Wolf1991 Opublikowano 7 Listopada 2014 Opublikowano 7 Listopada 2014 Witam forumowiczów :-) Oddałem samochód do znajomego mechanika i po zrobieniu testu na obecność co2 w płynie chłodniczy nie stwierdzono go tam,a płynu ubywa mniej więcej zbiornik na 2000 km. To wyklucza uszczelkę,a głowice? Spaliny śmierdzą.. A ta chlodnica spalin gdzie jest,koło egr-a? Jak ja sprawdzić?
Nelson Opublikowano 7 Listopada 2014 Opublikowano 7 Listopada 2014 Po prostu gdzieś Ci ten płyn ucieka, ot to cała zagadka
SotoM Opublikowano 7 Listopada 2014 Opublikowano 7 Listopada 2014 (edytowane) niech mechanik dokładnie ogladnie tył silnika - czesto ulegaja przegrzaniu i zdeformowaniu oringu krócca wodenego lub pekniecia jak również deformacja krócca -cieknie po głowicy koło kolektora wydechowego na blok silnika - woda momentalnie odparowuje i zostaje sam suchy nalot po płynie.jesli przypuscmy miało by palic płyn to równiez moze go wywalac ze zbiorniczka- musiało by ciśnienie podchodzic do około 1,5bar - wtedy uchyla sie zaworek w korku wyrównawczym zbiorniczka i nadmiar jest wyrzucony do kanału odpłuwowego i kapie spodem zbirniczka na ławe zawieszenia zawieszenia. to ze spaliny smerdzą to moze byc spowodowane przez dpf (jesli go jeszcze masz) lub tez nieprawidłowe ustawienie rozrządu. niech sprawdzi układ chłodzenia cisnieniowo...napompowac układ powietrzem najlepiej z manometrem - jakis korek wziąc i zawór w niego zamontowac cos na zasadzie wentyla - podłaczasz manometr do pompowania kół dymasz go na 1,5bar i bedzie widac czy cisnienie spada czy stoi- jak spada tzn ze jest nieszczelnosc - na zawnatrz czy silnik - apropo testera na zawartośc CO2 - musi byc spora nieszczelnosc aby pokazało negatyw. jesli jest niewielka nieszczelnosc to sorry ale tester jest bez uzyteczny - wiele razy miałem taki przypdek ze wymiana uszcz.pod głowica była lekiem na ubywanie chłodziwa. Edytowane 7 Listopada 2014 przez SotoM
Wolf1991 Opublikowano 7 Listopada 2014 Autor Opublikowano 7 Listopada 2014 Hmm bardzo mi to dało do myślenia i trzeba wszystko teraz po kolei ogarnąć.. Swoją drogą.nie wiedziałem ze ten test może być mylny czasem ale ubywa go multum w zależności od ciężkości nogi i stylu jazdy i dobrze że na filie mi ostatnio się zapaliła bo w zbiorniki nie było nawet kropli :-(
piotrsob1 Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 Nalej płynu do maximum, wyskocz na szybką traskę i przebutuj blisko V-maxa, jak płyn wywali przez otwór przelewowy pod zbiorniczkem i elastyczne przewody od chłodziwa będą twarde, to albo uszczelka pod czapką , albo sama głowica pęknieta
Grzes A4 Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 Mi kiedyś spuchl i puszczał jeden wąż na trójniku od pompy wody sprawdź przewody mają prawo kiedyś dożyć żywota
j3drula Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 Niedawno borykałem się z tym samym. Wymiana króćca skutecznie wyeliminowała problem ;-)
Wolf1991 Opublikowano 18 Listopada 2014 Autor Opublikowano 18 Listopada 2014 Witam panowie wyciek płynu jest przez pekniety króciec na glowicy:-( bardzo źle?
Wihajster Opublikowano 18 Listopada 2014 Opublikowano 18 Listopada 2014 Witam panowie wyciek płynu jest przez pekniety króciec na glowicy:-( bardzo źle? jak zle??przeciez to chyba lepiej niz uszkodzona glowica.Kup nowy krociec plus nowe sruby i wymien.
SotoM Opublikowano 18 Listopada 2014 Opublikowano 18 Listopada 2014 Nie całe 100zł części...kupuj w aso.
ryniud Opublikowano 18 Listopada 2014 Opublikowano 18 Listopada 2014 Nie całe 100zł części...kupuj w aso. Może ja podepnę się do tematu z podobną sprawą,sytuacja ubywającego płynu pojawia się tylko gdy klimatronik jest włączony na AUTO,gdy jest wyłączony płynu nie ubywa ani kropli.Może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego tak jest?Nie zauważyłem wycieku nigdzie.
j3drula Opublikowano 18 Listopada 2014 Opublikowano 18 Listopada 2014 Nie całe 100zł części...kupuj w aso.Ja kupiłem za 27 ;-) Chyba nie wiele różni się od oryginału..
