darkb Opublikowano 10 Listopada 2014 Opublikowano 10 Listopada 2014 witam , nietypowy problem , mam kiedy pojeżdzę trochę autem z ogrzewaniem na Hi ( maximum) i przełączę np na 20stopni lub 21, 22 stopnie to po jakimś czasie zaczynają mi parować szyby. w aucie mam sucho pod dywanikami też. Ostatnio zauważyłem też że kiedy włączę ogrzewanie na maxa to brzydko pachnie jakby padlina była w aucie . dzięki za pomoc z góry
powaguspisz Opublikowano 10 Listopada 2014 Opublikowano 10 Listopada 2014 Parowanie szyb - a w jakim stanie masz filtr pyłkowy ?? Jeśli śmierdzi to dezynfekcja klimy, smród potwierdzam jest obrzydliwy taka kwasowa jak by, pomogło u mnie wymiana osusacza, ozonowanie i wkład do dezynfekcji klimy.
darkb Opublikowano 10 Listopada 2014 Autor Opublikowano 10 Listopada 2014 no filtr przeciwpyłkowy ma już rok.klimę odgrzybiałem pianką do klimatyzacji przez miejsce gdzie jest wentylator . tylko teraz myślę czy nagrzewnica i chłodnica klimatyzacji to jedno czy poprostu istnieją 2 przysłowiowe chłodniczki
ORMO_PL Opublikowano 2 Stycznia 2015 Opublikowano 2 Stycznia 2015 no filtr przeciwpyłkowy ma już rok.klimę odgrzybiałem pianką do klimatyzacji przez miejsce gdzie jest wentylator . tylko teraz myślę czy nagrzewnica i chłodnica klimatyzacji to jedno czy poprostu istnieją 2 przysłowiowe chłodniczki Sprawdź czy przestrzeń w komorze silnika na przegrodzie (tam gdzie aku, sterownik) jest czysta. U mnie było mnóstwo wilgoci, bo okazało się, że igły z sosny (mieszkam w lesie) pozapychały odpływy wody. W konsekwencji ogrzewanie zasysało mnóstwo wilgotnego powietrza z zewnątrz. Oprócz tego standardowo - sprawdzić stan nagrzewnicy/parownika, ogrzybić układ, wymienić filtr. Jako półśrodek możesz wrzucić taki osuszacz na tabletki z jakimś higroskopijnym czymś - pięknie zbiera wilgoć z powietrza. Daję gwarancję, że po dwóch dniach jeżdżenia z tym w bagażniku będzie dużo przyjemniej. No albo zrobić rundkę z włącząną klimą - osuszacz też powinien zrobić robotę.
bialy986 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Kolego darkb,uporales się z parującymi szybami?Ja mam to samo.Szyby mylem,filtr nowy,podszybie wyczyszczone i dalej parują.Klima i otwarte szyby nie pomagają.Prawdopodobnie nagrzewnica bo czuć dziwny zapach w środku a wczoraj jakieś krople pojawiły się pod schowkiem pasażera.Dywaniki mam suche. Także czeka mnie wymiana nagrzewnicy :-( Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
wesz82 Opublikowano 19 Stycznia 2015 Opublikowano 19 Stycznia 2015 Po pierwsze trzeba popatrzeć w jakim stanie jest mocowanie filtra kabinowego tj tam są uszczelki i z czasem niestety nie dają rady i przepuszczają wodę po czym mamy wilgoć. Ja u siebie wyjąłem te mocowanie wysuszyłem i dałem silikon zamiast uszczelki jest lepiej ale zostaje na szybie taki niebieskawy osad. Dzwoniłem do kolesia i padła diagnoza ze to nagrzewnica ale przecież mi płynu nie ubywa,on na to ze wystarczy ze delikatnie będzie się pocić i już mamy szyby zaparowane. Powiedział mi ze mam umyć przednią szybę dobrze jakimś anty fog-iem następnie nie dawać w ogóle ciepłego powietrza jezeli po 3 dniach przejdzie to na bank nagrzewnica. Osuszacz 2 lata temu wymieniłem wraz z filterkiem od klimy. Tej zimy odpuszczę ale na lato obowiązkowo wymiana nagrzewnicy
bialy986 Opublikowano 19 Stycznia 2015 Opublikowano 19 Stycznia 2015 No niestety była to nagrzewnica.Po wymianie i umyciu szyb problem zniknął. Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
bialy986 Opublikowano 19 Stycznia 2015 Opublikowano 19 Stycznia 2015 Nie,oddałem do mechanika.Zabrakło mi odwagi żeby samemu to robić.Całość wyniosła prawie 500zl:nagrzewnica,płyn chłodniczy i robocizna. Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
arnold27 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Opublikowano 21 Stycznia 2015 (edytowane) Koledzy mialem ten sam problem.niby wszystko suche a okazalo sie ze nagrzewnica lekko sie pocila.wyniosla mnie ta operacja 100zeta.teraz jest malina ? Edytowane 21 Stycznia 2015 przez arnold27
arnold27 Opublikowano 23 Stycznia 2015 Opublikowano 23 Stycznia 2015 Tak.meczylem sie sam ale zaoszczedzilem pare zlotych.
