PiterEL Opublikowano 2 Stycznia 2015 Opublikowano 2 Stycznia 2015 Witam ponownie Chciałem zapytac userów z silnikiem 2.0 TDI CAHA. Bo ostatnio w Święta jak było ok -8 stopni to silnik nie potrafił mi złapać temp. 90 po 30 km. Mówię tutaj o trasie przez wioski/wsie. Mam zasłonietą chłodnicę w ok 3/4 stopniu. Dopiero jak wyłaczyłem nawiew całkowicie to temp skoczyła do 90. Tak nie dała rady i stała na ok 80. Nie wiem jak sprawdzić termotat jak jest na aucie przykrecony bo jest tam masa wezy dochodzących z różnych stron i nie wiem jak. W 1.9 TDI było łatwiej i tam można było sprawdzić nagrzewanie się węży po przejechaniu jakiegoś niedużego odcinka. Proszę o pomoc bo trochę dziwne aby nagrzewał się silnik aż 30km. Później jak zatrzymałem się na światłach w korku to znów temp. spadła... Proszę o pomoc.
Yaro1 Opublikowano 2 Stycznia 2015 Opublikowano 2 Stycznia 2015 Dużo dyskusji na ten temat było, ten typ tak ma, przynajmniej u mnie jest tak samo. Pozdro
PiterEL Opublikowano 2 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2015 Dużo dyskusji na ten temat było, ten typ tak ma, przynajmniej u mnie jest tak samo. Pozdro CZyli nie szukać tu problemu... A jak sprawdzić termostat w tym silniku ?
SL@YD Opublikowano 2 Stycznia 2015 Opublikowano 2 Stycznia 2015 ten typ atak ma , trzeba z tym żyć , generalnie przy temperaturach poniżej zera , wskazywana temperatura to 70 stopni ,90 osiąga tylko przy ostrej lub autostradowej jeździe, nawet jak zadzwonisz do serwisu to powiedzą ci to samo ,ewentualnie zaproponują montaż Webasto
PiterEL Opublikowano 2 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2015 ten typ atak ma , trzeba z tym żyć , generalnie przy temperaturach poniżej zera , wskazywana temperatura to 70 stopni ,90 osiąga tylko przy ostrej lub autostradowej jeździe, nawet jak zadzwonisz do serwisu to powiedzą ci to samo ,ewentualnie zaproponują montaż Webasto Tylko przez to pali więcej
arti_dg Opublikowano 5 Stycznia 2015 Opublikowano 5 Stycznia 2015 Aby nie dublować tematu zapytam tutaj - czy w B8 3.0 TDI sytuacja jest taka sama? Auto potrafi mi się przy delikatniej jeździe nie dogrzać do 90* przez 30km, nawet jeśli jest dodatnia temperatura. Jak stoję w korku to złapie 90*, ale później znowu spada Czy to wina dużej sprawności silniki i małego obciążenia -np przy 140 km/h mam nieco ponad 2000 obr/min? Termostat mam nowy z ASO, bo tylko tam był dostępny - sprawdzony i sprawny. Jak wygląda kwestia żaluzji za kratą wlotu powietrza? U mnie są tylko takie, które otwierają się pod wpływem oporów aerodynamicznych. Szukać dalej czy ten typ tak faktycznie ma? Ja to znosi dpf na dłuższą metę? Regeneruje się w temp >75*, tak?
łukaszenko258 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Witam nie chce zakładac nowego tematu, moze ktos tu udzieli mi odpowiedzi. Ogladalem kilka aut i co rzuciło mi sie w oczy to nie ktore miały zbiornik na płyn chłodniczy jasny, wygladał jak nowy, a nie które zbiorniki były takie zółte, nie chodzi o to ze były brudne. Spotkał sie ktos z czyms takim ? Od czego zalezy ich kolor? Od uzytkowania auta? pozdrawiam
PiterEL Opublikowano 6 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2015 Witam nie chce zakładac nowego tematu, moze ktos tu udzieli mi odpowiedzi. Ogladalem kilka aut i co rzuciło mi sie w oczy to nie ktore miały zbiornik na płyn chłodniczy jasny, wygladał jak nowy, a nie które zbiorniki były takie zółte, nie chodzi o to ze były brudne. Spotkał sie ktos z czyms takim ? Od czego zalezy ich kolor? Od uzytkowania auta? pozdrawiam Mysle że od partii części. Pewnie plastik od temp żółknie Ale strzelam.
kuebk Opublikowano 6 Stycznia 2015 Opublikowano 6 Stycznia 2015 (edytowane) Ja to znosi dpf na dłuższą metę? Regeneruje się w temp >75*, tak? W trakcie wypalania DPFa silnik dojdzie do odpowiedniej temperatury, nie masz sie co martwic. Edytowane 6 Stycznia 2015 przez kuebk
PiterEL Opublikowano 5 Maja 2015 Autor Opublikowano 5 Maja 2015 A powiem mi ktoś gdzie sprawdzić oraz ile wchodzi litrów płynu chłodządzego do układu chłodzenia silnika CAHA ? Oczywiście płyn zaleje FEBI G12 koncentrat. Tylko nie wiem w jaką ilośc koncentratu zaopatrzyć się... ? W ETKA nie znalazłem jaka ilość jest w układzie.
Yaro1 Opublikowano 5 Maja 2015 Opublikowano 5 Maja 2015 Oczywiście płyn zaleje FEBI G12 koncentrat. Zalecany jest G13
PiterEL Opublikowano 5 Maja 2015 Autor Opublikowano 5 Maja 2015 W ETKA jest G12 nawetpo numerze oryginału patrzyłem i tez mam obecnie zalany czerwony oryginal
Yaro1 Opublikowano 5 Maja 2015 Opublikowano 5 Maja 2015 W ETKA jest G12 nawetpo numerze oryginału patrzyłem i tez mam obecnie zalany czerwony oryginal Sugeruję się tym co usłyszałem w ASO, mnie powiedzieli, że mam G13 i producent nie przewiduje wymiany, tylko zaleca kontrolę. Może niech inni się wypowiedzą w tym temacie.
QaDo Opublikowano 12 Maja 2015 Opublikowano 12 Maja 2015 A tu was koledzy zmartwię bo w większości przypadków jednak winny jest termostat. Szczególnie 2.7 i 3.0 jeśli nie potrafią osiągnąć temperatury. 2.0 również przy ciężkiej nodze zagrzać potrafi się już po 2km jeśli mamy na plusie, zimą wiadomo potrzeba więcej czasu
Gość Opublikowano 6 Stycznia 2017 Opublikowano 6 Stycznia 2017 Jak kolega napisał na samym początku u mnie też się CAHA niedogrzewa chyba zmienię termostat...
PiterEL Opublikowano 6 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2017 Jak kolega napisał na samym początku u mnie też się CAHA niedogrzewa chyba zmienię termostat... I pewnie i tak nic to nie da...
michael130 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Ktoś zmieniał inny i nic to nie dało? A zmienial ktoś w CAHA, planuje zmienić i kupić oryginała w ASo
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się