Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Skrzynia GDU vs GJW


ExeQtoR

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pewien problem z moją skrzynią biegów...

1. trochę cieknie... dolałem ok 0,2L

2. Synchronizatory wytarte (1 tylko na postoju i 2 dość ciężko, 3 tak średnio, ogólnie trzeba celować na między gaz, poza tym nic nie charczy i nie chrobocze)

Nie wiem co jeszcze może mnie spotkać, jestem prawdopodobnie 4 właścicielem (w Warszawie cuda się działy, w książce pojazdu były właścicielki dopisywane i wykreślane)... Ogólnie samochód używały kobiety w swojej firmie przez ok 4lata - nie wiem czy się cieszyć czy płakać ;-)

Ale zastanawia mnie jedno, jakie są różnice między tymi skrzyniami:

GDU - 5 biegów (taką posiadam)

GJW - 6 biegów (tyle podaje audiklub.org)

Głownie chodzi mi o przełożenie, czyli czy na 6 biegu przy tej samej prędkości są niższe obroty czy takie same jak na skrzyni 5 biegowej?

Czy da się zrobić bez większych problemów przekładkę, skoro były montowane do bloku silnika BFB?? Niektórym się to udawało ale w Dieslach(inne skrzynie ale dali radę)

zawsze myślałem że tylko BEX miał skrzynię 6 biegową, a tu audiklub.org podaje że do BFB też były montowane 6 biegowe, stąd chciałem rozszerzyć swoją wiedzę na temat tych 2 skrzyń xD

Może ktoś ma w aucie skrzynię GJW i mógłby zrobić test np. przy 3000 obrotów i podać mi prędkość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj . Ja posiadam skrzynie GJW 6. Takie skrzynie można spotkać w BFB z napędem Q. Się trafiło.Na 6 biegu obroty będą mniejsze niż na 5. Z tym że skrzynia 5 GDU ma pewnie dłuższe przełożenia . Chodzi Ci o prędkość przy 3000 na 6 biegu.? Mogę w wolnej chwili sprawdzić , jednak na razie to musi poczekać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, tak, właśnie chodzi o takie sprawdzenie, chyba że masz gdzieś informacje na temat przełożeń tych 2 skrzyń? Zakładam że pewnie nie stąd przełożenie na ostatnim biegu chcę sprawdzić w ten sposób.

np. 3000 obrotów:

GDU -> prędkość:

GJW -> prędkość:

np. 3800 obrotów:

GDU -> prędkość:

GJW -> prędkość:

Ja swoją sprawdzę dziś ;-))

Te 3000 obrotów to przykład, możliwe że np. przy 3800 obrotów ładnie wskazówki będą pasować na zegarach i będzie równa prędkość, tak aby nie trzeba było patrzeć "na oko" o grubość wskazówki, ale nie schodziłbym poniżej 3000 obrotów, bo różnica może być nie zauważalna na zegarach analogicznych, a cyfrowych nie posiadamy ;-)


Na 6 biegu obroty będą mniejsze niż na 5. Z tym że skrzynia 5 GDU ma pewnie dłuższe przełożenia

Właśnie to chce sprawdzić czy i o ile jest ta różnica... bo jeżeli na ostatnich biegach wynik ten sam, to 5tka lepsza, bo w benzyniaku po chipie i tak czasami zmieniam biegi pomijając jakiś bo jest np. z górki i nie chce mi się tyle machać (zakładając że z nikim się nie ścigam)... Ale jeżeli na 6tce dam radę obniżyć obroty o np. 80-140 obrotów przy tej samej prędkości, to taka zamiana jak dla mnie jest warta świeczki, bo mój chip ma inny wykres momentu i szybciej się kończy, a niżeli moment np. w silniku BEX ;-)))

PS: też mam quattro i dlatego porównuje tylko te skrzynie.

ADD////////////////

mój test:

skrzynia GDU na 5 biegu:

1600 obr = 62km/h ==> 0,0388 km/h / 1obr

2600 obr = 102km/h ==> 0,0392 km/h / 1obr

3000 obr = 118km/h ==> 0,0393 km/h / 1obr

3550 obr = 140km/h ==> 0,0395 km/h / 1obr

ogólnie wypada przyjąć że na ok 0,0394 km/h przejadę na 1obr silnika. Na tej podstawie można zrobić wykres liniowy ;-)

Dla porównania zrobiłem Porównanie jeszcze ze skrzynią od silnika BEX(6 biegową) - prędkości odczytałem z filmiku Youtube (niestety tylko dla 2000 obrotów)

Teoria:

1500 obr.

skrzynia GDU: 59km/h

BEX (6bieg): 60km/h

2500 obr

skrzynia GDU: 98km/h

BEX (6bieg): 100km/h

3500obr

skrzynia GDU: 137km/h

BEX (6bieg): 140km/h

6000obr

skrzynia GDU: 236km/h

BEX (6bieg): 240km/h

Wniosek, różnica jest znikoma, ale z chęcią przeanalizuję informacje od jacek70 lub kogoś innego ze skrzynią GJW


Udało mi się dostać do ETKI i po analizie przekładni biegów(ilości zębów) doszedłem do wniosku że przełożenie jest znaczne w porównaniu 5 bieg GDU i 6 bieg GJW.

