Jump to content
0
oca69

Podczas jazdy schładza reduktor

Recommended Posts

Witam .

Jestem po swapie silnika . Założony nowy rozrząd i pompa wody .

Teraz mój problem polega na tym , że podczas dłuższej jazdy trasa około 140 km/h po jakimś czasie przełącza na pb . Zjechałem z trasy podniosłem maske i okazało sie że reduktor jest zimny uwaga w połowie . Reduktor KME Gold . Jeden wąż od gazu jest gorący zaś drugi idący do drugiej głowicy zimny jak lód . Po chwili pracy silnika na postoju reduktor robi sie gorący cały , pózniej podczas dalszej jazdy zaczyna się znowu to samo :kwasny:

Co to może być ? Spotkał się ktoś z czymś takim ?

Z góry dziękuje :hi:

:shock3:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak masz wpięty reduktor? Może jest na dużym obiegu? Prawidłowo powinien być wpięty w węże idące do nagrzewnicy.


Projektowanie stron internetowych http://freelancer.jgora.pl/ Zniżki dla klubowiczów!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podstawowe pytanie - gdzie masz zamontowany reduktor? Nie czasem pod zderzakiem?


President JohnnyII + President ML-145

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam pod zderzakiem i reduktor zawsze jest dogrzany.


Projektowanie stron internetowych http://freelancer.jgora.pl/ Zniżki dla klubowiczów!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam pod zderzakiem i reduktor zawsze jest dogrzany.

Jaki reduktor?


President JohnnyII + President ML-145

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam mam KME gold niestety dopiero po montażu doczytałem opinie, że ten reduktor nie wyrabia termicznie przy dłuższej jeździe co mnie też spotkało już niestety. Po podpięciu kompa i rozpędzeniu auta do 160 temperatura momentalnie spadła z 60 na 30 stopni Ponoć taki urok tego modelu, jedyne co pomaga to osłonięcie go przed nadmuchem powietrza.

Edited by _quattro_

President JohnnyII + President ML-145

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest cwiara

Reduktor jest wpięty dobrze, ja mu zmieniałem. Miał jakis zawoli wczesniej teraz jest kme gold. Umieszczony jest od strony kierowcy na górze. Stary też był w tym miejscu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pod nagrzewnicę czy pod chłodniczkę oleju??? szeregowo czy równolegle????

Share this post


Link to post
Share on other sites

KME Gold ma słabą termikę i z tym jest trudno walczyć. Jeżeli ten zavoli to był zeta s/n to zrobiliście kiepski ruch z zamianą na golda.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest cwiara

Równolegle pod nagrzewnicę

Dokladnie tak jest podlaczone.

KME Gold ma słabą termikę i z tym jest trudno walczyć. Jeżeli ten zavoli to był zeta s/n to zrobiliście kiepski ruch z zamianą na golda.

Wg mnie to nie jest wina reduktora. Montuje instalki KME od 8 lat i problemow nie bylo z reduktorami. W poprzednim swoim aucie omega bfl 3.0 tez mialem Gołda i jeszcze zamontowanego na dole za zderzakiem i nie bylo mowy o tym ze reduktor tracił temperaturę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mam już pojęcia co to może być :kwasny:

Sam mam KME gold niestety dopiero po montażu doczytałem opinie, że ten reduktor nie wyrabia termicznie przy dłuższej jeździe co mnie też spotkało już niestety. Po podpięciu kompa i rozpędzeniu auta do 160 temperatura momentalnie spadła z 60 na 30 stopni Ponoć taki urok tego modelu, jedyne co pomaga to osłonięcie go przed nadmuchem powietrza.

Jest osłonięty od jakiegoś czasu i dalej to samo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pompa wody może siadać.

Myślę, że zauważyłby wzrost temperatury.

Karol jeśli piszesz, że osłonięty a nie pomaga sprawdziłbym sam czujnik temeperatury na reduktorze

Edited by _quattro_

President JohnnyII + President ML-145

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest cwiara

Pompa wody może siadać.

Myślę, że zauważyłby wzrost temperatury.

Karol jeśli piszesz, że osłonięty a nie pomaga sprawdziłbym sam czujnik temeperatury na reduktorze

Nowy ale kurde nie pamietam czy zmienilem typ czujnika w ecu :facepalm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pompa wody może siadać.

Pompa wody nowa wraz z rozrzadem . Auto miesiąc po swapie z 2.4 .