SotoM Opublikowano 18 Listopada 2014 Opublikowano 18 Listopada 2014 Ja miałem pecha do tych podrób...
ryniud Opublikowano 19 Listopada 2014 Opublikowano 19 Listopada 2014 Nie całe 100zł części...kupuj w aso. Może ja podepnę się do tematu z podobną sprawą,sytuacja ubywającego płynu pojawia się tylko gdy klimatronik jest włączony na AUTO,gdy jest wyłączony płynu nie ubywa ani kropli.Może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego tak jest?Nie zauważyłem wycieku nigdzie. Nikt z was nie miał takiej przypadłości jak ja?
SotoM Opublikowano 19 Listopada 2014 Opublikowano 19 Listopada 2014 Dla mnie to bez sensu bo ukł.klimy a ukł.chłodzenia to 2 osobne systemy. W obudowie wentylacji jest parownik klimy z czynnikiem i nagrzewnica z płynem chłodzącym. Powinienes napisać gdy klima jest włączona lub wyłączona czyli ECON na włączonej wentylacji wnetrza,bo AUTO włączasz nawet szybkościa wiania na 3ciej kresce włącza się auto. Z tym że nie ubywa ani kropli to przegiąłeś pałe... Do spr.układ chłodzenia metotdą ciśnieniową w celu weryfikacji wycieków A co na twój problem warsztaty ci mówią?
ryniud Opublikowano 20 Listopada 2014 Opublikowano 20 Listopada 2014 Dla mnie to bez sensu bo ukł.klimy a ukł.chłodzenia to 2 osobne systemy. W obudowie wentylacji jest parownik klimy z czynnikiem i nagrzewnica z płynem chłodzącym. Powinienes napisać gdy klima jest włączona lub wyłączona czyli ECON na włączonej wentylacji wnetrza,bo AUTO włączasz nawet szybkościa wiania na 3ciej kresce włącza się auto. Z tym że nie ubywa ani kropli to przegiąłeś pałe... Do spr.układ chłodzenia metotdą ciśnieniową w celu weryfikacji wycieków A co na twój problem warsztaty ci mówią? Jeżeli napisałem że tak jest to tak jest,jezdziłem na AUTO to co jakiś czas musiałem dolewać bo spadało do pewnego momentu,więc uzupełniałem do poziomu miedzy min a max,ja wlewałem pomiędzy.Od ponad 6 miesięcy wyłączyłem AUTO w klimatroniku i nie dolewałem ani kropli do zbiorniczka wyrównawczego jest tak jak zalałem przed tym okresem i to fakt niepodważalny.Nie włączam EKON nigdy,nie muszę nigdzie jechać by to sprawdzać bo płynu nie ubywa od 6 miesięcy.Pytanie moje było inne o wytłumaczenie w logiczny sposób dlaczego tak się dzieje.
SotoM Opublikowano 20 Listopada 2014 Opublikowano 20 Listopada 2014 A wiesz na czym polega funkcja AUTO a ECON ? Jeździsz nonstop na załączonej klimie? Auto możesz mieć uruchomione zawsze czy klima jest on/off -za co odpowiada econ. Jak masz klimę włączoną to jest większe obciążenie dla śilnika przez co temp.silnika rosnie co powoduje wytworzenie się ciśnienia w ukł.chłodz.jednostki gdy cisnienie urośnie do 1,5bar w korku zbiorniczka otwiera się zawór upustowy aby císnienie w ukł.zmalalo wraz z ciśnieniem wydobywa się para wodna i znikome ilosci płynu chłodniczego. Jeśli to dalej nie to, to ja nie potrafíę ci pomóc-czekaj na odp megamózgów lub wyślij maila do audi z zapytaniem-moze stworzą jakiś dok.TIPS na tą cechę.pozdrówki.
Wolf1991 Opublikowano 20 Listopada 2014 Autor Opublikowano 20 Listopada 2014 No nie wiedziałem bo nie widziałem tego..dziś wracam z zagranicy a jutro mam autko do odbioru juz złożone w sumie dzięki waszym poradom i spostrzeżeniom na które kazałem zwrócić uwagę i opłaciło się :-D wszystkim piękne dziekuje a w szczególności panu panie SotoM ;-)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się