tatar123 0 Posted December 9, 2014 Share Posted December 9, 2014 Witam Od dłuższego czasu walczę z falowaniem obrotów .Co udało mi się zrobić na chwile obecna :- Czyszczenie przepustnicy + adaptacja - nic- Szukanie wejścia lewego powietrza - nic - Czyszczenie przepływomierza - nic - Już nawet myślałem ze to wina akumulatora ( podczas wlączania klimy mocno napiecie mi spadalo + w mocniejszym stopniu pokazywalo sie falowanie ) - nicRano wszystko fajnie chodzi , podczas kiedy sie zagrzeje mocno silnik na trasie to zaczyna wtedy wariować , wyglada to na takiej zasadzie ze dojezdzam do swiatel obroty mocno spadaja i pozniej szybko trzymaja sie na jednym poziomie , czasami spadają same od siebie oczywiście na wolnych obrotach .Co mi moglibyscie doradzic zeby sprawdzic ? Czytalem jeszcze ze przyczyna może być sonda lambda , jak można ja sprawdzić i przepływomierz na VAG'u ?pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacek70 104 Posted December 9, 2014 Share Posted December 9, 2014 Błędy do sprawdzenia ale obstawiam ze sonda nie trzyma parametrów i jest do wymiany. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tatar123 0 Posted December 9, 2014 Author Share Posted December 9, 2014 Co do błędów to wyskakuje mi czasami : 16497/P0113/000275 - Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal too High sporadyczny i jakiś z przepływomierza tez sporadyczny .Sonde idzie w jakiś sposób sprawdzić VAG'iem ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawlo0912 0 Posted December 9, 2014 Share Posted December 9, 2014 (edited) ja walczyłem u siebie z obrotami i była to przepustnica Edited December 9, 2014 by pawlo0912 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacek70 104 Posted December 9, 2014 Share Posted December 9, 2014 Masz błąd przepływki. Zrób logi to coś będzie bardziej wiadomo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tatar123 0 Posted December 9, 2014 Author Share Posted December 9, 2014 Dobra jutro zrobię logi dynamiczne z bloków 2 ,20 ,31 ,32 chyba wystarczy ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
damian111 2 Posted December 9, 2014 Share Posted December 9, 2014 jak co mam przepustnicę do sprzedania u mnie śmigała 100zł Link to comment Share on other sites More sharing options...
tatar123 0 Posted December 10, 2014 Author Share Posted December 10, 2014 (edited) tutaj mam logi : ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------pierwszy log statyczny przed wyjazdem podczas lekkiego dodania gazu i puszczenia pedału: http://vaglog.pl/log_196209.html-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------drugi statyczny lecz falują obroty podczas skręcania kierownicy http://vaglog.pl/log_196215.html-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- pierwszy log dynamiczny trzeba zjechać na dol http://vaglog.pl/log_196214.html------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ drugi dynamiczny ten na dole http://vaglog.pl/log_196215.html tutaj mam kilka filmików falowania : https://www.youtube.com/watch?v=Eqf0bwV1JA8&feature=youtu.be--------------------------- https://www.youtube.com/watch?v=fb4ZfoM46kA&feature=youtu.betutaj pod koniec sam dodalem lekko gazu , generalnie chodzi o to ze podczas puszczenia pedału gazu obroty nie stoją twardo na 840 .--------------------------------tutaj filmik w którym kręcę kierownica i obroty również falują , nie wiem od czego to jest zależne ... https://www.youtube.com/watch?v=8uadYXiHino&feature=youtu.be Edited December 10, 2014 by tatar123 Link to comment Share on other sites More sharing options...
