Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż i podłączenie elektryki haka - kodowania


r7adek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zamontowałem hak Westfalia z gniazdem 7 pinowym, modułem haka.

Podłączyłem wszystko zgodnie z instrukcją Westfalii, i jest problem, kierunki działają, pozycyjne działają, ale na stopie jest cały czas napięcie.

Nawet jak odciołem kabel od wyłącznika stopu to w gniezdzie jest napięcie.


Nie mam PDC więc jednego kabla nie podpinałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że sporo roboty z tym hakiem jest. A nie można wlutować się w wiązkę śwaiateł tylnych ??

Poszukuje właśnie haka do swojego i dość dużo jest haków bez kuli, którą można dokupić oddzielnie, tylko czy jak sprawdzić która kula pasuje do gniazda?? czy każde gniazdo jest takie same ??

Witam na pewno idzie dokupić osobno, parę lat temu kupowałem samą kulę do samochodu VW Passat, zamówiłem przysłali i pasowała. Jest niewiele rodzai, musisz dokładnie pooglądać, i porównać ja dziś jestem po montażu haka w moim A4, westfalia tak że powinien pasować do VW też westfalia (w najbliższym czasie sprawdzę), musi pasować

witam.

Mam pytanko odnośnie modułu do haka, mój elektryk powiedział że muszę kupić, tam gdzie kupowałem powiedzieli że nie muszę, wczoraj byłem w sklepie u znajomych i powiedzieli że nie muszę kupować, więc już nie wiem czy mam kupić czy nie i się podpiąć bezpośrednio pod kable ze świateł. Tak informacyjnie komputer pokładowy nie pokazuje mi na wyświetlaczu jak spali sie żarówka, tak że myślę że komputer nie sprawdza czy coś będzie dodatkowego podpięte pod kable czy nie, a z drugiej strony zauważyłem że jak wymieniłem żarówki na ledy podświetlające tablice rejestracyjne, to delikatnie bardzo słabo prawie nie widocznie się świecą pomimo że światła są wyłączone, tak że kolejny wniosek jednak jakiś sygnał idzie do żarówek i chyba komputer sobie w ten sposób sprawdza czy jest żarówka czy nie. Na pewno to ogarnę z elektrykiem, ale jak ktoś ma jakąś wiedzę albo podobny przypadek to proszę o informacje.

Edytowane przez sebaj25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Szybkie dwa pytania: którędy wprowadzić wiązkę z haka do auta (pod kołem zapasowym czy gdzieś indziej szukać) oraz potrzebuję zdjęcia jak jest zamontowany moduł haka (mam ori). jakieś śruby, ramki czy coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Szybkie dwa pytania: którędy wprowadzić wiązkę z haka do auta (pod kołem zapasowym czy gdzieś indziej szukać) oraz potrzebuję zdjęcia jak jest zamontowany moduł haka (mam ori). jakieś śruby, ramki czy coś?

Witam. Kolego u mnie jest ta wiązak od haka do auta poprowadzona pomiędzy zderzakiem a karoserią bo tam jest kilka dodatkowych oryginalnych dziur na takie przewody. Bez odkręcenia zderzaka sie nie obejdzie chyba. Patrząc od tyłu to po lewej stronie (pod boczkiem) mam zakręcony sterownik do haka (moduł) do śróbki która wystawała z karoseri (chyba błotnika).

Przewód zasilający cenrtalkę mam wypuszczony od zapalniczki, pod tapicerką, pod siedzenie i do boczku bagażnika. Może coś Ci to pomoże. Pozdrawiam.

Acha. ja mam sedana więc nie miałem skąd wziąć napięcia bo w twoim kombi może masz zapalniczkę w bagażniki to zasilanie będzię bardzo proste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zderzak i tak będę zrzucał. Ale na wiązce mam uszczelkę ori i szukam którędy ją wprowadzić do auta. Mam jeden otwór pod lampą lewą, drugi mam pod kołem zapasowym... I nie wiem który jest od wiązki. Resztę instalacji mam ogarnięte. Masz może zdjęcia jak jest zamontowany moduł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zderzak i tak będę zrzucał. Ale na wiązce mam uszczelkę ori i szukam którędy ją wprowadzić do auta. Mam jeden otwór pod lampą lewą, drugi mam pod kołem zapasowym... I nie wiem który jest od wiązki. Resztę instalacji mam ogarnięte. Masz może zdjęcia jak jest zamontowany moduł?

