Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Tylna wycieraczka nie chce się wyłączyć


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Dziś podczas jazdy użyłem tylnego spryskiwacza do szyby, wycieraczka się załączyła i nie chce się wyłączyć. Myślałem że pomoże zgaszenie silnika ale niestety uruchamia się ona w momencie włączenia zapłonu. Słyszałem że umiejscowienie spryskiwacza na tylnej szybie w Avancie jest dość niefortunne i może sprawiać trochę kłopotu.

Pytanie moje jest takie czego może dotyczyć awaria? Czy silnika od wycieraczek czy może jakieś zwarcie w układzie elektrycznym? Z góry dziękuje za podpowiedzi :)

Opublikowano

Tak,może być zwarcie.

Ewentualnie jeszcze może być problem w samej manetce.

Ale najpierw rozbierz silnik,wysusz i wyczyść.

Pozmieniaj oringi i sprawdź co się będzie działo.

Opublikowano

Dzięki sprawdzę jutro na spokojnie :)

A nie wiesz czy bezpieczniki do wycieraczek przednich i tylnych są osobno w B6 ? Bo na necie nie piszą jednoznacznie.Muszę jakoś dojechać do domu po pracy a mam kawałek i nie chcę żeby cały czas mi wycieraczka chodziła ;)

Opublikowano (edytowane)

W mojej A4 są pod jednym bezpiecznikiem (A4 B6 AWX z 2002 roku)- 36 albo 37....

Edytowane przez Maciek0502
Opublikowano (edytowane)

Jest, pozycja 36 30A powinien być zielony

Edytowane przez windu83
Opublikowano

Odkręciłem dziś osłonę tylnej klapy i chyba znalazłem winowajcę... Przewód od płynu do spryskiwaczy był nieszczelny, mokra była cała kostka, wejście do niej i ten układ scalony przy silniczku :( . Powycierałem wszystko, osuszyłem ale niestety bez zmian.

Możliwe że zrobiło się jakieś trwałe zwarcie??

Opublikowano

Odkręciłem dziś osłonę tylnej klapy i chyba znalazłem winowajcę... Przewód od płynu do spryskiwaczy był nieszczelny, mokra była cała kostka, wejście do niej i ten układ scalony przy silniczku :( . Powycierałem wszystko, osuszyłem ale niestety bez zmian.

Możliwe że zrobiło się jakieś trwałe zwarcie??

No coś już się tam upaliło i nie uratujesz już, pozostaje wymiana :(

Opublikowano

Ja bym odpiął kostke i sprawdził czy jest podawany na nią prąd, bedziesz wiedział czy uwalony jest silnik czy cos przy manetce.

Opublikowano

Ja bym odpiął kostke i sprawdził czy jest podawany na nią prąd, bedziesz wiedział czy uwalony jest silnik czy cos przy manetce.

Witam kolegów.

Pech chciał że u mnie to samo- wycieraczka zasuwa jak szalona nie da się wyłączyć. Posprawdzałem kostkę i ma ona 4 piny (jeden to masa a na pozostałych trzech pinach jest około 12v tak chyba nie powinno być. Przełączając manetkę w pozycję włączenia tylnej wycieraczki słychać pykający przekaźnik- wygląda na to że manetka sprawna jednak nie jestem pewien. Może ktoś z kolegów spotkał się z takim problemem.

Opublikowano

Ja bym odpiął kostke i sprawdził czy jest podawany na nią prąd, bedziesz wiedział czy uwalony jest silnik czy cos przy manetce.

Witam kolegów.

Pech chciał że u mnie to samo- wycieraczka zasuwa jak szalona nie da się wyłączyć. Posprawdzałem kostkę i ma ona 4 piny (jeden to masa a na pozostałych trzech pinach jest około 12v tak chyba nie powinno być. Przełączając manetkę w pozycję włączenia tylnej wycieraczki słychać pykający przekaźnik- wygląda na to że manetka sprawna jednak nie jestem pewien. Może ktoś z kolegów spotkał się z takim problemem.

Masz napisane wyżej, najczęściej pojawia się nieszczelność i tam zalewa sterowanie, więc rozbierz i obejrzyj

Opublikowano

Masz napisane wyżej, najczęściej pojawia się nieszczelność i tam zalewa sterowanie, więc rozbierz i obejrzyj
Ja czytać potrafię. Tylko według mnie nie powinno być napięcia na kablu zasilającym silniczek we wszystkich pinach.
Opublikowano

Po mojemu cos jest nie tak ze sterowaniem. Podepnij vaga może coś wypluje.

Opublikowano

Po mojemu cos jest nie tak ze sterowaniem. Podepnij vaga może coś wypluje.

nic nie wypluł właśnie

chyba że więzka kabli ma zwarcie. ale patrzyłem przy klapie i niby ok.

Opublikowano

Chyba wam pomogę, albo przynajmniej postaram się. Upalony może być tranzystor IRF IZ34N. U mnie po wymianie tego tranzystora zaczął działać. Koszt tego tranzystora to 6.05zł. Do dostania jest w sklepie internetowym ELSTAT

Opublikowano

Chyba wam pomogę, albo przynajmniej postaram się. Upalony może być tranzystor IRF IZ34N. U mnie po wymianie tego tranzystora zaczął działać. Koszt tego tranzystora to 6.05zł. Do dostania jest w sklepie internetowym ELSTAT

Tylko że ten tranzystor jest w silniczku a u mnie wina jest gdzieś na trasie manetka kostka przy silniczku. Tak jak pisałem jest tam cztery piny na jednym masa a na pozostałych trzech jest po 12v - sterując manetką nic się nie zmiena cały czas na tych pinach jest 12v.

Opublikowano

Aha..no to by się zgadzało :) wypadałoby zacząć od manetki.

Opublikowano

Aha..no to by się zgadzało :) wypadałoby zacząć od manetki.

Kurde odkręciłem silniczek i okazuje się że upalony układ scalony na płytce elektroniki. Tylko dlaczego się spalił i dlaczego są napięcia na tych trzech pinach cały czas. Może ktoś wie jak ma być z tymi napięciami w kostce.

Opublikowano

Haha a jednak wyszło na układ scalony :) Dlaczego spalony bo pewnie symering nie trzymał i puszczał płyn i pod wpływem wilgoci zalania wiadomo co dalej... Nie mam miernika ale jak uda mi się zdobyć to powiem Ci jak jest u mnie

Opublikowano

Fajnie by było jakbym wiedział jakie napięcia mają być- nie chcę rozbebeszać pół auta.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...