Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Coś jest nie tak. Termostat?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak całą i cytrynie i w audi

Opublikowano

Witam wczoraj byłem u kolegi i auto stało około 30 minut chodząc na wolnych obrotach i nie osiągneło nawet 90 stopni. Dziś jadąc rano do pracy mam 11km i jedno skrzyżowanie po drodze osiągnęła 80 stopni , zauważyłem też że jak na dworze poniżej 5 to spalanie poszło z 6,4 na 6,9l. Czy to oznacza że termostat nie domyka? Poradzcie czy to normalne objawy>

Witam po wymianie czujnika temperatury i dwukrotnej wymianie termostatu (w ciągu miesiąca) osiągałem temperaturę po 8 km. 90 stopni bez ogrzewania po włączeniu ogrzewania temperatura spadała do 70 stopni i niżej dziś wymieniłem olej i wszystkie filtry i po 3 kilometrach temp. osiągnęła 90 st. i po włączeniu ogrzewania delikatnie spadła co może być??Jutro jadę na kolejno próbę i napiszę.

Opublikowano (edytowane)

Witam, podepnę się pod temat. Auto stało całą noc na dworze, temperatura była mniej więcej +3 stopni. Przejechałem nim 18 km, z prędkością od 50 do 100 km/h. Średnie spalanie 7 litrów według fisa. No i temperatura silnika osiągnęła tylko 60 stopni, gdy podczas jechania 50 przez wieś spadała tak do 50 stopni. I czy według was jest wszystko ok, tak ma być czy mam do wymiany jakiś czujnik ?

Edytowane przez tipmaniak
Opublikowano

chłodnice sobie zasloń, całą

Opublikowano

Ale mi to ogólnie nie przeszkadza, tylko chciałem się dowiedzieć czy wszystko jest ok ;)

Opublikowano

nie jest ok, ok to 85-90 stopni na VAGu a nie na blacie

Opublikowano

To czyli mam rozumieć ze mam czujnik do wymiany ?

Opublikowano (edytowane)

podstawowe czynniki sa trzy:

1. termostat

2. czujnik

3. temperatura zewnetrzna

Edytowane przez Dev
Opublikowano (edytowane)

No ok, ale teraz Cię nie rozumiem, to czyli to co opisałem powyżej, ten przejazd z taką zewnętrzna temperatura silnik powinien osiągnąć temp 90 stopni ? A nie 60 jak mi wskazywało ?

Edytowane przez tipmaniak
Opublikowano

normalna i właściwa tempertaura pracy silnika to 80-90 stopni

odstepstwem od tego jest usterka w układzie chłodzenia

Opublikowano

I jak się domyślam żeby zdiagnozować ten problem musze podepnac go pod komputer ?:/ A mam jeszcze pytanie, to ja to rozumiem tak ze silnik osiągnął ta temperaturę 90 stopni tylko źle mi pokazywali na blacie ? Dobrze rozumiem ?

Opublikowano

blat to orientacyjny wskaznik

dokłady pomiar wskaze Ci VAG

Opublikowano (edytowane)

No ok, ale czy sytuacje która opisałem kilka postów prędzej jest rzeczą normalna, chodzi mi o temperaturę czy coś jednak jest nie tak ?

Edytowane przez tipmaniak
Opublikowano

przeciez CI napisałem co i jak

Opublikowano

Tak napisałeś, że powinno być 80-90 stopni a nie 60 stopni, ok. No to co może być przyczyną taki niskiej temp silnika ?

Opublikowano

podstawowe czynniki sa trzy:

1. termostat

2. czujnik

3. temperatura zewnetrzna

Opublikowano

Nie zdążyłem edytować i odpisałes juz :D Tak wiem te czujniki, ale gdy jest jeden z nich zepsuty to tylko pokazuje zła temperaturę na blacie czy coś więcej ?

Opublikowano

czujnik jest jeden

podaje sygnał do ECU i na blat

jak daja zły sygnał to silnik dostaje za duzo paliwa

Opublikowano

Aha, a w jakiej cenie są takie czujniki nie orientujesz się ?

Opublikowano

ok 100zł, ale kup tylko ori w ASO, żadnych podrób, to samo z termostatem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...