kamda89 Opublikowano 20 Stycznia 2015 Opublikowano 20 Stycznia 2015 Witam, miałem dziś dziwną sytuacje.Rano wsiadając do auta zapaliła mi się inspekcja. Chciałem ją od razu usunąć ale nie pamiętałem dokładnie jak to się robiło. No wreszcie się udało ale skończyło się na tym że z 3-4 razy włączałem i wyłączałem zapłon. Kiedy próbowałem odpalić nawet nie zakręcił. I teraz pytanie czy to może być wina grzania świec?? bo to one chyba najwięcej prądu przy włączeniu zapłonu pobierają druga sprawa jak to sprawdzić?? miernikiem pobór prądu czy sprawdzać ile traci Volt przy włączeniu zapłonu???Czy to może aku już odmawia posłuszeństwa??
quadral20004 Opublikowano 20 Stycznia 2015 Opublikowano 20 Stycznia 2015 (edytowane) ile lat ma aku? jakiej marki jest? Edytowane 20 Stycznia 2015 przez quadral20004
kamda89 Opublikowano 20 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2015 (edytowane) Aku niecały rok, jest jeszcze na gwarancjii, marka sznajder (czy jakoś tak) mam problemy z modułem komfortu, teraz jest odłaczony. No i nie ukrywam że kilka razy zanim elektryk odłączył moduł akumulator został rozładowany. Ale od momentu wyłączenie auto zapalało nawet w silne mrozy, z tym że nigdy tyle razy nie włączałem i wyłączałem zapłonu przed kręceniem i się tak zastanawiam czy to mogło rozładować słaby już po tym wszystkim aku. Wróciłem z punktu z aku aby sprawdzić mój, niestety nawet tego nie zrobili. Akumulator nie doładowany. Ładowanie bez włączonych odbiorników 13.6V więc mało. Gość sprawdził jakoś że ma strat na plusowym kablu 0.6V bo przy alternatorze ładowanie 14.35V. Poradził abym na razie puścił bezpośrednio kabel od alternatora do plusa aku. Tak też zrobiłem teraz ładowanie przy aku 13.95V przy włączonych wszystkich odbiornikach. 1) jak tak długo można jeździć??? 2) co może być przyczyną że gubi prąd? 3) kabel który zastosowałem to elastyczny o średnicy 4, wytrzyma?? 4) nie wiem czy dobrze zrobiłem bo puściłem ten kabel dodatkowo z tym który idzie od alternatora, to znaczy są teraz 2, czy zrobić inaczej i odłączyć ten stary i podłączyć tylko jeden?? Edytowane 20 Stycznia 2015 przez kamda89
TomekfanAUDI Opublikowano 20 Stycznia 2015 Opublikowano 20 Stycznia 2015 Panowie mam problem tego typu,że rano ciężko odpala-na pewno nie jest to od strzała tak jak miałem do tej pory.Autem jeżdzę codziennie po 20-40 km więc samochód nie stoi kilka dni żeby siadł akumulator a mimo tego tak jest.Otóż mam licznik VDO 6 zegarów wsiadam rano przekręcam na zapłon patrzę na licznik a wskazówka na woltomierzu nie dochodzi nawet do 12v, dodam, że wcześniej nawet minimalnie ją przekraczała i auto odpalało bez zarzutów.Rozrusznik chwilkę pomerda auto dość ciężkawo,ale odpali jak to mówią kilometr-dwa i po problemie bo alternator zrobi swoje! Samochód można zgasić przekręcić na zapłon i wskazówka na woltomierzu już przekracza 12v i autko pali od strzała!Alternator bez obciążenia daje 14.30, a z obciążeniem 14.20. Najważniejsze akumulator ma dopiero 2 miesiące i jest to:Bosch 77ah 780A.Do tego tydzień temu wymieniłem wszystkie świece żarowe na oryginały Bosch dedykowane do VW.pomocy co go tak rozładowuje w tak krótki czasie?
Lukasz_N Opublikowano 20 Stycznia 2015 Opublikowano 20 Stycznia 2015 Najważniejsze akumulator ma dopiero 2 miesiące i jest to:Bosch 77ah 780A To, ze kupiles go 2 m-ce temu, wcale nie oznacza, ze aku jest w 100% sprawny. Przy zakupie akumulatora, najwazniejsza jest jego data produkcji. Jak stoi dlugi czas na sklepowej półce, to masa czynna opada i taki akumulator mozna sobie w d,,pe wsadzic.
jacek70 Opublikowano 20 Stycznia 2015 Opublikowano 20 Stycznia 2015 Ładowanie masz ok a więc pewnie to wina aku. Może faktycznie zleżany i po prostu pada.Inna sprawa to do firmówek to raczej on nie należy, a więc wszystko możliwe.
TomekfanAUDI Opublikowano 20 Stycznia 2015 Opublikowano 20 Stycznia 2015 Dzięki Pany! Jeszcze jutro ogarnę sobie jakiegoś kompana i jeden będzie odpalał a drugi będzie mierzył woltomierzem podczas odpalania. Jeśli napięcie odczytywane podczas na woltomierzu będzie 10.5 i w dół to już na pewno akumulator lipa...
kamda89 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2015 (edytowane) Panowie a kto mi coś poradzi?? I jeszcze jedno pytanie, chodzi mi o schemat podłączenia aku, rozrusznik, alternator zaczynając od aku, masa wiadomo, od plusa gruby kabel idzie do rozrusznika, a ten cienki??? widać że gdzieś w stronę kierowcy kabel od alternatora też biegnie w stronę kierowcy, gdzieś się tam łączą?? Jeśli ładowanie na alternatorze mam dobre ale już przy aku słabe to gdzie szukać przyczyny?? Edytowane 21 Stycznia 2015 przez kamda89
TomekfanAUDI Opublikowano 21 Stycznia 2015 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Mam kilka nowych danych co do tego mojego problemu: Autko stało 24h pierwsze co zrobiłem to maska do góry do ręki woltomierz,Multimetr czy jak to tam się zwie i patrze jak trzyma akumulator według niego 12.43V Po dodaniu świateł mijania i drogowych spadło do 11.79V na rozruchu pokazywało 10.68V. A na liczniku strzałka nigdy nie weszła na poziom 12V. Czy wszystko jest ok? a jeśli tak to czemu tak ciężkawo pali?
quadral20004 Opublikowano 22 Stycznia 2015 Opublikowano 22 Stycznia 2015 12.43 szalu nie robi.ale podczas rozruchu dobre napiecie jest. jakie natezenie ma te aku?? podaj wszytskie parametry z naklejki na nim
Kazek 1.9 Opublikowano 22 Stycznia 2015 Opublikowano 22 Stycznia 2015 Aku jakaś słabizna diesel musi dostać dobrego strzał także przewiduje lipny akumulator
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się