Skocz do zawartości
IGNOROWANY

drgania na wolnych obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, mam problem z 3.0 ASN, silnik pracuje nierówno na wolnych obrotach, po wskazówce obrotów nie zawsze widać (cały czas czuć na karoserii). Po podłączeniu do kompa pokazuje błąd 17778 (wypadanie zapłonu na 6 cylindrze) i czasami wyskakuje również 16815 (katalizator wstępny, 2 rząd cylindrów - wydajność poniżej wartości progowej). Z mechanikiem myśleliśmy, że do wymiany będzie cewka 6 cylindra, ale to nic nie pomogło. Zostało sprawdzone ciśnienie na w/w cylindrze i jest odpowiednie, świece wymienione na nowe. Auto czasami potrafi zgasnąć. Jak ktoś miał podobny problem prosiłbym o pomoc.

Edytowane przez wrclaguna
Opublikowano

Temat wałkowany wiele razy, do sprawdzenia rozrząd..

Opublikowano (edytowane)

Temat wałkowany wiele razy, do sprawdzenia rozrząd..

Dzięki za podpowiedz. Nie pomyślałem o tym :/ Oczywiście rozrząd przy naprawie został wymieniony.

PS. Jeśli temat został wcześniej poruszony to nie wiedziałem bo szukałem po kodzie błędu i nic nie wyskoczyło.

Edytowane przez Kranczer
Opublikowano

Tylko kilka warsztatow w polsce potrafi prawidłowo ustawić rozrząd w tym silniku, aby kąty na wałkach były na 0. Podłącz vag i sprawdź grupy 90 i 93 w silniku, poza tym katalizatory do sprawdzenia, grupy... Mam gdzieś zapisane.

Skąd jesteś?

Opublikowano (edytowane)

Jestem z kujaw, jutro będę miał możliwość podłączenia się pod kompa to sprawdzę grupy. Z tego co wiem to mój mechanik pierwszy raz robił ten rozrząd (specjalnie kupił sobie blokady) to już niemal jestem pewien że jest źle ustawiony, tylko kwestia potwierdzenia jutro na kompie. Co jeszcze warto sprawdzić żeby się upewnić że to rozrząd ? chce mieć jak najwięcej argumentów dla mechanika ;)

Edytowane przez Kranczer
Opublikowano

Przede wszystkim grupy które masz podane wyżej i zrobić test katalizatorów jeśli nie mieszczą się w granicach to do wywalenia bo narobisz sobie większego kłopotu.

Test katalizatorów robi się tak samo jak dla silnika 1.8 możesz poszukać w necie można bez problemu znajdziesz procedurę jak się to robi za pomocą Vaga

Opublikowano

Przede wszystkim grupy które masz podane wyżej i zrobić test katalizatorów jeśli nie mieszczą się w granicach to do wywalenia bo narobisz sobie większego kłopotu.

Test katalizatorów robi się tak samo jak dla silnika 1.8 możesz poszukać w necie można bez problemu znajdziesz procedurę jak się to robi za pomocą Vaga

Wielkie dzięki za info, poczytam i jutro postaram się wszystko zrobić :)

Przede wszystkim grupy które masz podane wyżej i zrobić test katalizatorów jeśli nie mieszczą się w granicach to do wywalenia bo narobisz sobie większego kłopotu.

Test katalizatorów robi się tak samo jak dla silnika 1.8 możesz poszukać w necie można bez problemu znajdziesz procedurę jak się to robi za pomocą Vaga

Nie mogę znaleźć info jak zrobić test katalizatorów możesz mi podpowiedzieć ?

Opublikowano (edytowane)

oj wiele jest miejsc gdzie można o tym poczytać.

Sensownym jest link który Ci wkleje ponieważ zaczyna od początku czyli od sprawdznia sond lambda które muszą być sprawne aby wykonac test katalizatorów

http://www.vagclub.pl/viewtopic.php?f=142&t=1946

Edytowane przez Robero321
Opublikowano

oj wiele jest miejsc gdzie można o tym poczytać.

Sensownym jest link który Ci wkleje ponieważ zaczyna od początku czyli od sprawdznia sond lambda które muszą być sprawne aby wykonac test katalizatorów

http://www.vagclub.pl/viewtopic.php?f=142&t=1946

Dzięki wielkie za pomoc :)

Po wizycie u mechanika tylko upewniłem się że jest źle ustawiony rozrząd. Mechanik nie miał typowego VAGa ale miał kompa na którym mógł sprawdzić grupę 93. Jest odchylenie -13 % i 5%. Obiecał że zorganizuje oryginalne blokady i doinformuję się co do procedury wymiany i poprawi mi to w przyszłym tygodniu. Dzięki za pomoc i mam nadzieję że teraz będzie dobrze.

