radekrp90 Opublikowano 2 Września 2016 Opublikowano 2 Września 2016 (edytowane) Sprawdź oznaczenie silnika (na bloku powinno być). PS: Do moderatora - może warto wydzielić jako oddzielny wątek tak aby nie zaśmiecać tematu dotyczącego budowy silnika? Edytowane 2 Września 2016 przez radekrp90
radekrp90 Opublikowano 2 Września 2016 Opublikowano 2 Września 2016 ELSA podaje dla tego silnika ten sam przyrząd, tj.: T40069. Zdjęcia zapożyczone ale ELSA podaje te same (numery na dole jako identyfikacja się zgadzają). Na pewno dobrze znalazłeś otwór? Tu jest chyba pod zaślepką na imbusa.
alfar Opublikowano 3 Września 2016 Autor Opublikowano 3 Września 2016 Ten przyrząd mój mechanik szlifował, bo też nie chciał wejść, ale mówił, ze to standard przy nowym narzędziu. Zmniejszył średnicę delikatnie i weszło
Inventisto Opublikowano 5 Września 2016 Opublikowano 5 Września 2016 (edytowane) Dokladnie tak jak u mnie. Ten pin ma kilka rozmiarow wiekszy gwint.. Nie da sie tego w zaden sposob przerobic. Zabezpieczylem to miejsce wpychajac klucz imbusowy i zabezpieczylem go zeby nie wypadl:/ Musze napisac do sprzedawcy ze nie pasuje moze cos zaradzi.. http://www.aliexpress.com/item/Professional-T3242-T40026-T40069-Crankshaft-Lock-Pin-For-VW-AUDI/1641066577.html Jego klucz jest po prostu do silnika 3.0 jak na linku powyzej. Zdjalem wczoraj głowice i jeden cylinder jest przytarty. Rozeslalem zapytania do kilku firm czy są w stanie naprawić cylinder I pozostałe części ( głowice, walki,etc). Zobaczymy. Alternatywnie znalazłem tanio pust blok jako dawce. Ciężko jest dostać części do tego silnika. Np. Pierścienie chociażby:/ Co myslicie o tym bloku? wlasnie kupilem do przekladki>. http://www.ebay.co.uk/itm/351145917208?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT Jak myslicie, powinienem wymienic lancuchy? jakies slizgi etc? na pewno wszystkie uszczelki, zastanawiam sie czy rozbierac ten kupiony bblok i sprawdzac panewki:/ czy wymienic na wszelki wypadek pierscienie? Edytowane 5 Września 2016 przez Inventisto
BeyerBrown Opublikowano 15 Września 2016 Opublikowano 15 Września 2016 Nie lepiej będzie Ci zrobić swap na 2.7BiT 250KM/350Nm zamiast babrać się w naprawę tego padniętego 3.2? Silnik ten jest trwały, zrywniejszy od 3.2 (max. moment już od 1800rpm.) i do tego można go śmiało zagazować.
audicoman Opublikowano 15 Września 2016 Opublikowano 15 Września 2016 Albo swap na 3.0 TDI 240 Km z budy B8 lub C6 lift.
Inventisto Opublikowano 15 Września 2016 Opublikowano 15 Września 2016 a nie musiałbym skrzyni komputera i całej reszty wymienić? podejrzewam że cały osprzęt silnika itp..już naprawiam. blok kupiłem cały w dobrym stanie, glowice poszły do regeneracji.. nie wiecie może czy są tu jacyś mechanicy którzy mają upusty np. w intercars lub podobny. potrzebuję komplet rozrządu 13 elementów najtaniej znalazlem za 1900zl (wszystkie łańcuchy slizgi napinacze etc. I komplet uszczelek jeszcze potrzebuje.. no I śruby na wymianę..
BeyerBrown Opublikowano 15 Września 2016 Opublikowano 15 Września 2016 Ile Cię szacunkowo wyniesie naprawa tego silnika? W jakiej kwocie chcesz się zamknąć? Czuję, że pójdą na to grube tysiące... Co do swapu to kol. Nosb pewnie powie Ci dokładnie ile ta przyjemność kosztuje, zapytaj: http://a4-klub.pl/index.php?/user/4880-nosb/ Na moje (niefachowe) oko mogą to być podobne kwoty. Przy czym miej na uwadze, że 2.7BiT jest rozwojowym silnikiem: 1. jest podatny na tuning 2. da się w nim zamontować LPG bez kombinowania z dotryskami czy drogimi, dedykowanymi instalkami 5 generacji (o ile są).
Inventisto Opublikowano 15 Września 2016 Opublikowano 15 Września 2016 teraz już trochę za późno bo glowice i blok wysłane do regeneracji (wysłałem ten nowy blok też żeby go sprawdzili. tak więc nowy blok kompletny z tlokami akurat tanio dostałem za 1000zl, regeneracja glowic i bloku jeszcze dokładnie nie wiem ale około 1200zl, kompletny rozrząd 2000zl uszczelki 1000zl, jakieś tam pierdoly 500zl jakieś 6 tys. myślę że nie jest tak źle jak za porządnie zrobiony silnik. tak używane kupujesz i nie wiesz co Cię czeka plus swap to dodatkowo cały osprzęt komputer programowanie. to jest quattro więc nie wI'm czy było by łatwo.. u mnie plus jest taki że sam sobie to rozbieram składam szukam najtańszych części i zakładów do naprawy tego czego nie da się samemu. jak by ktoś chciał to robić u kogoś to myślę że kwota razy dwa minimum..
BeyerBrown Opublikowano 15 Września 2016 Opublikowano 15 Września 2016 Nie wypowiem się czy łatwo czy trudno, bo nie znam tematu od kuchni. Na pewno radocha z przywracania silnika do świata żywych jest bezcenna, trzymam kciuki Przekładkę na wersję EU też będziesz robił samemu?
