PabloD-vine Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 koledzy co daje lepszy efekt?? polerka maszyna czy glinkowanie?? widziałem kilka aut po glinkowaniu i woskowaniu i efekt piorunujacy. prawda czy wlaściciele pomagali sobie maszyna??
wit007 Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 Glinkowanie to element czyszczenia lakieru. Nie zastąpi woskowania i polerowania.
PabloD-vine Opublikowano 4 Listopada 2014 Autor Opublikowano 4 Listopada 2014 własnie myslalem o tym żeby go wyglinkować a potem nałożyć wosk. szkoda kasy na polerowanie mozna to zainwestować w inna przyjemnosc do auta:) chyba ze polera da lepszy efekt:)
Griffe Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 Co da lepszy efekt czyszczenie dolotu (glinkowanie) czy montaż turbiny (polerka) - rozumiesz swoje pytanie. Glinkowanie to element czyszczenia lakieru wchodzi w skład dekontaminacji. Polerka to korekta lakieru - dobrze przeprowadzona sprawi, że auto będzie wyglądało lepiej niż w momencie kiedy opuściło bramy fabryki.
PabloD-vine Opublikowano 4 Listopada 2014 Autor Opublikowano 4 Listopada 2014 gdybym znał się na korekcji lekieru to bym nie pytal:P widzialem foty w necie przed i po glinkowaniu i przed i po polerce efekty podobne wiec zapytalem nie każdy urodził sie lakiernikiem
Magicbattle Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 zeby wypolerowac auto najpierw trzeba je wyglinkowac moze tak lepiej zrozumiesz. glinkowanie to jeden z etapów ze tak powiem polerowania (przygotowanie pod polerke)
Griffe Opublikowano 5 Listopada 2014 Opublikowano 5 Listopada 2014 Tak się akurat składa, że lakiernicy nie mają o tym pojęcia...
Wajsik86 Opublikowano 7 Grudnia 2014 Opublikowano 7 Grudnia 2014 Tak się akurat składa, że lakiernicy nie mają o tym pojęcia... ale po glince i po nich zostają podobne ślady
simplus Opublikowano 8 Grudnia 2014 Opublikowano 8 Grudnia 2014 (edytowane) Nie no aż tak po glince źle nie jest ... Raczej glinka nie powinna tak działać chyba, że była za twarda lub stara Ale trzeba podkreślić "wężykiem" zdanie Griffe oddanie do lakiernika samochody na polerkę mechaniczną ...... ostania ostateczność Ja przy poprzednim aucie szczególnie to odczułem i teraz nie robię tego błędu "Duchy" były wszędzie Edytowane 8 Grudnia 2014 przez simplus
Chadury89 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Kupilem latem zestaw menzerny z gabkami i jakas nie mialem czasu sie zabrac za korekte, a teraz musze czekac na wiosne bo na zime nie warto robic polerki
Wajsik86 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Glinka nie musi byc stara lub twarda wystarczy,ze jest zimna i juz narobi śladów po sobie.Ale generalnie wszystko zostawi po sobie lekkie ślady czy to glinka pad do glinkowania czy fibra do glinkowania.
