grami121 Opublikowano 24 Lutego 2015 Opublikowano 24 Lutego 2015 (edytowane) Grzesiu , uparty jesteś z tym synchro, rozrząd składamy na blokady i nie ważne jest co tam Vag później pokaże, byle by było w dopuszczalnym zakresie Właśnie wymieniłem u siebie rozrząd oczywiście na blokadach. Nie miałem czasu sprawdzić synchro VCDSm, ale jedno jest pewne, że chodzi jak ścierwo (dym z rury, przerywa na jałowym), a ustawione na znaki fabryczne. Jutro korekta VAGiem. Edytowane 24 Lutego 2015 przez grami121
SotoM Opublikowano 24 Lutego 2015 Opublikowano 24 Lutego 2015 OT wału na blokadzie na który znaczek patrzyło? na trójkącik -po lewej stronie rękojeści, czy na prawa stronę rękojeści...(tu należy ust OT)? - pewnie kwestia przełozenia paska na kole o 1 ząbek,skorygowanie synchro miedzy WrS a Wk i po tem miedzy WrW do WrS i bedzie GICIOR.
kamiltgk Opublikowano 25 Lutego 2015 Opublikowano 25 Lutego 2015 Może głupie pytanie zadam;-), ale czy te późniejsze wstawanie turbo może być spowodowane np. przez wadliwe działanie pompowtrysków??
grami121 Opublikowano 25 Lutego 2015 Opublikowano 25 Lutego 2015 OT wału na blokadzie na który znaczek patrzyło? na trójkącik -po lewej stronie rękojeści, czy na prawa stronę rękojeści...(tu należy ust OT)? - pewnie kwestia przełozenia paska na kole o 1 ząbek,skorygowanie synchro miedzy WrS a Wk i po tem miedzy WrW do WrS i bedzie GICIOR.Na mojej blokadzie wału jest tylko jeden znak po prawej str. rękojeści, ale koło na wale jest przecież eliptyczne i źle blokady nie wciśniesz, no chyba że młotkiem. Ogólnie to już go zsynchronizowalem i jest gicior. Był ustawiony na +2, a wałek wydechu po ustawieniu ssącego na zero miał przestawienie ok 1 mm względem otworu w głowicy.
Tombik Opublikowano 25 Lutego 2015 Opublikowano 25 Lutego 2015 Może głupie pytanie zadam;-), ale czy te późniejsze wstawanie turbo może być spowodowane np. przez wadliwe działanie pompowtrysków?? Ja tak miałem...turbo poźno wstawało i ładowało poniżej wartości zadanych...auto było słabsze...po regeneracji pompek śmiga jak szalone
SotoM Opublikowano 25 Lutego 2015 Opublikowano 25 Lutego 2015 (edytowane) OT wału na blokadzie na który znaczek patrzyło? na trójkącik -po lewej stronie rękojeści, czy na prawa stronę rękojeści...(tu należy ust OT)? - pewnie kwestia przełozenia paska na kole o 1 ząbek,skorygowanie synchro miedzy WrS a Wk i po tem miedzy WrW do WrS i bedzie GICIOR. Na mojej blokadzie wału jest tylko jeden znak po prawej str. rękojeści, ale koło na wale jest przecież eliptyczne i źle blokady nie wciśniesz, no chyba że młotkiem. Ogólnie to już go zsynchronizowalem i jest gicior. Był ustawiony na +2, a wałek wydechu po ustawieniu ssącego na zero miał przestawienie ok 1 mm względem otworu w głowicy. Są 2 rodzaje dolnych kół rozrządu na wale korbowym. jedno z kreska na wierzchołku na godzine 12 drugi z trójkącikiem na stopie. na godzine 14 kiedys w 1.9 jetta sie na to nadknałem i chyba ze 4godz móżdzyłem o co chodzi... myslałem ze tam rozrząd przeskoczył i mówie ustawie na znak... a to sie okazało ze są 2 rodzaje kół w tych nowszych PD Edytowane 25 Lutego 2015 przez SotoM
kamiltgk Opublikowano 25 Lutego 2015 Opublikowano 25 Lutego 2015 Może głupie pytanie zadam;-), ale czy te późniejsze wstawanie turbo może być spowodowane np. przez wadliwe działanie pompowtrysków??Ja tak miałem...turbo poźno wstawało i ładowało poniżej wartości zadanych...auto było słabsze...po regeneracji pompek śmiga jak szalone A jakie jeszcze miałeś obiawy??
