Skocz do zawartości
IGNOROWANY

drgania na wolnych obrotach


Kranczer

Rekomendowane odpowiedzi

podobno akcja serwisowa juz nie istnieje

Hmm.... ja ostatnio byłem w aso Audi- Porsche na połczyńskiej i akcja obowiązywała, ale cewki miałem już niby wymienione więc się nie udało. Swoją drogą odradzam każdemu ten akurat serwis, mi zostawili straszny bałagan pod maską. Plastikowe osłony wiązek porozpierd... , śruby pogubione i powrzucane luzem, robota wykonana na odpierd...Szkoda tylko że na miejscu nie miałem czasu żeby zweryfikować to co robili bo zawsze się gdzieś człowiek spieszy. Akcja serwisowa cewek z numerami które nie podlegają wymianie : http://www.scribd.com/doc/51072764/28E9

Wszystko można zweryfikować ale jak jest blisko do aso spóbować nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za podpowiedź. dzwonie do ASO


Dzwoniłem i umówiłem się do ASO, jakby co akcja z wymianą cewek dalej aktualna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam czy takie ustawienia kątów na wałkach w grupie 93 : -3,1,7,6 , grupa 90 , 00 do 0,5 mogą powodować drgania na wolnych obrotach?Jak większości wypadają mi zapłony, podkładałem sprawne cewki, nowe świece, wycięte katalizatory, zrobiony program na sondy. Auto słabe w niskim zakresie obrotów czasem szarpie na podminienionych cewkach to samo.Rozrząd wg. książki serwisowej ma 30 tyś km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd nie jest idealnie złożony, ale mieści się z bezpiecznym zapasem w normie [-16...+16], więc szukałbym gdzie indziej przyczyny.

Jakie masz korekty w grupie 032?

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 32 bloku dane po kolei:2,6 ; -3,9 ; 2.6 ; 00. Sondy tylne wycięte programowo tylko zastanawiam się czy powinny być podłączone w kostki bo jak na razie wyjęte są wcale. Mam je podłączyć i wrzucić gdzieś pod maskę czy może ich nie być wogóle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie te korekty rzadko kiedy przekraczają 1%, na ogół mam pomiędzy 0,0 a 0,6%.

Wykasuj błędy w ECU, nawet gdy żadnych nie ma zapisanych (zeruje wszelkie korekty) i przegnaj taczkę po jakieś dwupasmówce na dystansie 15-20km i ponownie odczytaj grupę 032.

Generalnie wpływ na te wartości może mieć albo jakaś nieszczelność w układzie dolotowym i współpracujący z nim osprzęt np. system odpowietrzenia bloku silnika (a on może mieć bardzo duży wpływ na zachowanie się silnika na wolnych obrotach - wystarczy odkręcić korek wlewu oleju by się o tym przekonać). Często cyrki się mogą dziać z powodu pękniętej membrany zaworu regulującego podciśnienie w silniku:

https://www.youtube.com/watch?v=QJc6ZAEJfpc

ew. gdy pęknięcie jest gdzieś na plastikowych przewodach odpowietrzających.

Korekta może też świadczyć o przytkaniu się wtryskiwaczy, Audi zaleca wlanie w takich przypadkach jakiegoś roztworu do paliwa, nie pamiętam jakiego i w jakich proporcjach, musiałbym sprawdzić. Nie zaszkodzi wlanie środka czyszczącego wtryski dostępnego w każdym większym markecie. Ja taki od czasu do czasu wlewam profilaktycznie na pusty zbiornik przed tankowaniem do pełna :)

Sondy moim zdaniem powinny zostać na swoim miejscu.

