Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Co może być przeczyną?


Krzynek30

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Panowie mam problem, a mianowicie czy w a4 1.8 adr jak włączycie zapłon to słychac pompe paliwa? Pytam gdyz u mnie pompa podaje paliwo dopiero jak zaczyna kręcic silnikiem, i sa małe problemy z uruchomieniem silnika potrafi zapalić na chwile i zgasnąć (nie wina immo). Chodzi mi głównie o tych którzy mają a4 przedliftem, czytałem ze starsze a4 tak miały i chcc sie upewnić czy tak ma czy szukać usterki... Z góry dzieki za pomoc czekam na odpowiedzi

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W starszych modelach pompa zaczyna podawac dopiero w momencie startu silnika. Dobrze było by go podłaczyć pod vaga napewno by naprowadził na usterke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie vag nic nie pokazuje.... wymienilem pompe paliwa bo mi się zatarła może za słaba jakaś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby ja wykluczyć trzeba by spr. jakie cisnienie podaje przy kreceniu, niech ktos madrzejszy sie jeszcze wypowie :wink: bo ja to wiem tyle co tu na forum napisali ;) chyba kolega musiał na oparach czesto latac skoro mowa o zatarciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisał rhinbac, sprawdź ciśnienie paliwa. Kiedyś mierzyłem u siebie i wyszło 3,5 bar z podciśnieniem, a po zdjęciu wężyka od podciśnienia 4 bary.

Potwierdzam że pompa zaczyna pracować dopiero jak zaczynasz kręcić rozrusznikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych modelach pompa podaje paliwo podczas "kręcenia rozrusznikiem". W jakim stanie są przewody i świece?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych modelach pompa podaje paliwo podczas "kręcenia rozrusznikiem". W jakim stanie są przewody i świece?

przewody maja pół roku a świece nowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w 1.8 ADR jest to samo rocznik 95. Odpala normalnie. Próbowałem przekaźnikiem podawać sam paliwo i niczego to nie zmienia . Wg mnie starsze tak mają. Z odpalaniem to pomogło wyczyszczenie przepustnicy, odmy, przepływki, i adaptacja . Jest też pewien schemat jak sprawdzać czy układ sterujący wtryskiem poprawnie daje sygnał na przekaźnik paliwa. U mnie nie zgadza się właśnie to, że nie mam sygnału po przekręceniu stacyjki na zapłon. Serwisówka twierdzi że sterownik motronic ( czy jak się nazywa ) jest do wymiany ale nie ruszałem go.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz LPG tak? Nie przypadkiem 2 generacji?

Tak jak koledzy piszą to normalne że podaje paliwo w momencie rozruchu. A to że tak odpala może być winą instalacji.

Mam u siebie to samo, już nawet nie próbuję nic z tym zrobić bo wszystko wskazuje na instalację. Jak jeżdżę dłuższy czas na benzynie i nie włączam LPG to odpala normalnie. Najgorzej jest jak gaszę go na gazie. Odpala albo po jakiś 3 sekundach kręcenia, albo odpala i gaśnie, za drugim razem odpala ale też rzadko od razu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten problem rozwiązałem że gaszę na PB . ostatnie 100m na PB lecę i odpalam zawsze dobrze .

Edytowane przez Oral
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem bardziej do Krzynek30 ale u Ciebie pewnie było to samo. Wina instalacji LPG.

Edytowane przez Fenrir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem bardziej do Krzynek30 ale u Ciebie pewnie było to samo. Wina instalacji LPG.

instalacje lpg mam nowa sam zakładałem w tamtym roku bo miałem zwykłą podfiltrówkę i sekwencję założyłem.... ten problem chyba się nasilił od wymiany pompy paliwa od tamtej pory dłużej kręci, ale teraz ostatnie kilka dni to wogóle porażka po przestanej nocy odpala wogóle przy 4 próbie uruchomienia :facepalm: ,jak jest ciepła to super pali nie zaleznie czy zostanie na lpg czy pb, nie wiem czy ta pompa nie jest za słaba czy cos... a nie wiecie czy da sie przerobić zeby po kluczyku podawała paliwo pompa?

no i mam wrażenie że jakby słabsze przyśpieszenie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to że masz nieszczelny elektrozawór przy reduktorze gazu lub nieszczelne wtryskiwacze. Jak auto długo stoi to gaz przez nieszczelności wpływa do kolektora ssącego. Przy odpalaniu do cylindra leci wtedy benzyna i zamiast powietrza - gaz który zalega w kolektorze. Dopiero jak pokręcisz trochę i przedmuchasz kolektor to auto zapala. Ciepły odpala dobrze bo jest mało czasu żeby gazu napłynęło.

Zakręć zawór przy butli i wypal gaz z układu, niech się silnik się przełączy na benzynę, wtedy zgaś i zostaw a na drugi dzień powinieneś odpalić normalnie za pierwszym razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może ktoś z was się oriemtuje i wie czy da sie jakos przerobić zeby pompa podawała paliwo po przekręceniu kluczyka jak w późniejszych modelach? nie chodzi mi o zamontowanie np dodatkowego przełącznika tylko zeby było cos pod ori... Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterowanie przekaźnika pompy paliwa trzeba podłączyć pod zacisk na którym pojawia się ,,+'' zaraz po załączeniu stacyjki, to znaczy w momencie kiedy zapalają się kontrolki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterowanie przekaźnika pompy paliwa trzeba podłączyć pod zacisk na którym pojawia się ,,+'' zaraz po załączeniu stacyjki, to znaczy w momencie kiedy zapalają się kontrolki.

ok tylko pytanie czy jak bede robił cos przy autku i zaplon bedzie włączony to pompa bedzie cały czas pracowała? czy wyłączy sie po nabiciu cisnienia np?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej będzie chodzić cały czas. Zresztą ciśnienie potrzebne do odpalenia powinno być cały czas na listwie wtryskowej więc po co chcesz podłączać pompę na krótko? Szukał bym bardziej przyczyny w instalacji LPG

Edytowane przez Fenrir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej będzie chodzić cały czas. Zresztą ciśnienie potrzebne do odpalenia powinno być cały czas na listwie wtryskowej więc po co chcesz podłączać pompę na krótko? Szukał bym bardziej przyczyny w instalacji LPG

instalacja ma lpg ma ok roku czasu wiec raczej nie w tym tkwi problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie byłbym tego taki pewien. Nawet nowa instalacja może szwankować. Próbowałeś całkowicie odciąć dopływ gazu z butli, wtedy wypalić co zostało i odpalić na benzynie? Przynajmniej możesz wtedy na 100% wykluczyć winę gazu.

A co do pompy to zdecydowanie odradzam kupowanie zamienników, ja kupiłem jeden to od początku szwankowała aż praktycznie przestała działać, a gwarancji nie chcieli uznać gnoje. Teraz mam używkę za parę dyszek i jest cacy od roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...