Ja mam cos podobnego jak niżej i na pewno przewody są pod tą lampą lewą poprowadzone. Co do modyłu to nie mam teraz możliwości zrobic zdjęcia ale dla przykłady u mnie też są takie wypusty z dziurką jak tu poniżej widać. Więc gdzie się da i masz miejsce to po prostu to przykręć i tyle bo oryginalnie na pewno nie ma tam specjanych uchywtów w karoserii by to przykręcić. Sam musisz coś wykąbinować.

255330169_4_644x461_instalacja-hak-bosal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

pozwolicie, że odświężę temat. Mam taki przypadek B6 sedan posiadam orginalny hak dopinany. Wszystko było ok do czasu jak zabrakło mi świateł w przyczepce. Zabrałem się za sprawdzenie co jest od wtyczki. Wtyczka jest chowana pod zderzak i podczas wysuwania przewód wyprowadzony był prosto przez co szorował o zderzak i poprzez to szorowanie zostały przecięte przewody.Jeżeli wtyczka była org. to Audi w podłaczeniu się nie popisało. Wymieniłem wtyczkę, która wyprowadzenie przewodów posiada podgięte i juz nie szoruję o zderzak ale poprzez przeszorowanie i przecięcie przewodów zrobiło się zwarcie i zginął prawy kierunkowskaz w przyczepce. Zaczełem szkać przyczyny kabelkami do modułu i tu okazało, się że zamiast modułu fabrycznego jest jakiś moduł dopięty inny. Jest po prawej stronie bagażnika. Takie płaskie pudełko. Jak wyczytałem to powinien być po lewej stronie. Tego jeszcze nie sprawdziłem. Moje pytanie czy posiadajac hak org. powinien być moduł fabryczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marek990, w avancie mam po lewej stronie za tapicerką mam ori moduł. Zaczyna się od numerów 8E0....

jeśli masz gdzie indziej to nie jest ori wiązka tylko jakiś dokładany system.

Oryginalnie moduł łączy się cyfrowo z kompem. Z modułu do przodu idą chyba 5 kabli. jeden pod zasilanie w bezpieczniki, dwa do kompa, jeden pod czujnik pedału hamulca i jeden pod stacyjkę.

Dodatkowo jest masa, ale ona jest podłączana z tyłu.

Z modułu wychodzi jeszcze druga wiązka do świateł (ja mam 13 PIN gniazdo).

PDC mam przekodowane na kompie, że jak wykryje przyczepkę, to wyłącza czujniki

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marek990, w avancie mam po lewej stronie za tapicerką mam ori moduł. Zaczyna się od numerów 8E0....

jeśli masz gdzie indziej to nie jest ori wiązka tylko jakiś dokładany system.

Oryginalnie moduł łączy się cyfrowo z kompem. Z modułu do przodu idą chyba 5 kabli. jeden pod zasilanie w bezpieczniki, dwa do kompa, jeden pod czujnik pedału hamulca i jeden pod stacyjkę.

Dodatkowo jest masa, ale ona jest podłączana z tyłu.

Z modułu wychodzi jeszcze druga wiązka do świateł (ja mam 13 PIN gniazdo).

PDC mam przekodowane na kompie, że jak wykryje przyczepkę, to wyłącza czujniki

Dzięki za informacje, ale moje pytanie dotyczy czy ma mieć moduł ori po lewej stronie jeżeli hak mam fabryczny wpinany nie wiem czy w sedanie i avancie jest różnica po której stronie ma się znajdować. W tym wypadku nie wiem czy mam szukać jego miejsca i jak jest mocowany. Być może że moduł padł i ktoś poprzednio wymienił na podróbkę żeby działało. jak by to działało to bym dał sobie spokój. Obecnie i tak mam brak kierunku to chciałem zrobić jak było ori.tylko nie wiem czy mam być moduł ori czy mam go szukać. jeżeli jest to i tak na pewno niesprawny. Ta puszka kosztuje na allegro 2 stówki a moduł można wychaczyć za stówkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w swoim audi nie posiadam żadnego modułu, elektryk wpiął się w lampę i po bólu, jeżdżę już tak dość długo i często podpinam przyczepkę i nic się nie dzieje. Więc lepiej nie kupować za wczasu modułu bo może się nie przydać:), lepiej odwiedzić jakiegoś porządnego elektryka samochodowego.


