Skocz do zawartości
IGNOROWANY

AFN '97r. 355k km zdjęcia sprzęgła i dwumasy


dacre

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, odstawiłem moje Audi do mechanika w celu wyeliminowania wycieku oleju i wymiany sprzęgła ponieważ łapało już na samej górze i zaczęły się pojawiać problemy z wrzucaniem biegów. Mechanik stwierdził również, że koło dwumasowe wymaga wymiany, nie zauważyłem jednak jakichś objaw padającej dwumasy. Dostałem foty sprzęgła i dwumasy od mechanika, czy można coś z nich wywnioskować?

http://tinypic.com/r/10r7668/8

http://tinypic.com/r/286qoeb/8

http://tinypic.com/r/2r44rhz/8

http://tinypic.com/r/2vahx09/8

http://tinypic.com/r/2rfrgpk/8

http://tinypic.com/r/287neja/8

http://tinypic.com/r/2drys0h/8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze zdjęć nic nie wywnioskujesz,dwumasę trzeba wziąć w ręce i sprawdzić jaki ma luz,

na zdjęciach luzu nie zobaczysz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki za odpowiedź, jestem zielony w tym temacie.

Mechanik mi napisał tyle "Powierzchnię tracę są po przegrzaniu, nadtepuje utrata płaszczyzny i nominalnych wymiarów niezbędnych dla właściwej pracy elementów. Całość w silnym zapyleniu korozyjnym i resztkach materialu ciernego.

To kolo nie befzie właściwie pracować z nowym sprzęgłem."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakies dzwieki przy gaszeniu i zapalaniu silnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zauważyłem żadnych dziwnych/niepokojących dźwięków przy gaszeniu i zapalaniu silnika, silnik pali bez problemu i na biegu jałowym dotykając deski rozdzielczej nie czułem praktycznie żadnych drgań, jedynie czasem lekko brzęczał plastik od drzwi kierowcy jednak wystarczyło go docisnąć, drzwi są mocno styrane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Wandeja kupisz komplet LUKa z dwumasa za ok 1500zl.

ile mechanik chce Cie skroic ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedział, że za komplet dwumasa + sprzęgło 2200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to widzisz ze dodatkowo 600-700 ma z Ciebie plus wymiana z 500 co ?

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mniej więcej tak, jeszcze się zastanowie co do wymiany tej dwumasy, w razie czego wiem gdzie udeżać :) Dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwumas jak siada to szarpie przy ruszaniu szczególnie latem jak na klimie jezdzisz to tak na marginesie taki objaw miałem u siebie po wymianie ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem szarpania przy ruszaniu, myślę, że obejdzie się bez dwumasu, najwyżej 2 razy strace i będe sobie winien. Dużego przebiegu tym autem nie zrobie więc nadmiaru hajsu nie chce ładować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby kogoś interesowało, dwumasy nie zmieniłem i jest cacy. Samochod nie szarpie przy ruszaniu, nic nie wibruje, biegi znow ladnie wchodza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik chciał dorobić;) ja swoją b5 zrobiłem 300 tys a jak kupiłem to miała 300 i teraz jeździ nią mój kolega co już zrobił 70 tys. I sprzęgła czy dwumasy to palcem nie dotykałem. W sumie oprócz rozrządu i alternatora to nie było nic robione... Och już chyba nie wrócą czasy takich silników..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co robic szablonow.

Jednemu padnie po 300 drugiemu po 200 itd ale nie wierze ze ori dwumas ptzejedzie 700 tys...

Wszystko zalezy od uzytkowania samochodu...

Do autora;

Ja bym kupil komplet polecany przez Dev-a i dal mechanikowi niech go zamontuje bo jak zmieni same sprzeglo mlzliwe ze wtedy dwumas da znac o sobie a po co masz wali taz jesxze za wymiane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku nie ma to raczej sensu ponieważ tym samochodem długo już jeździć nie będe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dev jakie dźwięki miałeś na myśli przy odpalaniu? U mnie występuje taki niepokojący zryw przy odpalaniu, ale właśnie jest to najbardziej odczuwalne przy wyższych temperaturach. Gdy jest mróz, auto zapala prawie bez szarpnięcia, a gdy się nagrzeje i temperatura otoczenia jest już powyżej zera, to pali jakby z ćwierć obrotu i występuje takie dzikie, trochę nawet głośne szarpnięcie :kwasny: . Nie wiem czy to wina poduszek czy to dwumas się kończy :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...