RumJanek Opublikowano 25 Października 2014 Opublikowano 25 Października 2014 (edytowane) Witajcie Dzisiaj wpadł mi w ręce rarytasik jak mniemam: A4 B6 1.8T Quattro 190PS. Stała bidula w komisie, więc się zlitowałem nad nią, tyle że patrząc na wasze, moja wcale nie przypomina tego czym powinna być i raczej jest brzydkim kaczątkiem. Ma kilka wad które będę sukcesywnie eliminował, przy czym każdy przeprowadzony zabieg opiszę tutaj. Stała pół roku, więc jest brudna i zaniedbana, przywieziona 2h temu, tak więc wybaczcie ale zdjęcia wstawię później, dzisiaj nawet nie mam za ciekawych. Nie będzie ambitnych modyfikacji, może na początek tylko elektronicznie, doprowadzić do oryginału i extra stanu, nie wydać za wiele kasy zwłaszcza że mam na karku dwójkę dzieciaków i wolę inwestować w dzieci niż samochód. Chcę też poprawić środek, ewentualnie lekko wizualnie i obecnie to na tyle. Co będzie później, ciężko przewidzieć Edytowane 24 Maja 2017 przez RumJanek
m1chal_p Opublikowano 28 Października 2014 Opublikowano 28 Października 2014 Wrzuć jakieś zdjęcia. Ode mnie + za chęć doprowadzenia auta do porządku
RumJanek Opublikowano 28 Października 2014 Autor Opublikowano 28 Października 2014 Na dzień dzisiejszy samochód został posprzątany i umyty z grubsza. Co do stanu technicznego to trzeba zrobić: - wymienić sprzęgło - profesjonalne czyszczenie i sprawdzenie diagnostyczne, nie "z grubsza" - poszukać kilka dodatków do wnętrza bo widzę że wyposarzenie jest bardzo ubogie - sprawdzić wszystkie płyny itp, ostatni wpis w książce serwisowej 5tys. mil - rok temu - przyjąć wasze sugestie....?
Awra Opublikowano 28 Października 2014 Opublikowano 28 Października 2014 (edytowane) Dawaj fotki i nie marudź Ważniejsza jest ilość serca i pracy którą się wkłada w auto niż gotówki. Edytowane 28 Października 2014 przez Awra
RumJanek Opublikowano 28 Października 2014 Autor Opublikowano 28 Października 2014 (edytowane) Dawaj fotki i nie marudź Ważniejsza jest ilość serca i pracy którą się wkłada w auto niż gotówki. Myślę w przyszłości o: - porządnym wypraniu dywanu - zmianie foteli na s-line najlepiej pełne sterowanie elektryczne, może skóra lub pół skóra, - podłokietnik - ogrzewaniu foteli - zmianie radia na wersję z navi - wyprowadzeniu wszystkich wgniotek, zwłaszcza na lewych drzwiach z tyłu bo trochę drażni oko - dokładka przedniego zderzaka na oryginalną do tej wersji - czujniki parkowania Edytowane 23 Grudnia 2016 przez RumJanek
Tomi_81 Opublikowano 28 Października 2014 Opublikowano 28 Października 2014 Polecam http://postimage.org/
Awra Opublikowano 30 Października 2014 Opublikowano 30 Października 2014 Chyba jeden z ładniejszych kolorów z palety audi według mnie. Quattro i silnik Z resztą powoli dojdziesz do ładu.
