Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpanie na 1 i 2 biegu ;/


ayew

Rekomendowane odpowiedzi

Mam wkurzający problem, mianowicie na 1 i 2 biegu zwykle w korku po odpuszczeniu gazu szarpie mi całym autem. Załóżmy taką sytuację toczę się na 1 biegu praktycznie na samym sprzęgle lekko dodaję gaz i odejmuję, no i szarpie jak bym uczył się jezdzić ;/ . Tak samo jak do 1500 rpm jadę na 1 i puszczę gaz. Na 2 biegu podobnie tylko mniej. Co może być powodem poduszki silnika, skrzyni czy może coś innego? Jak je sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam identyczne objawy w swoim 1.8. 1 i 2 bieg tylko. Ktoś kuma co to może być?

Edytowane przez Mesiah
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie ma to nic wspólnego ze sprzęgłem. Raczej z przepustnica albo cholera wie. Już nerwów brak na grata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przepływke podmieniłem i tak samo niestety, wydaje mi się że poduszki silnika albo odboje silnika, skrzynia chyba ok bo lewarek nie lata przy tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u mnie to raczej nie wina poduszek choć są do wymiany. Tak jakby przepustnica szwankowała do 1/4 otwarcia mniej więcej. Może potencjometr przepustnicy szwankuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie mam nic wspólnego z przepustnicą bo mam tdi prędzej nastawnik pompy lub wtrysk sterujący.... bo moje szarpania sa w okolicy 1200 do 1500 ale podskoki to tylko jak dużo popracuje sprzęgłem... przegub mam do wymiany i u mnie lewarek lata jak żyd po pustym sklepie... a podobno poduchy sa ok... tak stwierdził mechanik jak wziął auto na podnośnik... ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W najbliższym czasie zrobię adaptacje przepustnicy. Sprawdzałem poduchy i wydaje się ok. Nowa przepustnica ok 400zł więc jeszcze tragedii nie ma tylko musze dokładnie jeszcze na kompie sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W najbliższym czasie zrobię adaptacje przepustnicy. Sprawdzałem poduchy i wydaje się ok. Nowa przepustnica ok 400zł więc jeszcze tragedii nie ma tylko musze dokładnie jeszcze na kompie sprawdzić.

A gdzie kupić taką nową przepustnice?

Dobra jest tego pełno ale o nowym oryginale za 400 raczej można zapomnieć.

To chyba jedna z tańszych. Ciekawe jak z jej jakością i wytrzymałością. Nie wiadomo nawet czy trzyma parametry oryginału. Oryginalna nowa kosztuje od 800 w górę.

http://allegro.pl/przepustnica-audi-a4-vw-passat-1-6-1-8-058133063h-i4733149182.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też tak szarpie delikatnie jak toczę się w korku i dodam gaz i puszczę, byłem u mechanika powiedział, że to od sprzęgła umówiłem się z nim za 2 tyg. tylko u mnie dodatkowo późno bierze te sprzęgło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie lepiej dokladnie posprawdzajcie poduszki na silniku i skrzyni,u siebie mialem taki przypadek ze tez szarpalo przy dodawaniu i ujmowaniu gazu muslalem na poczatku ze skrzynia zakatowana i ma luzy,sprawdzalem wzrokowo poduszki silnika wydawaly sie ok przy powolnym podnoszeniu silnika lewarkiem dolna kawalek czesci metalowej poduszki zostal razem z gwintem w lapie silnika :shock3: po wymianie obu poduszek jak reka odjoł szarpanie mineło i radze od tego zaczac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to nie wina poduszek. Po prostu coś jest chyba nie tak z przepustnicą. W moim wypadku "szarpanie" to nie latanie układu napędowego i reszty tylko efekt jak przy dodawaniu i odejmowany szybko gazu. 1 i 2 bieg nie da się jechać w przedziale obrotów 1200-1800. Do tego czasem obroty mi dziwnie opadają i podnoszą się w równym tempie od 600 do 1200 na biegu jałowym.

Edytowane przez Mesiah
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinales pod vaga sa jakieś bledy? mmoze przepływomierz zabrudzony,czysciles przepustnice+adaptacja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepustnica była wyjęta i wyglądała jak nowa. Zero syfu. Przepływomierz też jak nowy w środku (to o niczym nie świadczy). Pod kompem zero błędów. Adaptacji nie robiłem spod vag tylko reset ecu. Przed pierwszym odpaleniem zapon na ok 30s cofnięcie na 0 i odpalanie. Później na jałowym do 90c i trasa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja kiedyś miałem identyczny objaw w mojej corsie trzy cylindrowej. Mówili mi że to wina czujnika położenia wału. Ja wyczyściłem idealnie na lustro prawie zawór EGR.W środku szczoteczką do zębów. Powiem że dużo się poprawiło na plus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam EGR. Zauważyłem ,że jedna z poduszek ma u dołu pęknięcie tej obudowy. Planuję wymianę w przyszłym roku przy okazji rozrządu. Z tego co sprawdzałem to sprzęgło do adp ok 400 więc niewiele. Przepustnica też 400 ale czy działa dobrze to nikt nie wie,.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepustnica do 1.6 jest bodaj taka sama jak do 1.8. Te za 400zł to chinole i nei wiem czy jest sens to zakładać. Z kolei wydać 800-900zł to trochę hardcore ale może nie być innego wyjścia. Kupowanie używki nie ma sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mi też szarpało i wziąłem na celownik poduchy skrzyni. Mechanik stwierdził że są dobre i nie mają żadnego luzu. Ale i tak postanowiłem je wymienić. Kupłem 2 poduchy FEBI po 35zł wymieniłem i okazało się że te co miałem na aucie to jeszcze ori z roku produkcji auta i teraz audi stało sie sztywne przy ruszaniu i 0 szarpania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...