Jump to content
IGNORED

2.0 TDI CAHA-termostat diagnoza


PiterEL
 Share

Recommended Posts

Witam ponownie


Chciałem zapytac userów z silnikiem 2.0 TDI CAHA. Bo ostatnio w Święta jak było ok -8 stopni to silnik nie potrafił mi złapać temp. 90 po 30 km. Mówię tutaj o trasie przez wioski/wsie. Mam zasłonietą chłodnicę w ok 3/4 stopniu. Dopiero jak wyłaczyłem nawiew całkowicie to temp skoczyła do 90. Tak nie dała rady i stała na ok 80. Nie wiem jak sprawdzić termotat jak jest na aucie przykrecony bo jest tam masa wezy dochodzących z różnych stron i nie wiem jak. W 1.9 TDI było łatwiej i tam można było sprawdzić nagrzewanie się węży po przejechaniu jakiegoś niedużego odcinka. Proszę o pomoc bo trochę dziwne aby nagrzewał się silnik aż 30km. Później jak zatrzymałem się na światłach w korku to znów temp. spadła...



Proszę o pomoc.


Link to comment
Share on other sites

Dużo dyskusji na ten temat było, ten typ tak ma, przynajmniej u mnie jest tak samo. Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Dużo dyskusji na ten temat było, ten typ tak ma, przynajmniej u mnie jest tak samo. Pozdro

CZyli nie szukać tu problemu...

A jak sprawdzić termostat w tym silniku ?

Link to comment
Share on other sites

ten typ atak ma , trzeba z tym żyć , generalnie przy temperaturach poniżej zera , wskazywana temperatura to 70 stopni ,90 osiąga tylko przy ostrej lub autostradowej jeździe, nawet jak zadzwonisz do serwisu to powiedzą ci to samo ,ewentualnie zaproponują montaż Webasto

Link to comment
Share on other sites

ten typ atak ma , trzeba z tym żyć , generalnie przy temperaturach poniżej zera , wskazywana temperatura to 70 stopni ,90 osiąga tylko przy ostrej lub autostradowej jeździe, nawet jak zadzwonisz do serwisu to powiedzą ci to samo ,ewentualnie zaproponują montaż Webasto

Tylko przez to pali więcej :(

Link to comment
Share on other sites

Aby nie dublować tematu zapytam tutaj - czy w B8 3.0 TDI sytuacja jest taka sama? Auto potrafi mi się przy delikatniej jeździe nie dogrzać do 90* przez 30km, nawet jeśli jest dodatnia temperatura. Jak stoję w korku to złapie 90*, ale później znowu spada Czy to wina dużej sprawności silniki i małego obciążenia -np przy 140 km/h mam nieco ponad 2000 obr/min? Termostat mam nowy z ASO, bo tylko tam był dostępny - sprawdzony i sprawny.

Jak wygląda kwestia żaluzji za kratą wlotu powietrza? U mnie są tylko takie, które otwierają się pod wpływem oporów aerodynamicznych.

Szukać dalej czy ten typ tak faktycznie ma? Ja to znosi dpf na dłuższą metę? Regeneruje się w temp >75*, tak?

Link to comment
Share on other sites

Witam

nie chce zakładac nowego tematu, moze ktos tu udzieli mi odpowiedzi.

Ogladalem kilka aut i co rzuciło mi sie w oczy to nie ktore miały zbiornik na płyn chłodniczy jasny, wygladał jak nowy, a nie które zbiorniki były takie zółte, nie chodzi o to ze były brudne.

Spotkał sie ktos z czyms takim ? Od czego zalezy ich kolor? Od uzytkowania auta?

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witam

nie chce zakładac nowego tematu, moze ktos tu udzieli mi odpowiedzi.

Ogladalem kilka aut i co rzuciło mi sie w oczy to nie ktore miały zbiornik na płyn chłodniczy jasny, wygladał jak nowy, a nie które zbiorniki były takie zółte, nie chodzi o to ze były brudne.

Spotkał sie ktos z czyms takim ? Od czego zalezy ich kolor? Od uzytkowania auta?

pozdrawiam

Mysle że od partii części. Pewnie plastik od temp żółknie :) Ale strzelam.

Link to comment
Share on other sites

Ja to znosi dpf na dłuższą metę? Regeneruje się w temp >75*, tak?

W trakcie wypalania DPFa silnik dojdzie do odpowiedniej temperatury, nie masz sie co martwic.

Edited by kuebk
Link to comment
Share on other sites

A powiem mi ktoś gdzie sprawdzić oraz ile wchodzi litrów płynu chłodządzego do układu chłodzenia silnika CAHA ? Oczywiście płyn zaleje FEBI G12 koncentrat. Tylko nie wiem w jaką ilośc koncentratu zaopatrzyć się... ? W ETKA nie znalazłem jaka ilość jest w układzie.

