Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Automat nie przerzuca biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Problem w kolegi A4 B5 '97, skrzynia automat. przestała przerzucać biegi na wyższe. Niewielki przebieg auta ok 150 tys (od nowości jeden właściciel).

Auto da się rozpędzić max do ok. 40 km/h i to tyle. Nie był podpinany jeszcze pod vag'a bo przyznam że nie wiem które bloki co i jak diagnozuje się w automatach. Czy są gdzieś na forum takie informacje? Ja nie znalazłem. Jeśli podepnę to chciałbym wiedzieć co tam można testować zamiast szukać w ciemno (tak jak przy logach dynamicznych w silniku - są podane bloki wartości). Proszę o info co można sprawdzić albo co może być przyczyną opisanego objawu.

Pozdrawiam

Opublikowano

W Vagu pod blokien nr. 2 jest skrzynia automatyczna - "02-Auto Trans", po zalogowaniu się do tego bloku wchodzisz w kolejny blok 02 czyli Fault Codes-02, w tym bloku są błędy.

Usterka nabierała na sile czy wystąpiła nagle, w jakich okolicznościach.

Masz licznik z dużym FIS'em (wyświetlaczem)? czy po wrzuceniu jakiegoś biegu podświetlane są wszystkie symbole biegów skrzyni?

Opublikowano (edytowane)

To jak odczytać błędy z Transmissions to jasna sprawa ;) Ja kompa jeszcze nie podpinałem tylko takie mam info od kolegi z opisem problemu. Szukałem właśnie czy nie ma takich informacji o automatach jak są dostępne o logowaniu silników czyli jak zrobić logi statyczne/dynamiczne i co logować.

Kolega był podobno u mechanika i ten nie robi automatów - zaleca wymianę całej skrzyni.

Zaczniemy więc od podpięcia i sprawdzenia błędów. Chciałem ewentualne logi bloków wartości zrobić za jednym razem.

Edytowane przez Tom_s
Opublikowano (edytowane)

Logi statyczne oraz dynamiczne nie powiedzą Ci kompletnie nic o skrzyni, tymi logami sprawdzisz czy wszystko jest w porządku ze silnikiem.

Najpierw podepnij vaga i sprawdź czy w sterowniku skrzyni są jakieś błędy.

Odpowiedz na pytania które zadałem w poprzednim poście.

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

Logi statyczne oraz dynamiczne nie powiedzą Ci kompletnie nic o skrzyni, tymi logami sprawdzisz czy wszystko jest w porządku ze silnikiem.

Najpierw podepnij vaga i sprawdź czy w sterowniku skrzyni są jakieś błędy.

Odpowiedz na pytania które zadałem w poprzednim poście.

Ok, jutro podam co z kodami błędów w sterowniku skrzyni.

Co do pytań, usterka pojawiła się nagle bez specjalnych okoliczności.

Licznik jest normalny bez FIS i podświetla tylko jeden bieg.

Opublikowano (edytowane)

Zobaczymy jakie będą błędy.

Napisz mi jeszcze czy skrzynia ma problemy z ruszaniem?

Sama ciągnie po puszczeniu hamulca czy dusi silnik?

Edytowane przez Hezen
Opublikowano (edytowane)

Sprawdziliśmy dzisiaj i niestety brak błędów w sterowniku skrzyni:

Tuesday,13,January,2015,21:31:33:46862
VCDS Version: Release 10.6.0

Address 02: Auto Trans Labels: NONE
Control Module Part Number: 01N 927 733 R
Component and/or Version: AG4 Getriebe 01N 2286
Software Coding: 00000
Work Shop Code: WSC 00000
VCID: 4084425E2CD9D51C
No fault code found.

W silniku było kilka błędów ale czy mają związek ze skrzynią? Po skasowaniu i krótkiej przejażdżce nie powróciły więc nie wiadomo od kiedy tam były.

Tuesday,13,January,2015,21:27:41:46862
VCDS Version: Release 10.6.0

Address 01: Engine Labels: 058-907-557-ADR.lbl
Control Module Part Number: 8D0 907 557 C
Component and/or Version: 1,8L R4/5V MOTR AT D06
Software Coding: 04031
Work Shop Code: WSC 06313
VCID: 3064129E9C79459C
7 Faults Found

00561 - Mixture Adaptation
15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - - Intermittent
17735 - Knock-Control: Cylinder 3: Regulation Limit Exceeded
P1327 - 35-10 - - - Intermittent
17736 - Knock-Control: Cylinder 4: Regulation Limit Exceeded
P1328 - 35-10 - - - Intermittent
17733 - Knock-Control: Cylinder 1: Regulation Limit Exceeded
P1325 - 35-10 - - - Intermittent
17734 - Knock-Control: Cylinder 2: Regulation Limit Exceeded
P1326 - 35-10 - - - Intermittent
16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
P0134 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: N/A

