Skocz do zawartości
IGNOROWANY

a4 b6 drgania przy przyspieszaniu na ciepłym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam wszystkich mam problem z moja audi a4 b6 2002r 130km silnikiem awx. Problemem jest drgania przy wciśnięciu na pełny gaz przy obrotach 1800-2300. Auto wpada w drgania gdy jest zimny jest wszystko ok problemem jest też gaszenie auta szarpnie całą buda byłem u wielu mechaników lecz każdy mówi co innego. Wymieniłem w aucie poduszki pod silnikiem tydzień temu i pod skrzynia 2 lata temu, wałek rozrządu,panewki,szklanki,rozrząd kpl. nowy i przeguby wewnętrzne. W czym może być jeszcze problem auto dostaje drgań całej karoserii pod obciążeniem

Opublikowano

Sprawdź konektory pompowtrysków i ich wiązkę w głowicy :)

Opublikowano

A dwumas sprawdzony???

Opublikowano

wydaje mi sie i też 3 mechaników powiedziało że to raczej nie dwumas


konektory były sprawdzane a wiązke to jak można sprawdzić


to mnie dziwi ze gdy jest zimny jest wszystko ok

Opublikowano

Szarpie tylko na wysokich biegach , czy na niskich też ?

Opublikowano

uszczelniacze PD, lub nawet same pompki...

Opublikowano

odczuwalne jest najbardziej na 4,5 biegu a obroty około 1800-2300 powyżej jest ok

Opublikowano

Jeżeli szarpanie jest nieregularne i występuje też na niskich biegach, to dwumas bym wykluczył , a jeszcze raz dokładnie sprawdził elektrykę PD-ków :hi:

Opublikowano

szarpie zawsze przy dodaniu pełnego gazu i obrotach tak jak pisałem inaczej mówiąc wpada w rezonans co do niskich biegów to na 3 czasami też jest to odczuwalne a 1,2 zbyt szybko sie je zmienia zeby co kolwiek zobaczyć auto musi mieć obciążenie zeby dostał tych drgan. Wtryski były ustawiane i sprawdzane na vag i niby dobrze pierwsze 3 dodatnie a 4 na minusie,a co do mechaników to wiem ze oni najchętniej by wymienili wszystko.

Opublikowano

Również obstawiał bym dwumase, szczegolnie ze trzepie budą przy gaszeniu.

Opublikowano

ok ale jak mogę dokładnie sprawdzić dwumas bo szwagier ma alfe romeo 159 i u niego jest głośne pukniecie przy gaszeniu a u mnie praktycznie nic nie słychać czytałem że zapalić silnik właczyć 2 bieg zacisnąć reczny i puszczac sprzegło jak wskazówka pójdzie do góry to nie trzyma a u mnie jest ok


wskazówka obrotów oczywiście


a i różnicy nie ma jak gaszę bez sprzegla i z to rożnicy zadnej nie ma


drgania są odczuwalne na całym aucie

Opublikowano

O tej metodzie spawdzenia co piszesz tak sprawdzisz czy sprzeglo sie nie slizga.

Dwumasa na poczatku konca bedzie wibrowac przy gaszeniu/odpalaniu. Stuki to juz koncowe stadium jej smierci.

Wrzuc 5 bieg i gaz w podloge od 50km/h. Jak beda wibracje duze to raczej na pewno dwumasa.

Sprawdzic idealnie mozna ja dopiero po sciagnieciu skrzyni i zmierzeniu jej luzu specjalnym przyrzadem i porownanie z danymi katalogowymi.

Opublikowano

drgania przy 50 km/h na 5 biegu zaczynają sie od 1800 obr/m za każdym razem gdy silnik ma 90'c gdy nie ma 90'c jest wszystko ok


ok dzieki wszystkim bede dzialał :)

Opublikowano

To jak dopiero przy 90' to raczej uklad paliwowy do sprawdzenia.

Pompowtryski na stol probierczy i sprawdzenie dawkowania pod obciążeniem i sprawdzenie wiązki pompowtryskiwaczy. Sprawdzanie vagiem nie zawsze jest miarodajne.

Dwumasa robila by tak praktycznie caly czas.

Opublikowano

a wiązke jak można sprawdzic bo wtryski dał bym do regeneracji

Opublikowano (edytowane)

Trzeba by zdjąć pokrywę głowicy, opiąć wtyczkę od listwy pompowtrysków i pobawić się w prześwietlanie po kolei obwodów każdego pompowtrysku, jednocześnie poruszając kabelkami idącymi do PD-ków i ich konetorami :whistling:

Jeżeli z elektryką PD-ków będzie wszystko OK, to z regeneracją pompek bym się nie spieszył, najpierw wymienił bym same uszczelniacze pompek :)

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

dzisiaj byłem w trasie i zauważyłem jeszcze jeden problem mianowicie taki ze jak jade około 100km/h i włacze luz to jest nierówna praca całego auta jak by były rozsypane kamienie na drodze a jak zgasze silnik i dalej jade predkoszcia 100km/h to wszystko jest idealnie a wcisniecie sprzegła nic nie daje i mam takie pytanie czy dwumas na luzie pracuje czy jest rozłączany. Po wymianie poduszek zauważyłem też ze na postoju bardziej drga buda czy to przez to ze nowe ? poduszki z firmy febi

Opublikowano (edytowane)

To najprawdopodobniej wina tych nowych poduszek, poduchy zakładamy tylko ori :naughty:

Kiedy zaczął się problem z drganiami, przypadkiem nie po wymianie poduszek ?

Jaki był powód wymiany poduch ?

Możesz jeszcze sprawdzić , czy poduchy są prawidłowo wyregulowane.

Poluzuj je na mocowaniu, odpal motorówkę, przegazuj, zgaś i dokręć z powrotem.

Może się coś poprawi :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

moim zdaniem to nie wina poduszek przed wymiana były tez drgania tylko nie sprawdzałem czy na luzie tez ale wydaje mi sie ze poduszki sa nowe i sa twarde a przenosi drgania bardziej na karosierie a wina jest gdzie indziej może faktycznie to ten dwumas może nie puka przy gaszeniu a tak naprawde wszystko od niego wychodzi bo wtryski bym teraz wykluczył bo bez dodania gazu jest tak samo a dwumas na zapalonym silniku pracuje wiec sam juz nie wiem

Opublikowano

Nie kupuj tylko luka bo u mnie daje o sobie znać a przejechanie niecałe 40k km... I wziąłem niby od 2.0 tdi 170 KM coby więcej wytrzymał...

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...