Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zerwany pasek rozrządu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Stało się chyba najgorsze... Dzisiaj po przyjezdzie z pracy zerwał mi się pasek rozrzadu na biegu jałowym obroty w granicach 900..Zawsze przed wyłaczeniem silnika odczekuje jakiś czas, minute, połtorej i nagle silnik samoczynnie zgasł nie było żadnego huku czy metalicznych dzwięków,tak jak bym go wyłaczył kluczykiem. Mam sie szykować na generalny remont silnika?? czy przez to ze stał na biegu jałowym koszty mogą być mniejsze?? jak ewentualnie sprawdzić jakie są uszkodzenia bez demontażu głowicy? dodam ze rozrząd mial przejechane jakies niecałe 40 tys km.

Opublikowano

najprawdopodobniej uratujesz silnik.ale skad wiesz ze pasek strzelil,sciagales oslone? z reguly pasek strzela jak sie zrywa silnik,gwaltownie przyspiesza.rozrzad robil serwis? dostales gwar na niego?

Opublikowano

tak ściągałem i jest urwany, nie widać zeby był zniszczony nawet... no mi szczelił na postoju:( rozrzad robił poprzedni właściciel przy przebiegu 169tys obecnie mam 199 tys był potwierdzony faktura itp itd

Opublikowano

pewnie wada fabryczna paska.nikt ci tu nie pomoze,jedynie mechanik.najlepiej zalozyc pasek i zakrecic walem,zobaczyc czy nic sie nie blokuje,nie trzeszczy,nie strzela. jesli bedzie ok to sprobowac odpalic.nie martw sie na zas.cuda sie zdarzaja.slyszalem przypadki ze facetowi caly olej z michy uciekl przy predkosci 120km/h i silnik sie nie zatarl.badz dobrej mysli.

Opublikowano

Zakładaj pasek i odpalaj, jakiś czas temu robiłem tdi w golfie też pękł pasek założyliśmy nowy na próbe i działał, spróbować warto zawsze taniej niż zwalać od razu czapke.

Opublikowano

nie wiem co o tym myślec juz dopiero wymieniłem popmpotwryski a teraz to.. pocieszam się tylko tym ze przy zerwaniu paska słychać stuki metaliczne a tutaj nic takiego nie było moze nie narobiło wielkiego bajzlu w środku, chociaż rożnie może być.

Opublikowano (edytowane)

nie odpalaj odrazu;p zakrec wałem ponad 360 stopni.daj znac jak tozrobisz.bedzie dobrze :friends:

Edytowane przez quadral20004
Opublikowano

Czyli bez założenia nowego paska nie da rady sprzwdzić w jakim stanie jest silnik?

Opublikowano

Tak jak koledzy pisza. Zaloz pasek, zrób korbowym pełny obrót kilka razy, zeby sprawdzić czy sie tłoki z zaworami przypadkiem nie pocałowały. Potem pozstaje kluczyk w stacyjke, wstrzymać oddech i modlić się żeby odpalił ;)

Opublikowano

Nie licz na cuda.

jeszcze nigdy nie trafilem na silnik z zerwanym paskiem aby byl w porządku

przykra sprawa

Opublikowano

ok będę sprawdzał jak dorwie pasek. Dzięki za dodanie utuchy :(

Opublikowano (edytowane)

Dev to zes go pocieszyl :) gdyby czasem zapalila,to nie dawajcie czasem gazu. posluchaj czy chodzi tak samo,czy nic sie nie trzecie i nie stuka.jesli cos nie tak do odazu off.tak czy inaczej gdyby nie zapalila,cos stukalo to wymiana silnika wchodzi w gre jedynie

Edytowane przez quadral20004
Opublikowano

Remontowalem setki silników i sztuka w sztukę miały pogięte zawory a co za tym idzie rozkalibrowane prowadnice zaworowe

troche dziwna sprawa z tym paskiem

ze tak szybko sie "skończył"

Opublikowano

to czemu nie waliła po zaworach jak schodzila z obrotow ,gdy pasek strzelil

Opublikowano

Wystarczy ze raz tłok uderzy w zawór a potem jest juz cisza

Opublikowano

No jeszcze się nigdy z tym nie spotkałem rozumie jak by nie był wcale wymieniany poszarpany czy coś a tu nic prawie jak nowy... Przekrecenie koła wałka rozrzadu tez pewnie niczego niezdiagnozuje..

Opublikowano

Ale sprawdzenie kompresji juz tak

Opublikowano (edytowane)

djmesiu: Jak chcesz przekrecisz wałkiem rozrządu jak nie masz synchro z korbowym(brak paska)??? Tłoki z zaworami sie pocałują.

Edytowane przez Lukasz_N
Opublikowano

Tak ale tylko podczas odpalania a mi zgasło i juz nie probowalem odpalać. Zobaczę co bedzię się działo po założeniu nowego paska chociaz nic dobrego nie obstawiam sugerując się waszym doświadczeniem

Opublikowano

Tłumacze, ze jak nie masz paska załozonego, to nie przekrecisz recznie walka rozrzadu, ani korbowego, bo zawory zatrzymają się na tłokach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...