Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 AVF] RumJankowy AVF - początki powolnej modyfikacji: 180bhp, 410Nm @1.6bar


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie

Dzisiaj wpadł mi w ręce rarytasik jak mniemam: A4 B6 1.8T Quattro 190PS.

Stała bidula w komisie, więc się zlitowałem nad nią, tyle że patrząc na wasze, moja wcale nie przypomina tego czym powinna być i raczej jest brzydkim kaczątkiem. :P

Ma kilka wad które będę sukcesywnie eliminował, przy czym każdy przeprowadzony zabieg opiszę tutaj.

Stała pół roku, więc jest brudna i zaniedbana, przywieziona 2h temu, tak więc wybaczcie ale zdjęcia wstawię później, dzisiaj nawet nie mam za ciekawych.

Nie będzie ambitnych modyfikacji, może na początek tylko elektronicznie, doprowadzić do oryginału i extra stanu, nie wydać za wiele kasy zwłaszcza że mam na karku dwójkę dzieciaków i wolę inwestować w dzieci niż samochód.

Chcę też poprawić środek, ewentualnie lekko wizualnie i obecnie to na tyle.

Co będzie później, ciężko przewidzieć ;)

Edytowane przez RumJanek
Opublikowano

Wrzuć jakieś zdjęcia. Ode mnie + za chęć doprowadzenia auta do porządku :)

Opublikowano

Na dzień dzisiejszy samochód został posprzątany i umyty z grubsza. Co do stanu technicznego to trzeba zrobić:

- wymienić sprzęgło

- profesjonalne czyszczenie i sprawdzenie diagnostyczne, nie "z grubsza"

- poszukać kilka dodatków do wnętrza bo widzę że wyposarzenie jest bardzo ubogie

- sprawdzić wszystkie płyny itp, ostatni wpis w książce serwisowej 5tys. mil - rok temu

- przyjąć wasze sugestie....? ;)

Opublikowano (edytowane)

Dawaj fotki i nie marudź ;) Ważniejsza jest ilość serca i pracy którą się wkłada w auto niż gotówki.

Edytowane przez Awra
Opublikowano (edytowane)

Dawaj fotki i nie marudź ;) Ważniejsza jest ilość serca i pracy którą się wkłada w auto niż gotówki.

Myślę w przyszłości o:

- porządnym wypraniu dywanu

- zmianie foteli na s-line najlepiej pełne sterowanie elektryczne, może skóra lub pół skóra,

- podłokietnik

- ogrzewaniu foteli

- zmianie radia na wersję z navi

- wyprowadzeniu wszystkich wgniotek, zwłaszcza na lewych drzwiach z tyłu bo trochę drażni oko :P

- dokładka przedniego zderzaka na oryginalną do tej wersji

- czujniki parkowania

Edytowane przez RumJanek
Opublikowano

Chyba jeden z ładniejszych kolorów z palety audi według mnie. Quattro i silnik :thumbup1: Z resztą powoli dojdziesz do ładu.

Opublikowano (edytowane)

Mnie też ten kolor sie podoba najbardziej, nastepny to srebrny, jednak granat jest cool...

Dzis odebralem BMW z serwisu a zawiozlem Audi na wymiane sprzęgła i sprawdzenie co ewentualnie trzeba poprawic.

Chcialbym tylko zeby to byla tarcza sprzegłowa a nie dwumasa bo koszta beda potezne, zwazywszy na to ze nim nie sprzedam bmw to z kasa bedzie cienko w tym roku.

Znalazlem kilka rzeczy ktore mnie interesuja, ale zanim cokolwiek kupie, moze ktos bedzie mial na pozbyciu? ;)

Nie chce nic mowic, ale kombiak poszedl na warsztat.

Okazalo sie ze tarcza sprzegla byla zjechana prawie do zera, dziwne ze to jeszcze wysprzeglalo, cale szczescie ze dwumasa jest w bardzo dobrym stanie i nie trzeba wymieniac. Dowiedzialem sie ze jakis plastikowy krociec od wody pekł i lal sie plyn, jak rowniez uszczelka dekla puszczala juz olej. Potem sprawdzic zbierznosc, turbo etc.