RumJanek Opublikowano 9 Listopada 2014 Autor Opublikowano 9 Listopada 2014 (edytowane) Mnie też ten kolor sie podoba najbardziej, nastepny to srebrny, jednak granat jest cool... Dzis odebralem BMW z serwisu a zawiozlem Audi na wymiane sprzęgła i sprawdzenie co ewentualnie trzeba poprawic. Chcialbym tylko zeby to byla tarcza sprzegłowa a nie dwumasa bo koszta beda potezne, zwazywszy na to ze nim nie sprzedam bmw to z kasa bedzie cienko w tym roku. Znalazlem kilka rzeczy ktore mnie interesuja, ale zanim cokolwiek kupie, moze ktos bedzie mial na pozbyciu? Nie chce nic mowic, ale kombiak poszedl na warsztat. Okazalo sie ze tarcza sprzegla byla zjechana prawie do zera, dziwne ze to jeszcze wysprzeglalo, cale szczescie ze dwumasa jest w bardzo dobrym stanie i nie trzeba wymieniac. Dowiedzialem sie ze jakis plastikowy krociec od wody pekł i lal sie plyn, jak rowniez uszczelka dekla puszczala juz olej. Potem sprawdzic zbierznosc, turbo etc. Auto do odebrania bedzie w przyszlym tygodniu. Do zrobienia pozniej bedzie: - hamulce - poprawic blacharke - no i doposazenie ... Teraz tak czytam i co ja pacze? Ponoć BEX-a mozna fajnie podciagnac samym wirusem bez ingerencji w modyfikacje silnika i turbo. Czy którys magil powie mi co i jak mozna poprawic w moim? - bo chyba jednak skusze sie później na male co nieco Dawaj fotki i nie marudź Ważniejsza jest ilość serca i pracy którą się wkłada w auto niż gotówki. Obecnie z gotówka jest kiepsko dopóki nie sprzedam drugiego wozidła, niemniej jednak serducho mam wielkie. Od zawsze do Audi miałem sentyment, kiedyś miałem dwie ośki 80 coupe: - z '80 1.9 i z '84 2.1 zmieniony silnik na 2.3. Gdyby ta nie była quattro i 190, nie brał bym jej. Witajcie po przerwie Audi przytargane do domu, stało na warsztacie coś koło tygodnia bo nie miałem czasu go odebrać a oddałem na warsztat jakieś 55km ode mnie. Tak więc zostało zrobione: - ustawiona zbierzność bo od nowości nie było robione i poprawiane, przy czym musieli odkręcać jakieś drążki itp, gdzie ponoć nie było łatwo czegoś tam poluzować, w takim to było stanie - wymieniona uszczelka pod deklem klawiatury - wymieniony plastikowy króciec od wody, gdzieś miał pęknięcie i ciekło - wymiana sprzęgła, na szczęście koło dwumasowe było w bardzo dobrym stanie - jakieś drobne poprawki i po jezdzie testowej serwisu stwierdzono że nie wtopiłem i kupiłem dobry egzemplarz, quattro i wszystko pracuje jak należy co mnie ucieszyło. Za wszystko zapłaciłem jak za zboże ale warto było No nic, teraz patrzeć co będzie kolejnym krokiem przy samochodzie Edytowane 31 Października 2014 przez RumJanek
Czaszy Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 ładna, prosta, przynajmniej na zdjęciach cierpliwości życze
RumJanek Opublikowano 16 Listopada 2014 Autor Opublikowano 16 Listopada 2014 ładna, prosta, przynajmniej na zdjęciach cierpliwości życze Dzieki ;-) Prostą to ona jest i to podwójnie: z wyposażeniem jak rowniez bezwypadkowa. Z wad ktore ma, to ktos jej zrobił auć i zagiął tylne drzwi, ktore musze kiedyś zrobic. Mam juz umówiony wstępnie warsztat, tyle ze zastanawiam sie czy nie taniej kupić drzwi w takim kolorze i po prostu przełożyć. Chodzi mi po głowie zwiększenie mocy, tyle ze na poczatku elektronicznie, potem cow zmieniać. Czytalem ze do 240 mozna ten silnik podciagnac bez żadnych ingerencji a tylko zmiwna oprogramowania. aCzy ktos moze mi to potwierdzić prosze? z góry dzieki ;-) Poza tym szukam do niej kilka szpargolow, przepatrze forum jak net wroci, moze ktos bedzi miał xo bedzie mi posowac Mam pytanko: prawdopodobnie klękła mi dwumasa, czy jeśli wymienię ją na solida, będzie ok? - czy dwumasa musi być bezwzględnie? Z góry dzięki
