2.0 TDI CAHA-termostat diagnoza
5 5

    73 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam ponownie


    Chciałem zapytac userów z silnikiem 2.0 TDI CAHA. Bo ostatnio w Święta jak było ok -8 stopni to silnik nie potrafił mi złapać temp. 90 po 30 km. Mówię tutaj o trasie przez wioski/wsie. Mam zasłonietą chłodnicę w ok 3/4 stopniu. Dopiero jak wyłaczyłem nawiew całkowicie to temp skoczyła do 90. Tak nie dała rady i stała na ok 80. Nie wiem jak sprawdzić termotat jak jest na aucie przykrecony bo jest tam masa wezy dochodzących z różnych stron i nie wiem jak. W 1.9 TDI było łatwiej i tam można było sprawdzić nagrzewanie się węży po przejechaniu jakiegoś niedużego odcinka. Proszę o pomoc bo trochę dziwne aby nagrzewał się silnik aż 30km. Później jak zatrzymałem się na światłach w korku to znów temp. spadła...



    Proszę o pomoc.


    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dużo dyskusji na ten temat było, ten typ tak ma, przynajmniej u mnie jest tak samo. Pozdro

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dużo dyskusji na ten temat było, ten typ tak ma, przynajmniej u mnie jest tak samo. Pozdro

    CZyli nie szukać tu problemu...

    A jak sprawdzić termostat w tym silniku ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    ten typ atak ma , trzeba z tym żyć , generalnie przy temperaturach poniżej zera , wskazywana temperatura to 70 stopni ,90 osiąga tylko przy ostrej lub autostradowej jeździe, nawet jak zadzwonisz do serwisu to powiedzą ci to samo ,ewentualnie zaproponują montaż Webasto

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    ten typ atak ma , trzeba z tym żyć , generalnie przy temperaturach poniżej zera , wskazywana temperatura to 70 stopni ,90 osiąga tylko przy ostrej lub autostradowej jeździe, nawet jak zadzwonisz do serwisu to powiedzą ci to samo ,ewentualnie zaproponują montaż Webasto

    Tylko przez to pali więcej :(

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Aby nie dublować tematu zapytam tutaj - czy w B8 3.0 TDI sytuacja jest taka sama? Auto potrafi mi się przy delikatniej jeździe nie dogrzać do 90* przez 30km, nawet jeśli jest dodatnia temperatura. Jak stoję w korku to złapie 90*, ale później znowu spada Czy to wina dużej sprawności silniki i małego obciążenia -np przy 140 km/h mam nieco ponad 2000 obr/min? Termostat mam nowy z ASO, bo tylko tam był dostępny - sprawdzony i sprawny.

    Jak wygląda kwestia żaluzji za kratą wlotu powietrza? U mnie są tylko takie, które otwierają się pod wpływem oporów aerodynamicznych.

    Szukać dalej czy ten typ tak faktycznie ma? Ja to znosi dpf na dłuższą metę? Regeneruje się w temp >75*, tak?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witam

    nie chce zakładac nowego tematu, moze ktos tu udzieli mi odpowiedzi.

    Ogladalem kilka aut i co rzuciło mi sie w oczy to nie ktore miały zbiornik na płyn chłodniczy jasny, wygladał jak nowy, a nie które zbiorniki były takie zółte, nie chodzi o to ze były brudne.

    Spotkał sie ktos z czyms takim ? Od czego zalezy ich kolor? Od uzytkowania auta?

    pozdrawiam

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witam

    nie chce zakładac nowego tematu, moze ktos tu udzieli mi odpowiedzi.

    Ogladalem kilka aut i co rzuciło mi sie w oczy to nie ktore miały zbiornik na płyn chłodniczy jasny, wygladał jak nowy, a nie które zbiorniki były takie zółte, nie chodzi o to ze były brudne.

    Spotkał sie ktos z czyms takim ? Od czego zalezy ich kolor? Od uzytkowania auta?

    pozdrawiam

    Mysle że od partii części. Pewnie plastik od temp żółknie :) Ale strzelam.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja to znosi dpf na dłuższą metę? Regeneruje się w temp >75*, tak?

    W trakcie wypalania DPFa silnik dojdzie do odpowiedniej temperatury, nie masz sie co martwic.

    Edytowane przez kuebk

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A powiem mi ktoś gdzie sprawdzić oraz ile wchodzi litrów płynu chłodządzego do układu chłodzenia silnika CAHA ? Oczywiście płyn zaleje FEBI G12 koncentrat. Tylko nie wiem w jaką ilośc koncentratu zaopatrzyć się... ? W ETKA nie znalazłem jaka ilość jest w układzie.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Oczywiście płyn zaleje FEBI G12 koncentrat.

