nar Opublikowano 6 Grudnia 2014 Opublikowano 6 Grudnia 2014 (edytowane) Witam, mam prośbę do posiadaczy silnika 2.0tdi posiadających komputer do skasowania ewentualnego błędu. Czy ktoś mógłby odłączyć wtyczkę od sondy lambda i uruchomić silnik, czy komputer pokaże błąd i czy będzie zapalał się check. W moim samochodzie po ingerencji w sterownik silnika przez osobę zajmującą się tuningiem zaczął zapalać się check i wywalało błąd od sondy lambda-przekroczone napięcie. Tuner wykasował błąd i kazał pojeździć, następnego dnia znów się zapalił check, pojechałem i poprosiłem o powrót do serii. Tuner zasugerował iż rozszerzy jakieś wartości od sondy czy coś takiego, ja jednak chciałem aby wgrał serie. Wyjął komputer i wgrał serie, myślałem że problem będzie rozwiązany lecz na serii znów zapalał się check, więc znów wizyta u tunera. Stwierdził iż padła sonda lambda, wymiana na inną sondę, próba w czasie jazdy z podpiętym komputerem, check na chwilę się zapalił ale zgasł nie wiem czy go nie wyłączył bo miał uruchomiony komputer. Stwierdził iż musi raz jeszcze wyjąć komputer aby wgrać od nowa tą serię z wszystkimi danymi które były przed pojawieniem się błędu. Po ostatnim wyjęciu komputera i jakiejś modyfikacji nic mi się nie zapala, lecz prawdopodobnie wyłączył jakoś informację o błędzie. Teraz czy mam wtyczkę podpiętą od sondy czy nie to na komputerze nie ma żadnego błędu, moim zdaniem coś jest nie tak. Następnego dnia znów byłem u niego w sprawie zwrotu rachunku,z ironią w głosie zadał pytanie ,co znów się coś Panu zapala? Dlatego mam prośbę do posiadaczy takiego silnika o sprawdzenie jak jest w innym aucie. Dzwoniłem do niego oczywiście w tej sprawie lecz on teraz twierdzi że auto jest sprawne a dlaczego się nic nie zapala pomimo odłączonego urządzenia tego nie wie. Jeśli to nie byłoby wielkim problemem to niech ktoś sprawdzi jak jest u niego, oczywiście przy rozruchu jest ikona check i potem gaśnie czy jest podpięta wtyczka od sondy czy też nie. Mogę również jeździć z odłączoną wtyczką i nie wywala żadnego błędu. Edytowane 7 Grudnia 2014 przez wrclaguna
Kodzak33 Opublikowano 7 Grudnia 2014 Opublikowano 7 Grudnia 2014 A Cie frajer załatwił na bank wyłączył sonde, podaj nazwę tunera(pseudotunera)?
Robero321 Opublikowano 7 Grudnia 2014 Opublikowano 7 Grudnia 2014 Nie ma opcji żeby w seri po odpięciu sondy nie wywaliło byka. Napisz który to taki sprytny inaczej Ci narobił bigosu
krzysaudi Opublikowano 7 Grudnia 2014 Opublikowano 7 Grudnia 2014 (edytowane) Wyciągał sterownik ?? Jeśli wyciągał to może bga poleciało od zdejmowania obudowy ... Edytowane 7 Grudnia 2014 przez krzysaudi
nar Opublikowano 7 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2014 (edytowane) GOODHOPE TEAM -Dobra Nadzieja koło Pleszewa, niby firma z tradycjami,dlatego niech to będzie dla każdego przestroga iż podczas rozbierania sterownika można go uszkodzić. Generalnie to nawet sam mi powiedział, wie Pan może Panu wydawać się dużo 1100 pln za dwie godziny pracy ale gdybym coś Panu uszkodził to urządzenie kosztuje 6000, więc to jest ubezpieczenie takie autocasko. Teraz nie poczuwa się do żadnej odpowiedzialności każe mi pisać pozew cywilny, sugeruje iż nie wiem jak wcześniej reagowało auto na jazdę bez podpiętej sondy bo nigdy tej wtyczki nikt wcześniej nie zdejmował. Sterownik po programie diagnozował jakieś kłopoty z sondą, po następnych jego modyfikacjach nie reaguje na zdjętą wtyczkę sondy a on mi wciska że jest niby wszystko ok. Ryzyko rozbierania sterownika i lutowania do płyty jakiś kabelków jest zawsze, sto razy mu się uda a sto pierwszy nie, szkoda że musiałem przekonać się o tym na własnej skórze. Ale może chociaż ktoś inny będzie miał jakąś przestrogę. Nie wiem co w tym aucie może jeszcze nie zadziałać więc jestem umówiony na sprawdzenie vcdsem. Wyciągał sterownik ?? Jeśli wyciągał to może bga poleciało od zdejmowania obudowy ... Nie wiem co poleciało ale sterownik był wyjmowany i rozbierany tak jak mówisz ta obudowa aby dostać się do płyty. Mam 2010r jest zabezpieczenie na złączu dlatego komputerem nic nie można zrobić trzeba wyjmować i rozbierać sterownik aby dokonać modyfikacji. Edytowane 8 Grudnia 2014 przez nar
