Jump to content
IGNORED

Brak możliwości otwarcia samochodu


Knurak
 Share

Recommended Posts

Witam, wydaje mi się że mam dość rzadko spotykany problem - wczoraj pilot od mojego Audi przestał działać. Myślałem że to bateria, ale zapasowy też nie był w stanie otworzyć samochodu. Zamek w drzwiach kierowcy jest zanieczyszczony, abo coś w nim siedzi, ponieważ nie da się wsadzić do końca kluczyka. Pryskanie do środka zamka róznymi preparatami typu wd40 nie dało żadnego efektu. Po dłuższym zastanowieniu się, stwierdziłem że najwyższy czas wykorzystać ubezpieczenie... W ciągu 40 minut przyjechało 2 panów specjalistów od otwierania aut. po ok. 1,5h zabawy udało im się otworzyć maskę samochodu i okazało sie że akumulator jest ok, drzwi nie da się otworzyć pociągając za klamkę drutem ani wciskając przycisk otwierania cent. zamka. Stwierdzili, że na miejscu nic nie poradzą i potrzebna będzie laweta.

Pytanie moje brzmi: czy ma ktoś jeszcze jakiś pomysł jak można otworzyć b7, bo mi skończyły sie pomysły już wczoraj?

Link to comment
Share on other sites

A bagażnikiem? Koło przycisku otwierania masz zamek

Link to comment
Share on other sites

Miałem podobny przypadek. Zamknąłem auto i odpialem akumulator . Kluczyk się rozkodowal. Dostałem się przez bagażnik tylko ja mam worek na narty i dzięki niemu włożyłem rękę i otworzyłem klamka składane oparcie. Włożyłem Kluczyk do stacyjki i zakodowal się.

8

Edited by M1etek
Link to comment
Share on other sites


Zamknąłem auto i odpialem akurat.

:facepalm:


Kluczyk się rozkoszować

:facepalm: :facepalm:


Włożyłem Kluczyk do stacyjki i zawodowa się.

:facepalm: :facepalm: :facepalm:

Normalnie nie rozumiem co gadasz.

Link to comment
Share on other sites

Miałem podobny przypadek. Zamknąłem auto i odpialem akurat. Kluczyk się rozkoszować. Dostałem się przez bagażnik tylko ja mam worek na narty i dzięki niemu włożyłem rękę i otworzyłem klamka składane oparcie. Włożyłem Kluczyk do stacyjki i zawodowa się.

To co bierzesz zmniejsz o połowę bo jest za mocne.

sory ale nie mogłem się powstrzymać .

Edited by slimok
Link to comment
Share on other sites

Zamknąłem auto i odpialem akurat.

:facepalm:

Kluczyk się rozkoszować

:facepalm: :facepalm:

Włożyłem Kluczyk do stacyjki i zawodowa się.

:facepalm: :facepalm: :facepalm:

Normalnie nie rozumiem co gadasz.

Ty i te Twoje super uwagi. Można w normalny sposób zwrócić uwagę. Pisze z tapatalka i błędy mi wywala klawiatura SwiftKey

Slimok następny. Bezsensowne bicie postów....

Edited by M1etek
Link to comment
Share on other sites

Sie gościu czyta to co się pisze.

Co z tego że nabazgrałeś posta jak nie wiadomo o co w nim chodzi.

Tyle w temacie.

Link to comment
Share on other sites


Bezsensowne bicie postów....

ty się tak nie spinaj bo Ci żyłka pęknie....

to co napisałem było dla beki... jak nie masz poczucia humoru to następnym razem przeczytaj to co napiszesz i nie zganiaj na tapatalka.

miłej nocy życzę.

Link to comment
Share on other sites

Zainstaluj sobie Swype będzie łatwiej pisać.

Co do klamki, to B6/B7 ma podwójne ryglowanie i po zamknięciu nie da się jej pociągnąć od środka.

Jedyna rada to wejście przez bagażnik i włożenie kluczyka do stacyjki. Trzeba jeszcze przekręcić w pozycję zapłonu żeby rygle puściły.