Skoro nie elektryka to będzie to pewnie awaria mechaniczna tak? Jeszcze z objawów - wyglądało to dzisiaj tak, że przy rozpędzaniu w okolicy ok 2tys. obr efekt jakby ślizgało się sprzęgło w manualnej skrzyni - czyli szybko przeciąga z 2 do 4 tysięcy i kiepsko się rozpędza. Słychać było przy przyspieszaniu że nawet przerzuciło na wyższy bieg ale kolega mówi że jeszcze chwila i po nagrzaniu jest tylko gorzej i wtedy już biegu nie przełącza więc dalsze rozpędzanie niemożliwe. Pytałeś co podświetla - na zegarach podczas jazdy do przodu podświetlone tylko D i nic więcej. Czy z takich objawów można dowiedzieć się co może być uszkodzone i na co się szykować? Wymiana skrzyni czy samego sprzęgła a może olej?

Edytowane przez Tom_s
Opublikowano (edytowane)

Z błędami w ecu i diagnostykę silnika musisz pisać w stosownym dziale.

Jeśli w sterowniku skrzyni nie ma błędów to problem leży po stronie mechanicznej.

Kiedy ostatnim razem robiłeś coś przy skrzyni, chodzi o sprawdzenie poziomu oleju, wymianę oleju?

Jeśli skrzynia lepiej działa gdy jest zimna, może to wskazywać na olej.

Gdy olej jest gęstszy to lepiej uszczelnia skrzynię a tym samym na tłokach koszy jest większe ciśnienie oleju.

Pierwszą rzeczą jaką powinieneś zrobić to sprawdzić stan oleju, a jak będzie za niski to go uzupełnić.

Jeśli będzie poprawa to wymienić olej wraz z filtrem oraz wyczyscić sterownik hydrauliczny.

W przypadku braku poprawy, usterka znajduje się głębiej w skrzyni.

Wysłane z mojego GT-I9100

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

Ok, dzięki za podpowiedzi, błędy w silniku sprawdzone i mogły być od zalanego kiedyś (być może) gorszej jakości paliwa i pojawiło się spalanie stukowe więc to nie ma nic wspólnego ze skrzynią. Oleju już tu sami nie sprawdzimy bo bez kanału będzie ciężko. Szkoda bo myślałem że jest sposób na diagnozę komputerowo.

Olej podobno od nowości nie był zmieniany ale przebieg auta jest nieduży.

Opublikowano

Nie ma co przesadzać że dostęp jest lichy... dla chcącego nic trudnego :)

(bez podnoszenia auta skręcałem łącznik wydechu - po środku auta, przyznam że jestem szczupły ale jak się chce to można... a trochę gimnastyki jeszcze nigdy nikomu nie zaszkodziło)

Rozgrzewasz olej w skrzyni do 50 stopni, na równej nawierzchni podnosisz jesną stronę auta i luzujesz korek spustowy.

Następnie opuszczasz auto i na odpalonym silniku

sprawdzasz olej gdy ma temperaturę 35-40 stopni.

Po sprawdzeniu i ewentualnnym uzupełnieniu oleju, znów podnosisz auto i dokręcasz korek :D

Co do błędów silnika, usuń je i po jakimś czasie sprawdź czy powróciły.

Wysłane z mojego GT-I9100

Opublikowano

Komplet oleju starczy na 60-70 tyś. Więc przy "prawdziwych" 150 - powinien być już 3 zestaw. Jeśli skrzynia po wbiciu biegu do przodu i do tyłu "ciągnie" jest OK. Jeśli nie, a dopiero po dodaniu gazu bez stop zaczyna szarpiąco ciągnąć - to sprzęgło trup. Ten automat jest tzw. panzer - jeśli ma olej ma działać. U mnie jest np bieg do tyłu zniszczony ... cofanie na parkingu to lekka żenada - ale idzie żyć. Paradoksalnie tylko przy pewnych obrotach chce ciągnąć - jak za szybo to tylko trzeszczy.

Dodam, że po rozpięciu kabli (wyciąganie skrzyni i silnika) trzeba było VAGiem skasować błędy - na pewno nie da rady wtedy jechać.

