Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Zawór odcinający paliwo


SoMeS

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie :hi:

Po tygodniach diagnoz i grzebania zarówno rękami jak i VAG'iem zlokalizowałem wreszcie problem - "mół" a nie AFN :kwasny:

Okazało się iż do wymiany zaworek odcinający paliwo N109 czyli błąd 1273 (uszkodzenie mechaniczne) jak dobrze pamiętam.

Czytałem o tym troszkę na forum ale nie znalazłem niczego co mnie interesuje i postanowiłem że wymienię ten spowalniacz zanim się zabiję przy wyprzedzaniu matizów. :thumbdown:

Pytanie: Gdzie na śląsku można kupić taki bajer? ile to kosztuje? i jaki by to musiał być...

Jak już wspominałem przetrzepałem forum (allegro zresztą też) w poszukiwaniu takowych informacji lecz nie znalazłem i proszę o pomoc... :gwizdanie:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj przyczyny gdzie indziej, ten zaworek nie ma nic wspólnego z brakiem mocy :vaglogi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kto Ci powiedział że nie ma nic wspólnego z brakiem mocy? :shocked:

ma i to dużo.. udało mi się kilka razy na sto usunąć ten błąd tak że do kolejnego odpalenia wozu go nie było i wówczas samochód szedł jak burza... :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz mieć problem z odpaleniem auta lub zatrzyma się w trakcie jazdy ale chyba nie powinno być problemu z mocą takie jest moje zdanie, a innych błędów vag nie pokazał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkich innych błędów się już wyzbyłem i to jest jedyny błąd jaki mi vag jeszcze pokazuje... :kwasny:

dam się pochlastać :bicz: jeżeli to nie ten zaworek jest przyczyną tego że moje koniki się rozleniwiły :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słabo szukałeś :)

028130135F - zawór odcięcia paliwa, koszt około 130PLN (oryginał Bosch nr 0 330 001 042) dostaniesz w każdym IC.

Teoretycznie zawór ten pracuje jedynie w pozycjach otwarty/zamknięty, więc nie może mieć wpływu na moc silnika.

Działa na zasadzie cewki indukcyjnej. Problemy mogą wyniknąć jedynie przy uszkodzeniu mechanicznym zaworu lub elektrycznemu wiązki doprowadzającej do niego zasilanie. Podstawowym objawem uszkodzenia zaworu N109 jest nagły wzrost obrotów po odpaleniu auta (do ok. 2000rpm), w V.A.G.`u może być wyświetlany jeden z błędów: 17978, 00626, 01237. Powodem zmniejszonej mocy auta jest praca w trybie awaryjnym, w który przechodzi auto po wyświetleniu błędu. Zawór dokręcamy momentem 40Nm.

Uszkodzenia zaworu N109 zdarzają się bardzo rzadko, przed wymianą sprawdź jego połączenie elektryczne. Odkręć nakrętkę, podkładkę mocującą pojedynczy przewód z tyłu pompy i oczyść styk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naaaareszcie ktoś kto ma o tym pojęcie :>

dziękuję spetsnaz i zgadza się tutaj praktycznie wszystko....

błąd jaki mi wyskakuje na vagu to błąd 01237 - zawór odcinający paliwo (uszkodzenie mechaniczne)

niunia niemalże za każdym razem robi "przygazówke" przy odpaleniu do 1.5-2k obrotów

odnośnie notlaufa nie jestem pewien ale mam wrażenie że faktycznie może tak być... :gwizdanie:

a teraz tak bez śmiechu.. co to jest IC? :polew:

Zawór dokręcamy momentem 40Nm. <--- i co mam poprzez to rozumieć ? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IC - skrót od InterCars :)

40Nm - zawór ma cienkie ścianki, więc musisz dokręcać go z umiarkowaną siłą, ale jednocześnie wystarczająco silnie, by zachować szczelność pompy. Przyda się klucz dynamometryczny.

Tak jak pisałem wcześniej, najpierw sprawdź połączenie przewodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Ci bardzo... jutro się za to wezmę... :)

jeszcze tylko męczy mnie pytanie czy dam radę zrobić to sam...

tj; czy potrzebny mi kanał? i przede wszystkim (wiem że pytanie głupie) ale gdzie ten zaworek znajdę? :mysli: :gwizdanie:

Pozdrawiam i czapki z głów :hi::tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję bardzo za pomoc :notworthy:

mam nadzieję że nic nie zepsuję i pogrzebanie tam wystarczy... :tongue4:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SoMeS nie musisz kupować tego elektrozaworu, prawdopodobnie się zabrudził lub ma zerwaną sprężynkę, wystarczy tylko przeczyścić go w środku lub wymienić samą sprężynkę dobierając odpowiednią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś właśnie zaraz będe się za to zabierał... a to robi się z poziomu kanału? czy pod maską? bo nigdzie nie potrafię znaleźć budowy silnika a mechanik ze mnie żaden a zdjęcie pompy pomogło połowicznie :tongue4::wallbash: :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie mów, że nie wiesz gdzie masz pompę wtryskową przy silniku :shocked:

jeśli masz założoną plastikową pokrywę osłaniającą silnik od góry to tylko musisz ją odkręcić i ukaże Ci się widok pompy jak na fotce, którą wkleiłem we wcześniejszym moim poście,

wszystko robi się od góry po podniesieniu oczywiście pokrywy komory silnika i nie jest wymagany wjazd na kanał.

Tu masz foto silnika po zdjęciu plastikowej górnej osłony (na przykładzie mego silnika - umieszczonego poprzecznie w komorze silnikowej)

2aa49d68461f0a48m.jpg

a tak wygląda silnik z założoną pokrywą plstikową (oczywiście na przykładzie Golfa IV):

7bc4eccea4766179m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak myślałem że jest to schowane pod tym plastikiem :kox:

Wszystkiego w życiu się trzeba nauczyć :gwizdanie:

Raz jeszcze wielkie Bóg zapłać :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pod maską po prawej stronie silnika zdejmij osłone górną wtedy zobaczysz dokładnie to co jest na tym zdjęciu :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazłem... :hi:

pogrzebałem tam trochę... posprawdzałem i podopinałem wszystkie kostki raz jeszcze uprzednio psikając wd40 i czyszcząc... odkręciłem śrubkę z tego zaworka.. wyczyściłem styki.. poskręcałem.. podpiąłem pod Vaga i usunąłem błąd... :good:

Tutaj zaczął się pojawiać na twarzy uśmiech bo po odpaleniu błąd się nie pojawił...

niestety trwało to tylko chwilke i znów wszystko wróciło do "normy"...

wóz dalej jest mółem :(

Czy przez to mam rozumieć że ten zaworek już tylko do wymiany? jego samego nie wykręcałem bo nie miałem odpowiedniego klucz (24 taki wygięty by się przydał) a poza tym nie chciałem nic spieprzyć... :wallbash:

Co teraz w takim razie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...