rawablus Opublikowano 2 Grudnia 2014 Opublikowano 2 Grudnia 2014 (edytowane) Witam wszystkich. Zabieram sie za wymiane rozrządu i mam pytanie. Czy trzeba obowiązkowo wymieniac napinacz hydrauliczny ? Rozrząd wymienialem 5 lat temu (full komplet) a kilometrów zrobiłem może 30 tysi. Rozrząd juz kupiłem ale bez napinacza bo facio powiedział mi ze napinacz wytrzyma jeszcze jeden komplet rozrządu. Wierzyc mu czy poprostu kupic napinacz i wymienic ? Autko to ADR 96 r. Jeszcze jedno , są fotoporady jak wymienic rozrząd ? Edytowane 2 Grudnia 2014 przez rawablus
krzysiekvtec Opublikowano 2 Grudnia 2014 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Pamietaj ze to on napina ci pasek i to zawsze musi byc sprawne, poza tym powiedzjak chcesz go ponownie zamontować? Mysle ze nie dasz rady to wcisnac, predzej uszkodzisz. Co to opisu wymiany po prostu zobacz jak idzie pasek zrob zdjecie patrz na znaki, po wszystkim przekrec walem czy jest ok i tyle :-)
rawablus Opublikowano 3 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2014 Kupuje nowy napinacz,niema co oszczędzac. A co do wymiany to jeszcze nigdy nie wymieniałem paska, to bedzie pierwszy raz. Rozbiore i zobaczymy. Jak nie dam rady to czesci do reklamówki a autko na hol i do mechaniora. Thx za odp. i pozdro. A jak z wymianą simeringów wałka i wału ? Potrzebny jest do tego jakis specjalistyczny sprzet typu blokady czy mozna to zrobic posiadając podstawowe klucze ?
krzysiekvtec Opublikowano 3 Grudnia 2014 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Jesli masz wyciek to wymien ale do tego potrzebny bedzie raczej pneumatyczny klucz :-) waljest dowalony ponad 200 nm pewnie :-)
damian111 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Opublikowano 3 Grudnia 2014 (edytowane) klup nowy a będziesz spał spokojnie Edytowane 3 Grudnia 2014 przez damian111
jakub04 Opublikowano 4 Grudnia 2014 Opublikowano 4 Grudnia 2014 W moim drugim aucie /ADR 1,8/ napinacz hydrauliczny/tłumik drgań/ wymieniłem po raz pierwszy przy przebiegu 250 000km./16 lat/ W tym czasie były dwie wymiany rozrządu.Jeżeli napinacz jest suchy i nie cieknie z niego olej to sobie odpuść jego wymianę! Mój był wciskany 2-krotnie przy wymianach rozrządu i nic się nie stało.Warunek to temperatura napinacza min 30 stopni /suszarka w rękę i grzejemy/, pomału wciskamy i blokujemy np. cienkim wiertłem . Simeringi na wale korbowym i pośrednim może i wymienisz sam /konieczna blokada wału korbowego/,natomiast na wałkach rozrządu możesz nie dać rady. Jeżeli nie będziesz ruszał simeringów to sama wymiana rozrządu to jest pikuś.Przed demontażem paska ustaw kółka / wałka rozrządu i wału korbowego/ na znaki!!! Dla pewności ,że masz ustawione kółka dobrze /położenie wału korbowego względem wałka rozrządu/ to wykręć świecę z 1 cylindra i włóż długi patyk aż oprze się o denko tłoka. Kręcąc delikatnie wałem korbowym w lewo prawo ustawiamy max położenie patyka/górne położenie wału korbowego/ i masz pewność ,że jest ok! A tak w ogóle to po jaką cholere chcesz wymieniać rozrząd po 5 latach i symbolicznym przebiegu? Ja ostatnio wymieniałem po prawie 9 latach a mogłem się wstrzymać do przyszłego roku. Pozdr
rawablus Opublikowano 4 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2014 Wymieniam bo nakładli mi do bani ze nawet jak niema km to po paru latach trzeba wymienic bo pasek sie starzeje. A ruszam to po to ze wysiadla mi pompa wody i musze wymienic , mam 250 tysi pezejechane i pompa jest ori. Juz od jakiegos czasu nie domagała az sie skonczyła. Jak juz sie bede za nią zabierał to zrobie rozrząd za strzałem. Dzieki panowie za porady , mam nadzieje ze simeringi nie bedą w fatalnym stanie. wolał bym całą robote ogarnąc sam. Czy dam rade zobaczymy. Pozdro.
jakub04 Opublikowano 4 Grudnia 2014 Opublikowano 4 Grudnia 2014 U mnie głównym powodem wymiany rozrządu po 9 latach od poprzedniej wymiany był wyciek oleju spod uszczelki wału korbowego.Gdyby nie ta przyczyna to jeszcze rok bym pojeździł. Pompę wody też miałem jeszcze fabryczną/ nie wiedziałem ,że montowali w fabryce z wirnikiem plastykowym/.Guma na pewno po kilku latach parcieje ale nowoczesne paski rozrządu nie składają się tylko z gumy.U mnie pasek miał kontakt z olejem i to kwalifikowało go do wymiany.
krzysiekvtec Opublikowano 4 Grudnia 2014 Opublikowano 4 Grudnia 2014 Po czym poznales ze rozrzad bym od nowosci ?
rawablus Opublikowano 5 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2014 Kto powiedział że rozrząd był od nowosci ? Napisałem ze pompa wody jest ori a czy była wymieniana tego niewiem. A tak na marginesie to też mam chyba walniety simering bo z jednej strony paska (tej od bloku) widac jak by był tłusty. Jakies dwa lata temu wymieniłem simering na czyjniku halla bo puszczał ale to nic nie zmieniło. Podejrzewam uszczelniacz na korbowodzie. Kto powiedział że rozrząd był od nowosci ? Napisałem ze pompa wody jest ori a czy była wymieniana tego niewiem. A tak na marginesie to też mam chyba walniety simering bo z jednej strony paska (tej od bloku) widac jak by był tłusty. Jakies dwa lata temu wymieniłem simering na czyjniku halla bo puszczał ale to nic nie zmieniło. Podejrzewam uszczelniacz na korbowodzie. Kto powiedział że rozrząd był od nowosci ? Napisałem ze pompa wody jest ori a czy była wymieniana tego niewiem. A tak na marginesie to też mam chyba walniety simering bo z jednej strony paska (tej od bloku) widac jak by był tłusty. Jakies dwa lata temu wymieniłem simering na czyjniku halla bo puszczał ale to nic nie zmieniło. Podejrzewam uszczelniacz na korbowodzie.
krzysiekvtec Opublikowano 5 Grudnia 2014 Opublikowano 5 Grudnia 2014 ,że montowali w fabryce z wirnikiem plastykowym/. jak fabrka to od nowości :]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się