Opublikowano

ale to nie tylko ustawia się na rozrządzie z przodu jest tez drugi łancuch "rozrządu z tyłu" i tak zwane wariatory tam się ustawia odchylenia ...

Opublikowano

Aha to teraz mnie zaskoczyłeś, będę musiał pogadać z mechanikiem czy to ogarnie, chociaż zapewniał że nie mam się martwić on to zrobi. Może wie o tym łańcuchu a mi nic nie mówił. Dzięki za info :)

Opublikowano

Jeśli potrzebował specjalnie kupować blokady to żeby nie było że się uczy na Twoim silniku bo będzie Cię to kosztowało sporo (nie teraz to za jakiś czas) a wymiana takiego silnika to nie 500 zł tylko ponad 5 tysi więc lepiej zrób to u kogoś kto jest ogarnięty

Tym bardziej że przy regulacji nie które elementy trzeba wymienić na nowe . W mazowieckim jest jedna osoba która to ogarnia zdaje się w Sulejówku.

Opublikowano

Lepiej niech Ci zwróci coś kosztów robocizny, i jedź do Sulejówka, po co wróżyć z fusów

Opublikowano

Pogadam z nim o tym i może najlepiej niech zwróci koszty i pojadę do Sulejówka.

Opublikowano

Kosztów Ci pewnie nie zwróci ale będziesz miał świadomość że reszta zrobione dobrze i że nie spaprze czegoś więcej a urwać tam cokolwiek jest łatwo ...

Opublikowano

Kosztów Ci pewnie nie zwróci ale będziesz miał świadomość że reszta zrobione dobrze i że nie spaprze czegoś więcej a urwać tam cokolwiek jest łatwo ...

Właśnie się tego obawiam :/ mam dylemat, nie śpię na kasie ale wasze argumenty biorą górę. A macie może jakąś instrukcję albo schemat wymiany rozrządu ? Ja znalazłem coś takiego ale po angielsku http://www.audiworld.com/tech/eng110.shtml

Opublikowano

Tylko kilka warsztatow w polsce potrafi prawidłowo ustawić rozrząd w tym silniku, aby kąty na wałkach były na 0. Podłącz vag i sprawdź grupy 90 i 93 w silniku, poza tym katalizatory do sprawdzenia, grupy... Mam gdzieś zapisane.

Skąd jesteś?

Sprawdzałem u mnie z ciekawości i w grupie 90 93 pokazuje "error"

Opublikowano

Powiem Wam, że nawet w aso nie ustawia tych kątów na "0" przekonałem się na przykładzie swojego asn-a. Poniżej odczyt bloków który zrobiłem po zakupie auta ze Szwajcarii - dodam,że audi ma pełną historie serwisową od początku do końca przez jeden i ten sam serwis tam. U nas też oddałem go do aso na wymianę tego rozrządu, wszystko było robione zgodnie ze specyfikacjami serwisu itp itd. Po całym zabiegu odczyt zrobiłem już vagiem i teraz na bloku 93 są takie wartości 0,5,9,7. Myślę, że jest raczej jakaś dopuszczalna tolerancja tych stopi, bo nie widzę innego wytłumaczenia dlaczego serwis nie ustawiłby tych kątów na 0 stopni.

79b56c9c9bc284dbmed.jpg 1548a9e9068de409med.jpg

9f9b9e2ce63ef8f6med.jpg

Opublikowano

Trochę czytałem na tym forum o wymianie rozrządu i chłopaki piszą że da radę ustawić rozrząd blisko kąta 0. Pojawiają się też posty że serwis ASO sobie z tym problemem nie radzi :D Jedynym słusznym fachowcem polecanym na forum jest warsztat w Sulejówku. Rozważam wizytę u tego fachowca.

Gregory87 jak chodzi twój ASN przy takich kątach ?

Opublikowano (edytowane)

Zgadza się jest nie duża tolerancja. W ASO nie ustawiają tego bo żeby ustawić te kąty trzeba poświęcić kilka ładnych godzin (pozatym chyba nie mają tego w procedurze...) i z tego co się orientuje dodatkowo za każdym razem trzeba zrzucać obudowy zaworów na obu głowicach.

Mogę się mylić ale jest to coś takiego

"Głowica 1 wartość1"

1 Sprawdzenie kątów na jednej głowicy.

2 Zdjęcie obudowy głowicy - dekla

3 Regulacja jednego wałka dla .1 wartości

4 Poskręcanie i założenie dekla

5 Sprawdzenie wartości na VAGu

6 Jeśli są dalekie od "0" Procedura od nowa - nawet po kilka razy.

"Głowica 1 wartość 2"

To samo od punktu 1 do punktu 6

"Głowica 2 wartość1"

To samo punkty od 1 do 6

Głowica 2 wartość 2

To samo punkty od 1 do6

Edytowane przez Robero321

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...