Jump to content
IGNORED

łącznik elastyczny / prosze o sprawdzenie foto


konczaka4
 Share

Recommended Posts

witam. Kiedyś posiadałem audi a4 b5 lift po czym zmienilem na b6. Byłem zadowolony bo cisza w autku straszna jednak od pewnego czasu mam delikatne drżenie i jakby głośniej się zrobiło. czy wyżej wymienione objawy moze powodować to co widać na zdjęciach ?

lacznik.jpg

Link to comment
Share on other sites

Co się stało tej plecionce? walec ją rozjechał czy co?

Link to comment
Share on other sites

Co się stało tej plecionce? walec ją rozjechał czy co?

widocznie i takie montowali kolega ma 1.9 awx i ma identyczną.

Link to comment
Share on other sites

No właśnie zastanawiam sie czy tak ma być bo w poprzedniej a4 była dłuższa. Proszę o info czy wymieniać

Link to comment
Share on other sites

No właśnie zastanawiam sie czy tak ma być bo w poprzedniej a4 była dłuższa. Proszę o info czy wymieniać

Wymień wymień !! :) to drżenie to jest ta plecionka :P

Link to comment
Share on other sites

Ta plecionka to tłumik drgań skrętnych :wink:

Edited by Robero321
Link to comment
Share on other sites

dziwna ta plecionka ten drut działa jak sprężyna ????? jesli nie widać na niej śladów zużycia, a na foto takich nie widać to wymiana nic ci nie da.

Link to comment
Share on other sites

Widzę że EGR też daje znać o sobie

No właśnie daje znać egr :) czy wymiana na inny zniweluje wyciek ? Skąd w egr olej bo sie nie znam. :)

Temat plecionki zamykam :) tlumikarz jasno stwierdził ze te plecionki nie padają jak wcześniej pisze które były montowane z tej siatki szersze :)

Link to comment
Share on other sites

Widzę że EGR też daje znać o sobie

No właśnie daje znać egr :) czy wymiana na inny zniweluje wyciek ? Skąd w egr olej bo sie nie znam. :)

Temat plecionki zamykam :) tlumikarz jasno stwierdził ze te plecionki nie padają jak wcześniej pisze które były montowane z tej siatki szersze :)

Tak na chwilę.Szkoda ładować kasy.Co jakiś czas przemyj silnik i śmigaj.Olej masz z odmy lub turbina lekko puszcza.Ja czyściłem i był spokój przez 5tyś.Jak nie ubywa Ci oleju to na 100% opary z odmy.

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie umyj EGR-a ( z zewnatrz bez jego wyciągania) i dbaj cały czas o jego czystość.

Jak zauważyłeś załozony on jest nad tą plecionką, a kapiący z niego olej na ta plecionkę doprowadzi w końcu do tego że przedmiotowa plecionka się przepali. Na ta chwile jest ona dobra i nie podlega wymianie, chociaż przyjeła juz trochę oleju na siebie. Są dwa rodzaje tej plecionki. Taka którą posiadasz montowana do Śkody SuperB z naszym motorkiem oraz standardowa grubsza i dłuższa jako orginal do AWX-a.

Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie umyj EGR-a ( z zewnatrz bez jego wyciągania) i dbaj cały czas o jego czystość.

Jak zauważyłeś załozony on jest nad tą plecionką, a kapiący z niego olej na ta plecionkę doprowadzi w końcu do tego że przedmiotowa plecionka się przepali. Na ta chwile jest ona dobra i nie podlega wymianie, chociaż przyjeła juz trochę oleju na siebie. Są dwa rodzaje tej plecionki. Taka którą posiadasz montowana do Śkody SuperB z naszym motorkiem oraz standardowa grubsza i dłuższa jako orginal do AWX-a.