Widzę że sporo roboty z tym hakiem jest. A nie można wlutować się w wiązkę śwaiateł tylnych ??

Poszukuje właśnie haka do swojego i dość dużo jest haków bez kuli, którą można dokupić oddzielnie, tylko czy jak sprawdzić która kula pasuje do gniazda?? czy każde gniazdo jest takie same ??

Witam na pewno idzie dokupić osobno, parę lat temu kupowałem samą kulę do samochodu VW Passat, zamówiłem przysłali i pasowała. Jest niewiele rodzai, musisz dokładnie pooglądać, i porównać ja dziś jestem po montażu haka w moim A4, westfalia tak że powinien pasować do VW też westfalia (w najbliższym czasie sprawdzę), musi pasować


witam.

Mam pytanko odnośnie modułu do haka, mój elektryk powiedział że muszę kupić, tam gdzie kupowałem powiedzieli że nie muszę, wczoraj byłem w sklepie u znajomych i powiedzieli że nie muszę kupować, więc już nie wiem czy mam kupić czy nie i się podpiąć bezpośrednio pod kable ze świateł. Tak informacyjnie komputer pokładowy nie pokazuje mi na wyświetlaczu jak spali sie żarówka, tak że myślę że komputer nie sprawdza czy coś będzie dodatkowego podpięte pod kable czy nie, a z drugiej strony zauważyłem że jak wymieniłem żarówki na ledy podświetlające tablice rejestracyjne, to delikatnie bardzo słabo prawie nie widocznie się świecą pomimo że światła są wyłączone, tak że kolejny wniosek jednak jakiś sygnał idzie do żarówek i chyba komputer sobie w ten sposób sprawdza czy jest żarówka czy nie. Na pewno to ogarnę z elektrykiem, ale jak ktoś ma jakąś wiedzę albo podobny przypadek to proszę o informacje.

na te ledy częściowo już znalazłem odpowiedź : mają inną oporność niż oryginalne żarówki i dlatego tak się dzieje, ale nie wpływa to na komfort jazdy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w swoim audi nie posiadam żadnego modułu, elektryk wpiął się w lampę i po bólu, jeżdżę już tak dość długo i często podpinam przyczepkę i nic się nie dzieje. Więc lepiej nie kupować za wczasu modułu bo może się nie przydać :), lepiej odwiedzić jakiegoś porządnego elektryka samochodowego.

Widzę że sporo roboty z tym hakiem jest. A nie można wlutować się w wiązkę śwaiateł tylnych ??

Poszukuje właśnie haka do swojego i dość dużo jest haków bez kuli, którą można dokupić oddzielnie, tylko czy jak sprawdzić która kula pasuje do gniazda?? czy każde gniazdo jest takie same ??

Witam na pewno idzie dokupić osobno, parę lat temu kupowałem samą kulę do samochodu VW Passat, zamówiłem przysłali i pasowała. Jest niewiele rodzai, musisz dokładnie pooglądać, i porównać ja dziś jestem po montażu haka w moim A4, westfalia tak że powinien pasować do VW też westfalia (w najbliższym czasie sprawdzę), musi pasować

witam.

Mam pytanko odnośnie modułu do haka, mój elektryk powiedział że muszę kupić, tam gdzie kupowałem powiedzieli że nie muszę, wczoraj byłem w sklepie u znajomych i powiedzieli że nie muszę kupować, więc już nie wiem czy mam kupić czy nie i się podpiąć bezpośrednio pod kable ze świateł. Tak informacyjnie komputer pokładowy nie pokazuje mi na wyświetlaczu jak spali sie żarówka, tak że myślę że komputer nie sprawdza czy coś będzie dodatkowego podpięte pod kable czy nie, a z drugiej strony zauważyłem że jak wymieniłem żarówki na ledy podświetlające tablice rejestracyjne, to delikatnie bardzo słabo prawie nie widocznie się świecą pomimo że światła są wyłączone, tak że kolejny wniosek jednak jakiś sygnał idzie do żarówek i chyba komputer sobie w ten sposób sprawdza czy jest żarówka czy nie. Na pewno to ogarnę z elektrykiem, ale jak ktoś ma jakąś wiedzę albo podobny przypadek to proszę o informacje.

na te ledy częściowo już znalazłem odpowiedź : mają inną oporność niż oryginalne żarówki i dlatego tak się dzieje, ale nie wpływa to na komfort jazdy :)

ja w swoim audi nie posiadam żadnego modułu, elektryk wpiął się w lampę i po bólu, jeżdżę już tak dość długo i często podpinam przyczepkę i nic się nie dzieje. Więc lepiej nie kupować za wczasu modułu bo może się nie przydać :), lepiej odwiedzić jakiegoś porządnego elektryka samochodowego.

