Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Coś jest nie tak. Termostat?


toma085

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wczoraj byłem u kolegi i auto stało około 30 minut chodząc na wolnych obrotach i nie osiągneło nawet 90 stopni. Dziś jadąc rano do pracy mam 11km i jedno skrzyżowanie po drodze osiągnęła 80 stopni , zauważyłem też że jak na dworze poniżej 5 to spalanie poszło z 6,4 na 6,9l. Czy to oznacza że termostat nie domyka? Poradzcie czy to normalne objawy>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To raczej wina niskiej temperatury. Moja co prawda benzyna też się dłużej nagrzewa i spalanie też podskoczyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To raczej wina niskiej temperatury. Moja co prawda benzyna też się dłużej nagrzewa i spalanie też podskoczyło.

No różnica powinna być niewielka a nie 11 km i ledwie 80 C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt przy tak długim czasie może być wina termostatu. Nie chciałem od razu zakładać czarnego scenariusza bo to oczywiście koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaslon całą chlodnice i zobacz czy cos sie zmieni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 20km do pracy i rano w takie temp. jak teraz tylko muskając gazu nie rozgrzeje go do 90 stopni. Klimatronik ustawiony na AUTO 22 stopnie i ciepłe powietrze leci już po dwóch kilometrach. Żeby złapał szybko 90 stopni to musiałbym go łądnie pałować na zimnym. Ale jak już złapie to trzyma idealnie 90 stopni. Wydaje mi się że tak musi być bo to Diesel :P

Toma bierz tylko ori. Wahler albo Vernet i daj znać czy się poprawi bo ciekaw jestem :)

Edytowane przez Maestro_86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dieslami tak jest, mam do pracy prawie 20km i przy spokojnej jeździe i temperaturze ok 0 st. też nie łapie max. temperatury. W Passacie B6 1.9 TDI było tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wczoraj byłem u kolegi i auto stało około 30 minut chodząc na wolnych obrotach i nie osiągneło nawet 90 stopni. Dziś jadąc rano do pracy mam 11km i jedno skrzyżowanie po drodze osiągnęła 80 stopni , zauważyłem też że jak na dworze poniżej 5 to spalanie poszło z 6,4 na 6,9l. Czy to oznacza że termostat nie domyka? Poradzcie czy to normalne objawy>

to że spalanie ciut podrośnie jak się ochłodzi to normalne, u mnie przy jakiś nie całych 10km przy tych temperaturach wskazuje 90 stopni na zegarku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dziś wróciłem z pracy i zaraz pod bramą miałem 80C więc zgasiłem auto poszedłem dotykam chłodnicy a ona zimna jak lód więc wychodzi na to że termostat działa poprawnie , czy zakrycie chłodnicy tekturą poprawi coś , może wisco nie będzie wtedy zasysało tak dużo zimnego powietrza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie firmy kupić , czy ori brać.

tylko oryginał ASO .różnica między badziewiem a oryginałem 20-30zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz oryginalny z pewnego źródła. Coraz więcej trafia się wadliwych termostatów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ja dzisiaj przejechałem około 34 km, jadąc szybciej w granicach do 100 km/h temperatura wzrastała do około 79 stopni jadąc wolniej spadała do 70 stopni, Gdy zatrzymałem się przed domem temperatura utrzymywała się na 70 stopni, wygląda na to że termostat przepuszcza i jest uszkodzony. A ciekawostka taka że gdy otwarłem maskę wąż przy chłodnicy po prawej stronie górny jest ciepły a dolny pod nim jest zimny(nie mylić z letnim), czyli wygląda na to że jest sprawny i trzyma. No i z tym mam problem. W poniedziałek jadę do fachowca tak że dam znać co go boli :) i w czym tkwi problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak temperatura powietrza spada do zera na forum od razu robi sie gorąco od takich tematow

gdyby silnik byl lepiej zaizolowany nie bylo by problemow z temperaturą

mam citroena nemo 1.3hdi z silnikiem od fiata, jadac z prędkością ok 70km/h nie ma sily aby sie nagrzał do 75 stopni

Zaslaniam cała chlodnicę i od razu jest lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma szans, te silniki mają bardzo wysoką sprawność cieplną.

Przy braku 2 litrów płynu chlodzacego nie ma zadnego wzrostu temperatury.

wiem bo sprawdzalem na nemo i punto, mają te same silniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam u siebie co roku zakładam gustowny karton i od razu lepiej, do pracy mam 12 km i różnica z kartonem a bez jest ogromna. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak temperatura powietrza spada do zera na forum od razu robi sie gorąco od takich tematow

gdyby silnik byl lepiej zaizolowany nie bylo by problemow z temperaturą

mam citroena nemo 1.3hdi z silnikiem od fiata, jadac z prędkością ok 70km/h nie ma sily aby sie nagrzał do 75 stopni

Zaslaniam cała chlodnicę i od razu jest lepiej

DEV całą zasłaniasz? nie boisz się przegrzanie? Ja to zawsze tylko część zasłaniałem i nie widziałem zbyt dużej różnicy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...