rafal9119 6 Posted December 10, 2014 Share Posted December 10, 2014 Kuzwa mam to samo. jak krece fajera to tez lekko spadaja. Może to wina alternatora?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacek70 104 Posted December 10, 2014 Share Posted December 10, 2014 Dzieje się tak bo są opory przekładni kierowniczej. W małym zakresie spadek obrotów to normalne zjawisko. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rafal9119 6 Posted December 10, 2014 Share Posted December 10, 2014 Ale jak nawet światła włączę to też lekko spadną. i cały czas na jałowym lekko drga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacek70 104 Posted December 10, 2014 Share Posted December 10, 2014 Czyli masz falowanie a tak nie powinno być. Szukaj błędów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniek2584 0 Posted December 14, 2014 Share Posted December 14, 2014 Witam. Miałem ten sam problem robiłem wszystko wymienione wyżej i NIC! Teraz Was zaskoczę... W moim przypadku winna okazała się pompa paliwa. Wymieniłem ja bo padła i obroty od tego czasu ani NIE DRGNĄ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
tatar123 0 Posted December 14, 2014 Author Share Posted December 14, 2014 Cos czuje , że wymiana przepustnicy na nowa mi pomoże Ale dzięki , będę miał to tez na uwadze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukasz13 202 Posted December 14, 2014 Share Posted December 14, 2014 Czujnik temp. w dolocie pokazuje -25 st sprawdzałeś to? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tatar123 0 Posted December 14, 2014 Author Share Posted December 14, 2014 (edited) Generalnie ten czujnik został niedawno wymieniony bo wskazywał mi błęd na vagu Edited December 14, 2014 by tatar123 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukasz13 202 Posted December 14, 2014 Share Posted December 14, 2014 Ale chyba nadal nie jest ok jak widac moze cos z wiazka nie tak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tatar123 0 Posted December 14, 2014 Author Share Posted December 14, 2014 Jakoś w tygodniu sprawdzę wiązkę , i zrobię pomiar na jednym i drugim czujniki i zobaczymy co wyjdzie .Ale generalnie ten czujnik nie ma bezpośredniego wpływu na falowanie obrotów ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukasz13 202 Posted December 14, 2014 Share Posted December 14, 2014 W pierwszym logu temp. jest ok ale to log z wrzesnia, reszta to swieze logi i tam juz nie jest ok, zla temp. w dolocie powoduje ze ecu moze podlewac za bardzo paliwem i sonda wskazuje ze jest bardzo bogato, ja bym to sprawdzil bo to moze byc powod falowania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rafal9119 6 Posted December 14, 2014 Share Posted December 14, 2014 Patryk a ty masz kolektor ssacy metalowy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tatar123 0 Posted December 15, 2014 Author Share Posted December 15, 2014 (edited) W pierwszym logu temp. jest ok ale to log z wrzesnia, reszta to swieze logi i tam juz nie jest ok, zla temp. w dolocie powoduje ze ecu moze podlewac za bardzo paliwem i sonda wskazuje ze jest bardzo bogato, ja bym to sprawdzil bo to moze byc powod falowania. ok , jak dostane przymusowy urlop od szefa to się tym zajmę , generalnie jaka powinna być prawidłowa temperatura ? Przy okazji podepnę kabelek i zobaczę czy coś wyskoczy Patryk a ty masz kolektor ssacy metalowy? Tak tak , aluminiowy Edited December 15, 2014 by tatar123 Link to comment Share on other sites More sharing options...
rafal9119 6 Posted December 15, 2014 Share Posted December 15, 2014 Masz już go z ta plastikową gruszka? Bo sie zastanawiam gdzie jest czujnik temp powietrza Link to comment Share on other sites More sharing options...
tatar123 0 Posted December 15, 2014 Author Share Posted December 15, 2014 Posiadam gruszkę. Centralnie pod nią jest ten czujnik dwu pinowy Zrobiłem dzisiaj na szybko odczyt błędów VAG-COM Version: Release 311.2-N Control Module Part Number: 8D0 907 558 B Component and/or Version: 1,8L R4/5V MOTR HS D02 Software Coding: 04001 Work Shop Code: WSC 06335 2 Faults Found: 16497 - Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal too High P0113 - 35-10 - - - Intermittent 16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low P0102 - 35-10 - - - Intermittent dodam , że przepływomierz oraz czujnik temperatury ostatnio odłączałem wiec możliwe , że dlatego wyskoczyły błędy Link to comment Share on other sites More sharing options...