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sondy oczywiście zostaną podłączone bo przy usuwaniu katów zostały przez chłopaków usunięte całkowicie. Ze względu na to że są podgrzewane muszę je umieścić gdzieś przy wydechu ( no chyba że pozbawię je podgrzewania odłączając jakiś przewód od grzania i wrzucę je pod maskę), ale to raczej nie ma nic współnego w tymi drganiami bo na chwilę wpinałem i było to samo. Zastosuję się do porad których mi udzieliłeś kolego BeyerBrown sprawdzę również odmę, wleję ten środek czyszczący. Ponieważ na podmienionych cewkach autko chodzi lepiej niż normalnie to kupię komplet nowych cewek bo moje i tak się za bardzo nie nadają a jeździć przecież trzeba. Zauważyłem też że zawór par paliwa ten przy filtrze powietrza co jakiś czas stuka i zastanawiam się czy jest sprawny, może ktoś wie jak go sprawdzić bo czytałem gdzieś tu na forum że też może być przyczyną tych drgań. Druga sprawa to osłabiona moc, auto przyspiesza niby dość dobrze ale nie zawsze ,ma takie jakieś zamuły bynajmniej nie tak jak wcześniej kiedy je kupiłem. Zastanawiam się jeszcze nad tym nieszczęsnym gazem, czy oni przypadkiem nie zj**...li czegoś przy montażu bo na lpg to na chwilę obecną bardzo kiepsko jeździ. Może jak nawiercali kolektor to zrobili jakąś nieszczelność, psiknę chyba jakimś samostartem i zobaczę co się będzie działo. Postaram się także zlogować auto, może to da jakąś odpoiwedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obwód grzałek w razie czego możesz zastąpić rezystorami dużej mocy o wartości 4-20 Ohm :wink:

Sprawdź też wałek w kolektorze przełączający jego długość - czy gruszki sterujące reagują na podciśnienie. Chwilę po uruchomieniu silnika podciśnienie (puszczone przez elektrozaworek) zasysa gruszki, dźwigienki się poruszają i przestawiają wałek, zdążysz wyjść z auta by to zaobserwować :hi:

Gorszy przypadek to uszkodzony wałek w kolektorze :facepalm:

Mechanizm znajduje się pod plastikiem z napisem "V6 3.0" z przodu silnika, nad pompą wspomagania.

Jakie masz świece?

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obwód grzałek w razie czego możesz zastąpić rezystorami dużej mocy o wartości 4-20 Ohm :wink:

Sprawdź też wałek w kolektorze przełączający jego długość - czy gruszki sterujące reagują na podciśnienie. Chwilę po uruchomieniu silnika podciśnienie (puszczone przez elektrozaworek) zasysa gruszki, dźwigienki się poruszają i przestawiają wałek, zdążysz wyjść z auta by to zaobserwować :hi:

Gorszy przypadek to uszkodzony wałek w kolektorze :facepalm:

Mechanizm znajduje się pod plastikiem z napisem "V6 3.0" z przodu silnika, nad pompą wspomagania.

Jakie masz świece?

Świeczki NGK BKR6EKUB dopiero co założone jakieś 100km na nich przejechałem, podciśnienie całe wymienione, wałek cały działa jak potrzeba bynajmniej patrzyłem to chodzi jak powinien wg Twojej instrukcji, łapiąc za ramiona i poruszając słychać jak chodzi w kolektorze więc urwany też nie jest, gazownika pytałem to wałek był w całości nie brakowało klapek, ciągle jest problem jakby z ukł. zapłonowym bynajmniej wg mnie tzn. oprócz wibracji które na podkładanych cewkach są wyczuwalnie mniejsze słychać delikatne jakby strzały tak jakby nie dopalał mieszanki na benzynie bardziej jest to wyczuwalne niż na gazie. W kodach gotowości jedyne pole na czerwono to oxygen sensors, ale pewnie dlatego że drugie sądy są odłączone od zasilania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie a w tym zaworze podciśnienia powinien być olej a nawet za nim w stronę przepustnicy?

Mówisz o tym pod klapką z logiem Audi? Tak, tam często zalega zassany olej (lub jego opary), choć teoretycznie nie powinien - po to jest zawór by nie dopuszczał do zbyt dużego podciśnienia (zasysania oleju) a zarazem by nie było nadciśnienia (czy tam zbyt dużego nadciśnienia) w trzewiach silnika bo dochodziłoby do wypychania uszczelnień :wink: Moim zdaniem wypada przeczyścić układ raz na rok przed wymianą oleju lub po zimie bo dodatkowo emulsja lubi tam się tworzyć. Najlepsza opcja to rozebranie zaworu celem sprawdzenia czy nie ma pęknięć w membranie bo ta guma parcieje po kilkunastu latach... :facepalm:

Ponieważ na podmienionych cewkach autko chodzi lepiej niż normalnie to kupię komplet nowych cewek

I jak? Kupiłeś już nowe cewki? Świece widzę masz dobrze dobrane...