Opublikowano (edytowane)

Jeśli masz problem ze wstecznym to do sprawdzenia/czyszczenia standardowo sterownik hydrauliczny skrzyni.
Jak nie pomoże to trzeba zrzucić skrzynię i przejrzeć tarczki kosza k2 oraz sprzęgła k1 - jeśli tarczki i przekładki spalone na którymkolwiek koszu to obowiązkowo tarczki,przekładki oraz pistony do wymiany na tych koszach.
Gdy po wbiciu wstecznego nie "ciągnie" to pewnie na którymś z tych koszy albo na obu ucieka ciśnienie przez co jest problem z tzw. pełzaniem. (ciśnienie ucieka przez pistony)
Jeśli w skrzyni coś trzeszczało nawet bym się nie zastanawiał tylko od razu zrzucał skrzynię.
Widziałem środek "zaniedbanej" skrzyni, jak łożysko jednokierunkowe kosza k3, rozsypało się i zniszczyło planetarkę... lepiej rozebrać i zajrzeć, wymienić to co zużyte i przy właściwej obsłudze skrzyni starczy ona na jakieś 250 a nawet 300k km. To są tzw. pancerniaki... nie bez powodu, bo budowa jest bardzo prosta, no i były montowane w ogórach czyli transporterach a wtedy taka skrzynia miała co ciągnąć ;)

Wysłane z mojego GT-I9100

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

Witam,

Podepnę się do tematu.

Ostatnio pojawił się problem podobny u mnie (AFB 2,5V6, Tiptronic), wrażenie jakby sprzęgło się ślizgało w manualu. Auto nie chce ruszać samo, przy czym do tyłu jakby trochę lepiej. Wchodzi w obroty i tyle. Zdarza się tak coraz częściej, ale nie raz wystarczy wyłączyć silnik i odpalić ponownie i jest dobrze (na jakiś czas), wtedy rusza reaguje na gaz.

Jakieś pomysły?

Z góry dziękuję za pomoc.

Opublikowano

Podepnij vaga, sprawdź błędy w sterowniku skrzyni.

Może pomoże ponowna adaptacja sterownika, przywrocenie ustawien fabrycznych i adaptacja pedału gazu.

Kiedy ostatnim razem sprawdzałeś poziom oleju, czy kiedykolwiek wymieniałeś w niej olej?

Wysłane z mojego GT-I9100

Opublikowano

Niestety nie mam Vaga.

Oleju nie wymieniałem, auto mam 4 lata, zrobiłem 45tys km.

Ostatnio w serwisie pytałem o olej bo robili inne rzeczy, ale powiedzieli żeby lepiej nie ruszać oleju. Stan oleju sprawdzili i jest OK. Olej oczywiście jest czarny jak smoła bo widziałem. Wymienili mi termostat, auto wcześniej było niedogrzane. Teraz grzeje się ładnie, trzyma temp. ale kilka dni po wymianie termostatu jest tragedia. Może to przez to, że teraz temp jest ok i olej jest dogrzany przez co rzadszy i skrzynia jeszcze bardziej nie ciągnie... Chociaż zimny dziś ruszył normalnie, zatrzymałem się przy bramie puszczam hamulec i nic się nie dzieje. Dodam, że po zmianie z P na D lub R czuć było zawsze że zmienia bieg, dziś nie chciał przerzucić... Po odpaleniu drugi raz i wrzuceniu R, zaskoczył i wróciłem na miejsce parkingowe....

Może ktoś podpowie jakiś fachowy i sprawdzony warsztat w Warszawie.


U mnie wymiana oleju w skrzyni pomogła.

Wszystko działa ok.

Opublikowano (edytowane)

Kosze w tej skrzyni są załączane przez wulkanizowane tłoki (wyprofilowany kawał metalu a raczej blachy zalany gumą, każdy kosz ma swój tłok tzw. piston)

Jeśli olej jest zużyty to po nagrzaniu staje się rzadszy przez co mniej uszczelnia skrzynię - może to powodować problemy z biegami gdyż kosze nie będą trzymały ciśnień (nie będą odpowiednio spinane)

Serwis audi, volkswagena mają odgórnie ustalone by mówić klientom że nie wymienia się oleju w automatach - obojętnie czy to stare czy nowe auto.

Chodzio o to żeby po upływie gwarancji oraz przy dużym przebiegu, gdy zaczynają się problemy z automatem wymienić go na nowy.

ASB najczęsciej padają przez:

-niewłasciwy poziom oleju... za niski wiadomo co sie dzieje - pompa oleju siada a wraz z nią cała skrzynka.

Przy zbyt wysokim poziomie oleju zacznie się on pienić a nadmiar może zostać wywalony przez odpowietrznik.

- kolejną rzeczą negatywnie pływającą na żywotność skrzyni to temperatura, przez upalanie skrzyni albo przez ciężką eksplatacje np. częste ciągnięcie ciężkich przyczepek lub holowanie innych pojazdów

-ostatnią bardzo ważną rzeczą jest wymiana oleju.

Olej w ASB pracuje w naprawdę ciężkich warunkach gdyż musi pracować jako płyn hydrauliczny, do tego smarować przekładnie oraz chłodzić całą skrzynię.

To wszysto powoduje że olej w ASB zużywa się i TRZEBA go wymieniać.

Wysłane z mojego GT-I9100

Edytowane przez Hezen

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...