Jump to content
IGNORED

falowanie obrotów temat rzeka ...


tatar123
 Share

Recommended Posts

Witam

Od dłuższego czasu walczę z falowaniem obrotów .
Co udało mi się zrobić na chwile obecna :

- Czyszczenie przepustnicy + adaptacja - nic
- Szukanie wejścia lewego powietrza - nic

- Czyszczenie przepływomierza - nic

- Już nawet myślałem ze to wina akumulatora :facepalm: ( podczas wlączania klimy mocno napiecie mi spadalo + w mocniejszym stopniu pokazywalo sie falowanie ) - nic

Rano wszystko fajnie chodzi , podczas kiedy sie zagrzeje mocno silnik na trasie to zaczyna wtedy wariować , wyglada to na takiej zasadzie ze dojezdzam do swiatel obroty mocno spadaja i pozniej szybko trzymaja sie na jednym poziomie , czasami spadają same od siebie oczywiście na wolnych obrotach .
Co mi moglibyscie doradzic zeby sprawdzic ?

Czytalem jeszcze ze przyczyna może być sonda lambda , jak można ja sprawdzić i przepływomierz na VAG'u ?

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Błędy do sprawdzenia ale obstawiam ze sonda nie trzyma parametrów i jest do wymiany.

Link to comment
Share on other sites

Co do błędów to wyskakuje mi czasami :

16497/P0113/000275 - Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal too High sporadyczny

i jakiś z przepływomierza tez sporadyczny .

Sonde idzie w jakiś sposób sprawdzić VAG'iem ?

Link to comment
Share on other sites

ja walczyłem u siebie z obrotami i była to przepustnica

Edited by pawlo0912
Link to comment
Share on other sites

Masz błąd przepływki. Zrób logi to coś będzie bardziej wiadomo.

Link to comment
Share on other sites

Dobra jutro zrobię logi dynamiczne z bloków 2 ,20 ,31 ,32 chyba wystarczy ?

Link to comment
Share on other sites

jak co mam przepustnicę do sprzedania u mnie śmigała 100zł

Link to comment
Share on other sites

tutaj mam logi :

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
pierwszy log statyczny przed wyjazdem podczas lekkiego dodania gazu i puszczenia pedału:

http://vaglog.pl/log_196209.html

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
drugi statyczny lecz falują obroty podczas skręcania kierownicy

http://vaglog.pl/log_196215.html

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

pierwszy log dynamiczny trzeba zjechać na dol

http://vaglog.pl/log_196214.html

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

drugi dynamiczny ten na dole

http://vaglog.pl/log_196215.html

tutaj mam kilka filmików falowania :

https://www.youtube.com/watch?v=Eqf0bwV1JA8&feature=youtu.be

---------------------------

https://www.youtube.com/watch?v=fb4ZfoM46kA&feature=youtu.be

tutaj pod koniec sam dodalem lekko gazu , generalnie chodzi o to ze podczas puszczenia pedału gazu obroty nie stoją twardo na 840 .

--------------------------------

tutaj filmik w którym kręcę kierownica i obroty również falują , nie wiem od czego to jest zależne ...

https://www.youtube.com/watch?v=8uadYXiHino&feature=youtu.be

Edited by tatar123
Link to comment
Share on other sites

Kuzwa mam to samo. jak krece fajera to tez lekko spadaja. Może to wina alternatora??

Link to comment
Share on other sites

Dzieje się tak bo są opory przekładni kierowniczej. W małym zakresie spadek obrotów to normalne zjawisko.

Link to comment
Share on other sites

Ale jak nawet światła włączę to też lekko spadną. i cały czas na jałowym lekko drga.

Link to comment
Share on other sites

Czyli masz falowanie a tak nie powinno być. Szukaj błędów.

Link to comment
Share on other sites

Cos czuje , że wymiana przepustnicy na nowa mi pomoże :)
Ale dzięki , będę miał to tez na uwadze :)

Link to comment
Share on other sites

Czujnik temp. w dolocie pokazuje -25 st sprawdzałeś to?

Link to comment
Share on other sites

Generalnie ten czujnik został niedawno wymieniony bo wskazywał mi błęd na vagu

Edited by tatar123
Link to comment
Share on other sites

Ale chyba nadal nie jest ok jak widac moze cos z wiazka nie tak.

Link to comment
Share on other sites

Jakoś w tygodniu sprawdzę wiązkę , i zrobię pomiar na jednym i drugim czujniki i zobaczymy co wyjdzie .
Ale generalnie ten czujnik nie ma bezpośredniego wpływu na falowanie obrotów ?

Link to comment
Share on other sites

W pierwszym logu temp. jest ok ale to log z wrzesnia, reszta to swieze logi i tam juz nie jest ok, zla temp. w dolocie powoduje ze ecu moze podlewac za bardzo paliwem i sonda wskazuje ze jest bardzo bogato, ja bym to sprawdzil bo to moze byc powod falowania.

Link to comment
Share on other sites

W pierwszym logu temp. jest ok ale to log z wrzesnia, reszta to swieze logi i tam juz nie jest ok, zla temp. w dolocie powoduje ze ecu moze podlewac za bardzo paliwem i sonda wskazuje ze jest bardzo bogato, ja bym to sprawdzil bo to moze byc powod falowania.

ok , jak dostane przymusowy urlop od szefa to się tym zajmę , generalnie jaka powinna być prawidłowa temperatura ?

Przy okazji podepnę kabelek i zobaczę czy coś wyskoczy :wink:

Patryk a ty masz kolektor ssacy metalowy?

