Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwne głuche stukanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Kupiłem niedawno Audi A4 b6 AVF silnik 1.9 TDI. Wszystko ładnie pięknie, ale mam mały problem ze stukaniem w zawieszeniu. Konkretnie stuka ,,Coś" po tym jak amortyzatory przednie sie uginają tzn auto stoi wystarczy podejsć nacisnać za maskę czy błotnik w dół i jest stuk taki głuchy jak sie tak go naciska to za kazdym razem gdy amortyzator idzie w doł jest stuk. Amortyzatory są prawie nowe niedawno wymieniane według poprzedniego właściciela( raczej tak jest gdyż na stacji te amortyzatory przednie maja 70% wiec muszą być nowy) firma zamontowanych amortyzatorów to TRW czyli dobra półka.

Sprawdziłem już dosłownie wszystko łącznie z wyjęciem lewego amortyzatora w celu sprawdzenia jego tłoczka czy na sucho bedzie pukał, nie ma luzu jest ok sprężyny też ok poduszki również. Odkręcałem również kolumne kierowniczą w celu sprawdzenia czy to czasem ona pod obciązeniem nie stuka w srodku. Wszystkie wahacze itp sprawdzone. Naprawdę już nie mam pojęcia co może stukać. Osłony odkręcone . Co jeszcze radzilibyście sprawdzić? Dodam ze podczas jazdy słychać to na nierównościach lecz jak jadę juz szybciej ponad 100km/h po nierównej drodze to jest cisza ale to zapewne dlatego ze wtedy amortyzatory sie prawie nie uginają tylko samochód przelatuje przez dziurę.

Czekam na waszą opinię.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

powiem Ci ze szukałem tak, ale bez skutku. Zrobiłem nawet taki test. Wziąłem podnośnik podniosłem do góry lewe koło to wtedy stukało tylko z prawej strony nastepnie podniosłem prawe koło to stukało z lewej . Wyglada na to ze to cos z amortyzatorami tylko co...

Opublikowano

ogolnie trw to dla mnie jest juz wielki shit jak bosh. przejechalem sie na tej marce kilka razy.wszytsko chyba dlatego ze swoje czesci zaczeli robic w rosji i chinach.ale mowisz ze przechodzi raz na lewa raz na prawa.sprawdzales laczniki stabilizatora czy nie sa wybite?

Opublikowano

nie sprawdzałem.A jak dokładnie sprawdzić ten łącznik?

Opublikowano

najlatwiej jechac na stacje diagnostyczna. trudniejsza opcja ,sciagnac kolo ,odkrecic lacznik(mocowany jedna sruba) i zobaczyc czy ma luz.a lozyska mc percona w jakim stanie?

Opublikowano

poruszałem łomem tym łącznikiem z jednej i z drugiej strony i zero luzu. Dodam ze wystarczy leciutko wcisnać amortyzator i jest stuk tak samo gorzej stuka mi jak jest mniejszy taki garb niż większy chodzi oto ze taki minimalne wcisniecie powoduje juz taki gluchy stuk i to sie bardzo przenosi na karoserię slychać to w okolicach gdzie jest Akumulator aż tak sie roznosi.

Opublikowano

tak oryginał

Opublikowano

a lozyska mcpersona w jakim stanie i czy dobrze je ktos zamontowal?

Opublikowano

tego Ci nie powiem.Wjechałem teraz na kanał ruszam od spodu i wyraźnie słychać ze to idzie gdzieś z góry. Po prostu puka coś na górze i przenosi to bardzo na karoserię wydaje mi sie ze coś z mocowaniem amortyzatora lub jego poduszka. Chociaż jak mechanik zdjął amortyzator to poduszka wygladała ok tylko zdziwilo mnie to ze była jakby przecięta na pół nie wiem czy tak ma być czy moze była pęknieta na pół. Ale to przecięcie było idealnie na połowie i nie była zgnieciona czy wytarta.

Opublikowano

dziwne.moiwisz o poduszce ktora jest nawinieta na sprezyne?? czy o tej co jest centralnie w srodku mcpersona i laczy amorek z kielichem?

Opublikowano

mowię o tej w srodku mcpersona na samej górze

Opublikowano (edytowane)

W audi b5,b6,b7,b8 nie ma mcpersona. Guma ma być przecieta, tak jest fabrycznie.A i nie ma żadnego łożyska. [emoji12]

Zobacz czy sanki silnika się nie odkrecily od budy.

Edytowane przez POWER-KRIS
Opublikowano

ruszałem tym od spodu i nie widać by było coś nie tak. Jak przykładam ręke na sróby mocujące tą łape na 3 sróby ktora trzyma amortyzator i spreżyne to tam czuć stuk. Dodam że amortyzator był wyjmowany i nie stuka sam w sobie. KOlejny z mechaników powiedział mi ze musi być sróba co trzyma spręzyne musi być za słabo dokrecona i ze jak ktos nie miał dobrego sciskacza do sprężyny to nie ma opcji by tą sróbę dobrze dokrecić. Jutro jestem umówiony z nim i ma rozbierać to po raz kolejny .

Opublikowano (edytowane)

Szybciej amortyzator stuka mimo że w rękach nic nie wali :) A śruby na górze amotyzatora się nie dokręca mocno!

Edytowane przez Duch^
Opublikowano

mimo ze amortyzator był niedawny wymieniany i ma 70% ??

Opublikowano (edytowane)

W audi b5,b6,b7,b8 nie ma mcpersona. Guma ma być przecieta, tak jest fabrycznie.A i nie ma żadnego łożyska. [emoji12]

Zobacz czy sanki silnika się nie odkrecily od budy.

posilkowalem sie allegro - >> http://allegro.pl/mc-person-przod-audi-a4-b6-b7-tdi-i4942670132.html

jest tego w od cholery.

jak dla mnie to juz zaczyna smierdziec tymi amorkami.moze kupiles po prostu zle amorki.jesli masz stare to porownaj dlugosc z tymi nowymi jak ci je mechanior sciagnie.wystarczy kilka mm i wsyztsko bedzie inaczej spasowane i bedzie taka buła

Edytowane przez quadral20004
Opublikowano

byłem u mechanika zdjął po raz kolejny amortyzator scisnął wszystko ok z nim nie puka nie ma luzów poduszka ok. Po podniesieniu auta do góry zobaczył że spory luz ma wahacz główny dolny do którego jest przymocowany amortyzator po poruszaniu do góry kołem puka ostro + banan też ma luz. Lecz wydaje mi sie ze to nie przez to puka po naciśnięciu amortyzatora bo z prawej strony wahacze ok i tam też puka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...