Auto do odebrania bedzie w przyszlym tygodniu.

Do zrobienia pozniej bedzie:

- hamulce

- poprawic blacharke

- no i doposazenie ... :)

Teraz tak czytam i co ja pacze? :wink:

Ponoć BEX-a mozna fajnie podciagnac samym wirusem bez ingerencji w modyfikacje silnika i turbo.

Czy którys magil powie mi co i jak mozna poprawic w moim? - bo chyba jednak skusze sie później na male co nieco :grin:


Dawaj fotki i nie marudź ;) Ważniejsza jest ilość serca i pracy którą się wkłada w auto niż gotówki.

Obecnie z gotówka jest kiepsko dopóki nie sprzedam drugiego wozidła, niemniej jednak serducho mam wielkie.

Od zawsze do Audi miałem sentyment, kiedyś miałem dwie ośki 80 coupe: - z '80 1.9 i z '84 2.1 zmieniony silnik na 2.3.

Gdyby ta nie była quattro i 190, nie brał bym jej.


Witajcie po przerwie

Audi przytargane do domu, stało na warsztacie coś koło tygodnia bo nie miałem czasu go odebrać a oddałem na warsztat jakieś 55km ode mnie.

Tak więc zostało zrobione:

- ustawiona zbierzność bo od nowości nie było robione i poprawiane, przy czym musieli odkręcać jakieś drążki itp, gdzie ponoć nie było łatwo czegoś tam poluzować, w takim to było stanie

- wymieniona uszczelka pod deklem klawiatury

- wymieniony plastikowy króciec od wody, gdzieś miał pęknięcie i ciekło

- wymiana sprzęgła, na szczęście koło dwumasowe było w bardzo dobrym stanie

- jakieś drobne poprawki i po jezdzie testowej serwisu stwierdzono że nie wtopiłem i kupiłem dobry egzemplarz, quattro i wszystko pracuje jak należy co mnie ucieszyło.

Za wszystko zapłaciłem jak za zboże ale warto było ;)

No nic, teraz patrzeć co będzie kolejnym krokiem przy samochodzie

Edytowane przez RumJanek
Opublikowano

ładna, prosta, przynajmniej na zdjęciach cierpliwości życze :)

Opublikowano

ładna, prosta, przynajmniej na zdjęciach cierpliwości życze :)

Dzieki ;-)

Prostą to ona jest i to podwójnie: z wyposażeniem jak rowniez bezwypadkowa.

Z wad ktore ma, to ktos jej zrobił auć i zagiął tylne drzwi, ktore musze kiedyś zrobic. Mam juz umówiony wstępnie warsztat, tyle ze zastanawiam sie czy nie taniej kupić drzwi w takim kolorze i po prostu przełożyć.

Chodzi mi po głowie zwiększenie mocy, tyle ze na poczatku elektronicznie, potem cow zmieniać. Czytalem ze do 240 mozna ten silnik podciagnac bez żadnych ingerencji a tylko zmiwna oprogramowania. aCzy ktos moze mi to potwierdzić prosze? z góry dzieki ;-)

Poza tym szukam do niej kilka szpargolow, przepatrze forum jak net wroci, moze ktos bedzi miał xo bedzie mi posowac

Mam pytanko: prawdopodobnie klękła mi dwumasa, czy jeśli wymienię ją na solida, będzie ok? - czy dwumasa musi być bezwzględnie?

Z góry dzięki

Opublikowano

1 mas jak miod - jaki dokladnie uprzedze pytanie nie pomoge bo jeszcze nie przeszedlem tego i po wlasnych odczuciach nie doradze ale wiem ze sie da :)

Opublikowano

1 mas jak miod - jaki dokladnie uprzedze pytanie nie pomoge bo jeszcze nie przeszedlem tego i po wlasnych odczuciach nie doradze ale wiem ze sie da :)

Też nie wiem, w przyszłym tygodniu chcę odstawić samochód na serwis, niech się tam martwią.

Mam jedno zapewnione: jeśli kupią część sami, to mam gwarancję na część i robotę, inaczej tylko na robotę przy czym wykluczy to wszelkie poprawki jeśli część nie będzie taka jak powinna.

Wiem tylko tyle: padła potoczna nazwa: solid, cokolwiek to oznacza.

Teraz pytanie z innej beczki:

chcę zamontować większe hamulce, z czego i jakie mam szukac?

Z góry dzięki za podpowiedzi :drinks:

Opublikowano

Możesz założyć 320mm przód i 288mm na tył ,przeszczep z 3.0 tdi ,lub coś większego 345 na 300 ale to już z S4 ,co do hamulcy to do kolegi Dev on jest w temacie oblatany .

Opublikowano (edytowane)

Padły żarówki więc kupiłem nowe, nie wiem czy najlepszy wybór bo jakoś specjalnie różnicy nie widzę, chyba że musi być całkiem ciemno a ja najczęściej jeżdżę w mieście lub tam gdzie są latarnie więc dla mnie światła jak światła...
Ciekawe kiedy się wypalą, bo w specyfikacji wychodzą prawie o połowę krócej żywotnie niż standardowe żarówki.

Acha, wymiana ich w warunkach drogowych zwłaszcza wieczorem to istna masakra... :facepalm:

Żarówki wygrzały się, teraz świecą o wiele lepiej, teraz to naprawdę jest jasne światło z lekką poświatą niebieskiej obwódki, a nie jak ludzie zakładają ala ksenony i wali niebieskim po oczach aż nie miło....

5.12.14
Będę pisał daty, bo inaczej się zlewa wszystko i nie wiadomo kiedy co pisane.

Więc:
Dzisiaj zostały zamówione dywaniki.
Dziwnym trafem brakowało pod nogi kierowcy a że nie mogłem dostać jednej sztuki i w dobrym stanie, postanowiłem zamówić z.... Wałbrzycha :naughty:
Ciekawe jak będzie się prezentować czarne na szarym... :grin:
http://i.ebayimg.com/00/s/NjAwWDYwMA==/z/3-UAAOxyuR5TcJlC/$_12.JPG
http://gjkstyling.pl/8339-thickbox/audi-z-logo-s-line.jpg



8.12.14

Dzisiaj wpadł mi w łapki kolejny okazik.
Zanabyłem... DIRENZA INTERCOOLER KIT FMIC
Teraz spokojnie będę czekał na paczuszkę :wink:
myślę po cichu żeby pozbierać odpowiednie graty do zrobienia małego potworka.
Jeśli mi się to nie uda - będzie on do odsprzedania.
Jest całkiem nowy, sądzę że do mojego wystarczy, lub ewentualnie komuś się przyda.

Kilka danych technicznych, niestety po ang., nie chce mi się tłumaczyć ze względu na porę:
- 1050cfm @ 0.5 psi drop.
- core size: 550 / 180 / 65mm
- overal lenght: 690mm
- 50mm bore pipework
- capable of handling up to 450BHP
- Please note this item has a map sensor fitting built into the pipework (są zestawy bez)

Fits:
Volkswagen Golf MK4 1.8T GTI 1998-2006 models.
Volkswagen Bora 1.8T 1999-2005 models.
Volkswagen Jetta 1.8T 1999-2005 models.
Volkswagen Passat B5 1.8T 1999-2005 models.
Seat Leon 1M1 1.8T 1999-2005 models.
Skoda Octavia RS 1.8T 1999-2005 models.
Audi A3 1.8T 1999-2005 models.
Audi A4 1.8T 1999-2005 models.
Audi A6 1.8T 1999-2005 models.
Audi TT 1.8T 1998-2006 models.
THIS KIT WILL NOT FIT ANY 225BHP MODELS
$_57.JPG

29.12.14

Wpadły kolejne elementy, tzn. hamulce.

Pierwotnie na przód kupiłem te:

są ściągnięte z A6 3.0TDi i mają być jako 320mm, niemniej jednak chyba zrezygnuje z ich zakładania ponieważ... jak dobrze pójdzie i zmieszczą się u mnie pod moja felgę to będę zakładał 345/7mm z S4 B6 a wtedy te nie będą mi potrzebne i będę je mógł komuś oddać kto będzie potrzebował.

Co najciekawsze: na tył kupiłem zaciski TRW na tarcze... 300mm :banan:

Trochę ciężko do zdobycia bo rozchodzą się jak ciepłe bułeczki lub wołają za nie kosmiczną cenę, ale wykonałem jeden sms i gość pisze: mam i nie ma sprawy ;)

Odebrałem je dzisiaj, moglem od razu wziąć te do przodu, niemniej jednak koleś widząc moje zawahanie - na moje odchodne spuścił z ceny 50F i tak wyrwałem od niego cale hamulce :wink: Widziałem samochód z tyłu jak stał na ulicy na samych felgach, fajnie wygląda na samych piastach :grin:

Tarcze i klocki mało co zużyte, więc pokuszę się je założyć, jeśli będzie coś nie teges, kupię nowe.

Po zestaw na przód mam przyjechać jutro, tak więc dzisiaj nie wstawiam fot bo ich jeszcze nie mam.

Dla ciekawostki: koleś szabruje sedana S4 a podjechał RS4 B5 :wink:

Znaczy biedny nie jest i ceny mi też dał dobre chociaż wie że chodliwy temat i mógłby sprzedać drożej, przy mnie miał 3 telefony o części, w tym jeden o hamulce, tyle że ja je już miałem obiecane przed świętami więc odmówił grzecznie, proponował przód, tyle że ktoś chciał komplet więc ja sobie myślę: a czemu by nie? - i tak mam klocki z przodu do wymiany bo się zaświeciły.

 

30.12.14

 

Zmiana hamowników z 255/312mm na 300/345mm

Różnice opisze po dotarciu, z tego wzgledu ze zmienialem jeszcze sprzeglo i wszystko musi sie poukladac jak nalezy.

Co do hamulca - mam wrazenie ze pedal jest troche miekkszy, ale to moze byc tylko takie odczucie z tego wzgledu ze tloczki wieksze? :wink:

Uklad odpowietrzony, skrzynia rowniez, moze jak obroci kilka razy olejem i dostanie buta na hamowaniu to wszystko wroci do normy.

Co do felg i zacisków, jest jeszcze spoooro miejsca, biorac to ze to felga 17" niemniej jednak 360 by juz nie weszlo :decayed:

Aaaa, dwumasa klękla calkowicie, na wycisnietym sprzegle juz mialem lekkie drgania i huczalo, tak wiec tym razem zalozylem solida, ciekawe jak bedzie, mam rok gwarancji wiec trzeba pojezdzic i podocierac :D

Edytowane przez RumJanek
Opublikowano (edytowane)

Gratuluje modów. Ciekawy FMIC wyhaczyłeś.

Fajnie, że tarcze się mieszczą pod 17tkę. Zrób fotkę jak to wygląda :slina:

Jak z linką ręcznego starczyło czy wymieniałeś na z b7? Pytam bo do na wiosny czeka na mnie taki sam komplet hamulców.

Edytowane przez samael
Opublikowano

Serwus

FIMC na razie wrócił do nadawcy z tego powodu ze w cholerę roboty z jego założeniem dla kogoś kto mieszka w bloku i nie ma tego gdzie zrobic. Na wyspie warsztaty sie cenią, wiec kupię jeszcze raz jak bede jechał do Polski. Moze wtedy podjade i zrobię kilka dodatkowych rzeczy?

