Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[AFN] prędkość a obroty, duże spalanie na trasie?


wiktorpol

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc ostatnio na autocentrum i na forum czytam o spalaniu, i ludzie sie chwalą niższym niż moje. Mam jak w profilu, B5 Avant AFN, spalanie w mieście jest ok (ok 6.5) i na trasach na drogach krajowych też jest ok. Jednak właśnie byłem na południu polski (z Gdańska na południe i spowrotem) autostradą do Łodzi i dalej praktycznie bez zatrzymania, jedyne miasto po drodze to Łódź i Czestochowa i aż do Bielska dwupasmowa droga praktycznie bez przerwy. Jazda autostradą 130-140 km/h ale bez ciągłego przyspieszania i zwalniania, potem na ekspresówkach 110-120 km/h i też raczej mało hamowań. Spalanie wyszło mi 6.5. Na autocentrum piszą o spalaniach typu 5 - 5.5 na autostradzie, więc albo bajki piszą albo mi za dużo pali?

Jeśli to za dużo, to filtr powietrza nowy, paliwa ma parę tysięcy, na oko nie widac by gdzieś ciekło paliwo, błędów na komputerze nie ma, co jeszcze może być?

patrzyłem na jakieś filmiki na youtube z a4 b5 afn, i zauwazylem ciekawa rzecz mianowicie u mnie jak mam 140 to mam rowno 4k obrotow, tymczasem na youtube widac ze w tamtych autach wyglada to troche inaczej, przyklady ponizej.

np ten:

screen

przy 140 nie ma nawet 3.5k obrotow??

i ten

screen http://i.imgur.com/cPlqo3e.pngjak widać przy prawie 4k obrotów jest ponad 140

Czyzby te auta mialy 6biegowe skrzynie? Czy jak to mozliwe inaczej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisać mogą rożnie.

Silnik silnikowi nie równy,wystarczy inna opona i już masz większe lub mniejsze spalanie.

Poza tym jest zima a wiadomo Diesel zima nie spali tak mało jak latem bo to nie jest PB.

Co do obrotów to sprawdź sprzęgło czy się nie ślizga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisać mogą rożnie.

Silnik silnikowi nie równy,wystarczy inna opona i już masz większe lub mniejsze spalanie.

Poza tym jest zima a wiadomo Diesel zima nie spali tak mało jak latem bo to nie jest PB.

no to racja akurat, ale w koncu jakies normy sa ;)

diesel zima pali wiecej ale chyba dlatego ze sie dluzej nagrzewa, nie?

w takiej trasie (1300km z 4 przystankami) nie powinno to miec znaczenia?

Co do obrotów to sprawdź sprzęgło czy się nie ślizga.

ok jak to sprawdzic? objawow typu "wciskam gaz, obroty ida w gore a predkosc nie" nie mam, w kazdym razie chyba bym zauwazyl zwlaszcza przy przyspieszaniu gwaltownym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprzegło zdycha to miedzy innymi obroty rosną a auto nie przyśpiesza,czyli jak u Ciebie.

Początek tego zaczyna się na wyższym biegu a potem z czasem schodzi na niższe biegi.

Ja bym zrobił logi a potem szukał winy skrzyni itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wesz82 u mnie nie czuc slizgania, jak obroty rosna to i auto przyspiesza. Nigdy nie obserwowalem efektow zeby obroty rosly a predkosc nie, pytanie czy to moze byx niezauwazalne.
Obroty i predkosci:
2k - 70km/h
3k - 108km/h
4k - 140km/h

Predkosci z zegara, wskazania gps sa zawsze wyzsze o okolo 4-5km/h wiec różnica niewielka (i stala w zakresie 90-150 bo w tym zakresie sprawdzalem)

sorry post pisany z kompa znajomego nie przelogowalem sie

Edytowane przez mikegolf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz jaka masz skrzynie tzn kod.

Ja u siebie na 5 przy 3 tys mam 142km/h

AVF na 5 przy 3 tys ma 128km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilem przed sekunda. U mnie na zimowych kolach 15", skrzynia 5 biegów, silnik afn przy prędkości 140km/h na obrotomierzu nieco poniżej 3000 obrotów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

O widzę mój filmik,ten pierwszy.Skrzynie mam 5biegów i przy 140km/h mam na obrotku 3tyś(na nawi 145km/h,może to wina za dużych kół). Rekordowe spalanie do 120km/h na odcinku 1200km 4.3l. Normalne spalanie na trasie 6.5-7l,jazda od 130-190km (rzeszów-de). Po mieście w zależności od jazdy od 7-9l,wszystkie te wynika na kołach 19 i 20".

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wesz82 glupie pytanie jak spraedzic kod skrzyni? Myslalem ze znajac kod silnika sprawa jest juz jasna... czy w razie czego podmiana skrzyni ma sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie na razie wrzuć fote naklejki z wnęki za pasówki.

Oznaczenie tez jest na skrzyni tylko nie wiem gdzie :decayed:

Poszukaj tu:

http://www.skrzynie.com.pl/info-vw.html

Ty na 4 masz te 4 tys obr czy na 5???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oznaczenie skrzyni znajduje się na obudowie,"dzwonie"skrzyni. Tuż przy łączeniu skrzyni biegów z silnikiem.Patrząc od góry zaraz za głowicą silnika od strony grodzi auta.Dobrze popatrz a na pewno znajdziesz.

2a3i3c.jpg

U mnie jest na tej płaszczyźnie.

Edytowane przez wodz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie kupiłeś auto po wymianie skrzyni biegów .Wstawili skrzynię z benzyniaka 1.6 i do ludzi .Dlatego obroty ci szleją tak wysoko.Za to moc to pewnie masz taką, że można pole orać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam takie zdanie,skrzynia z jakiejś benzyny 1.6 albo 1.8.Kolega Wiktorpol zapewne sprawdzi oznaczenie na skrzyni i wszystko będzie wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Identyczne mam wartości obrotów jak ty w 1.6 pb tzn przy 3tys ok 100-110. Btw idzie do 1.6 wrzucić skrzynie z diesla? tylko pewnie muł będzie :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak oczywiscie wszystkie obroty na 5 biegu, i rzeczywiscie moc od dolu czuc zwlaszcza jak sie jedzie z przyczepa

Dzięki wam tajemnica rozwiązana :) na naklejce EEN, na obudowie skrzyni CPD (czyli wg allegro od 1.8?)

no cóż szykuje się chyba zmiana, domyślam się że mocy mu ubędzie ale generalnie chyba warto?

Edytowane przez wiktorpol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana jak najbardziej będzie na +, jak zdrowy AFN i trzyma granice seryjnego nm na pewno będzie sobie radził z przyczepką.Spalanie mniejsze i nie trzeba będzie tak biegami "mieszać".

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...