Czujnik temp. w reduktorze też nowy .

Karolas druga sprawa jak pompa siada nie da sie nie zauważyć , termostat również .

Zejde zaraz do auta pokaże jak jest założony reduktor i jak jest chwilowo osłonięty :wink:

Pompa wody może siadać.

Myślę, że zauważyłby wzrost temperatury.

Karol jeśli piszesz, że osłonięty a nie pomaga sprawdziłbym sam czujnik temeperatury na reduktorze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym na probe przepisał rownolegle do wymiennika. Kilka razy tak robilem i zawsze się sprawdzalo. Jeśli juz nic nie pomoże.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Więc reduktor siedzi tak

1c8867219d817c7f2c0523a2dfcd3b07.jpg

a7936f7751cab37543187c0a60a95d92.jpg

Sprawa wygląda tak że reduktor nie robi sie cały zimny tylko w połowie :kwasny:

Ten wąż jest gorący cały czas

cc5376bdfdd1bcfd3e9e5b639d844a3e.jpg

Zaś ten robi się zimny jak lód

378cacd11a408e3a5baca7717d020d59.jpg

Auto jak chwile postoi na wolnych obrotach reduktor oraz drugi wąż robią się gorące .

Narazie jest osłonięty prowizorycznie

c3879d0dbe507bca728db3740389e342.jpg

Od czasu zakrycia nie było problemu , lecz nie było trasy ze stałą prędkością . Dzisiaj trafi się trasa więc napisze czy dalej lipa .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reduktor źle zamontowany

Montuje się "bokiem" a nie "przodem", "tyłem"

Oczywiście z temperaturą może nie mieć nic wspólnego, bardziej z ciśnieniem

Ta trytytka też nie fachowo zaciśnięta - przez uszczelkę

Edited by edekxp

Był A4 B5 1.6,   A4 B6 1.8TQ
Jest A4 B7 1,8TQ, A3 1,8T

Montaż i serwis LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reduktor źle zamontowany

Montuje się "bokiem" a nie "przodem", "tyłem"

Oczywiście z temperaturą może nie mieć nic wspólnego, bardziej z ciśnieniem

Ciśnienie ma książkowe :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest cwiara

Reduktor źle zamontowany

Montuje się "bokiem" a nie "przodem", "tyłem"

Oczywiście z temperaturą może nie mieć nic wspólnego, bardziej z ciśnieniem

Ta trytytka też nie fachowo zaciśnięta - przez uszczelkę

W instalacjach 2 generacji ma znaczenie jak sie montuje reduktor (tylko wzdłużnie) , w 4 generacji nie ma znaczenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mimo wszystko polecam obrócić o 90 stopni.

Nie pamiętam z której strony w nim jest płaszcz wodny, być może właśnie że skierowany do przodu auta, czyli pod wiatr

w 4 generacji nie ma znaczenia.

Przeważnie montują właśnie wzdłużnie.Sprawdzałem u kolegi były różnice ciśnienia, obróciliśmy reduktor i pomogło.

Może nie na 100% ale dużo się poprawiło.Oczywiście sekwencja

Edited by edekxp

Był A4 B5 1.6,   A4 B6 1.8TQ
Jest A4 B7 1,8TQ, A3 1,8T

Montaż i serwis LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest cwiara

Montuje sie wzdłużnie oczywiscie jak jest miejsce. Poprzedni reduktor byl o wiele mniejszy :)

A płaszcz wodny jest wlasnie od strony kabiny :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To osłonięcie.... :facepalm: do tego sa specjalne otuliny. Reduktor jest blisko grila więc wieje na niego zimne powietrze nie dziw, że się schładza


President JohnnyII + President ML-145

Share this post


Link to post
Share on other sites

To osłonięcie.... :facepalm: do tego sa specjalne otuliny. Reduktor jest blisko grila więc wieje na niego zimne powietrze nie dziw, że się schładza

Prowizorka puki co :wink:

Miał byś jakiś link gdzie to dostanę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Castorama ;)


President JohnnyII + President ML-145

Share this post


Link to post
Share on other sites

obróć ten reduktor tak by węże od wody były u góry, przetestowane że z wężami od dołu bywało gorzej.....tak jakby się zapowietrzał....

a położenie tak naprawdę nie robi różnicy jak mówią przedmówcy, wzdłuż, wszerz, stojąco, leżąco. u mnie Np leży pod zbiorniczkiem wyrównawczym

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...