polek81 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Opublikowano 1 Grudnia 2014 (edytowane) Witam Forumowiczów! Od wczoraj (niedziela 30-11-2014) mam problem z pompką zamka centralnego w A4 B5 1999 Avant. Problem polega na tym, że kiedy otwieram auto (nie ważne pilot czy kluczyk), pompka pracuje zbyt długo. Wszystkie zamki otwierają się i zamykają szybko i prawidłowo ale pompa pracuje około 15 - 20 sekund. Problem NIE występuje przy zamykaniu. Dodatkowo, gdy odpalę silnik, zarówno otwieranie jak i zamykanie nie sprawia żadnego problemu a pompka pracuje prawidłowo (2 - 3 sekund). Do pompki mam podłączone dwa obwody: 1. główny - drzwi przód + tył 2. dodatkowy - wlew paliwa + klapa tylna bagażnika Zrobiłem test i odłączyłem obwód drzwi, zatykając otwór wylotowy pompki - zatrzymała się szybko. Podłączyłem obwód drzwi i odłączyłem obwód bagażnika, zatykając także ten otwór pompki - tym razem pompka pracowała znów zbyt długo. Wniosek wstępny - coś z obwodem głównym (drzwi). Tak jak nadmieniłem wcześniej - przy odpalonym silniku problem nie występuje w ogóle. Co się dzieje i od czego zacząć szukać? Nieszczelności? Wada pompki? Dziękuję za pomoc! Pozdrawiam! Edytowane 1 Grudnia 2014 przez polek81
jacek70 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Właśnie pierwsze co przyszło mi na myśl to właśnie nieszczelność. Posprawdzaj gumowe łączniki przewodów powietrza.
spideros Opublikowano 25 Grudnia 2014 Opublikowano 25 Grudnia 2014 Kolega mial taki przypadek i problemem okazaly sie plastikowe zlaczki wezykow przy drzwiach.
Bartollo Opublikowano 25 Grudnia 2014 Opublikowano 25 Grudnia 2014 Miałem to samo i wirnik sie skończył. Wymieniłem pompkę (audi 80) i teraz jest ok. Wysłane przy użyciu telefonu stacjonarnego.
polek81 Opublikowano 26 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2014 ... Uaktualniam swój temat. Okazuje się że kiedy temperatury wróciły w okolice i powyżej zera, problem kompletnie znika. Czyżby coś gdzieś dodatkowo przymarzało? Pozdrawiam!
zibol48 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Tez mam problem z zamykaniem, innym razem otwieraniem. Ostatnio długo pracuje pompka. Po przeczytaniu różnych postów chciałbym sprawdzić te wężyki. Samochód stoi pod chmurką więc chciałbym to zrobić szybko. W związku z tym mam prośbę o jakiś schemat tej instalacji powietrza aby możliwie sprawnie się do niej dobrać. Z góry dziękuję za pomoc.
jacek70 Opublikowano 4 Stycznia 2015 Opublikowano 4 Stycznia 2015 Zacznij od sprawdzenia pompki . Czy pompuje z odpowiednią siłą. Zdejmij wąż powietrza z pompki i dmuchnij mocno w niego powietrze , następnie zassij powietrze . Jeśli zamki się zamkną ,a potem otworzą to znaczy że instalacja powietrza jest ok. ale pompka słabo daje . Wtedy do sprawdzenia wirnik oraz silnik pompki.
rafal9119 Opublikowano 22 Lutego 2015 Opublikowano 22 Lutego 2015 U mnie jest tak podczas zamykania auta pompka pracuje z 15s a jak otwieram to 3sekundy. co moze byc nie tak z nią . dodam jeszcze ze u mnie szybciej sie zużywa pompka ponieważ po przekroczeniu 25km/h auto sie zamyka.
piocio83 Opublikowano 26 Lutego 2015 Opublikowano 26 Lutego 2015 Miałem tak samo u siebie,zamykał ok 20-25 sekund,a otwierał szybciej ok 3 sek. wymieniłem sam wirnik w pompce(reszta została od mojego),ponieważ mam pilot i nie chciałem go od nowa programować jak chcesz sprawdzić pompkę to zdejmij z niej przewody i zamykając zatkaj palcem odpowiedni wylot i tak samo z otwieraniem,jak otwiera szybko a zamyka wolno to wirnik do wymiany u mnie po wymianie zamyka i otwiera niewiele ponad sekundę
rafal9119 Opublikowano 1 Marca 2015 Opublikowano 1 Marca 2015 Rozebrałem pompke,wyczyściłe,przedmuchałem i pomogło, teraz zamyka i otwiera przez 3 s
zibol48 Opublikowano 1 Marca 2015 Opublikowano 1 Marca 2015 (edytowane) U mnie znów pojawił się problem. Zamyka raczej zawsze a otwierać muszę kluczykiem i wtedy otwiera się wszystko, włącznie z bagażnikiem. Zamówiłem już pompkę na wymianę. Jednak po demontażu i sprawdzeniu pompki - łącznie z dmuchaniem i zasysaniem powietrza doszedłem do wniosku że to raczej wina wtyczki lub wogóle złącza przy pompce. Po prostu poruszanie - przeginanie tej wtyczki powoduje uruchomienie pompki. Pewnie w tej sytuacji nie pomoże wymiana pompki, tylko co zrobić z tym złączem jeżeli się "wypracowało"? Edytowane 1 Marca 2015 przez zibol48
goldi Opublikowano 1 Marca 2015 Opublikowano 1 Marca 2015 U mnie jest tak podczas zamykania auta pompka pracuje z 15s a jak otwieram to 3sekundy. co moze byc nie tak z nią . dodam jeszcze ze u mnie szybciej sie zużywa pompka ponieważ po przekroczeniu 25km/h auto sie zamyka. ja wyłączyłem tą opcje bo mi klamki mało niee wyrwali a co do tematu u mnie długo zaczęła otwierać aż w końcu padła i
icemerc Opublikowano 31 Marca 2015 Opublikowano 31 Marca 2015 szukać trzeba nieszczelność zwłąszcza przy siłownikach w drzwiach. Sam miałem taki przypadek i okazało sie ze z tylnich prawych drzwi po załączeniu centralnego syczało.... winowajcą była mała gumka... założyłem z siłownika tylnej klapy od Golfa i śmigało
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się