Czaszy Opublikowano 17 Listopada 2014 Opublikowano 17 Listopada 2014 1 mas jak miod - jaki dokladnie uprzedze pytanie nie pomoge bo jeszcze nie przeszedlem tego i po wlasnych odczuciach nie doradze ale wiem ze sie da
RumJanek Opublikowano 21 Listopada 2014 Autor Opublikowano 21 Listopada 2014 1 mas jak miod - jaki dokladnie uprzedze pytanie nie pomoge bo jeszcze nie przeszedlem tego i po wlasnych odczuciach nie doradze ale wiem ze sie da Też nie wiem, w przyszłym tygodniu chcę odstawić samochód na serwis, niech się tam martwią. Mam jedno zapewnione: jeśli kupią część sami, to mam gwarancję na część i robotę, inaczej tylko na robotę przy czym wykluczy to wszelkie poprawki jeśli część nie będzie taka jak powinna. Wiem tylko tyle: padła potoczna nazwa: solid, cokolwiek to oznacza. Teraz pytanie z innej beczki: chcę zamontować większe hamulce, z czego i jakie mam szukac? Z góry dzięki za podpowiedzi
Łukasz 23 Opublikowano 28 Listopada 2014 Opublikowano 28 Listopada 2014 Możesz założyć 320mm przód i 288mm na tył ,przeszczep z 3.0 tdi ,lub coś większego 345 na 300 ale to już z S4 ,co do hamulcy to do kolegi Dev on jest w temacie oblatany .
RumJanek Opublikowano 30 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2014 (edytowane) Padły żarówki więc kupiłem nowe, nie wiem czy najlepszy wybór bo jakoś specjalnie różnicy nie widzę, chyba że musi być całkiem ciemno a ja najczęściej jeżdżę w mieście lub tam gdzie są latarnie więc dla mnie światła jak światła... Ciekawe kiedy się wypalą, bo w specyfikacji wychodzą prawie o połowę krócej żywotnie niż standardowe żarówki. Acha, wymiana ich w warunkach drogowych zwłaszcza wieczorem to istna masakra... Żarówki wygrzały się, teraz świecą o wiele lepiej, teraz to naprawdę jest jasne światło z lekką poświatą niebieskiej obwódki, a nie jak ludzie zakładają ala ksenony i wali niebieskim po oczach aż nie miło.... 5.12.14 Będę pisał daty, bo inaczej się zlewa wszystko i nie wiadomo kiedy co pisane. Więc: Dzisiaj zostały zamówione dywaniki. Dziwnym trafem brakowało pod nogi kierowcy a że nie mogłem dostać jednej sztuki i w dobrym stanie, postanowiłem zamówić z.... Wałbrzycha Ciekawe jak będzie się prezentować czarne na szarym... http://i.ebayimg.com/00/s/NjAwWDYwMA==/z/3-UAAOxyuR5TcJlC/$_12.JPGhttp://gjkstyling.pl/8339-thickbox/audi-z-logo-s-line.jpg 8.12.14 Dzisiaj wpadł mi w łapki kolejny okazik. Zanabyłem... DIRENZA INTERCOOLER KIT FMIC Teraz spokojnie będę czekał na paczuszkę myślę po cichu żeby pozbierać odpowiednie graty do zrobienia małego potworka. Jeśli mi się to nie uda - będzie on do odsprzedania. Jest całkiem nowy, sądzę że do mojego wystarczy, lub ewentualnie komuś się przyda. Kilka danych technicznych, niestety po ang., nie chce mi się tłumaczyć ze względu na porę: - 1050cfm @ 0.5 psi drop. - core size: 550 / 180 / 65mm - overal lenght: 690mm - 50mm bore pipework - capable of handling up to 450BHP- Please note this item has a map sensor fitting built into the pipework (są