Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B5 1.6 Falujące obroty, odpalanie


Adrianooo1994

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taki problem w moim Audi A4 B5 1.6, a mianowicie falują mu obroty gdy przełączy się na gaz, tak od 500 do 1500, a nie raz przestaje i jest elegancko. Na benzynie też lekko falują ale nie jest to tak bardzo odczuwalne jak na gazie. Byłem podłączyć się pod kompa i wykazało coś takiego, gdy z benzyny przełączy się na gaz to wyskakują błędy od wszystkich wtrysków, jak by wogólę nie chodziły, gdy się skauje błędy to nic nie wyskakuje, dopiero gdy spowrotem przełączy się z benzyny na gaz. Nie wiem co z tym zrobić i jak się do tego zabrać.

Jest jeszcze taki problem że na zimnym silniku ciężko odpala, trzeba się troche nakręcić żeby odpalił, a nie raz jest tak że pali od razu, a na ciepłym odpala normalnie.

Proszę o pomoc.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam taki problem w moim Audi A4 B5 1.6, a mianowicie falują mu obroty gdy przełączy się na gaz, tak od 500 do 1500, a nie raz przestaje i jest elegancko. Na benzynie też lekko falują ale nie jest to tak bardzo odczuwalne jak na gazie. Byłem podłączyć się pod kompa i wykazało coś takiego, gdy z benzyny przełączy się na gaz to wyskakują błędy od wszystkich wtrysków, jak by wogólę nie chodziły, gdy się skauje błędy to nic nie wyskakuje, dopiero gdy spowrotem przełączy się z benzyny na gaz. Nie wiem co z tym zrobić i jak się do tego zabrać.

Jest jeszcze taki problem że na zimnym silniku ciężko odpala, trzeba się troche nakręcić żeby odpalił, a nie raz jest tak że pali od razu, a na ciepłym odpala normalnie.

Proszę o pomoc.

kolego przepustnica do czyszczenia miałem tak samo w 1.8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem też u gazownika i powiedział że reduktor do wymiany, autko na gazie jeździ już 8 lat na BRC.

A co z tymi błędami może być? Czego to może być wina ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem też u gazownika i powiedział że reduktor do wymiany, autko na gazie jeździ już 8 lat na BRC.

A co z tymi błędami może być? Czego to może być wina ?

spróbuj zrobić ręczną adaptacje przepustnicy. Odłącz aku na 30-40 minut całkowicie po tym podłącz włóż kluczyk do stacyjki przekręć na kontrolki i poczekaj tak 1 minute wyjmij zamknij otwórz auto odpal auto pozostaw na 1 minute daj trochę gazu itp po minucie powinno pomóc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli nadal obroty falują to wyczyść przepustnicę z tym nie musisz jechać do mechanika bo możesz sam ją wykręcić i na stole dokładnie wyczyścić jak i druga opcja są preparaty które się wtryskuje prosto do przepustnicy na odpalonym silniku bez jej wyjmowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

działają ale to też zależy w jakim stopniu masz zasyfioną przepustnicę bo ja u siebie miałem lekko i po dwukrotnym wtrysku preparatu do czyszczenia wymyło ją i od razu przepaliło bo jak mówiłem robi się to na odpalonym silniku a jesli masz mocno zawaloną to lepiej wyjąć i benzyną ekstrakcyjną samemu ją umyć i musisz pamiętać że po takim czyszczeniu nie ważne która opcje wybierzesz to po wyczyszczeniu musisz zrobić adaptacje albo poprzez vag-com albo prostsza poprzez odłączyc aku na 30 minut po tym podłaczyć i przekręcić kluczyk na zapłon poczekać 1 minutę po tym wyłączyć i wyjąć kluczyk odczekać znowu z 1 minutę i po tym juz możesz normalnie odpalić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem preparat K2, sprawdziliśmy go w Lagunie I 1.8 8v i podziałał. Więc napewno polecam ten preparat, bo wczdśniej obroty nawet na ciepłym stały na 1100-tu obrotach, a teraz stoi na 900-set obrotach... Jutro sprawdze u siebie czy podziała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko pamiętaj o adaptacji nie wiem jak jest w innych autach ale w a4 b5 trzeba adaptacje przeprowadzić dla poprawniejszej pracy przepustnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reduktor może już puszczać ze starości i zalewa. Przez to mieszanka jest za bogata, zalewa go i dlatego ciężko pali. Proponuję sprawdź też sondę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłączyć ją narazie ? Bo jak narazie to pali dobrze


Wyczyściłem już przepustnice. Teraz chodzi ładnie, nie wyjmowałem jej ale myślę wyjąć żeby przeczyścić bardziej dokładnie na stole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie, Na wolnych obrotach kiedy kręcę kierownicą od czasu do czasu zaczyna się ciężko kręcić i od razu spadają obroty do 400 - 300 , dzieję się tak też podczas podjeżdżania do skrzyżowania, ale nie zawsze. Najczęściej dzieję się tak podczas jakiegoś obciążenia, dodam ,że wyje też coś z okolic alternatora. Czy może to być wina regulatora? Przepustnica wymieniona i w sumie napięcie też sprawdzane, przy obciążeniu i bez nie spadało poniżej 14 V . Wcześniej miałem walnięta sondę, wymieniłem na inną , było dobrze, ale na wykresach w ogóle nie działała , wymieniłem na inną używkę i po tym zabiegu zaczęło się to pogarszać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko pamiętaj o adaptacji nie wiem jak jest w innych autach ale w a4 b5 trzeba adaptacje przeprowadzić dla poprawniejszej pracy przepustnicy

Wytłumacz w jaki sposób przeprowadzić adaptację przepustnicy która poruszana jest za pomocą linki? :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, miałem wczoraj chwilkę czasu i wyjąłem przepustnice na wierzch, wyczyściłem ją dokładnie i włożyłem z powrotem. Że tak powiem jest lipa bo cały czas falują obroty i nie ma już takiego przyśpieszenia.

Włożyłem przepustnice i resztę elementów, przekręciłem kluczyk i z okolicy przepustnicy słyszałem takie buczenie, słychać to po każdorazowym przekręceniu kluczyka.

Co to może być za przyczyna że zaczęły mu falować mimo czyszczenia przepustnicy i czemu nie ma takiego przyspieszenia ?


Dodałem filmik z tym dźwiękiem o który mi chodzi.

Edytowane przez Adrianooo1994
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adaptacje przepustnicy zrobiłes ? Jak nie to nic ci nie da to ze ja przeczysciles. Miałem to samo co ty :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dwie opcje. Przewód z masą dochodzi do wtyczki przepustnicy albo cały podzespół łączy się poprzez kolektor i resztę silnika. Nie ogarniałem tego tematu jeszcze u siebie więc na 100% nie wiem jak to jest. Może niech ktoś inny jeszcze się wypowie jak to widzi :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...