KoJ@K Opublikowano 29 Listopada 2014 Opublikowano 29 Listopada 2014 Udało mi się rozebrac, wyczyścic geometrie w turbinie BV39 , nie znalazłem nigdzie żadnej foto porady.Więc postanowiłem sam zrobic taką drobną foto poradę dotyczącą " jak zdjąc vnt - BV 39 ". Turbo KKK .Nie będę opisywał jak wymontowac cały kolektor z turbiną, bo taka relacja już jest na forum, przedstawię tylko sposób w jaki ja sobie z tym poradziłem.Mając turbo na stole musimy rozdzielic muszlę gorącą od zimnej, odkręcamy gruszkę( 2 śruby) i 4 śruby dociskające muszle do siebie, spryskujemy np wd40 (ja lałem obficie odrdzewiaczem i wd40 i zostawiłem na całą noc i nie miałem później najmniejszego problemu z rozpołowieniem).A tutaj już mam rozdzieloną:I widzimy wszystko zafajdane sadzą:Demontujemy pierścień:Następnie wyciągamy tulejki po których porusza się pierścień i "podkładkę" w której są umieszczone te właśnie tulejki:Zostaje nam kolektor, a w nim geometriaGeometria jest wykręcana poprzez tulejkę z trzema ząbkami, nacięciami. I właśnie cały dowcip polega na dorobieniu jakiegoś przyrządu,klucza spasowanego idealnie pod wymiary danej tulejki. Można również udac się do warsztatu, gdzie np. regenerują turbosprężarki i zapytac czy byłaby możliwośc wykręcenia za drobną opłatą tej nie szczęsnej tuleji(mi gośc powiedział za wykręcenie 50zl, za wkręcenie też 50zl i dodał, że będę musiał wymienic tą tuleje na nową(oczywiście najlepiej ją kupic u niego - 120zl,bo bardzo często się zniekształcają i przy wkręcaniu mógłby uszkodzic korpus... Podziękowałem za usługę w takim pakiecie. Jeżeli decydujemy się walczyc samemu z naszym dorobionym kluczem to montujemy całośc solidnie w imadle i za pomocą dorobionego przyrządu, klucza wykręcamy tulejkę, która trzyma nam vnt (tulejka posiada PRAWY GWINT)Mój klucz do BV39 wygląda tak, zakończony sześciokątem na klucz 17, co by ułatwiło chwyt przy odkręcaniu i dokręcaniu :Wcześniej dobrze zapsikac na dłuższy czas wszystko np wd lub odrdzewiaczem. W moim przypadku do odkręcenia potrzeba było trochę siły, ale bez większej walki tulejka poddałą się i na stole już miałem toi toW tym dniu mój czas na garażowe działania się skończył, więc profilaktycznie wrzuciłem całośc standardowo do odrdzewiacza na noc 8)Następnie odkręcamy 3 śrubki torx T20(śrubki nie stawiły żadnego oporu, chyba dzięki całonocnej kąpieli w odrdzewiaczu) i tak wygląda rozebrana na części:Gdy mamy wszystko rozebrane bierzemy się za czyszczenie, w zależności od tego czym dysponujemy, bierzemy sprzęt, narzędzia i czyścimy czyścimy iiiii czyścimy, "tu się nie ziewa, tu się napier****ala " ;)U mnie wszystko po wyczyszczeniu wyglądało tak:Na bieżni widac zadziory, które pod palcem były praktycznie nie wyczuwalne.Przez cały czas "pilnujemy" trzpienia ustalającego położenie geometrii w kolektorze, co by nam się gdzieś nie zapodział. Następnie skręcamy wsio do kupy i składamy w odwrotnej kolejności.Tutaj już geometria wkręcona razem z tulejką w kolektornastępnie wkładamy podkładkę i na nią tulejki po których śmiga pierścień poruszający łopatkamipierścieńI na koniec zakładamy muszlę zimną, montujemy gruszkę i dociągamy wszystko ładnie śrubami dookołaNo i teraz suszarka jest gotowa na montaż. :mrgreen: Mam nadzieję, że przedstawiłem to w miare czytelnie i myślę, że kiedyś komuś może się przydac.
BoskiMario Opublikowano 5 Lutego 2016 Opublikowano 5 Lutego 2016 Świetna robota. Super, że są na tym forum osoby które dokumentują swoją pracę. Na pewno niejeden skorzysta z tej relacji Ja na pewno dzięki i pozdrawiam
KoJ@K Opublikowano 5 Lutego 2016 Autor Opublikowano 5 Lutego 2016 Sam sie sporo naszukalem, ale nie znalazlem kompletnie nic, wiec mowie sam cos sprobuje zrobic, zeby inni mieli.