zestawy bez)Fits: Volkswagen Golf MK4 1.8T GTI 1998-2006 models. Volkswagen Bora 1.8T 1999-2005 models. Volkswagen Jetta 1.8T 1999-2005 models. Volkswagen Passat B5 1.8T 1999-2005 models. Seat Leon 1M1 1.8T 1999-2005 models. Skoda Octavia RS 1.8T 1999-2005 models. Audi A3 1.8T 1999-2005 models. Audi A4 1.8T 1999-2005 models. Audi A6 1.8T 1999-2005 models. Audi TT 1.8T 1998-2006 models.THIS KIT WILL NOT FIT ANY 225BHP MODELS 29.12.14 Wpadły kolejne elementy, tzn. hamulce. Pierwotnie na przód kupiłem te: są ściągnięte z A6 3.0TDi i mają być jako 320mm, niemniej jednak chyba zrezygnuje z ich zakładania ponieważ... jak dobrze pójdzie i zmieszczą się u mnie pod moja felgę to będę zakładał 345/7mm z S4 B6 a wtedy te nie będą mi potrzebne i będę je mógł komuś oddać kto będzie potrzebował. Co najciekawsze: na tył kupiłem zaciski TRW na tarcze... 300mm Trochę ciężko do zdobycia bo rozchodzą się jak ciepłe bułeczki lub wołają za nie kosmiczną cenę, ale wykonałem jeden sms i gość pisze: mam i nie ma sprawy Odebrałem je dzisiaj, moglem od razu wziąć te do przodu, niemniej jednak koleś widząc moje zawahanie - na moje odchodne spuścił z ceny 50F i tak wyrwałem od niego cale hamulce Widziałem samochód z tyłu jak stał na ulicy na samych felgach, fajnie wygląda na samych piastach Tarcze i klocki mało co zużyte, więc pokuszę się je założyć, jeśli będzie coś nie teges, kupię nowe. Po zestaw na przód mam przyjechać jutro, tak więc dzisiaj nie wstawiam fot bo ich jeszcze nie mam. Dla ciekawostki: koleś szabruje sedana S4 a podjechał RS4 B5 Znaczy biedny nie jest i ceny mi też dał dobre chociaż wie że chodliwy temat i mógłby sprzedać drożej, przy mnie miał 3 telefony o części, w tym jeden o hamulce, tyle że ja je już miałem obiecane przed świętami więc odmówił grzecznie, proponował przód, tyle że ktoś chciał komplet więc ja sobie myślę: a czemu by nie? - i tak mam klocki z przodu do wymiany bo się zaświeciły. 30.12.14 Zmiana hamowników z 255/312mm na 300/345mm Różnice opisze po dotarciu, z tego wzgledu ze zmienialem jeszcze sprzeglo i wszystko musi sie poukladac jak nalezy. Co do hamulca - mam wrazenie ze pedal jest troche miekkszy, ale to moze byc tylko takie odczucie z tego wzgledu ze tloczki wieksze? Uklad odpowietrzony, skrzynia rowniez, moze jak obroci kilka razy olejem i dostanie buta na hamowaniu to wszystko wroci do normy. Co do felg i zacisków, jest jeszcze spoooro miejsca, biorac to ze to felga 17" niemniej jednak 360 by juz nie weszlo Aaaa, dwumasa klękla calkowicie, na wycisnietym sprzegle juz mialem lekkie drgania i huczalo, tak wiec tym razem zalozylem solida, ciekawe jak bedzie, mam rok gwarancji wiec trzeba pojezdzic i podocierac Edytowane 26 Lutego 2017 przez RumJanek
samael Opublikowano 31 Grudnia 2014 Opublikowano 31 Grudnia 2014 (edytowane) Gratuluje modów. Ciekawy FMIC wyhaczyłeś. Fajnie, że tarcze się mieszczą pod 17tkę. Zrób fotkę jak to wygląda Jak z linką ręcznego starczyło czy wymieniałeś na z b7? Pytam bo do na wiosny czeka na mnie taki sam komplet hamulców. Edytowane 31 Grudnia 2014 przez samael
