zielony81 Opublikowano 15 Grudnia 2014 Opublikowano 15 Grudnia 2014 Lukaszooo jak cieknie EGR to gruszka zawsze jest mokra podkreślam na zewnątrz bo część oparów z olejem trafia przez dziury odpowietrzenia membrany egra na tą gruchę.Zgadzam się z Tobą jeżeli jest szczelna membrana a w gruszce jest olej to faktycznie wtedy olej jest z pompy.Kolego wymiana oringu EGRa nic nie pomaga bo opary przedostają się do układu podciśnienia egra przez ośkę otwierania i zamykania zaworu.Pomaga tylko wymiana całego zaworu EGR na nowy i wycieku nie będzie do momentu ponownego zużycia elementów mechanicznie tj ok 100tyś.
lukaszooo Opublikowano 15 Grudnia 2014 Opublikowano 15 Grudnia 2014 (edytowane) Powiedz mi jak w takim ustrojstwie opary przedostają sie z zaworu egr czyli dolotu do układu podciśnienia :eusathink: Jakas nowa teoria spiskowa. Widze że zupełnie nie wiesz o czym piszesz a poprstu powtarzasz to co powiedział ci mechanik gdy płaciłeś za nowy EGR. Problem z zaworem EGR powstał mniej wiecej w tym samym czasie co nasze silniki więc ok 1990r. Zawór EGR może ciec na dwa różne sposoby, pierwszy to cieknąca gruszka zaworu recyrkulacji drugi to wyciekający olej po osi klapy gaszącej a nie tak jak stwierdził kolega "opary". Jesli olej leci z pod grzybka zaworu recyrkulacji można to uszczelnić, jesli natomiast z osi klapy to sprawa jest prawie przegrana ale znane są przypadki uratowania nawet tego. Sam cieknący EGR to tylko objaw problemu a nie sam problem. Jesli wsadzimy nowy to zatkamy ujście oleju ale on sam cały czas bedzie w dolocie ...... Jest na ten temat obszerna dyskusja, zapraszam do lektury. http://a4-klub.pl/index.php?/topic/207776-cieknacy-egr-po-raz-enty/page-7 Wracając do tematu na zdjęciu widać czysty olej, olej ciekący z dolotu jest pomieszany ze spalinami i jest bardziej smolisty. Chodzi mi o cos takiego. Edytowane 15 Grudnia 2014 przez lukaszooo
zielony81 Opublikowano 15 Grudnia 2014 Opublikowano 15 Grudnia 2014 przecież kolego pisze że z odpowietrzenia gruchy
lukaszooo Opublikowano 15 Grudnia 2014 Opublikowano 15 Grudnia 2014 Małe zakręcenie z gruszką i gruchą. Fakt jest taki że wymiana zaworu to po prostu zatkanie ujścia ale nie likwidacja problemu.
zielony81 Opublikowano 15 Grudnia 2014 Opublikowano 15 Grudnia 2014 Małe zakręcenie z gruszką i gruchą. Fakt jest taki że wymiana zaworu to po prostu zatkanie ujścia ale nie likwidacja problemu. Kolego widzę że trochę ogarniasz temat.Coś Ci powiem robiliśmy kilka lat temu taki eksperyment z kumplem i zamieniliśmy na próbę cieknący EGR z auta o przebiegu 150tyś do auta z przebiegiem 60tyś(egr suchy) i co się okazało, że po 5tyś cieknący egr zaczął ponownie cieknąc w aucie w którym wcześniej było sucho.Nawiasem mówiąc te jednostki tak mają od samego początku.Problem pojawia się gdy ośka od klapy i od grzyba ulega zużyciu.
lukaszooo Opublikowano 15 Grudnia 2014 Opublikowano 15 Grudnia 2014 Wszystko sie zgadza jesli cieknie z oski klapy to jest to praktycznie nie naprawialne. Jesli natomiast cieknie z gruszki od zaworu recyrkulacji da sie to zreanimować. Problem nieszczelności powstaje przez nagar w zaworze który powstaje prze zetknięcie sie oleju ze spalinami. Często zawór jest tak zabity nagarem że blokuje blaszke która nie domyka lub nie otwiera sie do końca, gruszka cały czas napiera na dźwigienkowe przez co ją kosi i wyciera uszczelnienie. Takie jest moje zdanie na podstawie wyczyszczenia kilku zabitych nagarem zaworów.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się