SoMeS Opublikowano 25 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2008 Witajcie Po tygodniach diagnoz i grzebania zarówno rękami jak i VAG'iem zlokalizowałem wreszcie problem - "mół" a nie AFN Okazało się iż do wymiany zaworek odcinający paliwo N109 czyli błąd 1273 (uszkodzenie mechaniczne) jak dobrze pamiętam. Czytałem o tym troszkę na forum ale nie znalazłem niczego co mnie interesuje i postanowiłem że wymienię ten spowalniacz zanim się zabiję przy wyprzedzaniu matizów. Pytanie: Gdzie na śląsku można kupić taki bajer? ile to kosztuje? i jaki by to musiał być... Jak już wspominałem przetrzepałem forum (allegro zresztą też) w poszukiwaniu takowych informacji lecz nie znalazłem i proszę o pomoc... :gwizdanie: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zen64 Opublikowano 25 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2008 Szukaj przyczyny gdzie indziej, ten zaworek nie ma nic wspólnego z brakiem mocy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek98igo Opublikowano 25 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2008 ma duzo wspolnego, bo auto wchodzi w tryb awaryjny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SoMeS Opublikowano 25 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2008 kto Ci powiedział że nie ma nic wspólnego z brakiem mocy? ma i to dużo.. udało mi się kilka razy na sto usunąć ten błąd tak że do kolejnego odpalenia wozu go nie było i wówczas samochód szedł jak burza... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zen64 Opublikowano 25 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2008 Możesz mieć problem z odpaleniem auta lub zatrzyma się w trakcie jazdy ale chyba nie powinno być problemu z mocą takie jest moje zdanie, a innych błędów vag nie pokazał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SoMeS Opublikowano 25 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2008 wszystkich innych błędów się już wyzbyłem i to jest jedyny błąd jaki mi vag jeszcze pokazuje... dam się pochlastać jeżeli to nie ten zaworek jest przyczyną tego że moje koniki się rozleniwiły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spetsnaz Opublikowano 25 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2008 słabo szukałeś 028130135F - zawór odcięcia paliwa, koszt około 130PLN (oryginał Bosch nr 0 330 001 042) dostaniesz w każdym IC. Teoretycznie zawór ten pracuje jedynie w pozycjach otwarty/zamknięty, więc nie może mieć wpływu na moc silnika. Działa na zasadzie cewki indukcyjnej. Problemy mogą wyniknąć jedynie przy uszkodzeniu mechanicznym zaworu lub elektrycznemu wiązki doprowadzającej do niego zasilanie. Podstawowym objawem uszkodzenia zaworu N109 jest nagły wzrost obrotów po odpaleniu auta (do ok. 2000rpm), w V.A.G.`u może być wyświetlany jeden z błędów: 17978, 00626, 01237. Powodem zmniejszonej mocy auta jest praca w trybie awaryjnym, w który przechodzi auto po wyświetleniu błędu. Zawór dokręcamy momentem 40Nm. Uszkodzenia zaworu N109 zdarzają się bardzo rzadko, przed wymianą sprawdź jego połączenie elektryczne. Odkręć nakrętkę, podkładkę mocującą pojedynczy przewód z tyłu pompy i oczyść styk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SoMeS Opublikowano 25 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2008 naaaareszcie ktoś kto ma o tym pojęcie :> dziękuję spetsnaz i zgadza się tutaj praktycznie wszystko.... błąd jaki mi wyskakuje na vagu to błąd 01237 - zawór odcinający paliwo (uszkodzenie mechaniczne) niunia niemalże za każdym razem robi "przygazówke" przy odpaleniu do 1.5-2k obrotów odnośnie notlaufa nie jestem pewien ale mam wrażenie że faktycznie może tak być... :gwizdanie: a teraz tak bez śmiechu.. co to jest IC? Zawór dokręcamy momentem 40Nm. <--- i co mam poprzez to rozumieć ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spetsnaz Opublikowano 25 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2008 IC - skrót od InterCars 40Nm - zawór ma cienkie ścianki, więc musisz dokręcać go z umiarkowaną siłą, ale jednocześnie wystarczająco silnie, by zachować szczelność pompy. Przyda się klucz dynamometryczny. Tak jak pisałem wcześniej, najpierw sprawdź połączenie przewodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SoMeS Opublikowano 25 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2008 Dziękuję Ci bardzo... jutro się za to wezmę... jeszcze tylko męczy mnie pytanie czy dam radę zrobić to sam... tj; czy potrzebny mi kanał? i przede wszystkim (wiem że pytanie głupie) ale gdzie ten zaworek znajdę? :gwizdanie: Pozdrawiam i czapki z głów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sztomel Opublikowano 25 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2008 tu go znajdziesz : Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlodyy Opublikowano 26 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2008 oryginał Bosch nr 0 330 001 042 kosztuje dokladnie 170zl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SoMeS Opublikowano 26 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2008 dziękuję bardzo za pomoc mam nadzieję że nic nie zepsuję i pogrzebanie tam wystarczy... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sztomel Opublikowano 27 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2008 SoMeS nie musisz kupować tego elektrozaworu, prawdopodobnie się zabrudził lub ma zerwaną sprężynkę, wystarczy tylko przeczyścić go w środku lub wymienić samą sprężynkę dobierając odpowiednią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SoMeS Opublikowano 27 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2008 dziś właśnie zaraz będe się za to zabierał... a to robi się z poziomu kanału? czy pod maską? bo nigdzie nie potrafię znaleźć budowy silnika a mechanik ze mnie żaden a zdjęcie pompy pomogło połowicznie :gwizdanie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sztomel Opublikowano 27 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2008 no nie mów, że nie wiesz gdzie masz pompę wtryskową przy silniku jeśli masz założoną plastikową pokrywę osłaniającą silnik od góry to tylko musisz ją odkręcić i ukaże Ci się widok pompy jak na fotce, którą wkleiłem we wcześniejszym moim poście, wszystko robi się od góry po podniesieniu oczywiście pokrywy komory silnika i nie jest wymagany wjazd na kanał. Tu masz foto silnika po zdjęciu plastikowej górnej osłony (na przykładzie mego silnika - umieszczonego poprzecznie w komorze silnikowej) a tak wygląda silnik z założoną pokrywą plstikową (oczywiście na przykładzie Golfa IV): Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SoMeS Opublikowano 27 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2008 tak jak myślałem że jest to schowane pod tym plastikiem Wszystkiego w życiu się trzeba nauczyć :gwizdanie: Raz jeszcze wielkie Bóg zapłać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sztomel Opublikowano 27 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2008 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekce Opublikowano 27 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2008 pod maską po prawej stronie silnika zdejmij osłone górną wtedy zobaczysz dokładnie to co jest na tym zdjęciu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SoMeS Opublikowano 27 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2008 znalazłem... pogrzebałem tam trochę... posprawdzałem i podopinałem wszystkie kostki raz jeszcze uprzednio psikając wd40 i czyszcząc... odkręciłem śrubkę z tego zaworka.. wyczyściłem styki.. poskręcałem.. podpiąłem pod Vaga i usunąłem błąd... Tutaj zaczął się pojawiać na twarzy uśmiech bo po odpaleniu błąd się nie pojawił... niestety trwało to tylko chwilke i znów wszystko wróciło do "normy"... wóz dalej jest mółem Czy przez to mam rozumieć że ten zaworek już tylko do wymiany? jego samego nie wykręcałem bo nie miałem odpowiedniego klucz (24 taki wygięty by się przydał) a poza tym nie chciałem nic spieprzyć... Co teraz w takim razie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się