Link to comment
Share on other sites

Oczywiście płyn zaleje FEBI G12 koncentrat.

Zalecany jest G13

Link to comment
Share on other sites

W ETKA jest G12 nawetpo numerze oryginału patrzyłem i tez mam obecnie zalany czerwony oryginal

Link to comment
Share on other sites

W ETKA jest G12 nawetpo numerze oryginału patrzyłem i tez mam obecnie zalany czerwony oryginal

Sugeruję się tym co usłyszałem w ASO, mnie powiedzieli, że mam G13 i producent nie przewiduje wymiany, tylko zaleca kontrolę. Może niech inni się wypowiedzą w tym temacie.

Link to comment
Share on other sites

A tu was koledzy zmartwię bo w większości przypadków jednak winny jest termostat. Szczególnie 2.7 i 3.0 jeśli nie potrafią osiągnąć temperatury.

2.0 również przy ciężkiej nodze zagrzać potrafi się już po 2km jeśli mamy na plusie, zimą wiadomo potrzeba więcej czasu

Link to comment
Share on other sites

Jak kolega napisał na samym początku u mnie też się CAHA niedogrzewa chyba zmienię termostat...

Link to comment
Share on other sites

Jak kolega napisał na samym początku u mnie też się CAHA niedogrzewa chyba zmienię termostat...

I pewnie i tak nic to nie da...

Link to comment
Share on other sites

Ktoś zmieniał inny i nic to nie dało?

A zmienial ktoś w CAHA, planuje zmienić i kupić oryginała w ASo

Link to comment
Share on other sites

Te silniki mają bardzo wysoką sprawność cieplną stąd problemy z nagrzewaniem.

Musiałby być dokładnie odizolowany wówczas nie byłoby problemu.

Zasloniecie chłodnicy to dobre wyjście ale trzeba uważać przy temperaturach powyżej zera.

Edited by Dev
Link to comment
Share on other sites

Ktoś zmieniał inny i nic to nie dało?

A zmienial ktoś w CAHA, planuje zmienić i kupić oryginała w ASo

Ja w połowie listopada wymieniałem kompletny rozrząd z termostatem i szczerze mowiąc przy mrozach -7...-9 auta na pobocznych drogach przez 25km nie nagrzałem do 90st. na autostradzie A4 nie ma znaczenia jak ujemna temperatura jest na zewnątrz auto szybko osiąga 90tke - ale to zupełnie inne warunki .....

Link to comment
Share on other sites

Czyli sprawa jest prosta zmiana termostatu nic tu nie da...u mnie to samo przy-10°C na odcinku 30 kilometrów Max temp 80°C

Edited by firefighter79
Link to comment
Share on other sites

Czyli sprawa jest prosta zmiana termostatu nic tu nie da...u mnie to samo przy-10°C na odcinku 30 kilometrów Max temp 80°C

Dokładnie tak jak piszesz.

Link to comment
Share on other sites

jazda na autostradzie , ale gdy zwolnię i z gory jade na biegu bez gazu to temperatura spada . Tak tez nie powinno być ?raczej nie

Edited by michael130
Link to comment
Share on other sites

Koledzy dzisiaj wymieniłem termostat oryginalny z Aso . Przerąbane z wymiana , ale temperature 90 stopni trzyma cały czas . Nie ma żadnych wachan temperatury , trzyma cały czas . Musi być oryginalny z Aso . Gdy będziecie wyieniac kupcie sobie jeszcze oringi . Nie trzeba demontować alternatora ?.

Link to comment
Share on other sites

Ja raczej nie wierze w ta wymiane ze pomogla. Dzis poza tym cieplej to mnie tez trzymal temp. A jaki masz kod silnika i jaki koszt termostatu ? Napisz tez numery czesci termostatu.

Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, PiterEL napisał:

Ja raczej nie wierze w ta wymiane ze pomogla. Dzis poza tym cieplej to mnie tez trzymal temp. A jaki masz kod silnika i jaki koszt termostatu ? Napisz tez numery czesci termostatu.

może zbieg okoliczności ale znam też przypadek gdzie po wymianie termostatu na nowy temperatura nie trzymała się na 90stopni, a po wymianie na ori z ASO ładnie wstaje i trzyma 90 stopni

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie tylko oryginalny 03L121111AD cena w ASO 240 zł , po rabacie 200zł . Silnik 2.0 CAHA

Link to comment
Share on other sites

Na 100% nie będzie trzymał w minusowych temp 90 lub w określonych warunkach (zjazd w dół dłuższy etc) bo to nie wina termostatu.  Taka konstrukcja.

Edited by audikrk_
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...