,naciskamy lekko sprzeglo doslownie delikatnie i wciskamy gaz,niech auto nam nie przyspiesza a obroty wzrastaja. takim sposobem jak przypalimy lekko tarcze docisk nam sie rownomiernie ulozy na tarczy ,tym samym rdza ktora na nim jest pojdzie w pioruny.

    po tym zabiegu problem ustapil,teraz rusza bez zadnego zatelepanie.jesli pomoglem do nie ma za co.pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Problem z szarpaniem u nie zażegnany :D:):banan:

    U mnie problem występował od początku kupna samochodu, w szczególności jak był dobrze rozgrzany (korki po mieście) lub jak długo jechałem na autostradzie i zatrzymywałem się do bramki, wtedy – masakra.

    Szarpanie występowało głównie w końcowej fazie ruszania (tak jakby sprzęgło brało "nierównomiernie").

    Po drodze wymieniłem sprzęgło + dwumas + łożysko w MegaCars w Wawie i nic to nie pomogło.

    Ostatnio zostawiłem u znajomego mechanika (w zasadzie to spora stacja serwisowa) celem dokładnej diagnostyki całego ukł. napędowego, zrzucili skrzynię i wszystko po kolei badali.

    Raport po naprawie obejmuje:

    • skasowanie luzu wałka w skrzyni;
    • łożysko oporowe wałka sprzęgłowego w skrzyni 079105313A;
    • łożysko wyciskowe SACHS 3189 600 002;
    • olej przekładniowy CASTROL

    Z tego co mówili, to łożysko wyciskowe było w kiepskim stanie, co mnie dziwi, bo przy wymianie dwumasu teoretycznie było (powinno być) wymienione, a od wymiany minęło około 30.000km a łożysko jest tragiczne. <szok>

    W każdym razie przejechałem już ok 2kkm i jest spokój

    No może czasem bardzo delikanie szarpnie, ale to już raczej mieści się w normie

    Po przecztaniu wszystkich odpowiedzi, jedynie kolega bziku podjął konkretne kroki, które przyniosły efekt. I jeżeli u mnie te poszarpywania się pogłębią to pewnie też będę zrzucał skrzynię.

    Takie same objawy miałem w nowym Seacie Leonie 1.9tdi 105KM 2010r. przebieg 50 000 tys. i w serwisie stwierdzili, że to mieści się w( ICH )normie.

    Edytowane przez gepardsc

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Dodaj konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!


    Zarejestruj nowe konto

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


    Zaloguj się teraz
    16 16

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Latest Registered Members