Podczas jazdy schładza reduktor
3 3

    152 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam .

    Jestem po swapie silnika . Założony nowy rozrząd i pompa wody .

    Teraz mój problem polega na tym , że podczas dłuższej jazdy trasa około 140 km/h po jakimś czasie przełącza na pb . Zjechałem z trasy podniosłem maske i okazało sie że reduktor jest zimny uwaga w połowie . Reduktor KME Gold . Jeden wąż od gazu jest gorący zaś drugi idący do drugiej głowicy zimny jak lód . Po chwili pracy silnika na postoju reduktor robi sie gorący cały , pózniej podczas dalszej jazdy zaczyna się znowu to samo :kwasny:

    Co to może być ? Spotkał się ktoś z czymś takim ?

    Z góry dziękuje :hi:

    :shock3:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jak masz wpięty reduktor? Może jest na dużym obiegu? Prawidłowo powinien być wpięty w węże idące do nagrzewnicy.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Podstawowe pytanie - gdzie masz zamontowany reduktor? Nie czasem pod zderzakiem?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja mam pod zderzakiem i reduktor zawsze jest dogrzany.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja mam pod zderzakiem i reduktor zawsze jest dogrzany.

    Jaki reduktor?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Versus

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Sam mam KME gold niestety dopiero po montażu doczytałem opinie, że ten reduktor nie wyrabia termicznie przy dłuższej jeździe co mnie też spotkało już niestety. Po podpięciu kompa i rozpędzeniu auta do 160 temperatura momentalnie spadła z 60 na 30 stopni Ponoć taki urok tego modelu, jedyne co pomaga to osłonięcie go przed nadmuchem powietrza.

    Edytowane przez _quattro_

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Gość cwiara

    Reduktor jest wpięty dobrze, ja mu zmieniałem. Miał jakis zawoli wczesniej teraz jest kme gold. Umieszczony jest od strony kierowcy na górze. Stary też był w tym miejscu :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    pod nagrzewnicę czy pod chłodniczkę oleju??? szeregowo czy równolegle????

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Równolegle pod nagrzewnicę

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    KME Gold ma słabą termikę i z tym jest trudno walczyć. Jeżeli ten zavoli to był zeta s/n to zrobiliście kiepski ruch z zamianą na golda.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Gość cwiara

    Równolegle pod nagrzewnicę

    Dokladnie tak jest podlaczone.

    KME Gold ma słabą termikę i z tym jest trudno walczyć. Jeżeli ten zavoli to był zeta s/n to zrobiliście kiepski ruch z zamianą na golda.

    Wg mnie to nie jest wina reduktora. Montuje instalki KME od 8 lat i problemow nie bylo z reduktorami. W poprzednim swoim aucie omega bfl 3.0 tez mialem Gołda i jeszcze zamontowanego na dole za zderzakiem i nie bylo mowy o tym ze reduktor tracił temperaturę.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Nie mam już pojęcia co to może być :kwasny:

    Sam mam KME gold niestety dopiero po montażu doczytałem opinie, że ten reduktor nie wyrabia termicznie przy dłuższej jeździe co mnie też spotkało już niestety. Po podpięciu kompa i rozpędzeniu auta do 160 temperatura momentalnie spadła z 60 na 30 stopni Ponoć taki urok tego modelu, jedyne co pomaga to osłonięcie go przed nadmuchem powietrza.

    Jest osłonięty od jakiegoś czasu i dalej to samo.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Pompa wody może siadać.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Pompa wody może siadać.

    Myślę, że zauważyłby wzrost temperatury.

    Karol jeśli piszesz, że osłonięty a nie pomaga sprawdziłbym sam czujnik temeperatury na reduktorze

    Edytowane przez _quattro_

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Gość cwiara

    Pompa wody może siadać.

    Myślę, że zauważyłby wzrost temperatury.

    Karol jeśli piszesz, że osłonięty a nie pomaga sprawdziłbym sam czujnik temeperatury na reduktorze

    Nowy ale kurde nie pamietam czy zmienilem typ czujnika w ecu :facepalm:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Pompa wody może siadać.

    Pompa wody nowa wraz z rozrzadem . Auto miesiąc po swapie z 2.4 .