W Avancie jest łatwiej.

Edited by GreGoriO
Link to comment
Share on other sites

Tylko jak wejść przez bagażnik? To jest Avant, ale nie ma żadnego zamka na tylnej klapie...

Link to comment
Share on other sites

No to faktycznie problem.

Próbuj jeszcze z zamkiem w drzwiach.

Inaczej pozostaje bicie szyby.

Link to comment
Share on other sites

Zamek jest od spodu, obok lampek podświetlenia tablicy rejestracyjnej. Z prawej strony. Na pewno nie masz?

Próbowałeś zapasowy kluczyk w zamku?

Bo z opisu nie wynika jasno. Może masz jak ja, zmieniony zamek w klamce drzwi?

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Edited by GreGoriO
Link to comment
Share on other sites

W nowszych awantach o ile pamiętam nie ma zamka w bagażniku. Skoro wkładka w drzwiach i tak nadaje się do wymiany to proponuję ją uszkodzić by otworzyć auto.

Link to comment
Share on other sites

Zamka w klapie na pewno nie ma. Problem ogólnie jest taki że wybicie szyby po za wejściem do środka może nic nie dać, ponieważ nie ma pewności co się zepsuło, obydwa kluczyki nie działają i nie wiadomo czy sie zakodują w stacyjce. Wydaje się, że najlepszą opcją będzie rozwalenie zamka do końca tak jak napisał Bobikos, bo i tak trzeba go wymienić. Z tego co wiem taka wymiana jest w ASO dość droga. Prawdopodobnie bede musiał to zrobic z AC bo koszta całej akcji mogą byc dość duże - nie wiadomo co sie zepsuło, że nie działają piloty. Możliwa jest jeszcze opcja, że jakiś gryzoń coś uszkodził, bo mam pogryzione obicie maski - nie było tego kika dni wcześniej.

Wygąda na to, że jutro laweta i do ASO...

Link to comment
Share on other sites

tak to jest niestety jak się nie używa kluczyka i nagle gdy padnie pilot jest buba, ja otwieram takie autka zatrzaśnięte, ale jeśli zamek jest sprawny, tu niestety nie. Jest duży problem bo jak i wyżej Ci napisali podwójny rygiel nie pozwoli otworzyć drutem, Panowie którzy byli nie wiedzieli? (winni to wiedzieć przy tym modelu i roczniku). Powiedz mi czy szyby masz z tyłu elektryki? Jak korbka to jesteś uratowany, jak elektryki a faktycznie nie masz zamka w klapie to bicie i radze odrazu zająć się wkładką w drzwiach kierowcy, nie odkładać na kiedyś bo znowu Ci się zrobi to co się zrobiło.... Chyba, że masz czas kombinować to jeden klucz na długim drucie przymocuj tak by nie spadł kiedy będzie wkładał w szpare drzwi-auto, lekko przekręcisz w stacyjce i otworzysz sobie. W żadnym wypadku nie uszkadzaj, nie wierć tej wkładki bo będzie problem większy, albo działaj sam albo laweta i serwis.

Edited by nobii
Link to comment
Share on other sites

Z tyłu mam korby - myslisz, że da sie drutem szybe otworzyc?

nie pomyslalem o tym wczesniej...

Link to comment
Share on other sites

Pewnie! Wiele razy tak sobie ratowałem prace, a klientowi czas etc... Jak nie chcesz porysować to poproś tych panów co wcześniej tego nie zrobili, Oni mają (tak myśle skoro i druta mają) specjalne poduszki itd... a jeśli Ty sam to deseczki rozszerzające coś w stylu klinków do płytek, ale ostrożnie i powoli żebyś uszczelek nie pourywał, a drutem na końcu skręconym trochę więcej jak 90stopni obrócisz sobie korbkę, troszkę podciągniesz, troszkę popchasz i powolutku zssuniesz szybe, wejdziesz, włożysz kluczyk sam i oby było dobrze z samochodem to zapłon i otworzysz.