Co do tarcz, na razie wszystko sie układa, wielkiego 'wow' nie widze, poza tym ze hamulec idzie niżej :lol:

Moze to powodowane tym ze na razie nie rozwijam wiekszych niz przepisowych prędkości? Czuje natomiast ze 'kola' zrobiły sie cięższe, jak przez hopki jadę to czuć różnice ;)

Dzisiaj juz ciemno i foty nie wyjdą, jutro postaram sie zrobic to wrzuce.

Co do ręcznego, to linka została ta sama, brak linki a raczej czasu na wstawienie nowej i regulację. Sprzeglo i hamulce robiłem jednego dnia.

Wysłano z X10i

Opublikowano

Jasne najlepiej zrobić kilka modyfikacji i program na raz.

Też boję się wzrostu masy nieresorowanej dlatego poszukuję lżejszych felg. Dlatego AVUS odpadły z listy zakupów bo to ciężkie kloce.

Fotki podrzuć przy okazji nie pali się ;)

Opublikowano (edytowane)

Teraz sie tak zastanawiam, to do mocy rzędu 300bhp spokojnie wystarczą dobre 320/288. U mnie byly 312/255 i ... powiem tak, jesli chodzi o zmianę, to 320/255 wychodzą wagowo najlepiej ale proporcja hamowania żadna. Jesli sie nie mierzy w wyższe moce, to 320/288 spokojnie starczy, pozniej to juz ciężkie tarcze wchodzą, cięższe zaciski a to wszystko robi kilogramy ktore odczuwa sie na zawieszeniu. Swój zestaw ktory zdjalem mam w torbie z ikei, powiem tak, zeby to podnieść, musisz sie przyłożyć :lol:

19.06.15

Witajcie po przerwie ;)

W samochodzie niewiele zmian ze wzgledu na brak czasu i mozliwosci samodzielnej pracy.

Od ostatniego razu zmieniono:

- kpl. hamulcowy z S4

65d75e0191a5.jpg

- kpl. rozrzad

- amortyzatory (pojda do wymiany na 1BV)

- oleje w tym w skrzyni (nie potrzebnie)

Ostatnio uszczelnialem pokrywe zaworow bo cieklo (nowa uszczelka), zmienilem swiece na nowe i kilka innych pierdół.

Pokrywe wyczyscilem z nagaru z oleju, az sie zdziwilem jak zobaczylem, cale szczescie ze long life dawno wywalony!

Swiece tez juz troche przejezdzily...

36938d86d68a.jpg ce1330359853.jpg f201e9da4f91.jpg 2aedc39f6441.jpg

Dalsze prace? - obecnie zarzucone, moze jak odwiedze Polske w zimie to cos uda sie zrobic, chyba ze wczesniej pojawi sie inna zabawka, ale o tym na razie szaaaa :D

Zrobilem skan samochodu i wyszlo mi cos takiego:

Wednesday,01,July,2015,21:18:12:65217

VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator

VCDS Version: 12.12.0.0

Data version: 20130910

VIN: WAUZZZ8E

Mileage: 233220km-144916mi Repair Order:

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

Chassis Type: 8E (8E - Audi A4 B6/B7 (2001 > 2008))

VIN: WAUZZZ8E Mileage: 233220km/144916miles

-------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!

Part No SW: 8E0 909 518 AN HW: 8E0 909 018 A

Component: 1.8L R4/5VT 0002

Coding: 0011711

Shop #: WSC 63251 000 00000

VCID: 7CFDECB03C15A6FEC8B-5000

No fault code found.

Readiness: 0000 0000

-------------------------------------------------------------------------------

Address 03: ABS Brakes Labels: 8E0-614-517.lbl

Part No: 8E0 614 517 A

Component: ABS/ESP allrad 3429

Coding: 04475

Shop #: WSC 06435

VCID: 2649EED8C219CC2ECEF-5000

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------

Address 08: Auto HVAC Labels: 8E0-820-043.lbl

Part No: 8E0 820 043 AA

Component: A4 Klimaautomat 1219

Coding: 00000

Shop #: WSC 63251

VCID: 60C5B8C0E0BD621EF43-5000

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------

Address 09: Cent. Elect. Labels: 8E0-907-279-8E2.lbl

Part No: 8E0 907 279 F

Component: int. Lastmodul RDW 0517

Coding: 01001

Shop #: WSC 63251

VCID: 356B39940FBFB7B6775-4A3A

1 Fault Found:

01498 - Bulb for Parking Lamps; Right (M3)

