Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem po przekroczeniu 140 a teraz dodatkowo pisk


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Przedstawię mam nadzieje na szybko historię dziwnego zachowania auta. Po swojemu bo techniczny nie jestem. 2 miesiące temu jadąc po autostradzie samochód zrobił mi kawał i po przekroczeniu 140 audi zamieniło się w Seicento na gaz ( czyli nie miało mocy ), i tak na każdym biegu. Dodam że żaden błąd nie wyskoczył. Po wyłączeniu i właczeniu samochód znów miał moc aż do 140 ...ale to sprawdziłem po kilku tygodniach bo okazji nie było. Komputer a raczej komputery ponieważ chciałem mieć pełen obraz i pojechałem do dwóch różnych mechaników pokazały te same błędy, a więc : złącze głośnika od strony kierowcy (zgadza sie bo przerywa), lewy czujnik cofania ( tego nie jestem w stanie sprawdzić bo mam to gdzieś ) i błąd na drugiej świecy żarowej. Wykluczyłem głośnik i czujnik parkowania jeśli chodzi o moją przypadłość. Zadzwoniłem do audi i powiedzieli mi żebym zatkał rekawicą rurę i niech ktos poobserwuje tłumik na całej długości bo może jest gdzieś dziurka. Jak się okazało złaczka taka siatkowa obok turbiny była nieszczelna więc wymieniłem u tłumikarza ( na nie oryginalną). Od tego momentu a raczej od następnego dnia podczas dodawania gazu miałem sowę w układzie wydechowym czyli pohukiwanie ( które ja słyszałem na dwóch pierwszych biegach a osoba która siedziałą na tylnej kanapie cześciej), były też piski metaliczne podczas dodawania gazu ....po tygodniu lub dwóch wszytko sie uspokoiło lecz próba prędkości dalej pokazała tym razem po 150 koniec. Oczywiście nie raz przy dodaniu gazu zdarza sie podmuch czarnego dymu (ale sporadycznie) , nie mam DPF .

Co dalej oczywiście gdzie nie podjechałem to trafiłem na opinię Turbina do regeneracji .....ok w sumie to mechanizm który może sie zużyć. Lecz oprócz tego jest jeszcze jeden objaw....nie raz smierdzi spalinami w kabinie i od tylnej strony silnika (przy podszybiu), wiec podjechałem do jeszcze jednego mechanika, który oczywiście po podniesieniu maski i zdjęciu pokrywy silnika ( schodzi szybko "na klik") poprosił o dodawanie gazu ( pulsacyjne powyzej 2500 obotów a nastepnie ciagłe trzymanie gazu tak powyżej 3tyś ) i stwierdził że jest gdzieś dziurka w rurce egr biegnącej aż do kolektora ssącego. Powiedział żebym kupił taką i on mi ją wymieni, dodał że to nie turbina a ten pisk podczas dodawania gazu i zapach spalin jest wynikiem własnie tej dziurki. Dodam że Facet wymacał to palcami w rekawiczkach plus pomoc jego kolegi który trzymał latarki.

Teraz moje przemyślenia na temat tego problemu : Czy rurka czy turbo ? Audi ciągnie na każdym biegu, nie dymi, nie bierze oleju więcej niż zawsze,nie jest mulaste nie szarpie, tylko to ograniczenie prędkości i to muskanie pedału gazu żeby nie piszczał. Dlatego czy taka pierdoła może wywoływać takie objawy? Bo jezeli tak to by oznaczało że serwis audi miał rację mowiąc ze cos z rozszczelnieniem układu w którym są spaliny ( nie mogłem napisać wydechowego bo rurka idąca do kolektora ssącego to układ doładowania ), ale ogólnie chodzi o nieszczelność.

Co dalej, na razie szukam we Wrocławiu tej rurki w stanie perfekt. Obdzwoniłem stacje demontażu które zajmują sie grupa VAG i czekam na odpowiedz. Jak to sie rozwinie dalej to będę opisywał.

A miała być krótka historia :) Pozdrawiam

Opublikowano

Dźwięk to jedno. Nieszczelność układu powrotu spalin do dopalenid-czyli ukł.egr nie wiem jak duże jest to pęknięcie ale ja np takie rzeczy naprawiam-spawam tigiem.

A w sterowniku silnika jest tylko błąd od świecy...? Dziwne.to musi być jakaś mega nieszczelność ukł.egr że aż tak go tnie przy 150ciu...

Opublikowano

No na jakiejś podstawie sterownik silnika przełącza się w tryb awaryjny :naughty:

Dziwne by było, jak by nie zostawiał śladu w pamięci błędów, co było przyczyną :whistling::decayed:

Opublikowano

Ja z opisu nie zauważyłem wejścia w tryb awaryjny.

Potwierdza to diagnoza komputerowa która nie znajduje błędów w sterowniku silnika a gdyby wszedł w tryb awaryjny czyli odcinka do maks 3 tys. obrotów to na pewno w tabeli DTC byłby ślad. Chyba że ktoś wcześniej grzebał w sofcie silnika i wykasował zapis do DTC ( chip, egr, dpf-out źle zrobiony ).

Rurkę tak jak SotoM spawa się TIG-iem i po problemie - no chyba że musisz mieć nową.

Dziwne że objawy masz po wymianie "plecionki" - może gość jak spawał migomatem zostawił gdzieś dziurkę i stąd te zapachy spalin i dziwne świszczenie.

Opublikowano (edytowane)

Witam

Miałem napisać co dalej z tym problemem....a więc pojechałem do mechanika poleconego przez znajomego z zakładu wulkanizacyjnego. Zareklamował go w taki sposób : Cudów nie zdziała ale jest uczciwy i niedrogi. Tylko dodał żebym się wyglądem zakładu nie sugerował ( i dobrze że to powiedział bo bym tam auta normalnie nie zostawił ) . Jak już dotarłem na miejsce to mechanik w ciagu paru minut przed zakładem oglądając samochód stwierdził że turbina jest ok a piski i spaliny albo z rurki egr biegnącej do kolektora bądz z uszczelki.

Po kilku dniach zawiozłem samochód na 8 rano. O 12 dostałem telefon że rurka jest złamana na zgięciu i ze wymiana jej z robocizną to 250 zł. O 13.30 samochód odebrałem i dostałem też uszkodzoną część.

Mineło już kilka dni. Samochód jezdzi i już nie świszczy, piszczy itp. przy przyśpieszaniu. Nie wiem czy to miało coś wspólnego z tą sprawą przy dużych prędkościach ( że nagle samochód przestaje przyśpieszać i trzeba wyłączyć i na nowo uruchomić auto żeby znów było wszystko ok) ale chyba zanim to sprawdzę to powinienem pojechać na komputer.

Na razie nie mam okazji żeby to sprawdzić lecz jak to tylko nastąpi to dam znak na forum.

Pozdrawiam wszystkich i składam najlepsze życzenia świąteczne :) .

Edytowane przez diakonx

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...