wesz82 Opublikowano 24 Stycznia 2015 Opublikowano 24 Stycznia 2015 Szacunek za podjecie sie tego. To prosze podziel sie swoja wiedza:-D Spuszczales czynnik z klimy? Ile mniej wiecej czasu zajelo Ci? Kiera i pedala musisz wymatowac? Powiedz jeszxze jezeli chodzj o kostki z kompa musowo trzeba je odczepic? Doradz od czego zaczac i jak po krok po kroku bgs to teraz zaczol. Co prawda planuje zrobic to dopiero na lato ale jak mnie najdzie to spedze weekend w garazu nawet w mrozie wrrrr...
arnold27 Opublikowano 24 Stycznia 2015 Opublikowano 24 Stycznia 2015 Czynnik musialem spiscic. Na spokojnie z piwkiem okolo 8 goz Kostki musisz rozpiac Fotele i tunel aut,scagnij oslony przesnich slupkow,odkrec schowek kierowcy i pasazera,odkrec dwie nakretki na klucz 16 od wzmocnienia od strony kierowcy i jedna po sytomie pasazera(pod tymi oslonami jak bys sciagal do zmiany bezpiecznilow),rozkrec wsxystkie oslony od radia i klimaytonika potem odkrec pod konsola srube torx 8mm mocujaca pedaly i porozponaj kostki od czujnika hamulca i czujnik sprzegla oraz linke od gazu.odkres srubki(kluczyk 8) mocujace wzmocnienie do tunelu srodkowego.odlacz przewody od klimy kolo filtra kabinowego i gumowe przewody od nagrzewnicy.
wesz82 Opublikowano 25 Stycznia 2015 Opublikowano 25 Stycznia 2015 Gdzieś widziałem ten opis ale wiesz nie każdy opis jest prawdą Właśnie od foteli bym zaczął a żeby mieć jakieś dojście. Czyli kiera zostaje???Czy muszę odkrecic jej mocowanie i zostawi ja tylko na krzyzaku??(tak jak robili na tym filmie w 1.07 sek?) Postaram się nie ściągać pedałów a żeby nie mieć potem problem z ustawieniem czujników. Słuchaj dla pewności miałeś taki nalot na szybach jakby w nie chuchnął??? Nagrzewnica mocno podciekała czy tylko się pociła??? Wole być pewnym tego ze jest to nagrzewnica. Wczoraj dzwoniłem do znajomego kuzyna mechanika to powiedział ze oni biorą za taką akcje 150zł ale jak chce wymienić osuszacz,dławik malować dekory to nie toż ze uzbiera się ładna sumka to u nich bym nic nie pomalował
arnold27 Opublikowano 25 Stycznia 2015 Opublikowano 25 Stycznia 2015 (edytowane) Tak,robil mi sie taki mleczny nalot.wymien od razu osuszacz.Ja kiery nie ruszalem i pedalow.kolega mi pomogl tylko przy odsuniecu deski i i jej przytrzymaniu.troche gimnastyki i nagrzewnice da rade wyciagnac bez sciagania calkowicie deski Edytowane 25 Stycznia 2015 przez arnold27
hellbean Opublikowano 25 Stycznia 2015 Opublikowano 25 Stycznia 2015 A czy opróżnienie układu klimatyzacji jest niezbędne? Tzn rozłączenie rurek? Nie ma fizycznej możliwość wymiany nagrzewnicy bez tego?
arnold27 Opublikowano 25 Stycznia 2015 Opublikowano 25 Stycznia 2015 Jak nie odkrecisz rurek od klimy to nie odsuniesz kokpitu a prawa strone musisz jak najwiecej odchylic
wesz82 Opublikowano 25 Stycznia 2015 Opublikowano 25 Stycznia 2015 Ponoć są nagrzewnice z mozliwoscią rozpołowienia i da rady zrobic to bez ale to zasłyszane jest i żadko sie zdarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się