57-00 - Electric Circuit Failure

-------------------------------------------------------------------------------

Address 15: Airbags Labels: 8E0-959-655-84.lbl

Part No: 8E0 959 655 B

Component: Airbag 8.4EP 3002

Coding: 0010602

Shop #: WSC 63251 000 00000

VCID: 36693E9842B9BCAE7EF-5072

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------

Address 16: Steering wheel Labels: 8E0-953-549.lbl

Part No: 8E0 953 549 F

Component: Lenks�ulenmodul 0308

Coding: 01012

Shop #: WSC 63251

VCID: 36693E9812B9BCAE7EF-4A3A

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------

Address 17: Instruments Labels: 8E0-920-9xx-8E2.lbl

Part No: 8E0 920 950 K

Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D37

Coding: 00000

Shop #: WSC 07777

VCID: 31630D84FBD79B962BD-5000

WAUZZZ8E94A057117 AUZ6Z0C0194776

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------

Address 45: Inter. Monitor Labels: 8E0-951-177.lbl

Part No: 8E0 951 177

Component: Innenraumueberw. 0604

Coding: 00001

Shop #: WSC 00000

VCID: EBDF5FEC997BB146D11-50E6

1 Fault Found:

01463 - Alarm triggered by Sensor for anti-theft alarm System

81-00 - OPEN

-------------------------------------------------------------------------------

Address 46: Central Conv. Labels: 8E0-959-433-MIN.lbl

Part No: 8E0 959 433 BD

Component: Komfortger�t TBF 1511

Coding: 07115

Shop #: WSC 63251

VCID: 74EDC4904445EEBE80B-4A9C

Subsystem 1 - Part No: 8E2959802B

Component: T�rsteuer.FS BRM 0003

Subsystem 2 - Part No: 8E2959801B

Component: T�rsteuer.BF BRM 0003

2 Faults Found:

01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring

35-00 - -

00962 - Alarm via. Tilt Sensor

35-00 - -

End ---------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

Address 01: DTCs cleared

Blad nr 9 sie zgadza, wlasnie padla mi zarowka, byl blad 45 od alarmu bo mialem opuszczone szyby a samochod zamkniety i kiedy wkladalem laptopa do srodka, zaczal alarm piszczec, przy czym jak zamknąłem samochod normalnie i otworzylem, to po skasowaniu bledu wyskoczyl mi blad 46.

O co mu chodzi?

Sent from S 9305i

Wszystko ogarniete, wychodzi mi tylko blad zarowki ale brak czasu podjechac do sklepu, chyba najszybciej kupie jak zamowie przez internet ^_^

Sent from S 9305i

Siemka po czasie...

Rumakowanie z B6 dobiega końca, teraz chodzi mi zupełnie co innego po głowie, trochę większego z większym silnikiem. Wybór padnie albo na silnik 3.0tdi lub 4.2pb, bo nie wiem jak się to zachowuje w dieslu. Obecnie jeszcze jeżdżę padaką chociaż zaczynam się rozglądać powoli za czymś następnym, ale to jak się niebawem przeprowadzę.

Wysłano z GT-i9505

Edytowane przez RumJanek
Opublikowano

Watek, krotki szybki i na temat.;) kupiłeś nachwaliles, porobiłes i na sprzedaż :D

Ja a4 1.8T (mój pierwszy samochód) pojezdzilem rok półtora. Teraz wpadła S4 ;) niebo a ziemia. Chociaż a4 miło wspominam :)

Opublikowano

Quattro to coś czego mi brakuje :mellow: Popraw zdjęcia bo pusty troszkę te temat, daj np na pokazywarka.pl tam nie wyrzucają ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...