Pozdrawiam!

ok bede dbal tylko ze od dolu jest on zawsze uswiniony olejem, wymienilem juz oring i nic to nie dalo :(. a codziennie czyscic to chyba przesada :). odnosnie ubytku oleju to dolewalem ostatnio 200ml po 9000 km wiec chyba to nie jest tak zle skoro jezdze na syntetyku :). Jeszcze ostatnie pytanko bo lalem po zakupie autka castrol edge ale naczytalem sie ze liquy molly bedzie lepszy czy faktycznie ?

a odnosnie drzenia to nie plecionka a raczej prawa poduszka padla bo nawet galka od biegow jakby poszla w prawo troche i wrzucajac 1 bieg ciezej wchodzi :) jutro jade na wymiane poduszek wiec dam znac :)

Link to comment
Share on other sites

Olej zalej Motula. Na zdjęciu widać olej cieknący po gruszce klapy gaszącej a samego egra nie widać więc nie wprowadzajcie chłopaka w błąd. Wycierać to mozesz dupke niemowlakowi......... Trzeba to uszczelnić, olej w dolocie zawsze był i zawsze tam zostanie, sztuka w tym aby sączył sie tam gdzie tego nie widać lub aby pozostawał w dolocie. Zrób fote całego Egr

Link to comment
Share on other sites

Olej zalej Motula. Na zdjęciu widać olej cieknący po gruszce klapy gaszącej a samego egra nie widać więc nie wprowadzajcie chłopaka w błąd. Wycierać to mozesz dupke niemowlakowi......... Trzeba to uszczelnić, olej w dolocie zawsze był i zawsze tam zostanie, sztuka w tym aby sączył sie tam gdzie tego nie widać lub aby pozostawał w dolocie. Zrób fote całego Egr

no dokladnie ta gruszke rozebralem i membrana byla dziurawa tylko ze tam chyba nie powinno byc oleju :) ale moze sie myle. membrane wymienilem ai autko gasnie jak nowe. Skad olej byl w tej gruszce ?

Link to comment
Share on other sites

Vacum pompa puszcza olej.

mozna z tym jezdzic ?

Vacum pompa puszcza olej.

mozna z tym jezdzic ?

bo autko idzie zwawo zadnych problemow nie mam zbiera sie jak dzikie :)

Link to comment
Share on other sites

Dlaczego tak myslisz ??? dołączyłeś do forum 6 dni temu więc pewnie ze dwa tyg temu kopiłeś auto......... Skoro vacum puszcza olej tzn ze jest nieszczelność w pompie czyli można podejrzewać ze nie daje optymalnego podciśnienia które jest potrzebne do obsługi hamulców, turbiny i egr.

Jeździć mozna ale istnieje ryzyko że jesli w układzie znajduje sie olej to pompa moze również puszczać paliwo do oleju, jest to najczarniejszy scenariusz ale takie przypadki się zdarzały. Olej w układzie podciśnienia jest nie pożądany więc powoli zbieraj na nową vacum pompę. Nowa bosch ok 750zł używki na allegro po ok 150zł

Link to comment
Share on other sites

Dlaczego tak myslisz ??? dołączyłeś do forum 6 dni temu więc pewnie ze dwa tyg temu kopiłeś auto......... Skoro vacum puszcza olej tzn ze jest nieszczelność w pompie czyli można podejrzewać ze nie daje optymalnego podciśnienia które jest potrzebne do obsługi hamulców, turbiny i egr.

Jeździć mozna ale istnieje ryzyko że jesli w układzie znajduje sie olej to pompa moze również puszczać paliwo do oleju, jest to najczarniejszy scenariusz ale takie przypadki się zdarzały. Olej w układzie podciśnienia jest nie pożądany więc powoli zbieraj na nową vacum pompę. Nowa bosch ok 750zł używki na allegro po ok 150zł

autko mam od sierpnia i zrobilem 12000 km :)

Dlaczego tak myslisz ??? dołączyłeś do forum 6 dni temu więc pewnie ze dwa tyg temu kopiłeś auto......... Skoro vacum puszcza olej tzn ze jest nieszczelność w pompie czyli można podejrzewać ze nie daje optymalnego podciśnienia które jest potrzebne do obsługi hamulców, turbiny i egr.

Jeździć mozna ale istnieje ryzyko że jesli w układzie znajduje sie olej to pompa moze również puszczać paliwo do oleju, jest to najczarniejszy scenariusz ale takie przypadki się zdarzały. Olej w układzie podciśnienia jest nie pożądany więc powoli zbieraj na nową vacum pompę. Nowa bosch ok 750zł używki na allegro po ok 150zł

autko mam od sierpnia i zrobilem 12000 km :)

czyli do turbiny tez moze pchac olej :) ?