RumJanek Opublikowano 31 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2014 Serwus FIMC na razie wrócił do nadawcy z tego powodu ze w cholerę roboty z jego założeniem dla kogoś kto mieszka w bloku i nie ma tego gdzie zrobic. Na wyspie warsztaty sie cenią, wiec kupię jeszcze raz jak bede jechał do Polski. Moze wtedy podjade i zrobię kilka dodatkowych rzeczy? Co do tarcz, na razie wszystko sie układa, wielkiego 'wow' nie widze, poza tym ze hamulec idzie niżej Moze to powodowane tym ze na razie nie rozwijam wiekszych niz przepisowych prędkości? Czuje natomiast ze 'kola' zrobiły sie cięższe, jak przez hopki jadę to czuć różnice Dzisiaj juz ciemno i foty nie wyjdą, jutro postaram sie zrobic to wrzuce. Co do ręcznego, to linka została ta sama, brak linki a raczej czasu na wstawienie nowej i regulację. Sprzeglo i hamulce robiłem jednego dnia. Wysłano z X10i
samael Opublikowano 31 Grudnia 2014 Opublikowano 31 Grudnia 2014 Jasne najlepiej zrobić kilka modyfikacji i program na raz. Też boję się wzrostu masy nieresorowanej dlatego poszukuję lżejszych felg. Dlatego AVUS odpadły z listy zakupów bo to ciężkie kloce. Fotki podrzuć przy okazji nie pali się
RumJanek Opublikowano 1 Lutego 2016 Autor Opublikowano 1 Lutego 2016 (edytowane) Teraz sie tak zastanawiam, to do mocy rzędu 300bhp spokojnie wystarczą dobre 320/288. U mnie byly 312/255 i ... powiem tak, jesli chodzi o zmianę, to 320/255 wychodzą wagowo najlepiej ale proporcja hamowania żadna. Jesli sie nie mierzy w wyższe moce, to 320/288 spokojnie starczy, pozniej to juz ciężkie tarcze wchodzą, cięższe zaciski a to wszystko robi kilogramy ktore odczuwa sie na zawieszeniu. Swój zestaw ktory zdjalem mam w torbie z ikei, powiem tak, zeby to podnieść, musisz sie przyłożyć 19.06.15 Witajcie po przerwie W samochodzie niewiele zmian ze wzgledu na brak czasu i mozliwosci samodzielnej pracy. Od ostatniego razu zmieniono: - kpl. hamulcowy z S4 - kpl. rozrzad - amortyzatory (pojda do wymiany na 1BV) - oleje w tym w skrzyni (nie potrzebnie) Ostatnio uszczelnialem pokrywe zaworow bo cieklo (nowa uszczelka), zmienilem swiece na nowe i kilka innych pierdół. Pokrywe wyczyscilem z nagaru z oleju, az sie zdziwilem jak zobaczylem, cale szczescie ze long life dawno wywalony! Swiece tez juz troche przejezdzily... Dalsze prace? - obecnie zarzucone, moze jak odwiedze Polske w zimie to cos uda sie zrobic, chyba ze wczesniej pojawi sie inna zabawka, ale o tym na razie szaaaa Zrobilem skan samochodu i wyszlo mi cos takiego: Wednesday,01,July,2015,21:18:12:65217 VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator VCDS Version: 12.12.0.0 Data version: 20130910 VIN: WAUZZZ8E Mileage: 233220km-144916mi Repair Order: -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Chassis Type: 8E (8E - Audi A4 B6/B7 (2001 > 2008)) VIN: WAUZZZ8E Mileage: 233220km/144916miles ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Labels: Redir Fail! Part No SW: 8E0 909 518 AN HW: 8E0 909 018 A Component: 1.8L R4/5VT 0002 Coding: 0011711 Shop #: WSC 63251 000 00000 VCID: 7CFDECB03C15A6FEC8B-5000 No fault code found. Readiness: 0000 0000 ------------------------------------------------------------------------------- Address 03: ABS Brakes Labels: 8E0-614-517.lbl Part No: 8E0 614 517 A Component: ABS/ESP allrad 3429 Coding: 04475 Shop #: WSC 06435 VCID: 2649EED8C219CC2ECEF-5000 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 08: Auto HVAC Labels: 8E0-820-043.lbl Part No: 8E0 820 043 AA Component: A4 Klimaautomat 1219 Coding: 00000 Shop #: WSC 63251 VCID: 60C5B8C0E0BD621EF43-5000 