Porządny elektryk samochodowy zawsze zastosuje moduł a nie będzie się wpinał w instalację jak to opisujesz. Tak to robią partacze bez pojęcia o tym jak to powinno być zrobione.

Oprócz tego że moduł steruje światłami w przyczepce to wyłącza czujniki cofania gdy jest podpięta przyczepa i wyłącza światło przeciwmgłowe w samochodzie gdy jedziesz z przyczepą. Każdy kto ciągnął w nocy przyczepkę z plandeka i używał świateł przeciwmgłowych wie jak rażą światła przeciwmgłowe odbijające się w przyczepce.

No i w B7 (w b6 pewnie też) w przypadku fabrycznej instalacji z modułem FIS w zegarach daje info o spalonej (nie działającej) żarówce w przyczepce, a to już jest super funkcja w przypadku gdy sam podpinasz przyczepkę i masz sprawdzić czy działają światła stopu.

Więc zanim zaczniesz pisać takie bzdury i radzić komuś aby podążał Twoim śladem dowiedz się wcześniej jakie funkcje realizuje ten moduł.

Edytowane przez kdawid
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie a co zrobić jeśli przecielem 2 kable CAN przy słupku pasażera i oczywiście jest błąd abs i kontroli trakcji , ale dopiero po chwili po odpaleniu .mam je odłączyć od tego peku kabli ? Widać ze ktoś już je rozcinal i łączył ze sobą .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pyta a co zrobić jeśli przecielem 2 kable CAN przy słupku pasażera i oczywiście jest błąd abs i kontroli trakcji , ale dopiero po chwili po odpaleniu .mam je odłączyć od tego peku kabli ? Widać ze ktoś już je rozcinal i łączył ze sobą .

Chyba pomyliłeś tematy, jaki to ma związek z hakiem? :wink:

Przeciąłeś kable, wywaliło błędy, to je połącz z powrotem, w czym masz problem? :)

ja w swoim audi nie posiadam żadnego modułu, elektryk wpiął się w lampę i po bólu, jeżdżę już tak dość długo i często podpinam przyczepkę i nic się nie dzieje. Więc lepiej nie kupować za wczasu modułu bo może się nie przydać :), lepiej odwiedzić jakiegoś porządnego elektryka samochodowego.

Widzę że sporo roboty z tym hakiem jest. A nie można wlutować się w wiązkę śwaiateł tylnych ??

Poszukuje właśnie haka do swojego i dość dużo jest haków bez kuli, którą można dokupić oddzielnie, tylko czy jak sprawdzić która kula pasuje do gniazda?? czy każde gniazdo jest takie same ??

Witam na pewno idzie dokupić osobno, parę lat temu kupowałem samą kulę do samochodu VW Passat, zamówiłem przysłali i pasowała. Jest niewiele rodzai, musisz dokładnie pooglądać, i porównać ja dziś jestem po montażu haka w moim A4, westfalia tak że powinien pasować do VW też westfalia (w najbliższym czasie sprawdzę), musi pasować

witam.

Mam pytanko odnośnie modułu do haka, mój elektryk powiedział że muszę kupić, tam gdzie kupowałem powiedzieli że nie muszę, wczoraj byłem w sklepie u znajomych i powiedzieli że nie muszę kupować, więc już nie wiem czy mam kupić czy nie i się podpiąć bezpośrednio pod kable ze świateł. Tak informacyjnie komputer pokładowy nie pokazuje mi na wyświetlaczu jak spali sie żarówka, tak że myślę że komputer nie sprawdza czy coś będzie dodatkowego podpięte pod kable czy nie, a z drugiej strony zauważyłem że jak wymieniłem żarówki na ledy podświetlające tablice rejestracyjne, to delikatnie bardzo słabo prawie nie widocznie się świecą pomimo że światła są wyłączone, tak że kolejny wniosek jednak jakiś sygnał idzie do żarówek i chyba komputer sobie w ten sposób sprawdza czy jest żarówka czy nie. Na pewno to ogarnę z elektrykiem, ale jak ktoś ma jakąś wiedzę albo podobny przypadek to proszę o informacje.

