Kielbasa87 0 Posted December 12, 2014 Share Posted December 12, 2014 Witam, Dziś podczas jazdy użyłem tylnego spryskiwacza do szyby, wycieraczka się załączyła i nie chce się wyłączyć. Myślałem że pomoże zgaszenie silnika ale niestety uruchamia się ona w momencie włączenia zapłonu. Słyszałem że umiejscowienie spryskiwacza na tylnej szybie w Avancie jest dość niefortunne i może sprawiać trochę kłopotu. Pytanie moje jest takie czego może dotyczyć awaria? Czy silnika od wycieraczek czy może jakieś zwarcie w układzie elektrycznym? Z góry dziękuje za podpowiedzi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fido 127 Posted December 12, 2014 Share Posted December 12, 2014 Tak,może być zwarcie. Ewentualnie jeszcze może być problem w samej manetce. Ale najpierw rozbierz silnik,wysusz i wyczyść. Pozmieniaj oringi i sprawdź co się będzie działo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kielbasa87 0 Posted December 12, 2014 Author Share Posted December 12, 2014 Dzięki sprawdzę jutro na spokojnie A nie wiesz czy bezpieczniki do wycieraczek przednich i tylnych są osobno w B6 ? Bo na necie nie piszą jednoznacznie.Muszę jakoś dojechać do domu po pracy a mam kawałek i nie chcę żeby cały czas mi wycieraczka chodziła Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciek0502 1 Posted December 12, 2014 Share Posted December 12, 2014 (edited) W mojej A4 są pod jednym bezpiecznikiem (A4 B6 AWX z 2002 roku)- 36 albo 37.... Edited December 12, 2014 by Maciek0502 Link to comment Share on other sites More sharing options...
windu83 0 Posted December 12, 2014 Share Posted December 12, 2014 (edited) Jest, pozycja 36 30A powinien być zielony Edited December 12, 2014 by windu83 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kielbasa87 0 Posted December 13, 2014 Author Share Posted December 13, 2014 Odkręciłem dziś osłonę tylnej klapy i chyba znalazłem winowajcę... Przewód od płynu do spryskiwaczy był nieszczelny, mokra była cała kostka, wejście do niej i ten układ scalony przy silniczku . Powycierałem wszystko, osuszyłem ale niestety bez zmian. Możliwe że zrobiło się jakieś trwałe zwarcie?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
windu83 0 Posted December 16, 2014 Share Posted December 16, 2014 Odkręciłem dziś osłonę tylnej klapy i chyba znalazłem winowajcę... Przewód od płynu do spryskiwaczy był nieszczelny, mokra była cała kostka, wejście do niej i ten układ scalony przy silniczku . Powycierałem wszystko, osuszyłem ale niestety bez zmian. Możliwe że zrobiło się jakieś trwałe zwarcie?? No coś już się tam upaliło i nie uratujesz już, pozostaje wymiana Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamilosek181 1 Posted December 19, 2014 Share Posted December 19, 2014 Oj nie ma nad czym rozpaczać wymiana silniczka nie jest wcale taka kosztowna bo używkę kupisz w granicach 100 zł Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukaszooo 20 Posted December 22, 2014 Share Posted December 22, 2014 Ja bym odpiął kostke i sprawdził czy jest podawany na nią prąd, bedziesz wiedział czy uwalony jest silnik czy cos przy manetce. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wielki1980 2 Posted December 28, 2014 Share Posted December 28, 2014 Ja bym odpiął kostke i sprawdził czy jest podawany na nią prąd, bedziesz wiedział czy uwalony jest silnik czy cos przy manetce. Witam kolegów. Pech chciał że u mnie to samo- wycieraczka zasuwa jak szalona nie da się wyłączyć. Posprawdzałem kostkę i ma ona 4 piny (jeden to masa a na pozostałych trzech pinach jest około 12v tak chyba nie powinno być. Przełączając manetkę w pozycję włączenia tylnej wycieraczki słychać pykający przekaźnik- wygląda na to że manetka sprawna jednak nie jestem pewien. Może ktoś z kolegów spotkał się z takim problemem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
windu83 0 Posted December 28, 2014 Share Posted December 28, 2014 Ja bym odpiął kostke i sprawdził czy jest podawany na nią prąd, bedziesz wiedział czy uwalony jest silnik czy cos przy manetce. Witam kolegów. Pech chciał że u mnie to samo- wycieraczka zasuwa jak szalona nie da się wyłączyć. Posprawdzałem kostkę i ma ona 4 piny (jeden to masa a na pozostałych trzech pinach jest około 12v tak chyba nie powinno być. Przełączając manetkę w pozycję włączenia tylnej wycieraczki słychać pykający przekaźnik- wygląda na to że manetka sprawna jednak nie jestem pewien. Może ktoś z kolegów spotkał się z takim problemem. Masz napisane wyżej, najczęściej pojawia się nieszczelność i tam zalewa sterowanie, więc rozbierz i obejrzyj Link to comment Share on other sites More sharing options...