Tombik Opublikowano 26 Lutego 2015 Opublikowano 26 Lutego 2015 - zawyżone spalanie na fisie o 1,5-2l/100km ( sprawdziłem spalanie tankując do pełna i wyszło mi 6l FIS pokazywał 7.6 ) a jeszcze z miesiac, dwa zaniżał o 0,5l...coś mu się podziało z liczeniem spalania i poszedł na 2 litry w górę...po regeneracji spalanie na fisie samo wróciło do normy
kamiltgk Opublikowano 26 Lutego 2015 Opublikowano 26 Lutego 2015 (edytowane) - zawyżone spalanie na fisie o 1,5-2l/100km ( sprawdziłem spalanie tankując do pełna i wyszło mi 6l FIS pokazywał 7.6 ) a jeszcze z miesiac, dwa zaniżał o 0,5l...coś mu się podziało z liczeniem spalania i poszedł na 2 litry w górę...po regeneracji spalanie na fisie samo wróciło do normy I tylko to??, żadnego szarpania czy złego odpalania, kopcenia? A jak wyglądały dawki i bipy? Edytowane 26 Lutego 2015 przez kamiltgk
Tombik Opublikowano 26 Lutego 2015 Opublikowano 26 Lutego 2015 Przy niskich temp po całonocnym postoju ciężko zapalal...na ciepłym silniku nie było żadnych problemów ani kopcenia...dawek już nie pamiętam ale na jednym było grubo ponad 1 w plusie...a bity między 20 a 50 na rozgrzanym silniku
piotrsob1 Opublikowano 26 Lutego 2015 Opublikowano 26 Lutego 2015 Czyli nie koniecznie to była wina pompek, prędzej spalin dostających się do szyny paliwowej w głowicy. Tłumaczyło by to też błędne wyliczanie spalania przez ECU
Tombik Opublikowano 26 Lutego 2015 Opublikowano 26 Lutego 2015 Najpierw wymieniłem oringi ale nic to nie dało...dopiero regeneracja załatwiła sprawe
grami121 Opublikowano 26 Lutego 2015 Opublikowano 26 Lutego 2015 OT wału na blokadzie na który znaczek patrzyło? na trójkącik -po lewej stronie rękojeści, czy na prawa stronę rękojeści...(tu należy ust OT)? - pewnie kwestia przełozenia paska na kole o 1 ząbek,skorygowanie synchro miedzy WrS a Wk i po tem miedzy WrW do WrS i bedzie GICIOR. Na mojej blokadzie wału jest tylko jeden znak po prawej str. rękojeści, ale koło na wale jest przecież eliptyczne i źle blokady nie wciśniesz, no chyba że młotkiem. Ogólnie to już go zsynchronizowalem i jest gicior. Był ustawiony na +2, a wałek wydechu po ustawieniu ssącego na zero miał przestawienie ok 1 mm względem otworu w głowicy. Są 2 rodzaje dolnych kół rozrządu na wale korbowym. jedno z kreska na wierzchołku na godzine 12 drugi z trójkącikiem na stopie. na godzine 14 kiedys w 1.9 jetta sie na to nadknałem i chyba ze 4godz móżdzyłem o co chodzi... myslałem ze tam rozrząd przeskoczył i mówie ustawie na znak... a to sie okazało ze są 2 rodzaje kół w tych nowszych PD Dokadnie tak jak piszesz, są dwa rodzaje kół na wałe, jedno okrągłe, a drugie eliptyczne. Dlatego są dwa rodzaje blokad na koła i okrągłe właśnie jest na godz. 12. BRD jest bardzo czułe i widocznie na ustawienie na blokadach nie każdemu egzempl. służy. Zrobiłem korektę z VCDS i autko nie do poznania.