Zawór jak i cały układ EVAP można przetestować VCDS-em poprzez nastawy podstawowe ECU, choć wyczytałem kiedyś na tym forum (chyba nawet w wątku o 3.0), że bardzo małe nieszczelności ten test diagnostyczny może nie wyłapać :mysli:

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam cewki zamówione, ale jeszcze do mnie nie dotrarły, ogólnie ostatnio brak czasu na cokolwiek więc sprawa wykrycia potencjalnych usterek przedłuża się, chciałem chociaż logi zrobić ale bateria w moim lapku mówi stanowcze nie :facepalm:

Cewki wymienione, drgania na wolnych obrotach- delikatne wibracje pozostały :kwasny:,szukam dalej. Ciągle słyszę jakby proces spalania był zakłócony choć auto ma moc i jeździ dobrze.Na jałowym auto trzyma równo obroty, silnik ma delikatne wibracje bardziej brzmi to jak wystrzały takie delikatne. Kupiłem nowy filtr paliwa choć ten który teraz mam rzekomo był niedawno wymieniany, zamontuję po weekendzie dla świętego spokoju.

Edytowane przez cingular
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie byłem w Sulejówku i powie tak tylko przy skrajnych odchyleniach może to coś pomoże a chłopaki faktycznie robią to metoda prób i błędów aż do skutku natomiast podstawa to pomiar wszystkich parametrów a zwłaszcza stopnia sprężania bo to jest jedna z przyczyn wypadania zaplonów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po ustawieniach w Sulejówku było bez zmian natomiast z odczytów parametrów bieżących silnika na których cewkach pojawia się wypadanie zapłonów i późniejszym pomiarze sprężania wyszły spadki stopnia sprężania poniżej normy co wskazało na zużycie mechaniczne silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na chwilę obecną na komputerze nie ma błędów związanych z wypadaniem zapłonów. Pojawia się tylko 17550 - Load Calculation Cross Check: Lower Limit Exceeded
P1142 - 002 - Lower Limit Exceeded. Czasem słabo zbiera się z dołu ale to tylko czasem, generalnie chodzi już prawie dobrze ale minimalne drgania pozostały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego sprawdź sobie dolot czy jest szczelny łącznie z odmami lubią szczelać, następnie zawór odmy no i profilaktycznie przemyj przepustnice i zrób adaptacje należy jeszcze sprawdzić gruszki na skracaniu dolotu. A wypadanie zaplonu proponuje sprawdzac na liczniku wypadań w parametrach bieżących gdyż wygenerowanie błędu jest skutkiem przekroczenia jakiejś tam wartości wypadnięć wiec może błąd się nie wygenerować w sterowniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Coś zaczyna się u mnie dziać nie wiem co może być przyczyną. Od razu na początku powiem, że rozrząd mam ustawiony w miarę wszystkie wartości na ok 5 nie wypadają zapłony nie wyświetla się check a w przedziale 2000-3000 orbrotów wydobywa się jakiś dziwny dzwięk z silnika trudno to opisać jak i nagrać filmik czy coś bo dzwięk silnika zagłuszy to ale hmm tak jakby dostawało coś jakiś wibracji z tym, że nie może to być coś urwanego lub niedokreconego itp bo ten dzwięk występuje tylko w zakresie 2000-3000 obrotów. Miał ktoś podobny przypadek?? A zapomniałem jeszcze mechanik który zmieniał mi rozrząd powiedział że jego zdaniem mam zwalone kółko rozrządu bo jak zmienił wszystko i później doregulowywał ustawienia wałków po doregulowaniu jednego wydechowego dokręceniu go mimo że wszystko dokręcone i pasek na swoim miejscu zakładając klucz na śrubę dokręcającą kółko do wałka dało się ruszyć wałkiem w prawo i lewo mniej więcej po ok 4 mm w jedna i 2 oczywiście kółko nie ruszało się tylko sam wałek w tym momencie. Może to przez to kółko tak jest??

Edytowane przez Envin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...