wielki1980 2 Posted December 28, 2014 Share Posted December 28, 2014 Masz napisane wyżej, najczęściej pojawia się nieszczelność i tam zalewa sterowanie, więc rozbierz i obejrzyj Ja czytać potrafię. Tylko według mnie nie powinno być napięcia na kablu zasilającym silniczek we wszystkich pinach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukaszooo 20 Posted December 28, 2014 Share Posted December 28, 2014 Po mojemu cos jest nie tak ze sterowaniem. Podepnij vaga może coś wypluje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wielki1980 2 Posted December 28, 2014 Share Posted December 28, 2014 Po mojemu cos jest nie tak ze sterowaniem. Podepnij vaga może coś wypluje. nic nie wypluł właśnie chyba że więzka kabli ma zwarcie. ale patrzyłem przy klapie i niby ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zymek1989 1 Posted December 28, 2014 Share Posted December 28, 2014 Chyba wam pomogę, albo przynajmniej postaram się. Upalony może być tranzystor IRF IZ34N. U mnie po wymianie tego tranzystora zaczął działać. Koszt tego tranzystora to 6.05zł. Do dostania jest w sklepie internetowym ELSTAT Link to comment Share on other sites More sharing options...
wielki1980 2 Posted December 29, 2014 Share Posted December 29, 2014 Chyba wam pomogę, albo przynajmniej postaram się. Upalony może być tranzystor IRF IZ34N. U mnie po wymianie tego tranzystora zaczął działać. Koszt tego tranzystora to 6.05zł. Do dostania jest w sklepie internetowym ELSTAT Tylko że ten tranzystor jest w silniczku a u mnie wina jest gdzieś na trasie manetka kostka przy silniczku. Tak jak pisałem jest tam cztery piny na jednym masa a na pozostałych trzech jest po 12v - sterując manetką nic się nie zmiena cały czas na tych pinach jest 12v. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zymek1989 1 Posted December 29, 2014 Share Posted December 29, 2014 Aha..no to by się zgadzało wypadałoby zacząć od manetki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wielki1980 2 Posted December 29, 2014 Share Posted December 29, 2014 Aha..no to by się zgadzało wypadałoby zacząć od manetki. Kurde odkręciłem silniczek i okazuje się że upalony układ scalony na płytce elektroniki. Tylko dlaczego się spalił i dlaczego są napięcia na tych trzech pinach cały czas. Może ktoś wie jak ma być z tymi napięciami w kostce. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zymek1989 1 Posted December 29, 2014 Share Posted December 29, 2014 Haha a jednak wyszło na układ scalony Dlaczego spalony bo pewnie symering nie trzymał i puszczał płyn i pod wpływem wilgoci zalania wiadomo co dalej... Nie mam miernika ale jak uda mi się zdobyć to powiem Ci jak jest u mnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
wielki1980 2 Posted December 30, 2014 Share Posted December 30, 2014 Fajnie by było jakbym wiedział jakie napięcia mają być- nie chcę rozbebeszać pół auta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
POWER-KRIS 8 Posted December 30, 2014 Share Posted December 30, 2014 Dziwne. W b6 jest sterowanie 3 masami. Może masz 3 masy i +. W b5 było plusami i w Pastusiaku. Ori silnik to SWF, firmy już nie ma bo została wykupiona przez Valeo. Ci dali miedziane rurki czyli nie gnija i opychaja te nowe silniczki po jakieś 280zl Radze nie grzebać w instalacji tylko kupić silnik. U mnie przykładowo jak padł to pracowały tylne i przednie bez możliwości wyłączenia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wielki1980 2 Posted December 30, 2014 Share Posted December 30, 2014 (edited) No sprawdzałem jeszcze wiązkę w miejscu gdzie kable się zginają między budą a klapą ale nic przerwanego nie widzę. W kostce napięcia są tak: http://zapodaj.net/29dc076ddf8d2.jpg.html Edited December 30, 2014 by wielki1980 Link to comment Share on other sites More sharing options...
