Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy to na pewno pęknięta głowica ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. I niestety prawdopodobnie niechlubnie powiększę grono niezadowolonych użytkowników 2.0TDI w kodzie BLB...

Ok pół roku temu zaczęło mi ubywać płynu w ilości ok 2-3L/1000km. W pewnym momencie wszystko się uspokoiło i po wymianie płynu chłodzącego przez 2-3ms nie ubyło ani grama. Dodam że kiedy były te ubytki samochód na zimnym silniku zostawiał za sobą chmurę bielutkiego dymu/pary wodnej. Po rozgrzaniu silnika jak ręką odjął. Obstawiałem więc chłodniczkę recyrkulacji spalin... ale tak jak mówię kiedy wycieki ustąpiły (i kopcenie też) o temacie wymiany chłodniczki zapomniałem.

Wczoraj po zakończeniu swojej zmiany w pracy wsiadłem do samochodu i ruszyłem do domu. Po drodze zatrzymała mnie policja (mandacik 100zł :D ) po kontroli odpalam silnik a tam na FISie widzę "lampę alladyna" i komunikat sensor. Myślę sobie "zbliża mi się wymiana oleju, może olej już nie spełnia normy albo czujnik szlag trafił". Dzisiaj rano jadąc do miasta komunikat znowu się powtórzył + wystąpił dod. "Oil Minimum"

Myślę sobie - cholera - gdzieś mam ubytek oleju ! Szybciutko zatrzymałem się na parkingu - patrzę a w zbiorniku wyrównawczym mam sam OLEJ ! Nawet płynu nie widać ! Silnik nie kopci (ale i mam też brak ogrzewania) węże nie puchną...

Tak czy inaczej liczę się z kompletną wymianą silnika (bo jeden mam już na oku) ale i zastanawia mnie fakt czy oprócz głowicy/uszczelki są inne miejsca w których olej może całkowicie wymieszać się z płynem chłodzącym ? Jakaś chłodnica oleju ? No i czy powodowałoby to takie właśnie objawy ?

Opublikowano (edytowane)

jezeli olej jest w zbiorniczku wyrownawczym plynu chlodzacego to moze byc winna chlodniczka oleju ,wlasnie takie objawy wystepuja

Edytowane przez lukas309
Opublikowano

Koleżko spr.dokładnie wymiennik ciepla ten pod filtrem oleju-jest na samym wierzchu.

Opublikowano

Koleżko spr.dokładnie wymiennik ciepla ten pod filtrem oleju-jest na samym wierzchu.

Rozumiem że sprawdzić go ciśnieniem lub po prostu wyłączyć z obiegu ?

Dodam że w silniku mam taką szarą maź, jakby zupełnie wszystko się wymieszało. Zaczął strasznie głośno pracować i klepać... nie odpalam go już więcej to może chociaż dół da radę z niego odzyskać. Tylko ciekaw jestem czy gdyby to była chłodniczka oleju to czy i chlodziwo przedostałoby się do oleju ? Czy tylko olej do chłodziwa ?

Oraz czy stałoby się to z dnia na dzień w takiej skali ! Że nie jestem w stanie odróżnić co jest płynem a co olejem ?

Opublikowano

Przy dziurawej chłodniczce oleju, to podczas pracy silnika olej idze do układu chłodzenia, jak wyłączysz silnik to chłodziwo idzie do oleju :hi:

Dla tego i tu i tam masz pomieszane :naughty:

Opublikowano

No to trochę mnie podniesliście na duchu. Jutro ją sprawdzę i dam znać ! Dzięki za podpowiedzi !

A co z tym podkopcaniem na zimnym silniku ? Co prawda teraz tego nie ma ale podejrzewam że kiedy wlałem zwykłą wodę do układu i tak jeździłem to jednak układ się zakamienił i pewnie jakaś mikro nieszczelność w chłodniczce EGR się zasklepiła. Dobrze myślę ?

Opublikowano

Może faktycznie się przytkało na jakiś czas :naughty:

Ale nigdy nie lejemy do układu chłodzenia kranówy, chyba że od tego zależy nasze życie :hi:

Jeżeli już, to destylowaną :decayed:

Opublikowano

Jedno szybkie pytanie bez zakładania nowego wątku. Do wymiany tej chłodniczki oleju wystarczy odkręcić tylko tą śrubę od spodu i odpiąć węże od chłodziwa ?

Pytam dlatego że dzisiaj skapitulowałem z uwagi na bardzo słabą pogodę, jutro nie będzie lepiej dlatego chciałbym to zrobić sprawnie i szybko. Może ma ktoś jakiś schemat montażowy/przkroju tej strony silnika ?


Jedno szybkie pytanie bez zakładania nowego wątku. Do wymiany tej chłodniczki oleju wystarczy odkręcić tylko tą śrubę od spodu i odpiąć węże od chłodziwa ?

Pytam dlatego że dzisiaj skapitulowałem z uwagi na bardzo słabą pogodę, jutro nie będzie lepiej dlatego chciałbym to zrobić sprawnie i szybko. Może ma ktoś jakiś schemat montażowy/przkroju tej strony silnika ?

Ok po robocie i po strachu. Okazało się że winna była chłodniczka oleju - tak jak podejrzewaliście. Z samego zbiorniczka wyrównawczego i okolicznych przewodów zleciało - UWAGA ! - 2.5L czystego oleju silnikowego ! Teraz tylko kupić płukankę do silnika, filtry i dobry olej i w drogę ! Jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc !

Opublikowano

ale były by jajca jakby dalej to samo było po zrobieniu głowicy co.... :kox:

Opublikowano

Ooo Panowie, przyznam się że każdy kto przychodził i zajrzał mimochodem w silnik - "Głowica, albo uszczelka" , "Na pewno uszczelka !" ;-)

Warto posłuchać zdania mądrych ludzi :)

Opublikowano

Napewno-to każdy kiedyś umrze...

Opublikowano

Jeszcze jedno - ku potomności - jestem po 5 płukankach układu chłodzenia. Oleju już w nim praktycznie nie ma, jednak na powierzchni trafiają się tzw. "oczka".

Filtry i oleje zmienione. Silnik pracuje jak nowy. Na prawdę jest spora różnica ! Zniknęło poranne mulenie. Ku przestrodze - uważajcie jeśli macie w zbiorniczku na dnie trochę brunatnego osadu (przypomina czarne spieki,rdzę) to na 99% "wykruszająca" się chłodnica oleju. Wyciek wystąpi gwałtownie i nieoczekiwanie. Skutki mogą być opłakane.

Dodam że nieco sceptycznie nastawiony dodałem ceramizer do oleju firmy Liqui Moly - kultura pracy silnika - nie do poznania ! Poranne rozruchy dużo łatwiejsze, gaszenie silnika łagodniejsze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...