Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Oil sensor nie bangla


totek94

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie: oil sensor nie bangla.

1.9TDI 1999r. A4 b5 po lifcie, nowy olej, poziom dobry a piszczy oil sensor - ten w misce (nie ciągle, tylko jak mu sie uwidzi, czasem zniknie, czasem nie, czasem sie wogole nie pojawi, na pewno po 1 dniowym postoju znika, żeby sie znów pojawić po 5km od odpalenia)

2 lata temu go zmieniałem, nie widzi mi sie znowu wywalać 100zł na ten czujnik żeby go znowu za chwile zmieniać. Nie jest to wina styków - czyszczone.

Czy ktoś próbował oszukać komputer jeśli chodzi o ten czujnik ? Z tego co sie orientuje są tam 3 piny, zakładam ze 2 będą od zasilania i jeden od sygnału wyjściowego (mogę się mylić, masa może być brana z masy, jeden vcc zasilający i 2 sygnałowe), orientuje sie ktoś czy są tam wyjścia analogowe czy cyfrowe ? Raczej sygnał częstotliwościowy wykluczam, więc oszukanie na zasadzie "podciągniecia vcc/gnd do lini sygnałowej" może rozwiązać problem, ew. podprowadzić konkretny potencjał.

Zanim to wszystko będe mierzył chciałem spytać czy może już ktoś to zmierzył/ robił/ ma inny pomysł? i podzieli sie spostrzerzeniami ?

P.S Tak, wiem, jak mi olej wycieknie to mi tego czujnik nie pokaże, ale tyle razy mnie oszukał że i tak mu nie wierze i jakby mi po odpaleniu zapiszczał to prędzej pójde sprawdzić ciśnienie w zapasówce niż poziom oleju ;>

(na początku latałem jak głupi sprawdzać poziom -.-)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki sam problem i dość tych wydatków. Nówy zamiennik działał ok 3 miesiecy a ori używka ok roku. Kupiłem emulator i juz półtora roku z głowy. Nie mam zegarów z napieciem temp oleju wiec wszystko jest ok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, po podniesieniu klapy problem znika, więc jeszcze jest opcja "otworzyć klape" tzn taki sygnał podać na czujnik i problem też powinien zniknąc. Chyba że sie myle ?
Z tego co patrzyłem tam jest chyba jakiś magnetyczny stycznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też tak się zaczynało, później świecił już non stop, bez względu na czujnik pod maską. Wymieniłem czujnik na ori używkę i było git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można rozkręcić ten czujnik i poprawić zimne luty bo one sa problemem. Robiłem to u siebie i już ze 2 lata działa. Dokladnie nie pamietam ale trzeba nity rozwiercić a później chyba na silicon wziąłem jak składałem. W googlach jest opis kiedyś widziałem i działałem według opisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Haimon

2 lata temu założyłem oryginalny nowy, 3 miesiące temu wymieniałem olej, od miesiąca mi czujnik nie bangla:P

Tylko jeśli "otworze klape" poprzez odgięcie/podgięcie tamtej blaszki to czy nie będzie mi sie komputer pluł że jade z otwartą klapa ? przy odpalaniu z otwartą nic nie gada, stawiam że i przy jeździe nic nie powie.

Jako że komputer widzi błąd czujnika musi mu on podawać stan niezrozumiały dla komputera, czyli ani 0 ani 1, więc jak najbardziej może to być wina zimnych lutów, tudzież przyśniedziałych pól miedzianych.


A jednak to co odrzucałem okazało się tam siedzieć, czyli sterowanie czestotliwościowe, bo jednym kablem leca 2 sygnały.

długości pojedynczych impulsów to info o temperaturze
długość okresu to sygnał poziomu oleju
długi okres - niski poziom
krótki okres - poziom normalny

Zrobiłem emulator na ne555, jak zadziała to podrzuce schemat i wartości, mozliwośc testowania bede miał dopiero końcem lutego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jakas plaga bo u mnie też jest taki sam problem, a może wina w instalacji? jak się dowiadywałem to za 100zł nic dobrego się nie kupi tylko chińczyczka. Ja za swój wezmę się dopiero jak bede olej wymieniał, ale przeciez nie musicie sprawdzać za każdym razem poziomu jak czujnik sie zapali bo np. u mnie na pełnym fisie jest wyraźnie komunikat że SENSOR a jak mały poziom oleju to jest komunikat MIN OIL czy jakos tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko ze mi sie czujnik zaczął pocić od spodu, więc sprawa jasna, zalało elektronike i pokazuje krzaki - i wtedy nie będzie pokazywało min. oil, bo czujnik po prostu krzaki wysyła ( w moim przypadku ) a jesli nie zalalo elektroniki tylko np zaczał sam z siebie z jakiegoś powodu krzaki wypuszczać to moze być różnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...