djmesiu Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 Witam Stało się chyba najgorsze... Dzisiaj po przyjezdzie z pracy zerwał mi się pasek rozrzadu na biegu jałowym obroty w granicach 900..Zawsze przed wyłaczeniem silnika odczekuje jakiś czas, minute, połtorej i nagle silnik samoczynnie zgasł nie było żadnego huku czy metalicznych dzwięków,tak jak bym go wyłaczył kluczykiem. Mam sie szykować na generalny remont silnika?? czy przez to ze stał na biegu jałowym koszty mogą być mniejsze?? jak ewentualnie sprawdzić jakie są uszkodzenia bez demontażu głowicy? dodam ze rozrząd mial przejechane jakies niecałe 40 tys km.
quadral20004 Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 najprawdopodobniej uratujesz silnik.ale skad wiesz ze pasek strzelil,sciagales oslone? z reguly pasek strzela jak sie zrywa silnik,gwaltownie przyspiesza.rozrzad robil serwis? dostales gwar na niego?
djmesiu Opublikowano 4 Listopada 2014 Autor Opublikowano 4 Listopada 2014 tak ściągałem i jest urwany, nie widać zeby był zniszczony nawet... no mi szczelił na postoju:( rozrzad robił poprzedni właściciel przy przebiegu 169tys obecnie mam 199 tys był potwierdzony faktura itp itd
quadral20004 Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 pewnie wada fabryczna paska.nikt ci tu nie pomoze,jedynie mechanik.najlepiej zalozyc pasek i zakrecic walem,zobaczyc czy nic sie nie blokuje,nie trzeszczy,nie strzela. jesli bedzie ok to sprobowac odpalic.nie martw sie na zas.cuda sie zdarzaja.slyszalem przypadki ze facetowi caly olej z michy uciekl przy predkosci 120km/h i silnik sie nie zatarl.badz dobrej mysli.
mapper Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 Zakładaj pasek i odpalaj, jakiś czas temu robiłem tdi w golfie też pękł pasek założyliśmy nowy na próbe i działał, spróbować warto zawsze taniej niż zwalać od razu czapke.
djmesiu Opublikowano 4 Listopada 2014 Autor Opublikowano 4 Listopada 2014 nie wiem co o tym myślec juz dopiero wymieniłem popmpotwryski a teraz to.. pocieszam się tylko tym ze przy zerwaniu paska słychać stuki metaliczne a tutaj nic takiego nie było moze nie narobiło wielkiego bajzlu w środku, chociaż rożnie może być.
quadral20004 Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 (edytowane) nie odpalaj odrazu;p zakrec wałem ponad 360 stopni.daj znac jak tozrobisz.bedzie dobrze Edytowane 4 Listopada 2014 przez quadral20004
djmesiu Opublikowano 4 Listopada 2014 Autor Opublikowano 4 Listopada 2014 Czyli bez założenia nowego paska nie da rady sprzwdzić w jakim stanie jest silnik?
Lukasz_N Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 Tak jak koledzy pisza. Zaloz pasek, zrób korbowym pełny obrót kilka razy, zeby sprawdzić czy sie tłoki z zaworami przypadkiem nie pocałowały. Potem pozstaje kluczyk w stacyjke, wstrzymać oddech i modlić się żeby odpalił
Dev Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 Nie licz na cuda. jeszcze nigdy nie trafilem na silnik z zerwanym paskiem aby byl w porządku przykra sprawa
djmesiu Opublikowano 4 Listopada 2014 Autor Opublikowano 4 Listopada 2014 ok będę sprawdzał jak dorwie pasek. Dzięki za dodanie utuchy
quadral20004 Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 (edytowane) Dev to zes go pocieszyl gdyby czasem zapalila,to nie dawajcie czasem gazu. posluchaj czy chodzi tak samo,czy nic sie nie trzecie i nie stuka.jesli cos nie tak do odazu off.tak czy inaczej gdyby nie zapalila,cos stukalo to wymiana silnika wchodzi w gre jedynie Edytowane 4 Listopada 2014 przez quadral20004
Dev Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 Remontowalem setki silników i sztuka w sztukę miały pogięte zawory a co za tym idzie rozkalibrowane prowadnice zaworowe troche dziwna sprawa z tym paskiem ze tak szybko sie "skończył"
quadral20004 Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 to czemu nie waliła po zaworach jak schodzila z obrotow ,gdy pasek strzelil
Dev Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 Wystarczy ze raz tłok uderzy w zawór a potem jest juz cisza
djmesiu Opublikowano 4 Listopada 2014 Autor Opublikowano 4 Listopada 2014 No jeszcze się nigdy z tym nie spotkałem rozumie jak by nie był wcale wymieniany poszarpany czy coś a tu nic prawie jak nowy... Przekrecenie koła wałka rozrzadu tez pewnie niczego niezdiagnozuje..
Lukasz_N Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 (edytowane) djmesiu: Jak chcesz przekrecisz wałkiem rozrządu jak nie masz synchro z korbowym(brak paska)??? Tłoki z zaworami sie pocałują. Edytowane 4 Listopada 2014 przez Lukasz_N
djmesiu Opublikowano 4 Listopada 2014 Autor Opublikowano 4 Listopada 2014 Tak ale tylko podczas odpalania a mi zgasło i juz nie probowalem odpalać. Zobaczę co bedzię się działo po założeniu nowego paska chociaz nic dobrego nie obstawiam sugerując się waszym doświadczeniem
Lukasz_N Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 Tłumacze, ze jak nie masz paska załozonego, to nie przekrecisz recznie walka rozrzadu, ani korbowego, bo zawory zatrzymają się na tłokach.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się