Link to comment
Share on other sites

Podciśnienie steruje zmienną geometrią w turbinie, zaworem EGR ale podstawowym zadaniem podciśnienia jest wspomaganie hamulcy. Układ podcisnienia nie ma bezpośredniego połaczenia z turbem.

Link to comment
Share on other sites

Lukaszooo jak cieknie EGR to gruszka zawsze jest mokra podkreślam na zewnątrz bo część oparów z olejem trafia przez dziury odpowietrzenia membrany egra na tą gruchę.Zgadzam się z Tobą jeżeli jest szczelna membrana a w gruszce jest olej to faktycznie wtedy olej jest z pompy.Kolego wymiana oringu EGRa nic nie pomaga bo opary przedostają się do układu podciśnienia egra przez ośkę otwierania i zamykania zaworu.Pomaga tylko wymiana całego zaworu EGR na nowy i wycieku nie będzie do momentu ponownego zużycia elementów mechanicznie tj ok 100tyś.

Link to comment
Share on other sites

Powiedz mi jak w takim ustrojstwie opary przedostają sie z zaworu egr czyli dolotu do układu podciśnienia :eusathink: :eusathink: Jakas nowa teoria spiskowa.

zawor-egr-wahler.jpg

Widze że zupełnie nie wiesz o czym piszesz a poprstu powtarzasz to co powiedział ci mechanik gdy płaciłeś za nowy EGR.

Problem z zaworem EGR powstał mniej wiecej w tym samym czasie co nasze silniki więc ok 1990r. Zawór EGR może ciec na dwa różne sposoby, pierwszy to cieknąca gruszka zaworu recyrkulacji drugi to wyciekający olej po osi klapy gaszącej a nie tak jak stwierdził kolega "opary". Jesli olej leci z pod grzybka zaworu recyrkulacji można to uszczelnić, jesli natomiast z osi klapy to sprawa jest prawie przegrana ale znane są przypadki uratowania nawet tego.

Sam cieknący EGR to tylko objaw problemu a nie sam problem. Jesli wsadzimy nowy to zatkamy ujście oleju ale on sam cały czas bedzie w dolocie ......

Jest na ten temat obszerna dyskusja, zapraszam do lektury.

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/207776-cieknacy-egr-po-raz-enty/page-7

Wracając do tematu na zdjęciu widać czysty olej, olej ciekący z dolotu jest pomieszany ze spalinami i jest bardziej smolisty. Chodzi mi o cos takiego.

9956395500_1377450857_thumb.jpg

Edited by lukaszooo
Link to comment
Share on other sites

Małe zakręcenie z gruszką i gruchą. Fakt jest taki że wymiana zaworu to po prostu zatkanie ujścia ale nie likwidacja problemu.

Link to comment
Share on other sites

Małe zakręcenie z gruszką i gruchą. Fakt jest taki że wymiana zaworu to po prostu zatkanie ujścia ale nie likwidacja problemu.

Kolego widzę że trochę ogarniasz temat.Coś Ci powiem robiliśmy kilka lat temu taki eksperyment z kumplem i zamieniliśmy na próbę cieknący EGR z auta o przebiegu 150tyś do auta z przebiegiem 60tyś(egr suchy) i co się okazało, że po 5tyś cieknący egr zaczął ponownie cieknąc w aucie w którym wcześniej było sucho.Nawiasem mówiąc te jednostki tak mają od samego początku.Problem pojawia się gdy ośka od klapy i od grzyba ulega zużyciu.

Link to comment
Share on other sites

Wszystko sie zgadza jesli cieknie z oski klapy to jest to praktycznie nie naprawialne. Jesli natomiast cieknie z gruszki od zaworu recyrkulacji da sie to zreanimować.

Problem nieszczelności powstaje przez nagar w zaworze który powstaje prze zetknięcie sie oleju ze spalinami. Często zawór jest tak zabity nagarem że blokuje blaszke która nie domyka lub nie otwiera sie do końca, gruszka cały czas napiera na dźwigienkowe przez co ją kosi i wyciera uszczelnienie.

Takie jest moje zdanie na podstawie wyczyszczenia kilku zabitych nagarem zaworów.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...