POWER-KRIS 8 Posted December 30, 2014 Share Posted December 30, 2014 Czyli po silniku wycieraczki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wielki1980 2 Posted December 30, 2014 Share Posted December 30, 2014 Czyli po silniku wycieraczki. silnik i mechanizm dobry tylko ten układ elektroniczny. A kuźwa mówiłem żonie nie włączaj tylnej wycieraczki jak przymarznięte Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukaszooo 20 Posted January 4, 2015 Share Posted January 4, 2015 Jak kolego ogarnełes tą wycieraczkę ???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
wielki1980 2 Posted January 7, 2015 Share Posted January 7, 2015 Jak kolego ogarnełes tą wycieraczkę ???? Kolego kupię nową bo jakie inne wyjście. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ola Damian Szuszkiewicz 0 Posted October 15, 2015 Share Posted October 15, 2015 jeśli wycieraczka działa bez przerwy, po włączeniu zapłonu tzn. że upalony jest tyrystor MCR 708 A (https://north.pl/karta/mcr708a-tyrystor-600v-4a-ons,736-DY-3829.html) na płytce sterującej, po wymianie wszystko wraca do normy, oczywiście tylko w tym przypadku Link to comment Share on other sites More sharing options...
golfagn 21 Posted July 30, 2016 Share Posted July 30, 2016 Panowie, wymieniłem manetkę od wycieraczek (fis na full fis). Wszystko działało idealnie. Następnego dnia tylna wycieraczka najpierw zaczęła chodzić, jakby cegła na niej była (wolno albo w ogóle) a potem ożyła i pracowała non stop. Pierwsza myśl- padła nowa (używana manetka). Wymieniłem na starą i to samo, bez włożonej manetki to samo Pomaga tylko wyjęcie bezpiecznika. No niby proste i łatwe, naprawić silniczek i po problemie, ale 8 godzin po wymianie manetki by padło? Czy przy włączeniu wycieraczki tylnej przekaźnik powinien cyknąć? Bo jak włączę przednie to cisza (działają idealnie). Co mogło paść jeszcze? Skoro nie manetka i poza oczywistymi rzeczami jakie dzisiaj sprawdzę jak kable i silniczek. MCE może mieć z tym jakiś związek? Link to comment Share on other sites More sharing options...
A4-Tomek 13 Posted November 8, 2016 Share Posted November 8, 2016 Moja wycieraczka od paru dni sama się uruchamia i zasuwa tam i nazad aż się gdzieś w drodze zatrzyma. Jak chce żeby wróciła na miejsce i ruszę manetką to zaś zasuwa i albo wróci do pozycji wyjściowej albo zatrzyma się po przeciwnej stronie i tak można się bawić. Jeśli jej nie ruszę gdy tak się zatrzyma to tak będzie stała sobie ale jak po którymś ruszeniu manetką wróci do pozycji to po jakimś czasie franca znowu sama zaczyna spacer po szybie. Wcześniej przy użyciu się przycinała tylko ale nie uruchamiała sama a teraz żyje własnym życiem... problemem okazała się nieszczelność wewnątrz obudowy. Zastanawiam się czym uszczelnić oś ramienia wycieraczki bo jest pordzewiała i ma luz w otworze dekielka. W środku była wilgoć a smar wyglądał jak błoto. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciek0502 1 Posted November 8, 2016 Share Posted November 8, 2016 Kup nową... Nie uratujesz tego. Nową jest sens uszczelniać Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now