Linki do fotek prędkościomierza i obrotomierza na 5 biegu na skrzyni GDU.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4a3484d571ea7631.html

4a3484d571ea7631gen.jpg
9d2acaff99e4950fgen.jpg
e22414457801ed0cgen.jpg

Prośba aby ktoś wykonał podobne na skrzynie GJW na 6 biegu

Edytowane przez ExeQtoR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem gdzie GJW było montowane, nie wiem też jakie oznaczenie ma moja BEXowa skrzynia, wiem za to że na VI biegowej BEXowej skrzyniu u mnie jest 3kRPM na VItce przy 120km/h, więc lekka lipa.

Z głosu "internetów" wyczytałem, że skrzynia VI z BFB ma dłuższe przełożenie VI biegu, do sprawdzenia.

Poza tym ciekaw jestem jak wyglądają przełożenia oraz osiągane prędkości przy skrzyni VIb z 3.0ASN, slo ma taką u siebie mógłby sprawdzić.

Edytowane przez azure
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


chyba że masz gdzieś informacje na temat przełożeń tych 2 skrzyń?


GDU - przełożenie 35,9
GJW - przełożenie 37,9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojj... Gregory87 to nie wiele mi daje... teraz mam dostęp do etki i w teorii mogę już to zweryfikować, ale chce zobaczyć jak to jest w praktyce...

http://www.audiklub.org/zestawienie/-/-/1.8/1.8/0/0/0/0/2000/2007/index/awd/man/0/id/asc/a4_avant/-/all/audi.html

1.8T zestawienie silników/skrzyń.

Dla BEX były skrzynie: GDZ i HER

Wracając do GDU vs GJW

Przełożenie na biegach:

9/34 --- 9/33

17/34 --- 19/39

28/40 --- 27/37

34/35 --- 31/32

37/31 --- 35/28

brak --- 38/25

do tego dochodzi różnica na wałku zdawczym:

35/9 --- 37/9

Czyli w przypadku Quattro, przy zmianie skrzyni GDU->GJW trzeba wymienić tylny most, albo zakombinować z mostem w skrzyni i wrzucić z GDU do GJW (tutaj zaczynają się schody...)

podsumowując 1 obrót wału silnika, wykona tyle obrotów półośki/koła

5 bieg GDU = 0,306912

6 bieg GJW = 0,369730

Dane z ETKA 7.3 PLUS Aktualizacja 865/115

Nie wiem gdzie GJW było montowane, nie wiem też jakie oznaczenie ma moja BEXowa skrzynia, wiem za to że na VI biegowej BEXowej skrzyniu u mnie jest 3kRPM na VItce przy 120km/h, więc lekka lipa.

Czyli jest to tyle samo co u mnie (patrz zdjęcie nr 2).

Poza tym ciekaw jestem jak wyglądają przełożenia oraz osiągane prędkości przy skrzyni VIb z 3.0ASN, slo ma taką u siebie mógłby sprawdzić.

No ale 3L motorek to Vałka i zapewne skrzynie biegów już będzie bardzo trudno przełożyć... ;/

Edytowane przez ExeQtoR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>>>> No ale 3L motorek to Vałka i zapewne skrzynie biegów już będzie bardzo trudno przełożyć... ;/

Pytaj slo, raczej podeszła P&P. Kiedyś pytałem go o przełożenia i jakie obroty ma na VI przy 100kmph, ale nie odpowiedzial mi.

Ciekaw jestem jak to wyglada. Jesli podchodzi P&P to kupisz taką skrzynię sporo taniej niż dedykowana do 1.8T, a moze byc calkiem fajna (dlugie przelozenie VI, ciekawe jak z nizszymi biegami).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A4 b6 3.0, manual, 6 biegowy:

ok 2050 rpm przy 90km/h (na tempomacie)

niestety na 90% to Ośka a nie Quattro...

więc wychodzi:

2500 -> 110km/h

3000 -> 132km/h

3500 -> 154km/h

4000 -> 176km/h

4500 -> 197km/h

5000 -> 220km/h

wniosek -> przy 3000 pojedzie szybciej o ok 12km/h....

Według mnie troche mało.... bo:

przy 2950 rpm = 140km/h dla zwykłego peugeota z silnikiem 1.2(130km) i skrzynią manualną 6 biegową, wiem że jest to mniejszy i lżejszy samochód, ale u mnie w 1.8T jest też i większa moc... a 140km/h na GDU osiągam przy 3600obr... ;-(

Czyli poszukujemy dalej ;-)))


To co mnie najgorzej bulwersuje to pewne fakty....

Manualne skrzynie zostały wykonane tak aby miały wysokie obroty na ostatnich biegach, a automaty niskie.... kiedyś analizowałem ten fakt dla A3 VR6 3.2L a teraz przykład A4 B6 z wolno ssącym V6 2.4L w automacie:

https://youtu.be/7nr7Rjq9r-0

3200 rpm = 168km/h (na 6 biegu)

co przy:

3000 rpm = 157km/h

a po raz któryś pisze że na GDU(i skrzyni od silnika BEX) mamy:

3000 rpm = 120km/h

różnica: ok 37km/h....

A moc silników przecież podobna(w przypadku BEX'a i tych 2.4L)

Edytowane przez ExeQtoR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak chcesz długie przełożenia zostaje skrzynia z diesela... :-D

Podobno też da radę ją zamontować, ale przełożenia mogą być niestrawne dla 1.8T...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia od diesla dla seryjnej mocy w 1.8T to troche wyzwanie, ale jak ktoś modzi i idzie w moc to taka skrzynia jest jak najbardziej na +.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...