Inventisto Opublikowano 15 Września 2016 Opublikowano 15 Września 2016 przekładki już nie trzeba robić. ostatnio teściowi w prezencie kupiliśmy vectre c 2008 full opcje w skórze fajna sztuka za £1300 kupiłem i przerrjetrowanie 5000zl kierownica została po angielskiej stronie.. a ja mieszkam w Londynie to nie potrzebuje;)
moglaj80 Opublikowano 16 Września 2016 Opublikowano 16 Września 2016 (edytowane) pisałem. w drogim wątku o 3.2 fsi auk robione miałem na gwarancji brak kompresji na dwóch cylindryczne koszt wymiany na org czesciach 8tys euro xa jeden cylinder przynajmniej w de Edytowane 16 Września 2016 przez moglaj80
radekrp90 Opublikowano 16 Września 2016 Opublikowano 16 Września 2016 (edytowane) Ale pytanie co było wymieniane, bo serwis raczej nie robi tulejowania tylko wywala cały blok (short-block). Wtedy do wymiany idą "prewencyjnie" wszystkie panewki, uszczelniacze, pierścienie... koszty rosną. Blok z wałem i tłokami, miską i pompą olejową to koszt na tą chwilę 4.975,- Euro (w naszym ASO 29.475 PLN brutto). Cały silnik bez osprzętu (czyli dodatkowo głowice i rozrząd) to 12.650,- Euro (74946 PLN brutto !). Uważam więc, że skoro wydali 8000 wymieniali cały tzw. krótki blok/pół-silnik. Edytowane 16 Września 2016 przez radekrp90
moglaj80 Opublikowano 16 Września 2016 Opublikowano 16 Września 2016 Ale pytanie co było wymieniane, bo serwis raczej nie robi tulejowania tylko wywala cały blok (short-block). Wtedy do wymiany idą "prewencyjnie" wszystkie panewki, uszczelniacze, pierścienie... koszty rosną. Blok z wałem i tłokami, miską i pompą olejową to koszt na tą chwilę 4.975,- Euro (w naszym ASO 29.475 PLN brutto). Cały silnik bez osprzętu (czyli dodatkowo głowice i rozrząd) to 12.650,- Euro (74946 PLN brutto !). Uważam więc, że skoro wydali 8000 wymieniali cały tzw. krótki blok/pół-silnik. miałem. auto na gwarancji po testach silnika lub po sprawdzeniu ciśnienia miałem na 4 3.2 bara na 5 było 6 bara i stwierdzili że lepiej go wymienić bo jak wymieniali te dwa i coś nieplanowanego się stanie to będą większe koszta i dlatego wymienili silnik bez osprzętu!!! potwierdzili to w aso w Freund bo byłem tam bo myślałem że to problem z łańcuchem który był na gwarancji jeszcze ale.jak się dowiedziałem jakie koszta to zadzwoniłem do aso seat gdzie kupiłem auto i miałem gwarancję, po sprawdzeniu to samo potwierdzili i wymienili silnik z udziałem własnym ponieważ koszt silnika przekraczał. wartość auta !!!
BeyerBrown Opublikowano 16 Września 2016 Opublikowano 16 Września 2016 Jak to udział własny? Musiałeś się dorzucić do naprawy? Przecież auto miałeś na gwarancji... to do czego ona służy jak nie do ochrony przed niespodziewanymi naprawami? Jakieś klauzule w niej były?
moglaj80 Opublikowano 16 Września 2016 Opublikowano 16 Września 2016 (edytowane) cena silnika była wyższa niż wartość całego auta Edytowane 16 Września 2016 przez moglaj80
BeyerBrown Opublikowano 16 Września 2016 Opublikowano 16 Września 2016 Ja rozumiem, że gdy chodzi o szkodę całkowitą w przypadku kolizji to ma to uzasadnienie, bo ludzie starymi śrupami by robili ustawki na skrzyżowaniach i "klepali" je na funkiel-nówki, ale tu chodzi o naprawę gwarancyjną! Czy jeśli ktoś ma wykupione extra 5 lat gwarancji dajmy na to na TV (Sony albo Panasonic dają taką opcję) i padnie mu po 4,5 latach (czyli gdy jego wartość rynkowa już drastycznie spadnie) bo matryca się wypaliła to stwierdzą, że naprawa jest nieopłacalna? I albo klient dopłaca albo zostawiają go na lodzie z uszkodzonym odbiornikiem? W ogóle wg. moich szacunkowych wyliczeń gdyby chciało się złożyć samemu samochód zamawiając wszystkie części przez serwis to byłoby to totalnie nieopłacalne Po prostu przy sprzedaży detalicznej i wycenie napraw strzygą równo klientelę, ot co.
moglaj80 Opublikowano 16 Września 2016 Opublikowano 16 Września 2016 wiem o co chodzi Tobie z gwarancją u mnie to tak wyglądało i to opisałem dodam jeszcze że ma silnik czekałem 3 tygodnie
BeyerBrown Opublikowano 16 Września 2016 Opublikowano 16 Września 2016 Chodzi o to, że Ciebie to guzik powinno obchodzić ile ich to będzie kosztowało, po to jest gwarancja by dostarczyli Ci produkt wolny od wad w razie jego awarii. "gwarant jest obowiązany do usunięcia wady fizycznej rzeczy lub do dostarczenia rzeczy wolnej od wad, o ile wady te ujawnią się w ciągu terminu określonego w oświadczeniu gwarancyjnym" Art. 577 § 2–3 Kodeksu cywilnego
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się