jaku8891 Opublikowano 5 Stycznia 2015 Opublikowano 5 Stycznia 2015 (edytowane) Glinkowanie służy usunięciu brudu drogowego z lakieru i nie ingeruje w zewnetrzna powloke lakieru, efekt/różnica jest wyczuwalny gołym palcem, jest to proces ręczny, natomiast sama polerka to po prostu pasty ścierne, maszyna i jazda. Ja uwazam że glinka, odtłuszczenie, politura, wosk lub silant i mozna samemu zrobić z auta lustereczko. Oczywiście do glinki należy używać specjalnych lubrykantów mających na celu nadanie poślizgu, a nie samej wody lub płynu do naczyń. Edytowane 5 Stycznia 2015 przez jaku8891
NovusAutoDetailing Opublikowano 14 Stycznia 2015 Opublikowano 14 Stycznia 2015 Glinka nie musi byc stara lub twarda wystarczy,ze jest zimna i juz narobi śladów po sobie.Ale generalnie wszystko zostawi po sobie lekkie ślady czy to glinka pad do glinkowania czy fibra do glinkowania. Wszystko zależy od tego jak kto dobierze glinkę oraz jak jej używa. Nie bez przyczyny są trzy twardości glinek. Natomiast żeby rękawica do glinkowania porysowała lakier to już chyba trzeba być wybitnie uzdolnionym. Przecież to idiotoodporne akcesorium
Wajsik86 Opublikowano 14 Stycznia 2015 Opublikowano 14 Stycznia 2015 Na Audi i Porsche zostały mi ślady nie mowie o zarysowaniach bo to za duże słowa ale minimalnie obecność glinki było widac w hq,a umiem używać
NovusAutoDetailing Opublikowano 14 Stycznia 2015 Opublikowano 14 Stycznia 2015 (edytowane) To zostały Ci ślady, czy umiesz używać? A dobrze dobrałeś twardość? Nie straszcie ludzi. Glinki trzeba używać i nie bójcie się, że porobicie ślady. Zrobić to z głową, bez pośpiechu i będzie dobrze. Edytowane 14 Stycznia 2015 przez NovusAutoDetailing
Wajsik86 Opublikowano 19 Stycznia 2015 Opublikowano 19 Stycznia 2015 Miękką bilthambera,umiem ale mimo wszystko zostawia.Nie straszę glinka jest dobra i warto jej używać jak najbardziej
64driver Opublikowano 20 Stycznia 2015 Opublikowano 20 Stycznia 2015 (edytowane) Ja bałbym się polerować lakier, bez wcześniejszego glinkowania. Stały brud, który jest "przylepiony" do lakieru i nie schodzi przy zwykłym myciu podczas polerki jest przeciągany po lakierze, przez co osiągamy odwrotny efekt od zamierzonego. U mnie tak wyglądają etapy korekcji lakieru: Pre wash(piana aktywna)--> Zmycie piany pod ciśnieniem --> mycie na dwa wiadra--> Odsmalanie, odklejanie, deironizowanie (różnego rodzaju chmikalia w płynie lecą na lakier, coby glinka miała lżej )--> Glinkowanie--> oklejanie ---> polerka --> IPA --> cleaner/politura--> wosk/sealant/powłoka ceramiczna, kwarcowa itd. to tak w dużym skrócie Edytowane 20 Stycznia 2015 przez 64driver
adi_328 Opublikowano 22 Stycznia 2015 Opublikowano 22 Stycznia 2015 Glinka nie musi byc stara lub twarda wystarczy,ze jest zimna i juz narobi śladów po sobie.Ale generalnie wszystko zostawi po sobie lekkie ślady czy to glinka pad do glinkowania czy fibra do glinkowania.Wszystko zależy od tego jak kto dobierze glinkę oraz jak jej używa. Nie bez przyczyny są trzy twardości glinek. Natomiast żeby rękawica do glinkowania porysowała lakier to już chyba trzeba być wybitnie uzdolnionym. Przecież to idiotoodporne akcesorium Hehe jeżeli uważasz, że nie da się nie porobić śladów rękawicą, to proponuję Ci zastosować ją na czarnej Toyocie Prius
makaba Opublikowano 28 Stycznia 2015 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Wszystko narobi rys na lakierze jeśli jest nieodpowiednio użytkowane. Wystarczy, że na rękawicy zaplącze się jakieś ziarenko piasku i już się dzieje. Glinka musi być za to zagniatana do środka żeby wszelki brud który zbierze tam się znalazł.
Bruuuum Opublikowano 26 Lipca 2018 Opublikowano 26 Lipca 2018 35 minut temu, Szeho napisał: Też się zastanawiałem, ale jednak glinkowanie to jakby nie patrzeć lepsze rozwiązanie - oczywiście o ile zrobi się to dokładnie i najlepiej samemu. Troszkę temat przybliżony macie tutaj - https://nocar.pl/blog/glinkowanie-dbaj-o-swoja-karoserie/ osobiście również jestem zwolennikiem woskowania po glinkowaniu takie połączenie daje w zasadzie najlepszy rezultat długoterminowo. Oczywiście jak ktoś nie ma czasu spędził pół dnia na glinkowaniu to może i maszynowa polerka będzie lepsza, ale jakoś nie mam przekonania. Spam - bełkot pod pozycjonowanie jakiejś słabej stronki...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się