Ps. Staraj się jak najcieńszy, a zarazem stabilny tj nie wyginający się, a na mniejsze porysowanie oklej taśma całego ;)

Edited by nobii
Link to comment
Share on other sites

No to ide próbować, mam taki zestaw do awaryjnego otwierania i kliny tam powinny być wiec może jeszcze coś z tego bedzie :)

Link to comment
Share on other sites

Wymiana wkładki w ASO? Każdy gość od zamków Ci to zrobi...

Link to comment
Share on other sites

A może ktoś chciał ukraść Ci to auto i włożył coś w zamek ? I WD40 w zamek to słaby pomysł na przyszłość :)

Link to comment
Share on other sites

Nie działa pilot, co nie znaczy, że również nie zadziała kluczyk w stacyjce.

Żeby się przekonać czy moduł komfortu widzi kluczyk(pilota), np. po wymianie baterii, upadku itd. można sprawdzić obserwując przycisk awaryjnych, kropkę na włączniku świateł i ew. blokadę tylnych szyb.

Gdy samochód jest uśpiony(wygaszone wszystko), ew. odczekujemy chwilę aż pogaśnie...naciskamy jakikolwiek przycisk na pilocie, jeśli auto "widzi" naszego pilota to zostanie wybudzone oświecając podane wyżej diody.

Wtedy pozostanie tylko ponowne zestrojenie kluczyka wkładając go stacyjki. Przekręcając w pozycję ON naciskamy przycisk otwierania i wyciągamy.

Procedura ponownego strojenia opisana jest w książeczce obsługi...to tak na marginesie gdyby ktoś chciał w przyszłości zapytać.

Link to comment
Share on other sites

Udało sie otworzyć szybę drutem :) Dzięki Nobii za podpowiedź, niby wszystko proste, ale przez 3 dni myślało nad tym ok 8 osób w tym dwóch "specjaistów od otwierania" i nikt nie zauważył korby z tyłu :) Po włożeniu do stacyjki obydwa kluczyki się zakodowały, zamek wymontowany jutro zawiozę go do gościa, który może go oczyści, lub naprawi w miarę możliwości. Wiecie może skąd się może brać taki probem z tymi pilotami, że się rozkodowują?

Link to comment
Share on other sites

niby proste, ale nerwy robią swoje, a ja autka otwieram kilka lat i cały czas się czegoś uczę. To właśnie tacy specjaliści byli u Ciebie, jak jade do takiego auta typu audi, passat, vw, skoda (te same zamki, rygle) a właściciel nie wie czy działa zamek (bardzo często) to pierwsze co patrze czy jest korba :) rzadko, ale czasem jest. Kilka minut i otwarte, dużo szybciej niż przez zamek, a czas na kliencie robi największe wrażenie. Dobrze, że wymontowałeś gość rozłoży, wyczyści, może odblokuje byś miał tą samą :)

co do pilotów jeśli rozkodowały Ci się dwa jednocześnie to coś w autku się zresetowało, dużo przyczyn może być i trzeba szukać np przy renault często przez wilgoć, wode, natomiast najtrudniej rozkodować bmw, klemy odpinane, aku wyjmowane z pilota i d*pa nadal otwierał/zamykał - tyle Ci moge z doświadczenia, audi prawie wcale nie mam klientów do "zakodowania" pilota

Snt frm iP usng Tptlk

Edited by nobii
Link to comment
Share on other sites

Sprawdź styki baterii w pilocie. Czasem po upadku, chwilowe rozłączenie powoduje utratę kodowania. Wtedy właśnie sposób opisany przez mnie pokaże czy pilot jest widziany.

Miałem tak u siebie. Po dogięciu blaszki problem ustał. Wymiana baterii nic nie dała

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Zamek okazał się zepsuty, ktoś tam dłubał na tyle mocno, że cały do wyrzucenia. Dorobienie nowego zamka do kluczyka kosztowało 150 zł. Wszystko śmiga jak powinno :)

Wielkie dzięki wszystkim za pomoc i dobre rady.

Pozdrawiam :banan:

Link to comment
Share on other sites

A gdzie dorabiałeś taki zamek? Mi w ASO zaśpiewali 750 zł brutto.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...