Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wymiana rozrządu w APT


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Panowie ok 1,5 miesiąca temu zakupiłem a4 b5 1.8 125 1999 z przebiegiem lekko ponad 160 tys, jeden właściciel w Holandii. Jako, że nie mam żadnych dokumentów odnośnie auta przymierzam się do wymiany rozrządu(podany przebieg jest raczej kręcony, aczkolwiek nigdy nic nie wiadomo). I teraz moje pytanie, czy wymieniać po bożemu tj. pasek, napinacz, napinacz kierunkowy, napinacz hydrauliczny, pompa wody? Czy jeżeli mechanik stwierdzi że pompa nie ma wycieków i napinacz hydrauliczny jest ok, to zostawić te elementy ?? Czy pompę wody można wymienić bez ściągania przodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napinacz hydrauliczny się wymienia zawsze, niby można go ponownie użyć ale ja nikomu tego nie polecam :) Jeżeli chodzi o pompę to ja np.: jej nie wymieniam przy rozrządzie bo na nim nie chodzi :) A do wymiany raczej przód się ściąga :)

Edytowane przez ja74687
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do wymiany raczej przód się ściąga :)

Na pewno się ściąga.

Ja też nie wymieniałem ani razu pompy przy wymianie paska rozrządu, niestety pompa wyzionęła ducha przy 298 tyś. km. (jak się okazało była oryginalna z 95-go roku)

Do wymiany pompy nie dość że ściąga się przód to jeszcze trzeba zrzucić pasek rozrządu.

Edytowane przez wojtek79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I do czego dążę.. Czyli na chłopski rozum, lepiej jest wymienić pompę wody na nową podczas wymiany rozrządu,ze względu na fakt, iż jeżeli ta padnie, a wymienimy sam rozrząd to ponownie za robociznę trzeba płacić jak za rozrząd. Tak wiec dobra pompa to koszt 130 zł, a kolejnego kosztu rozbiórki przodu nie trzeba brać pod uwagę. Oczywiście są forumowicze którzy sami by sobie poradzili z rozrządem oszczędzając tym samy parę $, ja niestety nie mam gdzie i czym:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak sam piszesz: ja osobiście nie wymieniałem bo była ok. Jak zlecasz na zewnątrz to lepiej wymienić i masz spokój.

PS: Wymieniałem znajomej rozrząd w ADR. Pompa była ok, nie sieknęła więc zdecydowała nie wymieniać. 2 dni później wymieniałem pompę wody, bo pękł wirnik w środku :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Chciałbym się podłączyć do tematu. Mam pytanie odnośnie jaki dokładnie rozrząd tam jest, bo sprzedawca zapytał mnie czy mam 2 rolki i napinacz, 1 rolkę i napinacz czy 2 rolki bez napinacza a nie rozbierałem go jeszcze to nie wiem. Czy wie ktoś dokładnie jaki kupić?

Edytowane przez daniu96
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Chciałbym się podłączyć do tematu. Mam pytanie odnośnie jaki dokładnie rozrząd tam jest, bo sprzedawca zapytał mnie czy mam 2 rolki i napinacz, 1 rolkę i napinacz czy 2 rolki bez napinacza a nie rozbierałem go jeszcze to nie wiem. Czy wie ktoś dokładnie jaki kupić?

A skąd mamy to wiedzieć, jak nie wiadomo jaki masz silnik i jaki rocznik auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzupełnij profil, podaj dane auta to powiemy Ci jak masz.

Natomiast jeśli jest to 1.8 bez bądź z turbo to masz : 1 rolkę napinającą, 1 rolkę prowadzącą, napinacz hydrauliczny, pasek. Pompa jest po za rozrządem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszych 1,8 była jeszcze inna rolka, chyba bez hydrauliki i była różnica w ilości ząbków paska rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak była, był napinacz nie hydrauliczny ale już takowych nie ma stosuje się hydraulikę i pasek o jeden ząbek dłuższy czyli 153 zęby.,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie podłączyłem się po ten temat, ponieważ mam ten sam silnik jak kolega wyżej. APT tylko z 2000 roku ale to chyba nic nie zmienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak właśnie myślałem, ale zdziwiło mnie że sprzedawca nie wiedział jaki mi sprzedać skoro podałem mu kod silnika, a sam pewności nie miałem. I trochę źle się wyraziłem nie mam tego silnika tylko mam do zrobienia znajomemu i dlatego nie mam go wpisanego w profil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki i to sprzedawca, mieć dane auta nawet bez kodu silnika ale jaka pojemność i nie umieć sprawdzić. No niestety jak widać że by sprzedawać wiedzę trzeba mieć ogromną, niestety nie każdy to wie, a nie którym wydaje się to nic trudnego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to komuś ułatwi życie to zestaw jaki zakupiłem:

-Zestaw Ina 530 0069 10 (pasek+rolka napinająca+rolka kierunkowa)

-Napinacz hydrauliczny/tłumik drgań NTN GT357.45

-Pompa wody RUVILLE 65474

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zabrałem sie za wymiane rozrządu i mam następujący problem nigdzie nie moge dostać Rolki napinacza nr. części to: 06d 109 485a.

Prosze o pomoc gdyż mam rozebrany cały rozrząd i nie mam go jak złożyć bo brakuje mi tej części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Może ktoś opisać od początku do końca wymianę rozrządu w tym silniku. Co się jak dokręcą? (z jaką siłą) bedzie to moja pierwsza wymiana a nie chce nic spartolic. Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko masz w "sam naprawiam..." Bez sensu aby opisywać to, co już ktoś opisał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...