Robero321 Opublikowano 7 Grudnia 2014 Opublikowano 7 Grudnia 2014 (edytowane) Jeśli masz rachunek to idź do rzeczoznawcy po opinie i załóż pozew jak mu przyjdzie w sądzie zapłacić za naprawę w ASO to się od uczy tak traktować klientów. W tym wydatek stosunkowo nie będzie duży a z pewnością przegra myśli że pewnie nie pójdziesz do sądu... Co więcej on jako firma powinien być ubezpieczony więc z gotową opinią od rzeczoznawcy możesz do niego wystosować pismo z kopią dokumentów i poprosić o usuniecie szkody w ciągu 14 dni w przypadku nie usunięcia sprawę oddaj do sądu i tyle.. Wcześniej musisz zebrać dokumenty i udokumentować że to on ci to uszkodził. Samochód masz od nowości czy miał wcześniej innego właściciela? Edytowane 7 Grudnia 2014 przez Robero321
nar Opublikowano 7 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2014 Będę musiał udać się pewnie do ASO po jakąś opinie, mam na szczęście rachunek choć jak poprosiłem na drugi dzień po modyfikacji o powrót do serii to oddał mi pieniądze i chciał aby zwrócić mu rachunek. Na szczęście nie miałem tego rachunku przy sobie kazał mi go przywieźć ale wciąż ten check się zapalał więc postanowiłem sobie rachunek wraz z wykresami po chipie zachować. Chociaż mam jakiś papier że coś u niego było robione, każdy rzeczoznawca powinien potwierdzić iż bez wyjmowania i rozbierania sterownika modyfikacja nie jest możliwa. Prawdopodobnie szybko się zorientował iż ze sterownikiem coś się stało dlatego tak chętnie oddał mi kasę dodatkowo coś pogrzebał w sterowniku aby nie wywalał błędu i myślał iż będę żył w nieświadomości. Była jego ingerencja w sterownik teraz sterownik nie działa prawidłowo to kto to mógł uszkodzić?
Robero321 Opublikowano 7 Grudnia 2014 Opublikowano 7 Grudnia 2014 Najlepiej chyba do ASO będzie podjechać żeby zrobili wydruki
nar Opublikowano 7 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2014 Jeśli masz rachunek to idź do rzeczoznawcy po opinie i załóż pozew jak mu przyjdzie w sądzie zapłacić za naprawę w ASO to się od uczy tak traktować klientów. Samochód masz od nowości czy miał wcześniej innego właściciela? Samochód kupiłem dwa miesiące temu był serwisowany w Holandii
edraven Opublikowano 8 Grudnia 2014 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Jedź do kogoś z vcdsem i lambde będzie widać od razu. Albo usunął trwale ten DTC z sftu alboustawil sygnały od lambdy na stale.
nar Opublikowano 8 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2014 (edytowane) Jedź do kogoś z vcdsem i lambde będzie widać od razu. Albo usunął trwale ten DTC z sftu alboustawil sygnały od lambdy na stale. Na jutro jestem umówiony na komputer do chłopaka który pracuje w serwisie audi, gdyby kogoś interesowało to cena nowego sterownika w aso 3900 plus 350 montaż z wczytaniem kluczyków. W serwisie gdy dowiedzieli się iż ze sterownikiem było coś kombinowane to nawet nie chcieli podpinać auta pod komputer dlatego iż ponoć mieli przypadki iż po próbie aktualizacji oprogramowania sterownik potrafił się całkowicie zawiesić.Nie ma takiej opcji jak wyczyszczenie danych ze sterownika do zera i wczytanie nowych jest tylko aktualizacja która zmienia tylko niektóre fragmenty w programie pod warunkiem iż masz starszą wersję u siebie.Zresztą jak sterownik jest w jakiś sposób uszkodzony to wgranie serii nic nie da tak będzie łapał błędy. U mnie tak było że po powrocie do serii również zapalał się check po zmianie sondy też się check zapalił, jak wyjął ostatni raz sterownik i coś pokombinował to możesz teraz odłączyć wtyczkę od sondy i nic się nie dzieje. Jutro się wszystkiego dowiem, za co ta sonda jest odpowiedzialna i co tam jest nakombinowane, używany sterownik 800-1000 pln tylko trzeba znaleźć jeszcze kogoś kto ogarnie immobilizer i resztę. Edytowane 8 Grudnia 2014 przez nar
kuebk Opublikowano 8 Grudnia 2014 Opublikowano 8 Grudnia 2014 (edytowane) używany sterownik 800-1000 pln tylko trzeba znaleźć jeszcze kogoś kto ogarnie immobilizer i resztę. W EDC17 nikt Ci nie przegra immo do sterownika silnika, wiec jesli chcesz uzywke musisz pogodzic sie z faktem ze nie masz immo. Edytowane 8 Grudnia 2014 przez kuebk
nar Opublikowano 8 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2014 używany sterownik 800-1000 pln tylko trzeba znaleźć jeszcze kogoś kto ogarnie immobilizer i resztę. W EDC17 nikt Ci nie przegra immo do sterownika silnika, wiec jesli chcesz uzywke musisz pogodzic sie z faktem ze nie masz immo. No to ładny gips
wrclaguna Opublikowano 8 Grudnia 2014 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Moje zdanie jest takie jedz tam gdzie robiłes program i niech na rekach stawaja aby to odwrócić .Tuner wie co zje******* a kazdy inny mechanior ( diagnosta) bedzie tylko gdybał jak to ugryżc .
