Kranczer Opublikowano 8 Stycznia 2015 Opublikowano 8 Stycznia 2015 (edytowane) Witam, mam problem z 3.0 ASN, silnik pracuje nierówno na wolnych obrotach, po wskazówce obrotów nie zawsze widać (cały czas czuć na karoserii). Po podłączeniu do kompa pokazuje błąd 17778 (wypadanie zapłonu na 6 cylindrze) i czasami wyskakuje również 16815 (katalizator wstępny, 2 rząd cylindrów - wydajność poniżej wartości progowej). Z mechanikiem myśleliśmy, że do wymiany będzie cewka 6 cylindra, ale to nic nie pomogło. Zostało sprawdzone ciśnienie na w/w cylindrze i jest odpowiednie, świece wymienione na nowe. Auto czasami potrafi zgasnąć. Jak ktoś miał podobny problem prosiłbym o pomoc. Edytowane 22 Lipca 2015 przez wrclaguna
machu85 Opublikowano 8 Stycznia 2015 Opublikowano 8 Stycznia 2015 Temat wałkowany wiele razy, do sprawdzenia rozrząd..
Kranczer Opublikowano 8 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2015 (edytowane) Temat wałkowany wiele razy, do sprawdzenia rozrząd.. Dzięki za podpowiedz. Nie pomyślałem o tym :/ Oczywiście rozrząd przy naprawie został wymieniony. PS. Jeśli temat został wcześniej poruszony to nie wiedziałem bo szukałem po kodzie błędu i nic nie wyskoczyło. Edytowane 4 Maja 2015 przez Kranczer
machu85 Opublikowano 9 Stycznia 2015 Opublikowano 9 Stycznia 2015 Tylko kilka warsztatow w polsce potrafi prawidłowo ustawić rozrząd w tym silniku, aby kąty na wałkach były na 0. Podłącz vag i sprawdź grupy 90 i 93 w silniku, poza tym katalizatory do sprawdzenia, grupy... Mam gdzieś zapisane. Skąd jesteś?
Kranczer Opublikowano 9 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2015 (edytowane) Jestem z kujaw, jutro będę miał możliwość podłączenia się pod kompa to sprawdzę grupy. Z tego co wiem to mój mechanik pierwszy raz robił ten rozrząd (specjalnie kupił sobie blokady) to już niemal jestem pewien że jest źle ustawiony, tylko kwestia potwierdzenia jutro na kompie. Co jeszcze warto sprawdzić żeby się upewnić że to rozrząd ? chce mieć jak najwięcej argumentów dla mechanika Edytowane 4 Maja 2015 przez Kranczer
Robero321 Opublikowano 9 Stycznia 2015 Opublikowano 9 Stycznia 2015 Przede wszystkim grupy które masz podane wyżej i zrobić test katalizatorów jeśli nie mieszczą się w granicach to do wywalenia bo narobisz sobie większego kłopotu. Test katalizatorów robi się tak samo jak dla silnika 1.8 możesz poszukać w necie można bez problemu znajdziesz procedurę jak się to robi za pomocą Vaga
Kranczer Opublikowano 9 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2015 Przede wszystkim grupy które masz podane wyżej i zrobić test katalizatorów jeśli nie mieszczą się w granicach to do wywalenia bo narobisz sobie większego kłopotu. Test katalizatorów robi się tak samo jak dla silnika 1.8 możesz poszukać w necie można bez problemu znajdziesz procedurę jak się to robi za pomocą Vaga Wielkie dzięki za info, poczytam i jutro postaram się wszystko zrobić Przede wszystkim grupy które masz podane wyżej i zrobić test katalizatorów jeśli nie mieszczą się w granicach to do wywalenia bo narobisz sobie większego kłopotu. Test katalizatorów robi się tak samo jak dla silnika 1.8 możesz poszukać w necie można bez problemu znajdziesz procedurę jak się to robi za pomocą Vaga Nie mogę znaleźć info jak zrobić test katalizatorów możesz mi podpowiedzieć ?
Robero321 Opublikowano 9 Stycznia 2015 Opublikowano 9 Stycznia 2015 (edytowane) oj wiele jest miejsc gdzie można o tym poczytać. Sensownym jest link który Ci wkleje ponieważ zaczyna od początku czyli od sprawdznia sond lambda które muszą być sprawne aby wykonac test katalizatorów http://www.vagclub.pl/viewtopic.php?f=142&t=1946 Edytowane 9 Stycznia 2015 przez Robero321
Kranczer Opublikowano 10 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2015 oj wiele jest miejsc gdzie można o tym poczytać. Sensownym jest link który Ci wkleje ponieważ zaczyna od początku czyli od sprawdznia sond lambda które muszą być sprawne aby wykonac test katalizatorów http://www.vagclub.pl/viewtopic.php?f=142&t=1946 Dzięki wielkie za pomoc Po wizycie u mechanika tylko upewniłem się że jest źle ustawiony rozrząd. Mechanik nie miał typowego VAGa ale miał kompa na którym mógł sprawdzić grupę 93. Jest odchylenie -13 % i 5%. Obiecał że zorganizuje oryginalne blokady i doinformuję się co do procedury wymiany i poprawi mi to w przyszłym tygodniu. Dzięki za pomoc i mam nadzieję że teraz będzie dobrze.