SotoM Opublikowano 17 Lutego 2016 Opublikowano 17 Lutego 2016 (edytowane) Jak się ma piaskarkę czas jest o wiele krótszy i nie trzeba rozbierać VNT w przypadku gdy zdarzy się że tuleja nie chce nam się dać wykręcić... Edytowane 17 Lutego 2016 przez SotoM
lukaszooo Opublikowano 17 Lutego 2016 Opublikowano 17 Lutego 2016 Z mojego doswiadczenia wynika ze po piaskowaniu powierzchnia jest bardzo porowata, wlasnie dlatego wymyslono szkielkowanie. Powierzchnia porowata szybciej lapie brud i wlasnie dlatego mowi sie ze po recznym czyszczeniu VNT szybciej sie zabrudza. Nie wiem jak przy uzyciu piaskarki chcial bys wyczyscic geometrie bez sciagania turba.
SotoM Opublikowano 17 Lutego 2016 Opublikowano 17 Lutego 2016 Przez wydech niektórzy panewki zmieniają mówią... Piaskarke...ale chodzi mi o szkiełkowanie...owszem turbo na stół, rozplowienie i do szkła...Naprawdę można to zrobić w krótkim czasie a efekt będzie ten sam unikając ryzyka uszkodzenia tej tuleji czy też gwintu... I uwierz nie jest to robota fajnsiarska... Naprawdę pięknie to wychodzi i jeszcze żadne auto nie wróciło... Pierwsze takie turbo robiliśmy z 4lata temu...
lukaszooo Opublikowano 17 Lutego 2016 Opublikowano 17 Lutego 2016 Nie zebym cie wysmiewal ale czyscilem to pare razy i nie wiem jak chcial bys wyczyscic lopatki bez rozkrecania calosci, malo tego raz bylem na profesjonalnym czyszczeniu w specjalistycznym zakladzie i co nieco podpytale na ten temat. Twierdzisz ze wlotem spalin podpinasz piaskarke i turbo sie czysci ??? Przeciez po takiej operacji rozlecialo by sie po 50km.
SotoM Opublikowano 17 Lutego 2016 Opublikowano 17 Lutego 2016 (edytowane) główny korpus oddzielam od strony gorącej ( jak przy garecie) (foto 2) w przykładowym linku poniżej http://vwdiesel.net/forum/index.php/topic,27605.0.html i na tym etapie zakańczam rozbieranie, nie ruszam tej tulei , wrzucam cały kolektor z VNT do maszyny i szkiełkuje... na koniec porządne dmuchanie / mycie / dmchanie - 10ber cisnienia i nie ma sie czego obawiec... Edytowane 17 Lutego 2016 przez SotoM
lukaszooo Opublikowano 17 Lutego 2016 Opublikowano 17 Lutego 2016 po rozpołowieniu dalej nie widać najważniejszej częsci czyli samych kierownic, skoro trudzisz sie z wyciągnięciem turba a potem z jego rozpołowieniem to aby zrobić to profesjonalnie dzieli cie 3 śruby. Jednym słowem o kant d*py taka robota zreszta i tak nie jestes w stanie potem usunąć kulek szkła ze wszystkich zakątków.
SotoM Opublikowano 17 Lutego 2016 Opublikowano 17 Lutego 2016 Małe sprostowanie - bo nie wiem jak matusz czyscił (fotki nie działają) domyslam sie ze szczoty,a ja piaskarką (szkiełkując) i nie każde turbo robię jak napisałem wyzej, nie, nie tą metodę stosuje gdy jest problem z ruszeniem tej cholernej tuleji którą nie udaje sie ruszyc (a trafia mi sie taka zadko ale sie trafia) - jesli tuleja sie wykręci to oczywiscie ze VNT rozbieram na części pierwsze i wszystko wylizuje na cacy. mam nadzieje ze juz wszystko jasne...
KoJ@K Opublikowano 17 Lutego 2016 Autor Opublikowano 17 Lutego 2016 Tam gdzies chyba napisalem, ze tez wlasnie na piaskarce to robilem. i w sumie wszystkim co czyscilem dmuchawki to robilem to na piaskarce, lacznie z kolektorami itd.
SotoM Opublikowano 17 Lutego 2016 Opublikowano 17 Lutego 2016 dopiero teraz oznajmiasz ze na piaskarce to robiłes... zebys o tym wspomniał nie wyskakiwał bymm z postem ze piaskarka bedzie szybciej...i łukasz zaczął dym...z czego powstały niedomówienia... napisze taka rzecz jeszcze ze gdy pierscien nie chciał puscic to go w dwuch miejscach rezałem frezikiem z ostroznoscia aby gwintu nie uszkodzic i wtedy sie cholerstwo poddawało...
KoJ@K Opublikowano 17 Lutego 2016 Autor Opublikowano 17 Lutego 2016 Nie ma sie co sponac Panowie. kazdy czysci tym co ma dostepne, a ze akurat w robo jest piaskarka to glupio bylo nie skorzystac.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się