Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Jak wymontować napinacz paska alternatora


gadi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

więc po kolei:

1. Ściągasz pasek wielorowkowy.

2. Demontujesz alternator - dwie śruby,gorna wychodzi bez problemu , dolna wysuwasz aż do

wentylatora i alternator wychodzi do góry (trzeba trochę pokombinować,ale się da).

3. Odkręcasz sprzęgło wiskotyczne imbusem od tyłu.Rozmairu nie pamiętam.Znajduje sie pod alternatorem

4.Teraz to już pestka odkręcasz nakrętkę śruby mocującej napinacz klucz 13.

No i rolka jest Twoja.Bez demontażu przedniego pasa,trochę trzeba pokombinować ale się da.

Jak będziesz miał pytania to próbuj mnie złapać na gg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wymontować napinacz paska alternatora W silniku 1,9 TDI AFN

Witam

więc po kolei:

1. Ściągasz pasek wielorowkowy.

2. Demontujesz alternator - dwie śruby,gorna wychodzi bez problemu , dolna wysuwasz aż do

wentylatora i alternator wychodzi do góry (trzeba trochę pokombinować,ale się da).

3. Odkręcasz sprzęgło wiskotyczne imbusem od tyłu.Rozmairu nie pamiętam.Znajduje sie pod alternatorem

4.Teraz to już pestka odkręcasz nakrętkę śruby mocującej napinacz klucz 13.

No i rolka jest Twoja.Bez demontażu przedniego pasa,trochę trzeba pokombinować ale się da.

Jak będziesz miał pytania to próbuj mnie złapać na gg.

Dużo szybciej zrobisz to demontując zderzak, chłodnicę i wentylator, lub cały pas przedni.

Kombinując z założonym pasem możesz łatwo uszkodzić chłodnicę lub wisko.

Są duże problemy z wyjęciem alternatora, przy opcji ze zdejmowaniem pasa przedniego alternator zostaje na swoim miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłem swoim sposobem bez zdejmowania przodu na chodniku w obcym mieście.Zajęło mi to

z domyślaniem się niektórych rzeczy 2h.Kolega Spetsnaz po części ma racje o wiele łatwiej będzie

jeżeli zdemontujesz przód, ale czy szybciej hmm , no nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli zdemontuje sie wentylator z wiskiem demontaz i montaz napinacza przeprowadza sie bardzo prosto bez demontazu przodu. to tylko jedna sruba, jedyny problem to trzeba zablokowac kolo pasowe wentylatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli zdemontuje sie wentylator z wiskiem demontaz i montaz napinacza przeprowadza sie bardzo prosto bez demontazu przodu. to tylko jedna sruba, jedyny problem to trzeba zablokowac kolo pasowe wentylatora.

Potwierdzam jak odkręcisz wentylator a zrobisz to bez konieczności zdejmowania alternatora to od odkręcenia napinacza wystarczy odkręcić z tyłu tylko nakrętkę którą jest przymocowany. W razie problemów z wyjęciem możesz najpierw odkręcić rolkę z napinacza - śruba ma lewy gwint. Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po co demontowac alternator? :wallbash:[br]Dopisany: 27 Wrzesień 2008, 15:30_________________________________________________trzeba pamietac o ile pamietam nasadka imbusowa do odkrecenia wiska to 8mka. ale musi miec dlugi trzpien ok 7-8 cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie przybrałem sie do tej wymiany. Narazie zdobywam potrzebną wiedze, aby mnie coś nie zaskoczyło podczas wymiany.

Pasek alternatora zrobił się jasno-brązowego koloru, a napinacz z rolką wydaje się ustawiony pod kątem. Pasek i sama rolka napinacza były wymieniane około 13tkm.

Postaram się zamieścić fotki rano.

Jak zdejmować i zakładać pasek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź sprzęgło alternatora , u mnie się zatarło i doprowadziło do urwania się śruby mocującej napinacz właśnie od drgań spowodowanych zatartym sprzęgłem. Jest to najczęstsza przyczyna wykańczania pasków i napinaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w jedna stronę powinno ciągnąć wirnik alternatora a w drugą puszczać.Dokładnie tak jak tylna piasta w rowerze.

Sprzęgło znajduje się w kole pasowym alternatora.Możesz obserwować przez te małe szparki w alternatorze obracający się wirnik i niech ktoś w tym czasie wyłączy silnik.Jeżeli wirnik alternatora zatrzyma się równocześnie z napędzającym go paskiem sprzęgło na bank zatarte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jeździłbym już tym samochodem.Bezzwłocznie wymieniłbym pasek i napinacz no i koniecznie sprawdziłbym to sprzęgło na alternatorze.Rolka faktycznie dziwnie wygięta,albo zatarło się w niej łożysko albo coś pękło w środku napinacza albo popuściła się nakrętka śruby mocującej napinacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja uzywalem drewnianego klina i wkladalem do od spodu pomiedzy rolke wiska a pompe plynu chlodzacego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w kole wiska sa otwory do jego zablokowania

zrobilem sobie klucz do nakretek z otworami bocznymi. dwa plaskowniki 3 sruby. kosztowalo mnie 20zl.

118aph2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...