    Zalecany jest G13

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    W ETKA jest G12 nawetpo numerze oryginału patrzyłem i tez mam obecnie zalany czerwony oryginal

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    W ETKA jest G12 nawetpo numerze oryginału patrzyłem i tez mam obecnie zalany czerwony oryginal

    Sugeruję się tym co usłyszałem w ASO, mnie powiedzieli, że mam G13 i producent nie przewiduje wymiany, tylko zaleca kontrolę. Może niech inni się wypowiedzą w tym temacie.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A tu was koledzy zmartwię bo w większości przypadków jednak winny jest termostat. Szczególnie 2.7 i 3.0 jeśli nie potrafią osiągnąć temperatury.

    2.0 również przy ciężkiej nodze zagrzać potrafi się już po 2km jeśli mamy na plusie, zimą wiadomo potrzeba więcej czasu

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jak kolega napisał na samym początku u mnie też się CAHA niedogrzewa chyba zmienię termostat...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jak kolega napisał na samym początku u mnie też się CAHA niedogrzewa chyba zmienię termostat...

    I pewnie i tak nic to nie da...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Wymieniłeś?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Wymieniłeś?

    NIe

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ktoś zmieniał inny i nic to nie dało?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ktoś zmieniał inny i nic to nie dało?

    A zmienial ktoś w CAHA, planuje zmienić i kupić oryginała w ASo

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Te silniki mają bardzo wysoką sprawność cieplną stąd problemy z nagrzewaniem.

    Musiałby być dokładnie odizolowany wówczas nie byłoby problemu.

    Zasloniecie chłodnicy to dobre wyjście ale trzeba uważać przy temperaturach powyżej zera.

    Edytowane przez Dev

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ktoś zmieniał inny i nic to nie dało?

    A zmienial ktoś w CAHA, planuje zmienić i kupić oryginała w ASo

    Ja w połowie listopada wymieniałem kompletny rozrząd z termostatem i szczerze mowiąc przy mrozach -7...-9 auta na pobocznych drogach przez 25km nie nagrzałem do 90st. na autostradzie A4 nie ma znaczenia jak ujemna temperatura jest na zewnątrz auto szybko osiąga 90tke - ale to zupełnie inne warunki .....

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Czyli sprawa jest prosta zmiana termostatu nic tu nie da...u mnie to samo przy-10°C na odcinku 30 kilometrów Max temp 80°C

    Edytowane przez firefighter79

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Czyli sprawa jest prosta zmiana termostatu nic tu nie da...u mnie to samo przy-10°C na odcinku 30 kilometrów Max temp 80°C

    Dokładnie tak jak piszesz.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    jazda na autostradzie , ale gdy zwolnię i z gory jade na biegu bez gazu to temperatura spada . Tak tez nie powinno być ?raczej nie

    Edytowane przez michael130

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Koledzy dzisiaj wymieniłem termostat oryginalny z Aso . Przerąbane z wymiana , ale temperature 90 stopni trzyma cały czas . Nie ma żadnych wachan temperatury , trzyma cały czas . Musi być oryginalny z Aso . Gdy będziecie wyieniac kupcie sobie jeszcze oringi . Nie trzeba demontować alternatora 🙂.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja raczej nie wierze w ta wymiane ze pomogla. Dzis poza tym cieplej to mnie tez trzymal temp. A jaki masz kod silnika i jaki koszt termostatu ? Napisz tez numery czesci termostatu.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    14 godzin temu, PiterEL napisał:

    Ja raczej nie wierze w ta wymiane ze pomogla. Dzis poza tym cieplej to mnie tez trzymal temp. A jaki masz kod silnika i jaki koszt termostatu ? Napisz tez numery czesci termostatu.

    może zbieg okoliczności ale znam też przypadek gdzie po wymianie termostatu na nowy temperatura nie trzymała się na 90stopni, a po wymianie na ori z ASO ładnie wstaje i trzyma 90 stopni

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dokładnie tylko oryginalny 03L121111AD cena w ASO 240 zł , po rabacie 200zł . Silnik 2.0 CAHA

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Na 100% nie będzie trzymał w minusowych temp 90 lub w określonych warunkach (zjazd w dół dłuższy etc) bo to nie wina termostatu.  Taka konstrukcja.

    Edytowane przez audikrk_

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    5 5

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy