Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Skaczace obroty przy zmianie biegow


dembek87

Rekomendowane odpowiedzi

Witam..

Ostatnio mojej a4 zaczela sie dziwnie zachowywac przy zmianie biegow. Podczas zwyczajnej wymiany pedalu sprzegla z hamulcem obroty jeszcze podskakuja po czym opadaja juz jak zawsze. Jest to dosc irytujace i pojawilo sie niedawno. Dzieje sie to zarowno na lpg jak i pb. Dodam ze odrazu stawialem na przepustnice, wyczyszczenie poprawilo troche kulture pracy silnika lecz na dany objaw nic nie pomoglo.

a4 b5 18.t

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to że jak zmieniasz bieg to obroty rosną zamiast od razu spadać? To ma chyba związek z zaworem DV który nierozszczelnienia układu po odjęciu gazu. Coś tam kiedyś takiego czytałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chetnie bym poznał odpowiedź na ten ból....

Wyszło u mnie po zdjęciu i wyczyszczeniu przepustnicy, przedtem był zmieniany DV, ale nic się nie działo....

Podobno adaptacja, ale mój demo VCDS nie daje tego kanału...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepustnice czyści sie przy jednym otwarciu

jak bedzieś ciągle zamykał i otwierał podczas czyszczenia tak sie własnie stanie

Dembek sprawdz DVkę, ale silnik z turbo ma tak zapisane w ECU aby podnosic obroty

jest to zrobione specjalnie aby silnik wysysał cale powietrze pomiedzy turbo a przepustnicą

cofające sie powietrze uderza w wirnik turbo powodując jego wyhamowanie i stopniowe uszkadzanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapompuje 0,7 i gwałtownie zdejme nogę i jest bum.

Jak to zrobic? Mi to wyjął szpec jak nie kumałem jeszcze tematu, wyczyścił, poprzekręcał, popierdzielił i puścił w drogę mówiąc że się zaadoptuje. i tak było bo skakało o 300rpm w góre - teraz około 120. ale zawsze idzie w góre....

VCDS i kanał do adaptacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie potrzebujesz VCDSa do adaptacji

wystarczy że odepniesz wtyczkę przepsustnicy na wyłaczonym kluczyku

potem zapniesz i przekrecisz kluczyk, troche pobrzeczy i kliknie

wyłaczasz zapłon i za chwilę raz jeszcze

znowu wyłaczas zapłon, czekasz 20 sekund i odpalasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie u mnie dzieje sie tak samo ze przy zmiane biegu obroty powiedzmy z 3tys wskakuja na 3300 myślałem że tak ma być zeby podtrzymać slnik na obrotach wyzszych dłuzej...

Możecie coś dokładniej czy to dobrze czy nie za bardzo?

i cos dokładniej na temat tego DV bo nie zaskoczyło mi jeszcze o co kaman :decayed:

Edytowane przez przemek11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie potrzebujesz VCDSa do adaptacji

wystarczy że odepniesz wtyczkę przepsustnicy na wyłaczonym kluczyku

potem zapniesz i przekrecisz kluczyk, troche pobrzeczy i kliknie

wyłaczasz zapłon i za chwilę raz jeszcze

znowu wyłaczas zapłon, czekasz 20 sekund i odpalasz

zrobiłem, przyjrzałem się - na niskich obroty zostają na 0,5sek i opadają, na wysokich podnosi do niecałych 50-100 i opada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...