    Czujnik temp. w reduktorze też nowy .

    Karolas druga sprawa jak pompa siada nie da sie nie zauważyć , termostat również .

    Zejde zaraz do auta pokaże jak jest założony reduktor i jak jest chwilowo osłonięty :wink:

    Pompa wody może siadać.

    Myślę, że zauważyłby wzrost temperatury.

    Karol jeśli piszesz, że osłonięty a nie pomaga sprawdziłbym sam czujnik temeperatury na reduktorze

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja bym na probe przepisał rownolegle do wymiennika. Kilka razy tak robilem i zawsze się sprawdzalo. Jeśli juz nic nie pomoże.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Więc reduktor siedzi tak

    1c8867219d817c7f2c0523a2dfcd3b07.jpg

    a7936f7751cab37543187c0a60a95d92.jpg

    Sprawa wygląda tak że reduktor nie robi sie cały zimny tylko w połowie :kwasny:

    Ten wąż jest gorący cały czas

    cc5376bdfdd1bcfd3e9e5b639d844a3e.jpg

    Zaś ten robi się zimny jak lód

    378cacd11a408e3a5baca7717d020d59.jpg

    Auto jak chwile postoi na wolnych obrotach reduktor oraz drugi wąż robią się gorące .

    Narazie jest osłonięty prowizorycznie

    c3879d0dbe507bca728db3740389e342.jpg

    Od czasu zakrycia nie było problemu , lecz nie było trasy ze stałą prędkością . Dzisiaj trafi się trasa więc napisze czy dalej lipa .

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Reduktor źle zamontowany

    Montuje się "bokiem" a nie "przodem", "tyłem"

    Oczywiście z temperaturą może nie mieć nic wspólnego, bardziej z ciśnieniem

    Ta trytytka też nie fachowo zaciśnięta - przez uszczelkę

    Edytowane przez edekxp

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Reduktor źle zamontowany

    Montuje się "bokiem" a nie "przodem", "tyłem"

    Oczywiście z temperaturą może nie mieć nic wspólnego, bardziej z ciśnieniem

    Ciśnienie ma książkowe :wink:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Gość cwiara

    Reduktor źle zamontowany

    Montuje się "bokiem" a nie "przodem", "tyłem"

    Oczywiście z temperaturą może nie mieć nic wspólnego, bardziej z ciśnieniem

    Ta trytytka też nie fachowo zaciśnięta - przez uszczelkę

    W instalacjach 2 generacji ma znaczenie jak sie montuje reduktor (tylko wzdłużnie) , w 4 generacji nie ma znaczenia.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Mimo wszystko polecam obrócić o 90 stopni.

    Nie pamiętam z której strony w nim jest płaszcz wodny, być może właśnie że skierowany do przodu auta, czyli pod wiatr

    w 4 generacji nie ma znaczenia.

    Przeważnie montują właśnie wzdłużnie.Sprawdzałem u kolegi były różnice ciśnienia, obróciliśmy reduktor i pomogło.

    Może nie na 100% ale dużo się poprawiło.Oczywiście sekwencja

    Edytowane przez edekxp

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Gość cwiara

    Montuje sie wzdłużnie oczywiscie jak jest miejsce. Poprzedni reduktor byl o wiele mniejszy :)

    A płaszcz wodny jest wlasnie od strony kabiny :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    To osłonięcie.... :facepalm: do tego sa specjalne otuliny. Reduktor jest blisko grila więc wieje na niego zimne powietrze nie dziw, że się schładza

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    To osłonięcie.... :facepalm: do tego sa specjalne otuliny. Reduktor jest blisko grila więc wieje na niego zimne powietrze nie dziw, że się schładza

    Prowizorka puki co :wink:

    Miał byś jakiś link gdzie to dostanę?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Castorama ;)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    :grin:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    obróć ten reduktor tak by węże od wody były u góry, przetestowane że z wężami od dołu bywało gorzej.....tak jakby się zapowietrzał....

    a położenie tak naprawdę nie robi różnicy jak mówią przedmówcy, wzdłuż, wszerz, stojąco, leżąco. u mnie Np leży pod zbiorniczkiem wyrównawczym

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Gość
    Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
    3 3

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.