na te ledy częściowo już znalazłem odpowiedź : mają inną oporność niż oryginalne żarówki i dlatego tak się dzieje, ale nie wpływa to na komfort jazdy :)

ja w swoim audi nie posiadam żadnego modułu, elektryk wpiął się w lampę i po bólu, jeżdżę już tak dość długo i często podpinam przyczepkę i nic się nie dzieje. Więc lepiej nie kupować za wczasu modułu bo może się nie przydać :), lepiej odwiedzić jakiegoś porządnego elektryka samochodowego.

Porządny elektryk samochodowy zawsze zastosuje moduł a nie będzie się wpinał w instalację jak to opisujesz. Tak to robią partacze bez pojęcia o tym jak to powinno być zrobione.

Oprócz tego że moduł steruje światłami w przyczepce to wyłącza czujniki cofania gdy jest podpięta przyczepa i wyłącza światło przeciwmgłowe w samochodzie gdy jedziesz z przyczepą. Każdy kto ciągnął w nocy przyczepkę z plandeka i używał świateł przeciwmgłowych wie jak rażą światła przeciwmgłowe odbijające się w przyczepce.

No i w B7 (w b6 pewnie też) w przypadku fabrycznej instalacji z modułem FIS w zegarach daje info o spalonej (nie działającej) żarówce w przyczepce, a to już jest super funkcja w przypadku gdy sam podpinasz przyczepkę i masz sprawdzić czy działają światła stopu.

Więc zanim zaczniesz pisać takie bzdury i radzić komuś aby podążał Twoim śladem dowiedz się wcześniej jakie funkcje realizuje ten moduł.

Zdecydowanie popieram :).

I to nie chodzi o to, że sie nie da (i to nie w każdym przypadku zależy jaka wersja MCE) , tylko o świadomość pewnych rzeczy, o których kolega napisał. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to ze chce się pozbyć tej instalacji . Wiem , że to nie ten temat , ale może ktoś był by w stanie pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale opisz może coś wiecej czego chcesz się pozbyć.

Bo teraz to brzmi tak jakbyś chciał się pozbyć instalacji can... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozbyłem się instalacji od haka tzn 2 przewody can , jeden czerwony przewód od zasilania i dwa przewody nie wiem od czego . Po tej operacji widnieje na desce kontrolka od abs i kontroli trakcji . Jeden przewód był podłączony do kostki w której wychodziły dwa przewody i jeden szedł do następnej wtyczki wiec odlaczylem te przewody i wisi mi teraz drugi koniec wtyczki a w kostce brakuje 1 pinu który wyciagnelem . To zdjecie przed odlaczeniem przewodow http://www.fotosik.pl/zdjecie/8769f4eb6f5db7d7

Edytowane przez boro81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie jest to trochę zawiłe.

Więc tak:

zdjęcie kostki w której brakuje, pinu i kolor przewodu.

zdjecie wtyczki co wisi kolor przewodu.

Hak oryginał czy dokladany?

Może jakoś udami się to poukładać. :wink:


I może się okazać, że jedno z drugim trzeba polaczyć, ale na razie to tylko domysły.

Edytowane przez Bromchit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak oryginalny , na mój chłopski rozum ktoś dołożył wtyczkę , żeby połączyć 2 przewody do jednego . I tak z wtyczki zrobił 2 wyjścia , jeden kabel do haka ,a 2 kabel poprowadził do kostki 1 pin , który pewnie był tam oryginalnie , a został rozciety i dodano wtyczkę. Wiec pytanie czy odciecie 2 końca wtyczki i dołożenie go do kostki pin1 rozwiąże problem ? Doszedłem , że jest to przewód :

Pin 8 – Zasilanie świateł stopu z czujnika pedału hamulca (czerwono/czarny)

I by się zgadzało bo jak puszczam pedał hamulca to pojawiają się błędy

Edytowane przez boro81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem na schemacie i jest tak jak piszesz, ten wolny kabelek ma być podłączony do czujnika stopu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...