Robero321 Opublikowano 10 Stycznia 2015 Opublikowano 10 Stycznia 2015 ale to nie tylko ustawia się na rozrządzie z przodu jest tez drugi łancuch "rozrządu z tyłu" i tak zwane wariatory tam się ustawia odchylenia ...
Kranczer Opublikowano 11 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2015 Aha to teraz mnie zaskoczyłeś, będę musiał pogadać z mechanikiem czy to ogarnie, chociaż zapewniał że nie mam się martwić on to zrobi. Może wie o tym łańcuchu a mi nic nie mówił. Dzięki za info
Robero321 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Jeśli potrzebował specjalnie kupować blokady to żeby nie było że się uczy na Twoim silniku bo będzie Cię to kosztowało sporo (nie teraz to za jakiś czas) a wymiana takiego silnika to nie 500 zł tylko ponad 5 tysi więc lepiej zrób to u kogoś kto jest ogarnięty Tym bardziej że przy regulacji nie które elementy trzeba wymienić na nowe . W mazowieckim jest jedna osoba która to ogarnia zdaje się w Sulejówku.
machu85 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Lepiej niech Ci zwróci coś kosztów robocizny, i jedź do Sulejówka, po co wróżyć z fusów
Kranczer Opublikowano 11 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2015 Pogadam z nim o tym i może najlepiej niech zwróci koszty i pojadę do Sulejówka.
Robero321 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Kosztów Ci pewnie nie zwróci ale będziesz miał świadomość że reszta zrobione dobrze i że nie spaprze czegoś więcej a urwać tam cokolwiek jest łatwo ...
Kranczer Opublikowano 11 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2015 Kosztów Ci pewnie nie zwróci ale będziesz miał świadomość że reszta zrobione dobrze i że nie spaprze czegoś więcej a urwać tam cokolwiek jest łatwo ... Właśnie się tego obawiam :/ mam dylemat, nie śpię na kasie ale wasze argumenty biorą górę. A macie może jakąś instrukcję albo schemat wymiany rozrządu ? Ja znalazłem coś takiego ale po angielsku http://www.audiworld.com/tech/eng110.shtml
_quattro_ Opublikowano 11 Stycznia 2015 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Tylko kilka warsztatow w polsce potrafi prawidłowo ustawić rozrząd w tym silniku, aby kąty na wałkach były na 0. Podłącz vag i sprawdź grupy 90 i 93 w silniku, poza tym katalizatory do sprawdzenia, grupy... Mam gdzieś zapisane. Skąd jesteś? Sprawdzałem u mnie z ciekawości i w grupie 90 93 pokazuje "error"
Gregory87 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Powiem Wam, że nawet w aso nie ustawia tych kątów na "0" przekonałem się na przykładzie swojego asn-a. Poniżej odczyt bloków który zrobiłem po zakupie auta ze Szwajcarii - dodam,że audi ma pełną historie serwisową od początku do końca przez jeden i ten sam serwis tam. U nas też oddałem go do aso na wymianę tego rozrządu, wszystko było robione zgodnie ze specyfikacjami serwisu itp itd. Po całym zabiegu odczyt zrobiłem już vagiem i teraz na bloku 93 są takie wartości 0,5,9,7. Myślę, że jest raczej jakaś dopuszczalna tolerancja tych stopi, bo nie widzę innego wytłumaczenia dlaczego serwis nie ustawiłby tych kątów na 0 stopni.
Kranczer Opublikowano 11 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2015 Trochę czytałem na tym forum o wymianie rozrządu i chłopaki piszą że da radę ustawić rozrząd blisko kąta 0. Pojawiają się też posty że serwis ASO sobie z tym problemem nie radzi Jedynym słusznym fachowcem polecanym na forum jest warsztat w Sulejówku. Rozważam wizytę u tego fachowca. Gregory87 jak chodzi twój ASN przy takich kątach ?
Robero321 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Opublikowano 11 Stycznia 2015 (edytowane) Zgadza się jest nie duża tolerancja. W ASO nie ustawiają tego bo żeby ustawić te kąty trzeba poświęcić kilka ładnych godzin (pozatym chyba nie mają tego w procedurze...) i z tego co się orientuje dodatkowo za każdym razem trzeba zrzucać obudowy zaworów na obu głowicach. Mogę się mylić ale jest to coś takiego "Głowica 1 wartość1" 1 Sprawdzenie kątów na jednej głowicy. 2 Zdjęcie obudowy głowicy - dekla 3 Regulacja jednego wałka dla .1 wartości 4 Poskręcanie i założenie dekla 5 Sprawdzenie wartości na VAGu 6 Jeśli są dalekie od "0" Procedura od nowa - nawet po kilka razy. "Głowica 1 wartość 2" To samo od punktu 1 do punktu 6 "Głowica 2 wartość1" To samo punkty od 1 do 6 Głowica 2 wartość 2 To samo punkty od 1 do6 Edytowane 11 Stycznia 2015 przez Robero321
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się