kamiltgk Opublikowano 26 Lutego 2015 Opublikowano 26 Lutego 2015 Przy niskich temp po całonocnym postoju ciężko zapalal...na ciepłym silniku nie było żadnych problemów ani kopcenia...dawek już nie pamiętam ale na jednym było grubo ponad 1 w plusie...a bity między 20 a 50 na rozgrzanym silniku Powiem Ci że fis w miarę dobrze pokazuje, dawki nie przekraczają 0.7mg i bipy 30,40. Może pompki u mnie ok, jedynie co zauważyłem że jak bliżej żydka to potrafi zapalić z lekką czkawką . Czyli nie koniecznie to była wina pompek, prędzej spalin dostających się do szyny paliwowej w głowicy. Tłumaczyło by to też błędne wyliczanie spalania przez ECU Piotrze a możesz napisać w jaki sposób mogą się dostawać te spaliny do szyny paliwowej w głowicy, czego to wina??
piotrsob1 Opublikowano 26 Lutego 2015 Opublikowano 26 Lutego 2015 Piotrze a możesz napisać w jaki sposób mogą się dostawać te spaliny do szyny paliwowej w głowicy, czego to wina?? Przede wszystkim to winna jest nieszczelność uszczelnienia końcówki pompowtryskiwacza w gnieździe głowicy. Nawet najmniejsza nieszczelność tego połączenia przy średnim ciśnieniu spalania w dieslu wynoszącym ok. 5-6 MPa, a ciśnieniu w szynie zasilającej pompki wynoszącym max. 1 MPa , powoduje tworzenie w szynie zawiesiny bąbelków gazów spalinowych w oleju napędowym. Jeżeli taką mieszanką zostanie napełniony cylinderek pompowtryskiwacza, to po zamknięciu elektrozaworu nie następuje w bardzo krótkim czasie rozpoczęcie wtryskiwania paliwa, tylko sprężanie spalin do momentu uzyskania ciśnienia otwarcia iglicy końcówki pompki , co daje efekt opóźnienia początku wtrysku względem zakładanego przez sterownik silnika i jednocześnie zmniejszenie faktycznie wtryśniętej do cylindra dawki paliwa, bo część czasu na to przeznaczonego zajęło sprężanie spalin W przypadku , gdy procentowa zawartość spalin w objętości paliwa napełniającego cylinderek pompowtrysku jest znacząca , układ korekcji dawki nie jest sobie w stanie z tym poradzić. Silnik zaczyna wibrować, występują bujnięcia spowodowane różną proporcją objętości spalin do oleju napędowego podczas następujących po sobie cykli wtryskowych W skrajnym przypadku może dochodzić do sytuacji tzw. "wypadania zapłonu" gdy objętość spalin w cylinderku pompki jest większa od założonej przez sterownik dawki paliwa do wtryśnięcia w danym cyklu, po prostu nic do cylindra nie zostanie wtryśnięte Takie sytuacje bardzo ładnie widać podczas dłuższej obserwacji grupy 013 w czasie rozgrzewania silnika. Jeżeli korekcje się znacząco zmieniają w tym czasie, to można niemal być pewnym występowania tego zjawiska na cylindrze, którego korekcje w pewnym momencie osiągają wartości mocno na plusie
kamiltgk Opublikowano 26 Lutego 2015 Opublikowano 26 Lutego 2015 (edytowane) O Piotrze a możesz napisać w jaki sposób mogą się dostawać te spaliny do szyny paliwowej w głowicy, czego to wina?? Przede wszystkim to winna jest nieszczelność uszczelnienia końcówki pompowtryskiwacza w gnieździe głowicy.Nawet najmniejsza nieszczelność tego połączenia przy średnim ciśnieniu spalania w dieslu wynoszącym ok. 5-6 MPa, a ciśnieniu w szynie zasilającej pompki wynoszącym max. 1 MPa , powoduje tworzenie w szynie zawiesiny bąbelków gazów spalinowych w oleju napędowym. Jeżeli taką mieszanką zostanie napełniony cylinderek pompowtryskiwacza, to po zamknięciu elektrozaworu nie następuje w bardzo krótkim czasie rozpoczęcie wtryskiwania paliwa, tylko sprężanie spalin do momentu uzyskania ciśnienia otwarcia iglicy końcówki pompki , co daje efekt opóźnienia początku wtrysku względem zakładanego