Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Trzeci sygnał o przekroczeniu temperatury płynu


ks1954

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Autko jest z 97 roku, kupione na początku września i jest to pierwsze moje Audi, stąd brak doświadczenia w diagnozowaniu uszkodzeń. Po zakupie był wymieniony rozrząd, paski, pompa wody (głośne łożysko), filtry i płyny. Po przejechaniu ok. 5 km w mieście zaczyna dość szybko (2 min.) przyrastać temp. płynu od 90° do 120°. Po dwóch takich zdarzeniach auto wróciło do warsztatu. Zostało przeprowadzone odpowietrzenie oraz ugniatanie przewodów chłodnicy w czasie rozgrzewania silnika. Pomogło na 6 dni. Dziś po raz trzeci, niespodziewanie odezwała się sygnalizacja o przekroczeniu temp. Wyniki moich obserwacji:

- poziom płynu prawidłowy

- obraca się wentylator (wisko)

- dolny przewód chłodnicy letni (prawie zimny)

- górny gorący i o wyższej temp. niż cienki przewód wychodzący z bloku silnika do nagrzewnicy (?)

- jest normalne ogrzewanie kabiny

Przyznaję, że nie zwróciłem uwagi czy pracuje drugi wentylator (mam klimatronik). Podobno ma się załączać przy 97°, ale czy jego niedziałanie może spowodować taki wzrost temp.?

Mechanik podczas wymiany płynu stwierdził zanieczyszczenie zbiornika wyrównawczego nieznaną substancją (określił to jako pływające "gluty"), prawdopodobnie nierozpuszczonym środkiem uszczelniającym układ chłodzenia. Pompa była czysta. Płukanie układu nie ujawniło kolejnych nieczystości.

Zdaję sobie sprawę, że podane informacje mogą być niewystarczające dla postawienia diagnozy, ale będę wdzięczny za każdą pomoc.

W poniedziałek jestem umówiony na wymianę termostatu. Pozdrawiam i przepraszam za długi tekst.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw VAG bo moze czujnik ma zwarcie i jest do wymiany

jest duze cisnienie w układzie, nie ubywa płynu?

zmien termostat i czujnik

daj znac co dzieje sie po wymianie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można prosić bardziej dokładnie (jaki czujnik, gdzie, co w VAGu). Jaki wpływ na temp. płynu ma uszkodzenie czujnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw podłacz auto do VAG-a

w czasie jazdy trzeba obserwowac jaką wskazuje temperature i porównywac z tą na zegarze

jeżeli będą jakieś róznice wymień czujnik który daje sygnal na ECU, to podstawa

one często siadają, maja zwarcie do + albo do masy

jezeli nic sie nie zmieni to trzeba tez wymienic termostat

zastanawiaja mnie te zimne węze :mysli:

czy przypadkiem uszczelki nie masz do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal nie wiem o jaki czujnik chodzi i gdzie on jest (temp. silnika, płynu?). Czy na klimatroniku można dokonać wspomnianego pomiaru? Nie bardzo mam możliwość podłączenia VAGa podczas jazdy. Czy można wykorzystać program VAG-COM 3.112 i którą opcję wybrać (jestem naprawdę nowicjuszem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o czujnik na króćcu wodnym pomiędzy silnikiem a ścianą grodziową

ten czujnik podaje sygnał na komputer sterujący praca silnika (ECU)

(mogą być dwa, jeden daje sygnała na ECU, drugi na zegar)

musisz sprawdzic w ASO jaki tam jest

najlepiej kup oryginał ok. 90 zł

termostat też kup, to nie są jakies kosmiczne pieniądze :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jezeli dolny wąż masz letni a górny gorący to znaczy że jest termostat zepsuty pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś sytuacja sie znowu powtórzyła, ale trzymałem rękę na pulsie i nie dopuściłem do wzrostu temp. powyżej 110°. Stwierdziłem, że nie kręci się drugi wentylator. Wentylator jest sprawny, bo jak włączam klimę, to się obraca. Pewnie do wymiany jest czujnik temp. chłodnicy (na dole po stronie pompy). Proszę o potwierdzenie i ewentualne sugestie, jaki i jakiej firmy czujnik kupić.

Czy niedziałanie tego wiatraka może być przyczyną tak znacznych wzrostów temp. płynu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to możliwe . Ja kupiłem auto i też w korku sie bardzo grzał myślałem że to wisko lub termostat a okazało sie że po wypadku poprzedni właścićel nie założył drugiego wentylatora .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś sytuacja sie znowu powtórzyła, ale trzymałem rękę na pulsie i nie dopuściłem do wzrostu temp. powyżej 110°. Stwierdziłem, że nie kręci się drugi wentylator. Wentylator jest sprawny, bo jak włączam klimę, to się obraca. Pewnie do wymiany jest czujnik temp. chłodnicy (na dole po stronie pompy). Proszę o potwierdzenie i ewentualne sugestie, jaki i jakiej firmy czujnik kupić.

Czy niedziałanie tego wiatraka może być przyczyną tak znacznych wzrostów temp. płynu?

Kolego, drugi wentylator jest od klimy i wspomaga chlodzenie tylko w sytuacjach ekstremalnych.... np 35 stopni i korek. Na dole po stronie pompy nie ma czujnika temp chlodnicy ;)

Reasumujac, wszystkie objawy o ktorych mowisz wskazuja na termostat... czujnik temperatury na bloku silnika nie ma wplywu na jego temperature! To jest tylko odczyt na ECU a wszystkie elementy sterujace temperatura dzialaja niezaleznie ( termostat, uklad otwarty/zamkniety, predkosc obrotowa wentylatora )

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Historii ciąg dalszy.

Wymiana termostatu. Płyn zawierał pokruszone kawałki ciemnobrązowej, kruchej substancji. Prawdopodobnie były to, odklejające się od ścianek, resztki jakiegoś środka do uszczelniania układu chłodzenia. Układ został dokładnie wypłukany, sprawdzono drożność przewodów i chłodnicy. Wymieniono stary termostat (CCCO) na nowego Wahlera. Oczyszczony z dziwnej substancji płyn został powtórnie wykorzystany. Dokładne odpowietrzenie układu, kontrola temperatury przy pracującym silniku (stabilne 90°C), jazda próbna i ...

Po ok. 3 km, w ciągu 5 min. wzrost temp. do 120°, zagotowanie płynu (w kabinie słychać było bulgotanie), kapanie płynu przez rurkę w dnie zbiornika wyrównawczego. Górny przewód chłodnicy gorący, dolny prawie zimny (guma nagrzana od silnika). Ręce opadają !!!

Czy ma sens próba jazdy bez termostatu? W końcu coś trzeba wyeliminować.

Jutro znowu czeka mnie wizyta w warsztacie, ale powoli kończą się pomysły. Czy zapowietrzenie układu przez uszczelkę głowicy może powodować takie skutki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem dziś 15 km po mieście. Płyn nagrzał się w pewnym momencie do 85°C. Górny przewód chłodnicy gorący, dolny dobrze ciepły, ale zimna nagrzewnica. Przewód doprowadzający ciepły, wyjściowy (ten z otworkiem) zimny. Przy ugniataniu rur słychać kruszenie jakiejś substancji przylepionej do ścianek. Podejrzewam, że nie tylko chłodnica może być zatkana tym badziewiem.

Przy jakiej temp. płynu można spokojnie odpowietrzać układ przez otworek w króćcu nagrzewnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...