edraven Opublikowano 8 Grudnia 2014 Opublikowano 8 Grudnia 2014 WRC ma rację, pozbieraj możliwie najwiecej info co i jak zostało z@##ane, czarno na białym i jedź do tunera żeby ogarnął temat. Inaczej kazdy nowy diagnosta będzie gryzł temat od zera i pójdziesz w koszty. Poza tym tuner ma zawsze dojścia do sterowników bo palą je regularnie zwłaszcza jak robią EDC17 czy SIDy czy inne wynalazki i nie zaboli go tak bardzo jak wywali po kosztach 400-500pln. Trochę dziwna sprawa że tylko Lambde wywala zwykle nawet nie dygnie auto jak coś źle się zapisało albo mechanicznie został uszkodzony sterownik. Mógł mu się źle odczyt zrobić i teraz ma problem z wgraniem oryginału bo to co mu się zgrało nie odpowiada oryginałowi w 100%...
nar Opublikowano 8 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2014 (edytowane) Moje zdanie jest takie jedz tam gdzie robiłes program i niech na rekach stawaja aby to odwrócić . Tuner wie co zje******* a kazdy inny mechanior ( diagnosta) bedzie tylko gdybał jak to ugryżc . Tam możesz jedynie wysłać pozew do sądu, "proszę mi nie przyjeżdżać i nie dzwonić jeśli mi sąd nakaże oddać panu 15000 to tak zrobię teraz uważam sprawę za zamkniętą" Takie jest jego zdanie, gdyby była to jakaś prosta sprawa do rozwiązania to na pewno by tak zrobił lecz skoro jest padnięty sterownik to już są za duże koszty. Tym bardziej że w używce nie będzie działał immobilizer czyli nie jest wstanie doprowadzić auta do takiego stanu jak było. Edytowane 8 Grudnia 2014 przez nar
simon__75 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Ale lipa :facepalm: :facepalm: Jak z****ł to niech naprawia....innej opcji nie widze.
wrclaguna Opublikowano 8 Grudnia 2014 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Pewnie ostra była rozmowa w firmie rób jak uwazasz Ja tylko moge polecic tego kumatego gostka :ECU EXPERT Modliszewko 12 62-200 Gnieznote. 669 669 779
edraven Opublikowano 8 Grudnia 2014 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Bawię się od czasu do czasu po pracy w tuning z kuzynem, ale takiego numeru nie wywinąłem nikomu, a różne wtopy się zdarzały... Niestety gość wie że nie pójdziesz do sądu bo takie mamy SONDY. W Polsce nigdy nie będzie dobrze póki obywatel boi się walczyć o swoje prawa, a sprawy ciągnął się latami. Za to z sądów chętnie korzystają oszuści. ...może pojechałem filozoficznie, ale niestety realia są jakie są... z takim numerem to gość musi być na prawdę dobry te. 669 669 779
nar Opublikowano 8 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2014 (edytowane) . Mógł mu się źle odczyt zrobić i teraz ma problem z wgraniem oryginału bo to co mu się zgrało nie odpowiada oryginałowi w 100%... Nie mam pojęcia, ale nie jest to jakaś błahostka bo temat już pewnie byłby rozwiązany. Jutro będę wiedział czy sterownik widzi tą sondę czy nie, oczywiście diagnosta nie zajmuje się programem sterownika i w program na pewno nie będzie ingerował. Może mi udzielić najwyżej ogólnych informacji czy diagnostyka pozostałych urządzeń działa prawidłowo itp. Nawet jak zapalił się check po programie to auto jeździło normalnie nie przechodziło w tryb awaryjny czy coś takiego. Edytowane 10 Grudnia 2014 przez nar
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się