przez sterownik silnika i jednocześnie zmniejszenie faktycznie wtryśniętej do cylindra dawki paliwa, bo część czasu na to przeznaczonego zajęło sprężanie spalin W przypadku , gdy procentowa zawartość spalin w objętości paliwa napełniającego cylinderek pompowtrysku jest znacząca , układ korekcji dawki nie jest sobie w stanie z tym poradzić. Silnik zaczyna wibrować, występują bujnięcia spowodowane różną proporcją objętości spalin do oleju napędowego podczas następujących po sobie cykli wtryskowych W skrajnym przypadku może dochodzić do sytuacji tzw. "wypadania zapłonu" gdy objętość spalin w cylinderku pompki jest większa od założonej przez sterownik dawki paliwa do wtryśnięcia w danym cyklu, po prostu nic do cylindra nie zostanie wtryśnięte Takie sytuacje bardzo ładnie widać podczas dłuższej obserwacji grupy 013 w czasie rozgrzewania silnika. Jeżeli korekcje się znacząco zmieniają w tym czasie, to można niemal być pewnym występowania tego zjawiska na cylindrze, którego korekcje w pewnym momencie osiągają wartości mocno na plusie Piotrze ja to cię podziwiam;-), wiedza ogromna. Muszę sobie jakiegoś vaga kupić i zaobserwować w czasie rozgrzewania motorowni:-), generalnie na rozgrzanym motorze miałem dwie dawki na + 0,03mg i 0,05mg, dwie na -0,70mg i 0,50mg. Podmieniłem ten czujnik co jest koło intercoolera na nowy i już te turbo lepiej wstaje, jeszcze jutro egr-a zaślepie całkowicie i wydaje mi się że będzie oki:-) Więc właśnie skończyłem walkę z egrem. Wygląda to słabo , wyjąłem trybik, wsadziłem pełną blaszkę i zobaczymy co jutro będzie "https://www.youtube.com/embed/Vpn7iHPcVCw?rel=0" Edytowane 27 Lutego 2015 przez kamiltgk
SotoM Opublikowano 27 Lutego 2015 Opublikowano 27 Lutego 2015 Mogłeś sprawdzić jeszcze luz osi poprzeczny i góra/dół.
kamiltgk Opublikowano 28 Lutego 2015 Opublikowano 28 Lutego 2015 Panowie lipa Check na blacie, mam dość tego egr-a. Więc tak czuć że turbo od 1700 ma chęci ale niestety samochód wogóle nie wchodzi na obroty:-(:-(. Czuję że to wina wyjętego trybika, wracam do domu i znowu egr na stół;-)
piotrsob1 Opublikowano 28 Lutego 2015 Opublikowano 28 Lutego 2015 Kamil , albo kupuj nowy, albo programowe wyłączenie i zaślepka. Osobiście jestem za pierwszą wersją, ale Ty zrobisz jak zechcesz. W którymś temacie zamieszczałem linka, nowy, ori EGR już od 380 PLN-ów Ten stary, patrząc na jego luzy, to możesz zostawić jako sztukę do zaślepienia i programowego wyłączenia, inne rozwiązania z nim w udziale sensu raczej nie mają
kamiltgk Opublikowano 28 Lutego 2015 Opublikowano 28 Lutego 2015 (edytowane) Kamil , albo kupuj nowy, albo programowe wyłączenie i zaślepka. Osobiście jestem za pierwszą wersją, ale Ty zrobisz jak zechcesz. W którymś temacie zamieszczałem linka, nowy, ori EGR już od 380 PLN-ów Ten stary, patrząc na jego luzy, to możesz zostawić jako sztukę do zaślepienia i programowego wyłączenia, inne rozwiązania z nim w udziale sensu raczej nie mają Piotrze właśnie miałem napisać że raczej pójdzie nówka egr, bo z tego to już nic nie bedzie, szkoda mojego rzeźbienia i czasu. Ciekawe jaki jest koszt wyłączenia programowo??, wydaje mi się że jak znalazłeś egr po 380zł to jedno w drugie wejdzie;-)Więc tak założyłem trybik, zaślepiłem i samochód zbiera się o niebo lepiej?, lecz blokuje go check. Jak wymienie egr-a myślę że samochód będzie cykał, tylko zastanawia mnie taka rzecz, czy po wimianie egr-a problem nie wróci za jakiś czas?? Programowo jak go wywale to święty spokuj na amen? Edytowane 28 Lutego 2015 przez kamiltgk
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się