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 09: Cent. Elect. Labels: 8E0-907-279-8E2.lbl Part No: 8E0 907 279 F Component: int. Lastmodul RDW 0517 Coding: 01001 Shop #: WSC 63251 VCID: 356B39940FBFB7B6775-4A3A 1 Fault Found: 01498 - Bulb for Parking Lamps; Right (M3) 57-00 - Electric Circuit Failure ------------------------------------------------------------------------------- Address 15: Airbags Labels: 8E0-959-655-84.lbl Part No: 8E0 959 655 B Component: Airbag 8.4EP 3002 Coding: 0010602 Shop #: WSC 63251 000 00000 VCID: 36693E9842B9BCAE7EF-5072 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 16: Steering wheel Labels: 8E0-953-549.lbl Part No: 8E0 953 549 F Component: Lenks�ulenmodul 0308 Coding: 01012 Shop #: WSC 63251 VCID: 36693E9812B9BCAE7EF-4A3A No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 17: Instruments Labels: 8E0-920-9xx-8E2.lbl Part No: 8E0 920 950 K Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D37 Coding: 00000 Shop #: WSC 07777 VCID: 31630D84FBD79B962BD-5000 WAUZZZ8E94A057117 AUZ6Z0C0194776 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 45: Inter. Monitor Labels: 8E0-951-177.lbl Part No: 8E0 951 177 Component: Innenraumueberw. 0604 Coding: 00001 Shop #: WSC 00000 VCID: EBDF5FEC997BB146D11-50E6 1 Fault Found: 01463 - Alarm triggered by Sensor for anti-theft alarm System 81-00 - OPEN ------------------------------------------------------------------------------- Address 46: Central Conv. Labels: 8E0-959-433-MIN.lbl Part No: 8E0 959 433 BD Component: Komfortger�t TBF 1511 Coding: 07115 Shop #: WSC 63251 VCID: 74EDC4904445EEBE80B-4A9C Subsystem 1 - Part No: 8E2959802B Component: T�rsteuer.FS BRM 0003 Subsystem 2 - Part No: 8E2959801B Component: T�rsteuer.BF BRM 0003 2 Faults Found: 01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring 35-00 - - 00962 - Alarm via. Tilt Sensor 35-00 - - End --------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Address 01: DTCs cleared Blad nr 9 sie zgadza, wlasnie padla mi zarowka, byl blad 45 od alarmu bo mialem opuszczone szyby a samochod zamkniety i kiedy wkladalem laptopa do srodka, zaczal alarm piszczec, przy czym jak zamknąłem samochod normalnie i otworzylem, to po skasowaniu bledu wyskoczyl mi blad 46. O co mu chodzi? Sent from S 9305i Wszystko ogarniete, wychodzi mi tylko blad zarowki ale brak czasu podjechac do sklepu, chyba najszybciej kupie jak zamowie przez internet Sent from S 9305i Siemka po czasie... Rumakowanie z B6 dobiega końca, teraz chodzi mi zupełnie co innego po głowie, trochę większego z większym silnikiem. Wybór padnie albo na silnik 3.0tdi lub 4.2pb, bo nie wiem jak się to zachowuje w dieslu. Obecnie jeszcze jeżdżę padaką chociaż zaczynam się rozglądać powoli za czymś następnym, ale to jak się niebawem przeprowadzę. Wysłano z GT-i9505 Edytowane 1 Lipca 2015 przez RumJanek
Binek1.8T Opublikowano 7 Lutego 2016 Opublikowano 7 Lutego 2016 Watek, krotki szybki i na temat. kupiłeś nachwaliles, porobiłes i na sprzedaż Ja a4 1.8T (mój pierwszy samochód) pojezdzilem rok półtora. Teraz wpadła S4 niebo a ziemia. Chociaż a4 miło wspominam
qbatzr Opublikowano 7 Lutego 2016 Opublikowano 7 Lutego 2016 Quattro to coś czego mi brakuje Popraw zdjęcia bo pusty troszkę te temat, daj np na pokazywarka.pl tam nie wyrzucają
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się