Jump to content
IGNORED

Stud Conversion ( czyli przejście z śrub na szpilki )


Recommended Posts

Auto trochę w obecnej chwili zimuje, a mi się bardo nudzi i kombinuje co by tu zmodzić jeszcze na przyszły sezon :)

Postanowiłem przejść z śrub na szpilki tak jak fabrycznie ma większość japońców,

dla mnie to duże ułatwienie podczas zmiany kompletu kół, a zmieniam je w sezonie bardzo często.

A więc do sedna:

potrzebne nam będą szpilki tzw dwugwint, M14x1,5

nakrętki M14x1,5 najlepiej przelotowe

klej do gwintów ( loctite lub cx-80 ) ja wybrałem CX-80 niebieski - średnio mocny ( z możliwością demontażu )

dwie zwykłe nakrętki M14x1,5 do skontrowania

wd-40 do przeczyszczenia gwintów w piaście

klucz dynamometryczny

DSC_0128_zpse2f134ea.jpg

ja wybrałem aluminiowe, anodowane nakrętki firmy BLOX

DSC_0129_zps7176f2b8.jpg

DSC_0130_zpsa5ae9b45.jpg

szpilki M14x1,5 o całkowitej długości 80mm, w połączeniu z nakrętkami przelotowymi mam możliwość stosowania różnej grubości dystansów pod różne et felg

DSC_0131_zpseb8cf229.jpg

oczyszczamy gwint w piaście i nanosimy klej na gwint szpilki

DSC_0132_zps1ebe6088.jpg

kontrujemy dwie nakrętki na szpilce i dokręcamy ją kluczem dynamometrycznym z siłą około 120Nm

DSC_0133_zps290d6320.jpg

finish

DSC_0134_zpsb9ad5079.jpg

tak komponują się z nakrętkami BLOX

DSC_0136_zps589020df.jpg

DSC_0135_zpsd49b8c39.jpg

DSC_0137_zps88c83f69.jpg

DSC_0138_zps6f9ad0f4.jpg

oczywiście dla maniaków dobrze wyglądający kół jest całą gama nakrętek do wyboru :)

LugNutsRainbowMixed2.jpg

Edited by Booster
Link to comment
Share on other sites

Super sprawa, jaki koszt całego zestawu na cztery koła?

Link to comment
Share on other sites

No fajnie fajnie... tylko czemu tylne hamulce taki śmietnik?:-)

wysłane z Commodore 64

Link to comment
Share on other sites

tył seria bo ciągle szukam co najmniej 300mm na tył, 288 mnie nie urządza

Link to comment
Share on other sites

Wszystko jasne :-) przód 345?

wysłane z Commodore 64

Link to comment
Share on other sites

przód tarcza 345 na zacisku od S6 C6 360mm

Link to comment
Share on other sites

No i git :-) ma klepniecie taki zestawik w porównaniu do ori...

Co tam ciekawego masz na masce???

wysłane z Commodore 64

Link to comment
Share on other sites

Gdzie dorwałeś te nakrętki? Nigdzie nie moge ich znaleźć ...

z takim gwintem dostępne są jedynie na zamówienie,

można jeszcze zamontować szpilki z gwintem M14x1,5->M12x1,5 w takim układzie masz łatwiej dostępne nakrętki

Link to comment
Share on other sites

Postanowiłem przejść z śrub na szpilki tak jak fabrycznie ma większość japońców

Właśnie ćwiczę nad tym samym tematem - chciałbym mieć szpilki, by ułatwić sobie zakładanie kół, a przy okazji, by to elegancko wyglądało, a nawet zabezpieczało koła, bo są na różne klucze :decayed:

Ale dostać fajne-tuningowe nakrętki M14 to wyczyn.

można jeszcze zamontować szpilki z gwintem M14x1,5->M12x1,5 w takim układzie masz łatwiej dostępne nakrętki

Nad tym rozmyślam, ale powiedz, masz wiedzę jak będzie z wytrzymałością?

Szpilek M14->M12 też nie widzę do kupienia, pozostaje dotoczyć..

Co sądzisz? :hi:

Edited by Grz3si3k
Link to comment
Share on other sites

też był bym chętny na takie szpilki ...m14 na m12...ale tego nie ma ,?

Link to comment
Share on other sites

też był bym chętny na takie szpilki ...m14 na m12...ale tego nie ma ,?

No słabo dostać..

Jak już znajdziesz fajne nakrętki M14 to pojawia się kolejna przeszkoda - zobacz, że większość nakrętek (od chiny po markowe) jest na stożek..

A np. felgi które ja posiadam i pewnie większość jest pod śruby o gnieździe kulistym/sferycznym.

Także zawsze pod górkę

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...