Tak tak , aluminiowy

Edited by tatar123
Link to comment
Share on other sites

Masz już go z ta plastikową gruszka? Bo sie zastanawiam gdzie jest czujnik temp powietrza

Link to comment
Share on other sites

Posiadam gruszkę.
Centralnie pod nią jest ten czujnik dwu pinowy :)


Zrobiłem dzisiaj na szybko odczyt błędów

VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 8D0 907 558 B
Component and/or Version: 1,8L R4/5V MOTR HS D02
Software Coding: 04001
Work Shop Code: WSC 06335
2 Faults Found:
16497 - Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal too High
P0113 - 35-10 - - - Intermittent
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 35-10 - - - Intermittent

dodam , że przepływomierz oraz czujnik temperatury ostatnio odłączałem wiec możliwe , że dlatego wyskoczyły błędy
Link to comment
Share on other sites

W starszych adr a aluminiowym kolektorem nie ma tego czujnika jest przypisana wartośc stala 19.5 *C dla tej temp powietrza.

Link to comment
Share on other sites

Mam identyczne objawy i już mnie coś strzela bo wiele rzeczy przerobiłem. Mam wersje z alu kolektorem bez tej gruszki czarnej pod spodem. Mi do sprawdzenia została tylko przepustnica i pompa paliwa. U mnie jeszcze na 1 i 2 biegu w zakresie obrotów do 2 tyś nie da się jechać bo buja autem , tak mocno przerywa. Zero błędów na kompie.

Link to comment
Share on other sites

U siebie miałem problem też z obrotami.

Najpierw wymieniłem cewki świece,ale problem nadal był.

Przeczyściłem przepustnicę i też lipa.

Okazało się,że nie mogę zrobić adaptacji przepustnicy nie wiadomo czemu.

Problem tkwił we wtyczce od przepływki popsikałem ją jakimś preparatem czyszczącym wyschła wsadziłem adaptację odpaliłem i wszystko hula do tej pory

Link to comment
Share on other sites

Po raz kolejny okazuje się ,że objawy podobne u wszystkich tylko przyczyna za każdym razem inna. Jakiś ciężki do diagnozie jest ten silnik.

Edited by Mesiah
Link to comment
Share on other sites

U siebie miałem problem też z obrotami.

Najpierw wymieniłem cewki świece,ale problem nadal był.

Przeczyściłem przepustnicę i też lipa.

Okazało się,że nie mogę zrobić adaptacji przepustnicy nie wiadomo czemu.

Problem tkwił we wtyczce od przepływki popsikałem ją jakimś preparatem czyszczącym wyschła wsadziłem adaptację odpaliłem i wszystko hula do tej pory

Znaczy wtyczkę od przepustnicy tak ? bo z tego co mi wiadomo to przeplywki nie da się zrobić adaptacji , chyba ze czegoś nie doczytałem ?

Po raz kolejny okazuje się ,że objawy podobne u wszystkich tylko przyczyna za każdym razem inna. Jakiś ciężki do diagnozie jest ten silnik.

Oj trzeba mieć dużo czasu i stalowe nerwy :)

dzisiaj trochę pogrzebałem w samochodziku .

- jeszcze raz szczelność przewodów sprawdziłem .

- czyściłem kostki od przepustnicy przepływomierza

A co do tej temperatury zasysanego powietrza.

Kiedyś walczyłem z dwoma błędami - czujnikiem zasysanego powietrza oraz czujnikiem długości kolektora ssacego .

Zamieniłem wtyczki wszystko bylo ok , dzisiaj z ciekawości zamieniłem je również i czujnik zasysanego powietrza pokazywał 19.5 C

Lecz grusza sie nie włączała i znowu wywalało te 2 bledy .

Ale podczas tego sprawdzałem czy również obroty falują , niestety nic się nie zmieniło ...

Czyżby to mogła być wina przepustnicy ?

Dodam iż obroty spadają tylko podczas do podjeżdżania do świateł lub na postoju podczas dodawania gazu i puszczania pedału , spadają i zaraz wracają na swoje miejsce czyli 840 .

Z linka gazu raczej nie będzie problemu , bo podczas gdy regulowałem gazem na lice przy przepustnicy , to było widać jak ta metalowa blaszka (wydaje mi się ze ona jest odpowiedzialna za bieg jałowy ) trochę drży , nie wiem czy to jest przyczyna przepustnicy czy po prostu błędnych wartości wysyłanych do ECU

Link to comment
Share on other sites

objawy podobne u wszystkich tylko przyczyna za każdym razem inna.

W moim autku też zauważyłem falowanie ale w konkretnym przypadku czyli:

jadę z określoną prędkością (niech będzie 70 km/h) i zaczynam hamowanie - noga z gazu na hamulec i jak już wytracę prędkość to trzymając wciśnięty hamulec wciskam sprzęgło - wtedy silnik zaczyna falować od 600 do 1200.

Natomiast gdy w czasie jazdy wrzucę na luz to silnik ładnie schodzi z obrotów do 850 i tak trzyma. Nawet jak wtedy wcisnę hamulec to też trzyma obroty.

Ewidentnie obroty falują tylko po hamowaniu silnikiem - błędów na VAG-u brak, pomysłu w głowie też brak.

Edited by wojtek79
Link to comment
Share on other sites

Ostatnio rozebrałem gada , okazało się ze jeden ząbek z zębatki był ujechany i przeskakiwał przy puszczaniu pedału gazu .
Kolega z forum za niedługo wyśle mi przepustnice zobaczymy czy będzie jakaś zmiana , mam nadzieje ze się skończy już ten temat ...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...