rhinbac 0 Posted December 15, 2014 Share Posted December 15, 2014 W starszych adr a aluminiowym kolektorem nie ma tego czujnika jest przypisana wartośc stala 19.5 *C dla tej temp powietrza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesiah 10 Posted December 15, 2014 Share Posted December 15, 2014 Mam identyczne objawy i już mnie coś strzela bo wiele rzeczy przerobiłem. Mam wersje z alu kolektorem bez tej gruszki czarnej pod spodem. Mi do sprawdzenia została tylko przepustnica i pompa paliwa. U mnie jeszcze na 1 i 2 biegu w zakresie obrotów do 2 tyś nie da się jechać bo buja autem , tak mocno przerywa. Zero błędów na kompie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
musti 35 Posted December 15, 2014 Share Posted December 15, 2014 U siebie miałem problem też z obrotami. Najpierw wymieniłem cewki świece,ale problem nadal był. Przeczyściłem przepustnicę i też lipa. Okazało się,że nie mogę zrobić adaptacji przepustnicy nie wiadomo czemu. Problem tkwił we wtyczce od przepływki popsikałem ją jakimś preparatem czyszczącym wyschła wsadziłem adaptację odpaliłem i wszystko hula do tej pory Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesiah 10 Posted December 15, 2014 Share Posted December 15, 2014 (edited) Po raz kolejny okazuje się ,że objawy podobne u wszystkich tylko przyczyna za każdym razem inna. Jakiś ciężki do diagnozie jest ten silnik. Edited December 15, 2014 by Mesiah Link to comment Share on other sites More sharing options...
tatar123 0 Posted December 20, 2014 Author Share Posted December 20, 2014 U siebie miałem problem też z obrotami. Najpierw wymieniłem cewki świece,ale problem nadal był. Przeczyściłem przepustnicę i też lipa. Okazało się,że nie mogę zrobić adaptacji przepustnicy nie wiadomo czemu. Problem tkwił we wtyczce od przepływki popsikałem ją jakimś preparatem czyszczącym wyschła wsadziłem adaptację odpaliłem i wszystko hula do tej pory Znaczy wtyczkę od przepustnicy tak ? bo z tego co mi wiadomo to przeplywki nie da się zrobić adaptacji , chyba ze czegoś nie doczytałem ? Po raz kolejny okazuje się ,że objawy podobne u wszystkich tylko przyczyna za każdym razem inna. Jakiś ciężki do diagnozie jest ten silnik. Oj trzeba mieć dużo czasu i stalowe nerwy dzisiaj trochę pogrzebałem w samochodziku . - jeszcze raz szczelność przewodów sprawdziłem . - czyściłem kostki od przepustnicy przepływomierza A co do tej temperatury zasysanego powietrza. Kiedyś walczyłem z dwoma błędami - czujnikiem zasysanego powietrza oraz czujnikiem długości kolektora ssacego . Zamieniłem wtyczki wszystko bylo ok , dzisiaj z ciekawości zamieniłem je również i czujnik zasysanego powietrza pokazywał 19.5 C Lecz grusza sie nie włączała i znowu wywalało te 2 bledy . Ale podczas tego sprawdzałem czy również obroty falują , niestety nic się nie zmieniło ... Czyżby to mogła być wina przepustnicy ? Dodam iż obroty spadają tylko podczas do podjeżdżania do świateł lub na postoju podczas dodawania gazu i puszczania pedału , spadają i zaraz wracają na swoje miejsce czyli 840 . Z linka gazu raczej nie będzie problemu , bo podczas gdy regulowałem gazem na lice przy przepustnicy , to było widać jak ta metalowa blaszka (wydaje mi się ze ona jest odpowiedzialna za bieg jałowy ) trochę drży , nie wiem czy to jest przyczyna przepustnicy czy po prostu błędnych wartości wysyłanych do ECU Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojtek79 2 Posted January 1, 2015 Share Posted January 1, 2015 (edited) objawy podobne u wszystkich tylko przyczyna za każdym razem inna. W moim autku też zauważyłem falowanie ale w konkretnym przypadku czyli: jadę z określoną prędkością (niech będzie 70 km/h) i zaczynam hamowanie - noga z gazu na hamulec i jak już wytracę prędkość to trzymając wciśnięty hamulec wciskam sprzęgło - wtedy silnik zaczyna falować od 600 do 1200. Natomiast gdy w czasie jazdy wrzucę na luz to silnik ładnie schodzi z obrotów do 850 i tak trzyma. Nawet jak wtedy wcisnę hamulec to też trzyma obroty. Ewidentnie obroty falują tylko po hamowaniu silnikiem - błędów na VAG-u brak, pomysłu w głowie też brak. Edited January 1, 2015 by wojtek79 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tatar123 0 Posted January 4, 2015 Author Share Posted January 4, 2015 Ostatnio rozebrałem gada , okazało się ze jeden ząbek z zębatki był ujechany i przeskakiwał przy puszczaniu pedału gazu .Kolega z forum za niedługo wyśle mi przepustnice zobaczymy czy będzie jakaś zmiana , mam nadzieje ze się skończy już ten temat ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now